handdator

Visa fullständig version : Mogonpromenad och avsluta med HIIT. King Grub kanske??


Must
2003-06-27, 14:38
Efter en mogonpromenad på ca 2 timmar så brukar jag känna mig lagom uppvärmd och redo för lite intervaller.

Är det Ok att köra HIIT efteråt, eller ska man undvika det av någon anledning?

Skulle kännas bra att köra slut på benen totalt innan man kommer hem.

Tacksam för svar!

Mvh
/Must

Vänskap
2003-06-27, 15:21
HIIT-guden brukar ju dissa morronpromissar vet du väl.

"Strunta i promisstjafset och HIIT:a på istället" kommer han predika för dig.;)

King Grub
2003-06-27, 15:23
Det tror jag inte alls är någon god idé. Vid HIIT skall du vara både laddad med både protein och kolhydrater innan, dels för att kunna göra dig själv rättvisa och för att det inte skall vara muskelproteinet som går åt till energi. Efter en 2-timmars morgonpromenad har du inte ätit på kanske 10 timmar och befinner dig alltså i praktiken i ett svälttillstånd. Vid HIIT-cardio är det inte fett (och definitivt inte muskelprotein) som skall användas som bränsle, utan kolhydrater.

Must
2003-06-27, 15:31
Ok, tack för svaret!

Zapp
2003-07-23, 13:27
Men att köra HiiT efter frukosten borde ju resultera i extrema kramper, hur lång tid bör man vänta?

Muskelsmurfen
2003-07-23, 15:33
Prova att köra HIIT på kvällen och promenaden på morgonen.

King Grub
2003-07-23, 17:19
Originally posted by Zapp
Men att köra HiiT efter frukosten borde ju resultera i extrema kramper, hur lång tid bör man vänta?

Kramp i vad? 2 timmar efter ett mål passar mig, om jag kör HIIT separat. Vilket jag i iofs nästan aldrig gör, utan kör styrka först och cardion direkt på. Men då blir det runt 2 timmar i alla fall, förstås. :) Då känns det som magen inte är stoppfull, musklerna är laddade, och blodsockret har inte hunnit dala.

Zapp
2003-07-23, 22:03
Originally posted by King Grub


Kramp i vad?

Hehe, tänkte mest mag och mjältkramper som man kan få om man tränar cardio efter frukost ;) Att göra det på kvällen är nog den bästa idén, det ska jag göra i fortsättningen. Tack för hjälpen :)

norpx
2003-07-28, 08:20
problemet för mig när jag kör hit på kvällen är att min puls fortfarande ligger typ i 100 så jag kan inte sova på ett antal timmar.

King Grub
2003-07-28, 10:48
Originally posted by norpx
problemet för mig när jag kör hit på kvällen är att min puls fortfarande ligger typ i 100 så jag kan inte sova på ett antal timmar.

Var glad för det du. Efterförbränningen klipps av som ett snöre när du somnar. :) Morgonträning = :hbang: