handdator

Visa fullständig version : Duger denna träningen?


mattilainen
2008-09-21, 23:18
Jag är en kille på 20 år som alltid älskat att styrketräna, på senare har jag börjat med kampsport som jag tagit upp från tonåren. Nu kör jag shootfighting 2 ggr/vecka, Kamp ju-jujutsu 2ggr/vecka och ett pass brasiliansk jujutsu/vecka, jag tränar alltså kampsport fem dagar i veckan och det är verkligen det jag brinner för just nu. Känner att gymmet blir lidande men känner också att jag vill gå ner i fett men inte förlora allt för mycket muskler, jag vill fortfarande vara så stark jag är.

När jag tränar som jag gör nu kör jag mer kondition och uthållighetspass mer än muskelbyggande och därför undrar jag om jag kommer märka av detta på mina muskler i längden, jag känner direkt att nu efter 3 månaders intensiv träning att fettet börjar röra sig bortåt och detta uppskattas rejält mycket men tar detta mycket på mina muskler?

I början körde jag samma antal kampsportspass men jag körde också 4 gympass + joggning varannan dag vilket resulterade i att jag var helt slut på dagarna, fick därför köra ner på gymmandet för att inte vara en zombie.

Tycker ni jag ska balansera gymmandet med kampsporten eller ska jag köra på som jag gör.

Hank
2008-09-22, 00:03
gör va fan du vill. vill du ha muskler så träna styrketräning och lägg ner kamplekandet. Vill du bli bra i kampsport så gymma mindre och ta att du tappar lite muskler