handdator

Visa fullständig version : besök av hyresgästföreningen


Larsson85
2008-09-24, 18:31
Det ringde precis på en kille hos mig och samtalet gick något så här

*Jag öppnar dörren halvt efter att ha stängt av teven och vill skymma sikten för en eventuell tv-pejlare*

F:Hej, jag komemr från hyresgästföreningen
L: Jaha
F: Är det ok om jag kommer in lite, det är kallt här ute och det tar en halv minut
L: Jaja, ok.
F: Bla bla, här är en artikel från metro om att hyrorna är dyra, vad tycker du
L: Vi kan nog bryta här, jag är inte intresserad av att gå med i någon förening.
F: Rör inte denna rubriken dig alls
L: Nix
F: Hyrorna är ju höga
L: Japp
F: Får jag fråga varför
L: Nej, det är jag inte intresserad av att svara på
F: Jaha, ja då får jag väl stryka dig från listan.
L: Ja tack
F: Som student trodde jag att man hade dålig ekonomi
L: Nix
F: Då är det väl en myt att studenter har det dåligt?
L: Ja, hejdå
F: Hejdå


Till saken hör att han tittade på mig som att jag var dum i huvudet som inte orkade lyssna på hans försäljningssnack.

Fyll på med hur ni har avfärdat säljare, antingen i dörren eller per telefon.

Nalfaren
2008-09-24, 18:36
Hade en liknande incident för ett par år sedan.

Då fick hon från "hyresgästföreningen" komma in och tjata.
Bjöd på kaffe å hon berätta. Jag hade lite frågor och hon besvarade.
30 min senare sa jag att jag inte va intresserad.
Hon blev ganska sur och gick.

Mr.Cosybear
2008-09-24, 18:37
haha härlig snabb konversation :) Själv brukar jag bara lägga på såfort jag hör att det är en telefonförsäljare i telefonen

Thobias
2008-09-24, 18:40
haha härlig snabb konversation :) Själv brukar jag bara lägga på såfort jag hör att det är en telefonförsäljare i telefonenSamma här. Så fort jag hör tongångarna säger jag bestämt "Nej tack" och slänger på luren.

Osten80
2008-09-24, 18:41
Alla som försöker sälja något till mig antingen vid dörren eller via telefonen, får en dörr i ansiktet eller en lur i örat. Satan vad trött jag är på försäljare.

tigerofsweden
2008-09-24, 18:56
Envisa rackare dem där från hyregästföreningen. Hade en gubbe därifrån som smög omkring här i området och terrorisera oss under en längre period. Jag var en av de som råkade öppna dörren och fick lyssna på hans pladder. För att bli av med honom så bad jag honom ringa tillbaka för jag ville fundera. När han då gjorde de så skyllde jag på att mina föräldrar inte tyckt det va lönt att gå med. Då kallade han mig omogen eftersom jag inte kunde fatta egna beslut.. Gubbjävel!

jaaaaag
2008-09-24, 19:00
Jag hade aldrig i hela mitt liv släppt in en försäljare. Och ringer det nån säger jag nej tack och hejdå.

Larsson85
2008-09-24, 19:24
Jag hade aldrig i hela mitt liv släppt in en försäljare. Och ringer det nån säger jag nej tack och hejdå.

Förstod inte att han var försäljare först, trodde han hade något riktigt ärende.

stevebc
2008-09-24, 19:31
Jag fick också besök av hyresgästföreningen men det slutade med att vi snackade om byggföretagens karteller, hur de skär ner på nybyggandet för att kunna hålla högre hyror (i de fall de är avreglerade) och hur somliga hyresvärdar bemöter sina gäster. Jag gick alltså med i föreningen. Får se om jag pallar vara kvar, det är inte så dyrt (25 i månaden för mig, 50 för en lägenhet).