handdator

Visa fullständig version : Förvirrad...


Prankie
2003-06-27, 10:59
Jag har kört keto diet ca tre veckor nu, resutalt är lovande. Fast igår tänkte jag mycket på om jag inte ska bulka ett år till istället, för att jag har inte direkt nån imponerande muskler under. Kanske tillräcklig om jag ska fortsätta med kampsport dock. Jag har några frågor angående bulka...

Är det bättre att deffa och sedan bulka eller spela det ingen roll när man börja bulka?

gasoliner
2003-06-27, 11:16
jag är i samma sits som dig men tänker ta mig ner så gott det går i BF% nu i sommar för att sedan kunna jobba mig upp i större andel muskler sedan i höst/vinter.för mig är det väldigt svårt att öka någonting överhuvudtaget utan ett rejält kaloriöverskott,tyvärr blir ju en del av ökningarna då även fett.

.sen finns det ju flera andra fördelar att ha lägre bf också. :angel:

Prankie
2003-06-27, 11:45
Visst gör det det men jag tänkte när man börja bulka igen så lägger man på de igen direkt eller?

gasoliner
2003-06-27, 11:52
jag tror det beror lite på utgångsläget.
jag tex. har varit lite småfet och mjuk hela livet,och behöver ta bort en del innan jag blir för gammal osv.. :angel:

jag menar,har du redan nu typ 10% och väger 72 eller nåt så är ju inte en deff ens att tänka på,= bulka för satan..

har du kanske 20-25% då kanske det är läge att tänka på?= "deffa".. :D

Prankie
2003-06-27, 16:18
12.5% på 79 kg efter en ätadag... Dags att bulka då. :eating: