handdator

Visa fullständig version : Vad jobbar Du med?


flowster
2008-09-22, 18:19
Well, vad jobbar du med och vart, arbetssituation och vad tjänar du? :)

Kan börja...Jobbar inom Telemarkering branchen tillfälligt tills jag vet vad jag ska satsa på i framtiden vad gäller vidare studier. Företaget heter Business By Phone och jag jobbar i Jönköping. Ganska enformigt jobb dock extremt roligt då jag jobbar med många nära vänner. Bra arbetstider (9-17, 9-15 fredag) och extremt bra betalt om man är grym i mun :thumbup: Timlönen ligger i snitt på 300-500kr, 40k brutto på nästa lönespec.

Din tur !

Jorgen
2008-09-22, 18:28
Jag har nog svarat i någon av dessa trådarna. :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=116333&highlight=jobbar
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107652&highlight=jobbar
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=98145&highlight=jobbar
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=77494&highlight=jobbar
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86434&highlight=jobbar

flowster
2008-09-22, 18:29
Jag har nog svarat i någon av dessa trådarna. :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=116333&highlight=jobbar
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107652&highlight=jobbar
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=98145&highlight=jobbar
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=77494&highlight=jobbar
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86434&highlight=jobbar
Jaha :) Lås och ta bort skiten då haha :D

chrille87
2008-09-22, 18:30
Leta och du skall hitta:)

Herr Oberst
2008-09-22, 18:40
Kan inte denna tråden handla om hur mycket vi avskyr och föraktar telemarketing istället?

flowster
2008-09-22, 18:42
Kan inte denna tråden handla om hur mycket vi avskyr och föraktar telemarketing istället?
Gör jag också, men får man 40-50k brutto tackar jag och tar emot med glädje.

mela
2008-09-22, 18:43
Gör jag också, men får man 40-50k brutto tackar jag och tar emot med glädje.

Får du alltid så mycket? Hur mycket har du över efter att skatt, hyra, bredband och allt sånt är färdigbetalt?

flowster
2008-09-22, 18:43
Får du alltid så mycket? Hur mycket har du över efter att skatt, hyra, bredband och allt sånt är färdigbetalt?
20-30k netto brukar det röra sig om. Bor hemma ;):thumbup:

Vid sidan om detta brukar vi ha s.k. "cashgame" vissa söndagar. Det du säljer får du kontant i handen, skatten dras av på plats eller på lönen. Mycket bra om man behöver fickpengar!

mela
2008-09-22, 18:44
20-30k netto brukar det röra sig om. Bor hemma ;):thumbup:

Betalar du INGENTING hemma med den lönen? :confused:

Kryss
2008-09-22, 18:44
Var tråden för att du ville veta vad folk jobbar med, eller för att du ville skryta om hur mycket du tjänar?

Herr Oberst
2008-09-22, 18:46
Gör jag också, men får man 40-50k brutto tackar jag och tar emot med glädje.

Nog för att jag är för prostitution, men det finns ju gränser.

flowster
2008-09-22, 18:48
Betalar du INGENTING hemma med den lönen? :confused:
Bensin.

Var tråden för att du ville veta vad folk jobbar med, eller för att du ville skryta om hur mycket du tjänar?
Det sistnämnda givetvis. :)

Nog för att jag är för prostitution, men det finns ju gränser.
Vad menar du med gränser? Det är ett sätt att försörja sig. Irriterande, sure. Men jämförbart med prostitution? No way José.

mela
2008-09-22, 18:50
Bensin.



Okeey. Mja du kan ju börja skryta när du tar hand om dig själv istället ;)

Cilia
2008-09-22, 18:53
Jag skulle nog vilja säga att dina föräldrar gör dig en björntjänst som låter dig bo gratis. Det handlar inte om huruvida dom behöver extra pengar eller inte.




Sen så måste jag säga att det är duktigt av dig att komma upp i sånna summor genom att jobba med telemarketing. Du måste verkligen vara vig i munnen.

