handdator

Visa fullständig version : Brad Pitts Fight Club-kropp


Zacharias
2008-09-24, 19:46
Tjena!

Är ny här på forumet, och är väl egentligen relativt ny inom styrketräning överhuvudtaget också. Har precis kommit hem från en 2 veckors semester, och känner mig rätt rejält sunkig, dags att göra nåt åt detta!

Har styrketränat lite till o från dom senaste 2 åren. Typ 10 ggr på ett helt år, så jag kan lite basic-övningar, vad dom olika muskelgrupperna heter o.s.v.

Mitt mål är att få en ganska slimmad kropp, ungefär som Brad Pitt i Fight Club. Jag vill alltså inte bli så väldigt stor, men jag vill ändå se vältränad ut.

Så alla tips är välkomna. Träningsprogram, kostråd, kostillskottsråd och motionsråd. Skriv gärna era erfarenheter och förslag, så lovar jag att följa upp hur det går med min träning.


Kropp framifrån http://www.badongo.com/pic/4514230
Kropp sidan http://www.badongo.com/pic/4514235

BradPitt01 http://www.badongo.com/pic/4514239
BradPitt02 http://www.badongo.com/pic/4514243

/ Zac

agazza
2008-09-24, 19:50
det var roligt :)

Sök lite, tror det finns någon enstaka tråd om ämnet ;)

CV!
2008-09-24, 19:50
Det är ganska sjukt att jag också funderade på att starta en liknande tråd? undrar typ samma sak.

En till fråga är om man inte vill bli "biffigare" ska man då hålla sig till den vikten man har på maskinen/övningen?

Clarkolofsson
2008-09-24, 19:51
Höj absolut inte vikten!!! Rätt som det är ser ni ut som en styrkelyftare, usch:(

tigerofsweden
2008-09-24, 19:51
Det är ganska sjukt att jag också funderade på att starta en liknande tråd? undrar typ samma sak.

En till fråga är om man inte vill bli "biffigare" ska man då hålla sig till den vikten man har på maskinen/övningen?

Ät mindre

CV!
2008-09-24, 20:07
Ät mindre

varför? äter inte mycket om du tror det och är inte det minsta fet men vill heller inte bli så mycket "biffigarre" eller större utan bara få fram musklerna mer.

Floddan
2008-09-24, 20:08
Ja du är ju mager som de är.

Träna hela överkroppen 3 gånger i veckan.

Whistler
2008-09-24, 20:08
...vilket kräver viktnedgång i form av minskad mängd fettvävnad.

:EDIT:
Tvåa på bollen.

Läs King Grubs deffguide, finns under Deff- och Diet-delen på forumet.

Rokksan
2008-09-24, 20:10
Deja vu :O ?

erks
2008-09-24, 20:12
Träna tungt och ät mycket mat under ett år, så kan du möjligtvis ha skaffat dig ungefär hans mängd muskelmassa. Men du kommer inte se ut som honom.

JockeKillen
2008-09-24, 20:27
precis, tjng och mycket mat ett år. Sen tungt och lite mat året efter det. Ungefär då är du säkert på samma sorts muskelmängd och kroppsfett som brad, dvs om du hade haft exakt likadana muskelfästen som brad pitt så hade du haft en likadan kropp som honom. Nu när du förmodligen inte har samma sorts fästen som honom så kommer ett otränat öga tycka att du ser väldigt vältränad ut. Även fast vi med tränade ögon vet att du bara är deffad.

Floddan
2008-09-24, 20:29
Jag vill understryka att Jag inte har ett tränat öga att se på nakna manskroppar. Trots att jag skrev i tråden.

JockeKillen
2008-09-24, 20:37
Jasså? Så du menar att under dina 3 månader på kolozzeum så är du fortfarande i tron om att brad pitt är ett muskelpaket i fight club?

Arne Persson
2008-09-24, 20:51
Rökning och lite svältkost kan nog hjälpa dig...

TylerDurden84
2008-09-24, 21:02
Han är deffad där ja. Måttligt stor mängd muskelmassa, men VÄLDIGT lite underhudsfett (han har även genetiska fördelar med smala höfter och är relativt bred mellan axlarna)!

Glöm aldrig heller att när ni så småningom fått en liknande massa som han har så kommer ni inte jämt att vara "upp-pumpad" och ha en perfekt riktad spotlight ner på ert 6-pack varje gång ni tar av er tröjan... vilket han har i Fight Club.

Rastafari
2008-09-24, 21:04
Det bästa jag någonsin läst om styrketräning är Pavel Tsatsoulines Beyond Bodybuilding. Hans program är väldigt enkla att följa, och gör dig mycket starkare än alla fjolliga bodybuildingprogram som bara är inriktade på estetik.

Skickar du ett PM kan jag maila boken till dig eller så.

Sen har du lite väl böjd bröstrygg och även framåtroterade axlar. Detta kan göra att axellederna skadas i längden. Det kan även hända att du har lite väl mycket svank men det får någon med mer tränade ögon avgöra.

