handdator

Visa fullständig version : kreatin/illamående.


burtan
2008-09-22, 16:19
Hej.
Finns det någon som har blivit illamående av ett visst kreatin och sen bytt till något annat och det har funkat bra.

Jag vill ha ett kreatin som man lägger på sig vatten av (utan att må illa).
Har provat Dalblads kreatinmonohydrat med illamående som följd.
Har även provat Star nutrition rapid kreatin, mår inte illa av det men jag vill lägga på mig lite vikt (i form av vatten) av kreatinet och det gör man inte av det.

Mvh Andreas.

Delerious
2008-09-22, 17:39
Star Nutritions vanliga Kreatin Monohydrat är bra, billigt och du lägger på dig vatten med det, jag gör iaf det :)

Så testa det.

Ridde
2008-09-22, 18:04
Star Nutritions vanliga Kreatin Monohydrat är bra, billigt och du lägger på dig vatten med det, jag gör iaf det :)

Så testa det.

Jag kör med denna nu, dock så kan jag uppleva viss illamående etc, kan dock inte säga om det är jag som inbilldar mig det eller inte. :D

Kischen
2008-09-22, 18:21
Jag kör med denna nu, dock så kan jag uppleva viss illamående etc, kan dock inte säga om det är jag som inbilldar mig det eller inte. :D

Ta mindre doser utspritt på dagen? Ta det till måltider? Jag brukade bli illamående i början om jag tog för mycket.

kalllee
2008-09-22, 18:48
Blir väldigt ofta illamående i själva uppladningsfasen och om jag tränar tidigt på dagen och intagit kreatin precis innan, annars har jag inga problem med det :)

Ridde
2008-09-22, 19:31
Ta mindre doser utspritt på dagen? Ta det till måltider? Jag brukade bli illamående i början om jag tog för mycket.

Ja det är det jag gör nu.

Förut körde jag uppladdningsfas, men jag svullnade upp som en säl :)

Nu kör jag ca 3g/dag då jag inte tränar, samt 2-3g Innan träning, och 2-3g direkt efter träning.

Vet inte om någon har upplevt "sömnproblem" pga kreatin?

Jag misstänker att det kan ha med kreatinet att göra då jag slutade med det ett tag, och sov som en bäbis. Nu senast i natt så vaknade jag varannan timme, kände mig dåsig och trött osv.

Men som sagt, kan inte säga om det är pga kreatinet eller ej *popcorn*

AsTfL
2008-09-22, 21:12
Du kanske är en överresponder.

Gröntvedt
2008-09-22, 21:56
Kreatin kan, om det är olöst, irritera tarmslemhinnan. Var noga med att lösa det riktigt ordentligt. Använd mkt vatten och prova även att använda varmt vatten.

Guddi
2008-09-22, 21:57
Kreatin kan, om det är olöst, irritera tarmslemhinnan. Var noga med att lösa det riktigt ordentligt. Använd mkt vatten och prova även att använda varmt vatten.+1 och eventuellt ta det tillsammans med en måltid....

Ridde
2008-09-23, 04:54
Du kanske är en överresponder.

Överresponder? Menar du på att man kan svara på kreatin FÖR bra? :confused:

burtan
2008-09-23, 22:56
Provade att ta en mindre dos före och en efter träningen och illamåendet bestod men inte alls lika mycket som innan, nu går det faktiskt att dra i sig utan att nästan spy. Med mindre dos menar jag att jag skippade uppladdningsfasen och gick direkt på den andra rekommenderade doseringen.
Tack för tipsen!

Mvh Andreas.

CV!
2008-09-25, 06:26
Har en fråga, tar ni kreatin även fast ni inte tränar? det står ju att det bara är till för typ extra energi och ska tas innan träning.

Sen undrar jag om kreatin verkligen hjälper?

det kreatinet jag snackar om är star nutrisions Creatine Complete Extreme

Guddi
2008-09-25, 09:08
Provade att ta en mindre dos före och en efter träningen och illamåendet bestod men inte alls lika mycket som innan, nu går det faktiskt att dra i sig utan att nästan spy. Med mindre dos menar jag att jag skippade uppladdningsfasen och gick direkt på den andra rekommenderade doseringen.
Tack för tipsen!

Mvh Andreas.Finns ingen anledning att ta kreatin i samband med träning om det får dig att må dåligt. Ta det efter eller samtidigt som en måltid istället så går det nog bättre för dig.