Själv skulle jag aldrig sälja ens om jag hade den lönen. Jag skulle må så dåligt. Men jag är inte född till säljare.

ante
2008-09-22, 18:55
Okeey. Mja du kan ju börja skryta när du tar hand om dig själv istället ;)

Är någon bitter för att inte ha uppnått samma lön i samma bransch? :D

Grattis till en så grym lön, hoppas du gör vettiga saker för pengarna nu när dina päron låter dig bo hemma gratis.

mela
2008-09-22, 18:56
Är någon bitter för att inte ha uppnått samma lön i samma bransch? :D

Grattis till en så grym lön, hoppas du gör vettiga saker för pengarna nu när dina päron låter dig bo hemma gratis.

ssh :D

Jag kan skriva vad jag tjänar i mitt land med fantasilöner också, men det är lite väl mycket skryt på det...

Herr Oberst
2008-09-22, 18:56
Vad menar du med gränser? Det är ett sätt att försörja sig. Irriterande, sure. Men jämförbart med prostitution? No way José.

Jag är med dig. Prostitution är mycket ädlare än så och går inte alls att jämföra med telefonförsäljning.

Handcuff
2008-09-22, 18:56
And it´s on the wäb. :D

egge
2008-09-22, 18:58
Student. Så man kan säga att jag lever på Herr Obersts pengar. Tack Herr Oberst.

Herr Oberst
2008-09-22, 18:59
För att Sverige inte vill ha klasskillnader såsom USA

Hoppas förresten att du skänker bort större delen av din lön till fattiga och behövande. Vi vill inte ha några klasskillnader här inte

Herr Oberst
2008-09-22, 18:59
Student. Så man kan säga att jag lever på Herr Obersts pengar. Tack Herr Oberst.

Jag också, så jag lever på mina egna sedan tidigare skattade pengar. Så det är lugnt.

ante
2008-09-22, 19:03
ssh :D

Jag kan skriva vad jag tjänar i mitt land med fantasilöner också, men det är lite väl mycket skryt på det...

Berätta mer om ditt land med fantasilöner! Det låter lockande!
Dock har jag ändå svårt att tro du kommer i närheten med liknande arbetstider.

mela
2008-09-22, 19:05
Berätta mer om ditt land med fantasilöner! Det låter lockande!
Dock har jag ändå svårt att tro du kommer i närheten med liknande arbetstider.

Jobbar tvåskift: 06-14 (06-15:30 fredag)
ena veckan och 14:23 (ledig fredag).
Jag har 35500 brutto (26% betalar jag i skatt) och det är utan min övertid.
Får ut ca 1200 extra för varje gång jag jobbar övertid (4h)
då ingår även valfri mat ifrån ett ställe som har ja..allt.
Jag har runt 11000 kvar efter att hyra, bil+bensin, bredband, telefon, el och mat är betalt.
Detta är alltså beräknat utan övertidspengar.
Sedan får jag dessutom tillbaka 10% av allt jag tjänat i år, nästa år på skatten.
Plus att jag har lägre skatt i november och ingen skatt i juni.

Du kan ju bedöma själv om det är i närheten.

Har räknat i svenska pengar så att du lättare ska kunna jämföra.

ante
2008-09-22, 19:12
Jobbar tvåskift: 06-14 (06-15:30 fredag)
ena veckan och 14:23 (ledig fredag).
Jag har 35500 brutto (26% betalar jag i skatt) och det är utan min övertid.
Får ut ca 1200 extra för varje gång jag jobbar övertid (4h)
då ingår även valfri mat ifrån ett ställe som har ja..allt.
Jag har runt 11000 kvar efter att hyra, bil+bensin, bredband, telefon, el och mat är betalt.
Detta är alltså beräknat utan övertidspengar.
Sedan får jag dessutom tillbaka 10% av allt jag tjänat i år, nästa år på skatten.
Plus att jag har lägre skatt i november och ingen skatt i juni.

Du kan ju bedöma själv om det är i närheten.

Har räknat i svenska pengar så att du lättare ska kunna jämföra.

Det är jättebra, men tänk på att du skulle få ganska mycket mindre om du bodde permanent i Norge samt endast jobbade 9-17 mån-tor och 9-15 på fredag. Dock så har ju killen 20-30k kvar varje månad efter att ha betalat alla räkningar (bensin), det är nog svårslaget.

flowster
2008-09-22, 19:14
Jag skulle nog vilja säga att dina föräldrar gör dig en björntjänst som låter dig bo gratis. Det handlar inte om huruvida dom behöver extra pengar eller inte.




Sen så måste jag säga att det är duktigt av dig att komma upp i sånna summor genom att jobba med telemarketing. Du måste verkligen vara vig i munnen.

Själv skulle jag aldrig sälja ens om jag hade den lönen. Jag skulle må så dåligt. Men jag är inte född till säljare.
Fler än mig som tjänar så bra...Inte så svårt om jag ska vara ärlig. Handlar bara om att tala på rätt sätt...En kille på mitt jobb har slått rekordlön 2 ggr och är nominerad till bästa säljare i Sverige. 81k och nu senast 107,000kr i lön, 55k fick han i fickan.

Är någon bitter för att inte ha uppnått samma lön i samma bransch? :D

Grattis till en så grym lön, hoppas du gör vettiga saker för pengarna nu när dina päron låter dig bo hemma gratis.
Jora, sparar inför framtida studier främst..Men lever livet väl :)

cosmic_dancer
2008-09-22, 19:16
Imorgon börjar jag min inroduktion inom omsorgen. Ska vara timvikarie inim kommunen på dagcenter, gruppboenden och som personlig assistent

mela
2008-09-22, 19:16
Det är jättebra, men tänk på att du skulle få ganska mycket mindre om du bodde permanent i Norge samt endast jobbade 9-17 mån-tor och 9-15 på fredag. Dock så har ju killen 20-30k kvar varje månad efter att ha betalat alla räkningar (bensin), det är nog svårslaget.

Men jag bor permanent i Norge. Jag ska inte flytta tillbaka till Sverige.
Hade jag bara betalat bensin hade vi haft ungefär lika mycket pengar att levt för, visst jag jobbar lite mer, men jag har iaf detta fast varje månad.

ante
2008-09-22, 19:16
Jora, sparar inför framtida studier främst..Men lever livet väl :)

Bra där, kul att höra!

flowster
2008-09-22, 19:20
Men jag bor permanent i Norge. Jag ska inte flytta tillbaka till Sverige.
Hade jag bara betalat bensin hade vi haft ungefär lika mycket pengar att levt för, visst jag jobbar lite mer, men jag har iaf detta fast varje månad.
Sedan kostar det ju ganska mycket mer att bo i Norge än Sverige.

mela
2008-09-22, 19:22
Sedan kostar det ju ganska mycket mer att bo i Norge än Sverige.

Som jag skrev, så har jag 11k kvar efter att hyra (bor mitt i centrala Oslo,6min gångväg från Karl Johan), bredband, bil, bensin, el och mat är betalt.

Allan
2008-09-22, 19:25
Jag är byggnadsarbetare. Stomgubbe

Trance
2008-09-22, 19:25
Känns så skönt på något sätt att knappt bry sig om pengar.

ante
2008-09-22, 19:25
Som jag skrev, så har jag 11k kvar efter att hyra (bor mitt i centrala Oslo,6min gångväg från Karl Johan), bredband, bil, bensin, el och mat är betalt.

Och flowster har 30k kvar efter en bra månad. Vem tror du har råd att leva bäst?

OffTopic:

Vad fick dig att bestämma dig så snabbt att du inte vill bo i Sverige mer, någonsin? För vad jag har förstått så har du inte bott i Norge mer än ett halvår, och dryga 20 år i Sverige?

mela
2008-09-22, 19:30
Och flowster har 30k kvar efter en bra månad. Vem tror du har råd att leva bäst?

OffTopic:

Vad fick dig att bestämma dig så snabbt att du inte vill bo i Sverige mer, någonsin? För vad jag har förstått så har du inte bott i Norge mer än ett halvår, och dryga 20 år i Sverige?

Flowster har det bättre just nu. Men när han börjar betala för sig så kan vi jämföra igen.