Jag har haft och delvis har exakt samma problem själv, och fick ett program från en sjukgymnast, och detta har gjort underverk :) Gör dessa övningar


a. http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/shoulder_savers_part_ii

Gå in där och scrolla ner till "Shoulder Saver #15: Thoracic Extensions on the Foam Roller".

Göra denna övning ordentligt några gånger i veckan.

b. Träna någon form av roddövning regelbundet. Det finns lite olika att välja emellan. Detta aktiverar musklerna mellan skulderbladen som då drar ihop sig och rätar ut din bröstrygg i längden.

c. Stretcha bröst och framsida axlar regelbundet. Brösryggen rätas då ut, och axlarna faller bakåt.

Och se det inte som tråkig träning. Dina axlar är ovärdeliga och en bra hållning gör ens kropp oerhört mycket snyggare. Rodden är en bra allmänt muskelbyggande övning som inte bara kommer lägga kotletter på din rygg, utan även biffa på dina armar bra ;)

JockeKillen
2008-09-24, 21:11
Haha, passande nick för att skriva i den här tråden :)


OnT.
Samtidigt som det inte är svårt att få en Brad Pitt kropp så kan det vara näst intill omöjligt att få en Brad Pitt kropp :P

DjiinZ
2008-09-24, 21:18
Glöm aldrig heller att när ni så småningom fått en liknande massa som han har så kommer ni inte jämt att vara "upp-pumpad" och ha en perfekt riktad spotlight ner på ert 6-pack varje gång ni tar av er tröjan... vilket han har i Fight Club.'

Lite off, men ni får dra tillbaka till topicen igen: Hur kommer det sig när man har lagt på sig en viss stor massa att magrutorna inte blir lika mycket synliga som förr? För ungefär 1 år sen så var jag väldigt smal och hade lite muskler men väger samma som jag gör nu 70 kg, fast då syndes mina rutor as mkt. Nu syns dom också mycket men inte lika mycket i detailer? (Jag väger lika fortfarande 70 kg men men har mer muskler nu än innan)

Black Star Abyss
2008-09-24, 21:34
Fan, i rätt ljus ser allting bra ut. Jämför när man står t.ex. framför badrummet i fördelaktigt ljus och spänner musklerna, och när man står i blekt dagsljus som eliminerar alla linjer...

TylerDurden84
2008-09-24, 21:57
Är dina magrutor lika stora som innan fast dom inte syns lika bra har du tyvärr blivit tjockare...

Tycker personligen att Marcus Schenkenberg hade bättre defintioner är Brad.

Off topic: Jag ångrar djupt att jag inte la ner mer omsorg den dagen jag valde nick här:D

DjiinZ
2008-09-25, 05:18
Är dina magrutor lika stora som innan fast dom inte syns lika bra har du tyvärr blivit tjockare...


SHiit kan man bli tjockare på samma vikt, det visste ja inte :P

Men nu har jag sido rutor som mage ser ut som ett sorts sköldpadds skal medan innan när jag inte hadde obliques och då var det som en pinne rakt fram.

Är det samma sak som att man har blivit tjockare?

Zacharias
2008-09-25, 05:26
Tack för alla svar. Bra tips där Rastafari! Ja PMa gärna boken till mig.

Jag undrar vilken typ av kosttillskott man ska käka, vill öka i vikt. Antar att deffningen får komma först när jag tränat ett tag.

Jag har hört att Kolhydratstillskott och Kreatin innan träning ska vara bra.
Efter träning en Protein-shake (ev. gainer).
Och glutamin då o då, för att se till att man inte blir sjuk.

Vad tror ni om detta? Låter det för mkt för en nybörjare som mig eller låter det som en bra idé?

Tack / Zac

Ungrim
2008-09-25, 06:39
SHiit kan man bli tjockare på samma vikt, det visste ja inte :P


Väger alla dina delar exakt samma, vikten kan inte ha föredelats lite på korppen??

TylerDurden84
2008-09-25, 11:37
SHiit kan man bli tjockare på samma vikt, det visste ja inte :P

Men nu har jag sido rutor som mage ser ut som ett sorts sköldpadds skal medan innan när jag inte hadde obliques och då var det som en pinne rakt fram.

Är det samma sak som att man har blivit tjockare?

Många liksom du tror att det är obliquerna som orsakar ett sådant problem, men det är ytterst sällan man får dem så stora att de skulle utgöra ett sånt problem... skulle sätta en slant på att det är din skelett-anatomi!

Om det inte är fett och området är hårt (som säger) är det stor chans att det är dina höfter (skelettet). Såg inte hur gammal du är, men de kan ha växt lite de senaste åren. Det skulle förklara den konkava formen som du beskriver.

johanw
2008-09-25, 14:03
Många liksom du tror att det är obliquerna som orsakar ett sådant problem, men det är ytterst sällan man får dem så stora att de skulle utgöra ett sånt problem... skulle sätta en slant på att det är din skelett-anatomi!

