handdator

Visa fullständig version : Perfect Cycle - Förbättrar levern?


John M
2008-09-23, 00:15
Jag har lite dåliga levervärden enligt läkaren - Han rekommenderar att jag tar det lugnt med alkoholen bla (eller det kanske dom alltid gör läkarna?). Hittade en intressant produkt i en webshop:

Perfect Cycle 90tabl (AX)
Leversupport innehållande 80 procentigt extrakt av mariatistel, N-acetylcystein och alfa-liponsyra.


Innehåller denna ämnen som är bra för levern och kan stärka den på något sätt eller är det mest BS?

Någon som rent av provat den?

Razorman
2008-09-23, 01:37
Jag har lite dåliga levervärden enligt läkaren - Han rekommenderar att jag tar det lugnt med alkoholen bla (eller det kanske dom alltid gör läkarna?). Hittade en intressant produkt i en webshop:

Perfect Cycle 90tabl (AX)
Leversupport innehållande 80 procentigt extrakt av mariatistel, N-acetylcystein och alfa-liponsyra.


Innehåller denna ämnen som är bra för levern och kan stärka den på något sätt eller är det mest BS?

Någon som rent av provat den?

va jag vet så finns det studier där det visats att Mariatistel stimulerar återväxt av leverceller, N-acetylcystein har jag för mig används mot akut förgiftning från paracetamol, och Alfa-Liponsyra e ju en stark antioxidant, hurvida om det hjälper dig eller inte kan icke jag svara på...

Sverker
2008-09-23, 06:09
Du får inte tvivla på din lever. Levern har en fantastisk förmåga att återhämta sig. Ditt problem är att du utsätter din lever för någonting ? Alkohol, läkemedel osv.

Låt din läkare gå igenom din livssituation så finner ni säkert tillsammans vad som retar levern.

Att belasta levern med ytterligare främmande ämnen i form av extrakt och kraftfulla antioxidanter, låter enligt mig, vanskligt.

zowie
2008-09-23, 09:04
om du har dåliga levervärden och brukar dricka alkohol (vilket jag antar du gör eftersom läkaren nämde det) så unnar din lever paus från alkoholen. det är allvar och inte alls rolig med högre leverenzymvärden.
om du inte dricka alkohol så skulle jag rekommenderar att hitta orsaken till de dåliga värden...medicin, hepatitis, kemiämnen?

men ja, marietistel är bra för levern, jag tar själv den då och då om jag haft en period med lite för mkt vin utan att har dåliga levervärden i allmänhet.

EiseltUK
2008-09-23, 09:16
Liv-52 ("Liver Care") från företaget Himalaya är ett alternativ till Perfect Cycle som har lite mer forskning bakom sig.

Fairing
2008-09-23, 12:18
Liv-52 ("Liver Care") från företaget Himalaya är ett alternativ till Perfect Cycle som har lite mer forskning bakom sig.

Liv-52 :thumbup:

Tabbe
2008-09-23, 13:17
Perfekt cycle syftar på AAS, skydda levern under cykeln.
Vad ska du ha den till?
Men liv-52 har fått bra recensioner.

EiseltUK
2008-09-23, 14:56
Perfekt cycle syftar på AAS, skydda levern under cykeln.
Vad ska du ha den till?
Men liv-52 har fått bra recensioner.

Perfect Cycle funkar även i andra sammanhang.

John M
2008-09-23, 21:34
Perfect Cycle funkar även i andra sammanhang.

Ok men Liv-52 låter bra tycker du? Sitter du på några länkar som du vill dela med dig av angående detta tillskott.

Jag belastar inte levern regelbundet med läkemedel alkohol osv. Dricker max 1 gång varannan månad så det kan knappast vara problemet.

Han har bara sagt "lite" dåliga/förhöga värden av, förmodligen leverenzym som zowie sa.

loverius
2008-09-24, 05:29
det var nånstans jag läste om att innehållet i "leverskyddande" tabletter hade nästan samma struktur som resveratrol, och skulle fungera på ett liknande sätt. Typ livsförlängade??!

zowie
2008-09-24, 06:45
[QUOTE=John M;3220056]
Jag belastar inte levern regelbundet med läkemedel alkohol osv. Dricker max 1 gång varannan månad så det kan knappast vara problemet.QUOTE]

då är det konstigt att har dåliga värden faktiskt. det måste ju bero på nånting. jag skulle kolla upp det först innan jag tar lite tvivelaktiga medlen. där är ju inte direkt bevisat att de funkar...

Tabbe
2008-09-24, 07:19
Liv-52 är verkligen inte experimentielta(?) medel just den är över 50 år gammal med massa studier som backar upp den.

Finns säkert på närmaste hälsokost affär annars kan du googla.

resveratrol är ganska nytt därimot men det finns ju studier som visar på vädligt positiva saker mest test ökande iofs. Men den ska föryngra kroppen.

EiseltUK
2008-09-24, 08:53
Tror inte att Liv-52 säljs i Sverige förutom hos en viss webshop. ;)

Fairing
2008-09-24, 11:37
Tror inte att Liv-52 säljs i Sverige förutom hos en viss webshop. ;)

Jodå , jag har lagret fullt. Men säljer den främst till ÅF:D

Razorman
2008-09-24, 18:00
Jodå , jag har lagret fullt. Men säljer den främst till ÅF:D

va? när jag va o fråga efter den så sa affärsbiträden att den bara säljs på "skumma" ställen

Fairing
2008-09-24, 18:03
va? när jag va o fråga efter den så sa affärsbiträden att den bara säljs på "skumma" ställen

Jepp , skumma ställen är bara förnamnet:laugh:

EiseltUK
2008-09-24, 18:50
Det är tyvärr ganska klassiskt att butiker talar illa om produkter de inte säljer utan att grunda det på något verklighesförankrat.