Har bott i Norge i snart 10 månader. Allt är så mycket lättare i Norge. Vad det än gäller. Byte av jobb, skaffa lägenhet, bli opererad om man nu vill bli det. Norrmän är mycket öppnare och mer sociala än vad svenskar är. Visst finns det nackdelar med Norge också, men det är det byråkratiska och att sådant tar tid, men det kan jag leva med. Jag har sambo här och jag bor fint har det bra, det är ekonomiskt bättre att skaffa familj (jag har redan tänkt på sådant). Både sambon och jag har bra jobb, eller ja, han har en riktigt bra jobb och jag tjänar OK på mitt men trivs bra. Det enda som lockar med Sverige är kompisarna. Men dem kan jag ändå träffa på helgerna om jag vill, så långt är det inte till GBG och det här livet framför det arbetslösa livet i Sverige är mycket bättre.

z_bumbi
2008-09-22, 19:31
Det är jättebra, men tänk på att du skulle få ganska mycket mindre om du bodde permanent i Norge samt endast jobbade 9-17 mån-tor och 9-15 på fredag. Dock så har ju killen 20-30k kvar varje månad efter att ha betalat alla räkningar (bensin), det är nog svårslaget.

Telesäljare brukar väl iofs inte jobba 8-17 de heller, då skulle de inte ringa och störa folk på kvällar och helger.

Racso
2008-09-22, 19:32
Fan sjukt vad det osar avundsjuka om denna tråd...

flowster
2008-09-22, 19:40
Telesäljare brukar väl iofs inte jobba 8-17 de heller, då skulle de inte ringa och störa folk på kvällar och helger.
9-17 (9-15 fredagar) som heltidsanställd. Finns en grupp som jobbar deltid (kväll) från 17-21, därav samtalen på kvällstid.

The_RobRoy
2008-09-22, 19:45
Fan sjukt vad det osar avundsjuka om denna tråd...

Hehehe

Ähh låt dom få skryta lite, det är en häftig känsla att vara så ung och tjäna mycket pengar, även om man jobbar ärslet av sig osv :)

Granatgiraffen
2008-09-22, 20:36
Alla som är telesäljare verkar tjäna skitbra! Iallafall på internet och i teorin.

Avesta
2008-09-22, 21:40
Känns så skönt på något sätt att knappt bry sig om pengar.
För att man har gott om. eller för att man inte bryr sig om det?

Det vore skönt i i vilket fall som helst.

Xealswe
2008-09-22, 21:42
Sedan kostar det ju ganska mycket mer att bo i Norge än Sverige.

Jo det stämmer, men du betalar ju fortfarande mindre skatt på en högre lön än vad du har i sverige

mela
2008-09-22, 21:53
Jo det stämmer, men du betalar ju fortfarande mindre skatt på en högre lön än vad du har i sverige

Fast bara de första två åren. Sedan blir det tungt.
Men å andra sidan är ju juni skattefri och november betalar man typ 6% i skatt, så jag kan leva med 32-36% resten av året..

Chrillee
2008-09-22, 21:57
Glidare på heltid just nu, men snart tillbaks till slaveriet att arbeta, usch. :(

Tomme
2008-09-22, 22:00
VVS montör

Jacksatan
2008-09-22, 22:01
folk med meningslösa och tråkiga jobb brukar endast bry sig om lönen, vilket den här tråden verkligen accentuerar.

machine gun
2008-09-22, 22:09
Barn- och ungdomsdietist. Trivs jättebra! Har ganska kass lön, men det visste jag redan innan jag utbildade mig. Hade jag velat tjäna mycket pengar hade jag valt en annan bransch, men min högsta prioritet ligger i att faktiskt trivas med det jag spenderar drygt 40 timmar i veckan på att göra.

tntballe
2008-09-22, 22:12
Industriarbetare, svarvar valsar.
Jobbar natthelg, vilket innebär 25,5 timmes tid på arbetet. Det blir 33000-35500kr brutto.

High1ander
2008-09-23, 02:09
Redigerare, 3D animerare, kameraman/cinematographer, associate producer pa diverse filmgrejer...

chidde
2008-09-23, 06:01
Redigerare, 3D animerare, kameraman/cinematographer, associate producer pa diverse filmgrejer...

låter som ett spännande och varierande jobb!!

kan inte modsen ändra topicen till nåt i stil med "hur mycket pengar har du över efter skatt, och hur mycket pengar har du över när du har betalt allt?"

en sån tråd har vi ju faktiskt aldrig haft, och jag är sjukt *drool* på att veta hur mycket gryn folk har över varje månad till *popcorn*

jag menar, skryta med hur mycket man tar i bänkpress och hur stora biceps man har är ju bah så passé asså

Allan
2008-09-23, 06:02
kan inte modsen ändra topicen till nåt i stil med "hur mycket pengar har du över efter skatt, och hur mycket pengar har du över när du har betalt allt?"

en sån tråd har vi ju faktiskt aldrig haft, och jag är sjukt *drool* på att veta hur mycket gryn folk har över varje månad till *popcorn*


Starta en sån tråd då.

Nitrometan
2008-09-23, 06:25
Redigerare, 3D animerare, kameraman/cinematographer, associate producer pa diverse filmgrejer...
Auteur FFS!

http://en.wikipedia.org/wiki/Auteur

Auteur theory draws on the work of André Bazin, co-founder of the Cahiers du cinéma, who argued that films should reflect a director's personal vision. Bazin championed filmmakers such as Howard Hawks, Alfred Hitchcock and Jean Renoir. Although Bazin provided a forum for Auteurism to flourish, he himself remained wary of its excesses. Another key element of Auteur theory comes from Alexandre Astruc's notion of the caméra-stylo or "camera-pen" and the idea that directors should wield their cameras like writers use their pens and that they need not be hindered by traditional storytelling.

Truffaut and the members of the Cahiers recognized that moviemaking was an industrial process. However, they proposed an ideal to strive for: the director should use the commercial apparatus the way a writer uses a pen and, through the mise en scène, imprint their vision on the work (conversely, the role of the screenwriter was minimized in their eyes). While recognizing that not all directors reached this ideal, they valued the work of those who neared it.

shut teh face
2008-09-23, 06:46
Jag jobbade som sån där nisse som godkände de juridiska avtalen som teleförsäljare gjorde på telefonen, och man märkte ju fort att de flesta sålde 1-2 saker per dag, medan ett tre tal utav 100+ st återkom VÄLDIGT OFTA, helt sjukt vad de sålde och tjäna cash. Allt handlar om teh talking. (och lura pensionärer ofc).

L-Sami
2008-09-23, 06:55
Jobbar inte, studerar till något jag är intresserad av och tjänar man bra i det yrket? Nä.. ett intresse går före pengarna för mig :)

jakke
2008-09-23, 07:38
Sekretessbelagtexjobb.

Parachutes
2008-09-23, 07:46
Imorgon börjar jag min inroduktion inom omsorgen. Ska vara timvikarie inim kommunen på dagcenter, gruppboenden och som personlig assistent

Det låter vettigt :) Jag jobbade 8 månader på 2 boenden för utvecklingsstörda och det var väldigt givande!
Just nu jobbar jag inom bilbranschen.. bytte pga lönen.
Tänkte spara 2-3 år och sedan öppna ett internetcafé :)
Lycka till idag!

HookersUnited
2008-09-23, 07:51
Rallare/Väktare

HookersUnited
2008-09-23, 07:59
Jobbar inte, studerar till något jag är intresserad av och tjänar man bra i det yrket? Nä.. ett intresse går före pengarna för mig :)
Sjukgymnast?

NickeSthlm
2008-09-23, 08:12
Säljare B2B. Säljer leads (kundunderlag). Klart mer givande och roligare än att jobba mot privatmarknaden. Mot privatmarknaden räckte det med slipad käft. Man säljer vanligtvis bara 1 gång mot samma kund så det räcker med att komma till avslut. Hur nöjd kunden är i slutändan var mindre viktigt.
Med B2B så bygger man affärsrelationer och även om käften fortfarande ska vara slipad så är säljet klart roligare.

Har provisionsmodell med "snöbollseffekt" så under hösten runt 35-50 brutto, under 2009 troligtvis mellan 60-80'.. Kan bli mer..

För er som på allvar funderar på säljyrket kan jag rekommendera Academic Work (som anställd, inte konsult som hyrs ut till andra företag). Att jobba som säljare där är riktigt bra och dom har en av Sveriges bästa introduktionsutbildningar. Har jobbat där tidigare och har du inte familj att ta hänsyn till så är det ett guldjobb. Deras bästa säljare ligger idag på en månadslön mellan 160-190000, dock har han varit där i 5 år nu. Normalt ligger deras säljare på 50-60000 efter 1 år och även Academic Work har s.k. "snöbollseffekt" på lönen vilket gör att du inte börjar om på noll varje månad!

TS: kul att se att du tjänar bra med pengar, det är det bästa betyg du kan få som säljare. Njut av att slippa betala något hemma men utnyttja den situationen nu genom att lägga undan mer pengar så att du har till handpenning, möbler m.m. när du flyttar hemifrån.

Mourten
2008-09-23, 08:23
pluggar på högskolan. ger mig 2.7k i månaden, WIEO :P

Jacksatan
2008-09-23, 08:36
Säljare B2B. Säljer leads (kundunderlag). Klart mer givande och roligare än att jobba mot privatmarknaden. Mot privatmarknaden räckte det med slipad käft. Man säljer vanligtvis bara 1 gång mot samma kund så det räcker med att komma till avslut. Hur nöjd kunden är i slutändan var mindre viktigt.
Med B2B så bygger man affärsrelationer och även om käften fortfarande ska vara slipad så är säljet klart roligare.

Har provisionsmodell med "snöbollseffekt" så under hösten runt 35-50 brutto, under 2009 troligtvis mellan 60-80'.. Kan bli mer..

För er som på allvar funderar på säljyrket kan jag rekommendera Academic Work (som anställd, inte konsult som hyrs ut till andra företag). Att jobba som säljare där är riktigt bra och dom har en av Sveriges bästa introduktionsutbildningar. Har jobbat där tidigare och har du inte familj att ta hänsyn till så är det ett guldjobb. Deras bästa säljare ligger idag på en månadslön mellan 160-190000, dock har han varit där i 5 år nu. Normalt ligger deras säljare på 50-60000 efter 1 år och även Academic Work har s.k. "snöbollseffekt" på lönen vilket gör att du inte börjar om på noll varje månad!

TS: kul att se att du tjänar bra med pengar, det är det bästa betyg du kan få som säljare. Njut av att slippa betala något hemma men utnyttja den situationen nu genom att lägga undan mer pengar så att du har till handpenning, möbler m.m. när du flyttar hemifrån.

Jag har otroligt svårt att se att snittet på deras säljare ligger på 50-60 000 i snitt efter ett år. Oftast hör man ju bara om de som lyckas bra.

shut teh face
2008-09-23, 08:54
Det är ju det som är grejen, de som är bra är dessa få utvalda som verkligen lyckas öht. Ingen påstår att alla tjänar så mycket. :)

pragmatist
2008-09-23, 09:03
Jag har otroligt svårt att se att snittet på deras säljare ligger på 50-60 000 i snitt efter ett år. Oftast hör man ju bara om de som lyckas bra.

Låter kanske lite optimistiskt ja, medellönen för kategorin "innesäljare" (män, privat sektor, eftergymnasial utbildning) är 40,100:-/månad enligt SCB. Och då får man minnas att den kategorin inkluderar folk som handlar med värdepapper, valuta o.s.v. Intressant nog skiljer det nästan 10,000:-/månad i medellön mellan män och kvinnor i kategorin.

NickeSthlm
2008-09-23, 09:10
Jag har otroligt svårt att se att snittet på deras säljare ligger på 50-60 000 i snitt efter ett år. Oftast hör man ju bara om de som lyckas bra.

De som inte lyckas får gå eller väljer att gå själva. Det är ett ruskigt slit att jobba som säljare på AW men det lönar sig. Lön runt 50000 efter ett år är rätt normalt. Självklart finns det folk som inte klarar gränsen men även många som tjänar ännu mer (fanns grabbar som snarare låg runt 60-70000 efter 1 år när jag började)..

Det är en självklarhet att det är hårt arbete som ligger bakom detta. Dock är inte alla beredda att lägga ner den energin men då blir ju resultatet därefter. AW ger sina säljare snuskigt bra betalt..

raZmus
2008-09-23, 09:49
Jag jobbar som Art Director och webastronaut på reklambyrå jag :)

Sen tycker jag om att starta företag också :)

ArcTiC
2008-09-23, 09:53
Forskning inom miljökemi.

KalleBalik
2008-09-23, 10:09
Knegar på lager, ett riktigt förlorarjobb... borde nog ta tag i mitt liv ganska omgående, förnärvarande håller jag dock på att spara till långt hår vilket tar upp all min fritid, så det får vänta lite.

ante
2008-09-23, 10:28
Knegar på lager, ett riktigt förlorarjobb... borde nog ta tag i mitt liv ganska omgående, förnärvarande håller jag dock på att spara till långt hår vilket tar upp all min fritid, så det får vänta lite.

Det är nog den bästa ursäkten för att ha ett jobb man inte gillar, som jag någonsin hört.

M|cke
2008-09-23, 10:37
Knegar på lager, ett riktigt förlorarjobb... borde nog ta tag i mitt liv ganska omgående, förnärvarande håller jag dock på att spara till långt hår vilket tar upp all min fritid, så det får vänta lite.

Det är nog den bästa ursäkten för att ha ett jobb man inte gillar, som jag någonsin hört.

+1 Den var faktiskt ganska bra.

Nalfaren
2008-09-23, 10:42
Egen företagare sedan -98.
Designer, programmerare, konsult ...
Jobbar på att dra igång ett CMS system med webhotell Jan. 2009.
Annars mest designer av butiksmaterial till olika företag.

Tjänar helt okej, men har för mycket utgifter också (onödiga).
Lägger 10k+ varje månad på att ha mitt kontor just nu..
Målet är att säkra lite fasta inkomster, avvakta tills min sambo får
ett jobb och därefter köpa ett hus och därmed även jobba hemifrån
några år och lägga mina nuvarande kontorskostnader till lånet ist ;)

svettigt_fläsk_luleå
2008-09-23, 11:23
Lirar poker. Ekonomiskt oberoende.

Rastafari
2008-09-23, 11:25
Går i skolan och äter gratis keso varje dag ;)

tossefar
2008-09-23, 11:29
Lirar poker. Ekonomiskt oberoende.

Ekonomiskt oberoende? Hur kan du inte vara beroende av andra människor för din inkomst? Får du betalt för att spela mot datorn?

shut teh face
2008-09-23, 11:36
Folk använder ekonomiskt oberoende uttrycket helt fel, enligt mig.
Ekonomisk oberoende = leva på avkastningen på en förmögenhet, utan att jobba

Dock behöver man ju nödvändigtvis inte behöva vara helt tokrik bara för det, man kan ju ha en liten avkastning som går att leva på. Ekonomisk fri kanske man skulle kalla det om man vore tokrik, eller varför inte säga stenrik bara

Whatever, jav vill ha mackor med kaviar

svettigt_fläsk_luleå
2008-09-23, 11:50
Ekonomiskt oberoende? Hur kan du inte vara beroende av andra människor för din inkomst? Får du betalt för att spela mot datorn?

Den inkomst jag har från det att pengarna räntar sig varje år är visserligen inte helt oberoende av andra människor, men nära nog för att jag kunna säga ekonomiskt oberoende.

shut teh face
2008-09-23, 11:55
Hur ofta går en bank i konkurs, säg att man har en förmögenhet och delar upp den på Swedband och Handelsbanken (t.ex) hur troligt är det att dessa två konkar, och skulle de konka så kan man väl anta att hela skitet är åt helvete att det inte spelar nån roll vem du är; du kmr bli mördad av myr-människor ändå.

edit: Jakke skrev och tog bort ett inlägg där han skrev "om din bank konkar så får du 200k bara" >DxD

JMRA
2008-09-23, 12:00
folk med meningslösa och tråkiga jobb brukar endast bry sig om lönen, vilket den här tråden verkligen accentuerar.

HAHAHA, läste inte du ekonomi eller nått?

Have fun... :thumbup:

Granatgiraffen
2008-09-23, 12:03
HAHAHA, läste inte du ekonomi eller nått?

Have fun... :thumbup:

Känns som att du just förstärkte hans poäng. Grottmänniskan hade svårt att förstå elden.

abbarn
2008-09-23, 12:09
Hur ofta går en bank i konkurs, säg att man har en förmögenhet och delar upp den på Swedband och Handelsbanken (t.ex) hur troligt är det att dessa två konkar, och skulle de konka så kan man väl anta att hela skitet är åt helvete att det inte spelar nån roll vem du är; du kmr bli mördad av myr-människor ändå.

edit: Jakke skrev och tog bort ett inlägg där han skrev "om din bank konkar så får du 200k bara" >DxD


Har väldigt svårt att tänka mig att staten skulle låta någon av våra storbanker gå i konkurs. Sedan om de mot förmodan skulle konka och du har 3 miljoner på ett sparkonto så är insättningsgarantin bara på 250k. Men varför ha så stora summor på ett sparkonto, finns ju betydligt bättre sparformer. Sparar man i aktier behöver man ju inte vara orolig ifall banken man handlar genom konkar. Men att någon av våra storbanker konkar kommer inte hända.

