handdator

Visa fullständig version : Bety på kosttillskott


Trent
2003-06-27, 08:58
Försöker hitta rätt i kosttillskott`s djungeln. Jag VET, träna hårt och äta bra/rätt är grunden till bra fysik. MEN, om man sköter allt detta och vill prova på lite kosttillskott för att eventuellt kunna få lite extra skjuts i träningen, vilka kosttillskott (förrutom PROTEIN)ska man då välja???? PÅ detta forum verkar det ju finnas gott om individer med mycket erfarenhet, så någon/några måste kkunna lämna betyg på både det ena och det andra i kosttillskott`s fronten.
-Vilka kosttillskott är värda sina pengar om man är ute efter 1) styrkeökning 2) fettförbränning 3) uthållighet!?
Vore grymt om fler vill dela med sig av sina erfarenheter! tavk på förhand! / Trent

shirunai
2003-06-27, 09:02
förutom som du säger, protein och kolhydrater så är kreatin de flesta använder, inte någon fettförbrännande effekt, antingen så bygger man muskler eller bränner fett, tror det är svårt att göra både och.

Ska man dieta/förbränna och få bort fett så är godmat det bästa + motion

shirunai
2003-06-27, 09:04
På tal om kreatin om du tänker välja nåt så tycker jag att det finns 2kreatiner att välja på om man ska ha monhydrat

Eiselts explode creatin (creapure) om du har pengar 250kr á 500g

eller kolozzeums egna Exell kreatin om du vill ändå ha kvalite men vill hålla ned priset mycket 150kr á 500g

Pressarn
2003-06-27, 13:24
Bara en tanke... Protein och kolhydrater finns som kosttillskott men det finns också mycket av båda i vanlig mat. Kreatin däremot finns det bara små mängder av i kött, får man inte i sig en onaturligt stor mängd om man tar tillskott då? Kroppen kanske inte är van vid det eller nåt? Som sagt, bara en tanke.

King Grub
2003-06-27, 13:50
Kreatin däremot finns det bara små mängder av i kött, får man inte i sig en onaturligt stor mängd om man tar tillskott då?

Jo.

Kroppen kanske inte är van vid det eller nåt?

Javisst. Det är därför det ger resultat.

Pressarn
2003-06-27, 13:59
Inga biverkningar alls då? :MrT:

King Grub
2003-06-27, 14:20
Viktökning. ;) Annars inga biverkningar. Iofs vet man väl inte vad 30 års kreatinbruk för med sig, men inga idag, vid normal användning.

Castro
2003-06-27, 15:56
Viktökning i form av vätska kan också tilläggas.

Kimo
2003-06-27, 17:50
Jag fick mina bästa styrkeökningar när jag använde HMB. Körde tre kapslar, tre gånger om dagen. Har börjat en ny "kur" nu, ökat till fyra kapslar fyra gånger om dagen.

ugly_kid
2003-06-27, 19:36
alla jag känner har blivit väldigt taskiga i tarmkanalen efter första dagen med kreatin, även jag, men bara försts dagen jag testade det och aldrig mer

AciDBL00D
2003-06-27, 19:51
Originally posted by ugly_kid
alla jag känner har blivit väldigt taskiga i tarmkanalen efter första dagen med kreatin, även jag, men bara försts dagen jag testade det och aldrig mer

Jag är alltid gasig i magen av allt protte

shirunai
2003-06-27, 19:57
och jag är gasig av mina mellanmål (ärtsoppa)

Greenman
2003-06-27, 20:13
Trent:Vilka risker är du villig att ta? finns kostillskott som bränner ett kilo fett om dagen, finns tillskott som ger dig 1-2 kg muskler i veckan, finns tillskott som ger dig en vätskeretention på 1 kilo om dagen, finns tillskott som fördubblar andelen röda blodkroppar i din kropp, så, vilka risker är du villig att ta, de bästa tillskotten är de farligaste.......bäst tillskotten i effekt/prisförhållande
1. Strykeökningar. aas
2. Fettförbränning. DNP
3. Uthållighet epo
men de svaren ville du väl inte ha?

greken
2003-06-27, 21:47
Originally posted by Greenman
Trent:Vilka risker är du villig att ta? finns kostillskott som bränner ett kilo fett om dagen, finns tillskott som ger dig 1-2 kg muskler i veckan, finns tillskott som ger dig en vätskeretention på 1 kilo om dagen, finns tillskott som fördubblar andelen röda blodkroppar i din kropp, så, vilka risker är du villig att ta, de bästa tillskotten är de farligaste.......bäst tillskotten i effekt/prisförhållande
1. Strykeökningar. aas
2. Fettförbränning. DNP
3. Uthållighet epo
men de svaren ville du väl inte ha?

Vad står DNP för?:confused: :confused:

Greenman
2003-06-27, 22:08
det är sånt där som gör att du går ner i vikt, men trots det har en chans att överleva på säkert 80-90 % samt en risk att drabbas av bestående men på inte mer än 30-50%

Trent
2003-06-27, 23:06
Greenman: Jag är väl medveten om vad man kan åstakomma om man bara är villig att ta risker, stora risker. Men nu har jag tänkt mig att prova på kosttillskott som klassas som lagliga i Sverige.

TV-shopparen
2003-06-27, 23:26
kreatin o druvsocker

Sverker
2003-06-28, 06:24
Originally posted by greken


Vad står DNP för?:confused: :confused:

Di-Nitro-Phenol.

Bantningspreparat från tidigt 20-tal.

Stänger av cellernas förmåga att göra det viktiga ATP som vi alla behöver för att överleva.

Istället för att bli ATP och användbar muskelenergi blir det endast värme av fettet och kolhydraterna du ätit.


Finns säkert någon som på allvar tror på det och använder det. Själv tror jag att det är ABSOLUT LIVSFARLIGT !

Ninjasmurf
2003-06-28, 08:37
mycket farligt eftersom den dödliga dosen bara är 4-5 ggr högre än den effektiva dosen...

Nitrometan
2003-06-28, 09:42
Även om risken att överleva DNP är ganska stor är risken att överdosera också relativt stor.

Jag läste Lyle McDonalds "The DNP experience" för några år sedan.

Edit: felstavat

Wilson
2003-06-28, 15:19
Originally posted by Kimo
Jag fick mina bästa styrkeökningar när jag använde HMB. Körde tre kapslar, tre gånger om dagen. Har börjat en ny "kur" nu, ökat till fyra kapslar fyra gånger om dagen.

Intressant! Jag har också povat HMB men inte så seriöst att jag kan säga ifall det gav något. Hur kör du när du använder HMB då?Fler pass i veckan? eller hur kör du?

zombiealex
2003-06-28, 20:29
jo HMB som kosttillskott är bra.

Själv använder jag ett kosttillskott som kallas för dbols, dom ger mig väldigt bra tryck i kroppen. Har ökat 5kg sedan jag började.

Väldigt bra styrkeökningar ger dom också. :thumbup:















:notme:


:rolleyes:

Pez
2003-06-29, 01:20
Originally posted by zombiealex
jo HMB som kosttillskott är bra.

Själv använder jag ett kosttillskott som kallas för dbols, dom ger mig väldigt bra tryck i kroppen. Har ökat 5kg sedan jag började.

Väldigt bra styrkeökningar ger dom också. :thumbup:


:notme:


:rolleyes:

Sluta fjanta dig.

/pez