Om det inte är fett och området är hårt (som säger) är det stor chans att det är dina höfter (skelettet). Såg inte hur gammal du är, men de kan ha växt lite de senaste åren. Det skulle förklara den konkava formen som du beskriver.

Det är som sagt inte obliquerna, nej. Jag har också jättehögt och stort höftben, vilket tyvärr gör att jag aldrig kommer att få en vidare snygg överkropp då midjan aldrig kommer bli riktigt smal. Får latsen att se mycket mindre ut också... Tyvärr är det bara att leva med det.

DjiinZ
2008-09-25, 15:43
Förlåt mig ifall jag förstör tråden helt och hållet nu men jag är sjukt intresserad om detta!

--
Men grejen med mig är att jag har en liten midja och har alltid haft det. Så trodde jag att obliques hadde spännt åt lite mer än rutorna så dom får mer visuel syn, fast ja skulle nästan tippa på att höfterna har också blivit lite större :/ Jag som ville få den sista magrutoan upp biffad igen och lite mer detail på hela partiet.
Så de finns inget man kan göra åt de förutom och träna och bli större?

--

TylerDurden84
2008-09-25, 15:59
Om din aktuella fysik är den som visas på din avatar just nu så skulle jag föreslå dig att lägga ner stor energi på latsen (vingarna). Dom kommer få din midja och dina höfter att framstå som smalare. Chins/rodd/latsdrag kommer även få din biceps att aktiveras vilket inte är någon nackdel. Axelpress med hantlar/skivstång eller i maskin kommer hjälpa dig växa lite på bredden också samtidigt som tricepsen aktiveras.

Zacharias
2008-09-25, 17:26
o hur var det med kosttillskotten, några tips?

Jag har hört att Kolhydratstillskott och Kreatin innan träning ska vara bra.
Efter träning en Protein-shake (ev. gainer).
Och glutamin då o då, för att se till att man inte blir sjuk.

Vad tror ni om detta? Låter det för mkt för en nybörjare som mig eller låter det som en bra idé?

Tack / Zac

CV!
2008-09-25, 17:37
o hur var det med kosttillskotten, några tips?

Japp vasselprotein e bra, typ Whey 80 eller Whey 100. Sen kreatin om du vill gå upp i massa, typ creatine complete eller monohydrate.

jaosef
2008-09-25, 17:49
Japp vasselprotein e bra, typ Whey 80 eller Whey 100. Sen kreatin om du vill gå upp i massa, typ creatine complete eller monohydrate.

*om du vill gå upp i vätska
+ev. styrkeökning som i längden lär bidra till större massa, om det är så du menar.
Whey 80 och Whey 100 innehåller stor del vassle-protein, vilket har sina fördelar och nackdelar - som allt annat här i världen...

CV!
2008-09-25, 18:06
*om du vill gå upp i vätska
+ev. styrkeökning som i längden lär bidra till större massa, om det är så du menar.
Whey 80 och Whey 100 innehåller stor del vassle-protein, vilket har sina fördelar och nackdelar - som allt annat här i världen...


E somsagt nybörjare kring detta, men säg gärna nackdelarna? och fördelarna.

kalajset
2008-09-25, 18:15
E somsagt nybörjare kring detta, men säg gärna nackdelarna? och fördelarna.

Kan lugna med att det inte direkt finns några nackdelar med vassleprotein, skulle vara ev. ökning av finnar, (p ga mjölkprodukt), eller möjligtvis att magen reagerar lite i början vid större doser. Finns inga biverkningar på det sättet då det just är en mjölkprodukt av "helt naturligt protein". :)

Annan "nackdel" kan kanske vara att det är såpass "snabbt" som det är, (snabbt upptag av kroppen), då finns det bättre, långsammare proteintyper om man är ute efter ett protein som tas upp långtsamt av kroppen, självfallet. Men att kalla det nackdel är lite väl magstarkt tycker jag, tvärtom är just ett snabbt upptag att föredra före/efter träning.

DjiinZ
2008-09-25, 19:25
Om din aktuella fysik är den som visas på din avatar just nu så skulle jag föreslå dig att lägga ner stor energi på latsen (vingarna). Dom kommer få din midja och dina höfter att framstå som smalare. Chins/rodd/latsdrag kommer även få din biceps att aktiveras vilket inte är någon nackdel. Axelpress med hantlar/skivstång eller i maskin kommer hjälpa dig växa lite på bredden också samtidigt som tricepsen aktiveras.


Tack för tipsen. Men bilden som ja har på avatar är väldigt gammal + jag har piffat upp mer axlar och lats (favvo muskel, cobra style) och biceps och triceps.
Bilden är gammal typ innan sommaren så jag har inte orkat och byta.
Just nu satsar jag mest på att få upp lite mer kött på bröst.