Cilia
2008-09-23, 12:12
Imorgon börjar jag min inroduktion inom omsorgen. Ska vara timvikarie inim kommunen på dagcenter, gruppboenden och som personlig assistent
har också haft ett liknande jobb när jag studerade. Det är ett av dom mest givande arbeten jag har haft. Bra med pengar? Nej men det gav mycket och det är få jobb som jag har haft så mycket nytta av senare i livet i massor av olika sammanhang. Hoppas du trivs för det är krävande med

AlexanderYeah
2008-09-23, 12:50
Går skola men vill bli låtskrivare. Men vet inte hur man blir det. Skickar man bara texter till olika skivbolag? Till artisten? Ska man göra en demo av den och skicka? Och när man inte har nån artist som sjunger den får man sjunga själv?

Biceps
2008-09-23, 14:31
Har börjat plugga så jag har 7400 i mån varav jag skuldsätter mig med knappa 5000 :(
Jobbade som administrativ inköpare innan och hade väl ut 15tkr ungefär, kanske 8tkr kvar efter räkningar o fasta utgifter. Sade nog upp mig mer pga jag var trött på arbetsplatsen och ville testa högskolan, än pengarna.

Jag tycker det e rätt fascinerande hur dessa säljare kan tjäna 70tkr o liknande i månaden. Skulle gärna vilja se dessa stjärnsäljare in action för att liksom bevittna vad som krävs... Själv köper jag aldrig av telefonsäljare så undrar vad det e för typ av människor som går att övertala, för jag gissar att det är övertalning det handlar om.

backflash
2008-09-23, 14:52
skriver d-uppsats
projektassistent/experimentledare för två forskare (inom psykologi)
butiksbiträde

Parachutes
2008-09-23, 14:53
Jag är greve.

tossefar
2008-09-23, 14:59
Jag är greve.

Inte på Garantiavdelningen @ Peugeot då?

Parachutes
2008-09-23, 15:03
Inte på Garantiavdelningen @ Peugeot då?

Titlarna är annorlunda i danmark där jag arbetar.. här är jag Greve..

dooh
2008-09-23, 15:20
Timvikar i skolköken och är hemmafru...

Six Barrel Shotgun
2008-09-23, 15:21
Jag jobbar deltid som psykfall.

Tjänar aktivitetsersättning.

L-Sami
2008-09-23, 15:40
Sjukgymnast?

Yes :)

HookersUnited
2008-09-23, 15:53
Yes :)
Aningens avundsjuk.

Hermanssson
2008-09-23, 16:55
Gruppchef med försäljning som ansvarsområde, på Transcom, med Tele2 som huvudkund. Jobbar på support/kundservice för internet.

dared
2008-09-23, 17:06
Känns som att du just förstärkte hans poäng. Grottmänniskan hade svårt att förstå elden.

:D



Jag pluggar just nu efter en hel del år med pokerspelande. Riktigt uppfriskande måste jag säga.

Parachutes
2008-09-24, 07:52
Gruppchef med försäljning som ansvarsområde, på Transcom, med Tele2 som huvudkund. Jobbar på support/kundservice för internet.

Det lät så fint att det måste vara skit

Det är som att kalla en negerslav för "Bommuls-konsult"

Mourten
2008-09-24, 08:21
alla äckliga försäljare borde få en spark i skrevet, fy fan va jobbigt de e att säga åt 3 pers om dagen att dra åt helvete, fan vill jag köpa nåt gör jag det utan er hjälp, CAPISH?

Parachutes
2008-09-24, 08:24
alla äckliga försäljare borde få en spark i skrevet, fy fan va jobbigt de e att säga åt 3 pers om dagen att dra åt helvete, fan vill jag köpa nåt gör jag det utan er hjälp, CAPISH?

woooho! Fight the evil!
REBEL!! :hbang:

flowster
2008-09-24, 08:50
Ekonomiskt oberoende? Hur kan du inte vara beroende av andra människor för din inkomst? Får du betalt för att spela mot datorn?
Jag tror du och alla andra förstår vad han menar, ingen poäng med att spela dum.