handdator

Visa fullständig version : degiga eller fasta muskler


donken
2008-09-21, 21:32
tjena allihopa

Ja har tagit protien pulver nu i cirkus. 2 månader och det känns ganska bra, vet ej om det har blivit någon förbättring. Iallafall så har några av mina kompisar sagt att man får degigare muskler av det. Alltså man får mer fasta hårda muskler utan proteinpulverdryck. Nu har jag kollat efter och verkar som mina kompisar har lite mer fasta muskler än mig. Detta kanske låter lite sjukt men har för mig att det kan stämma? Eller beror det kanske på vilka övningar man håller på med? /vr

amiroo
2008-09-21, 21:35
tjena allihopa

Ja har tagit protien pulver nu i cirkus. 2 månader och det känns ganska bra, vet ej om det har blivit någon förbättring. Iallafall så har några av mina kompisar sagt att man får degigare muskler av det. Alltså man får mer fasta hårda muskler utan proteinpulverdryck. Nu har jag kollat efter och verkar som mina kompisar har lite mer fasta muskler än mig. Detta kanske låter lite sjukt men har för mig att det kan stämma? Eller beror det kanske på vilka övningar man håller på med? /vr

Dina kompisar har fel. Protein som protein och det spelar ingen roll om man får i det via en dryck.

jompa
2008-09-21, 21:36
Har jag aldrig hört talas om. Muskler är alltid muskler.

Roosen
2008-09-21, 21:45
Dina kompisar har fel. Protein som protein och det spelar ingen roll om man får i det via en dryck.

Har jag aldrig hört talas om. Muskler är alltid muskler.

+2

Mushan
2008-09-21, 21:47
Dina kompisar har fel, proteinet kommer främst från ägg eller mjölk. Så.. det är helt vanligt protein från mat.

ligne
2008-09-21, 21:47
haha, tro aldrig mer på något som dina kompisar säger!







någonsin!

Hank
2008-09-21, 21:59
haha den här var ny.. degiga, jodu

Speedy
2008-09-21, 22:05
det var ett av det mest osannolika påstående jag har stött på..dina kompisar har fel!!

LoTiX
2008-09-21, 22:08
Lova att aldrig mer i ditt liv lyssna på vad dina helt okunniga vänner har att säga om träning. Låt dem gärna också läsa på lite så de slutar vara idioter som hittar på fakta.

Jonny_88
2008-09-21, 22:16
Skilj på muskler och fett.

L-Sami
2008-09-21, 22:28
Dina kompisar har fel och vet inte vad de snackar om :smash:

Gislason
2008-09-22, 10:10
Det låter urkorkat, såpass korkat att man blir nyfiken på ursprunget. Kan det vara så att de förväxlat ett uttalande om kreatin och att vätskeretentionen gör att musklerna känns degigare?

Kross
2008-09-22, 12:19
Personligen har jag inte känt att mina muskler blivit "degigare" av kreatin men det kanske varierar från person till person. Men degiga muskler av protein? Verkar som att dina polare är fullblodsmytomaner.

christopherdrewsen
2008-09-22, 12:44
så jävla dumt att man blir arg, lyssna inte på dina korkade kompisar

Pepz
2008-09-22, 12:47
dina kompisar far med osanningar. puckon skulle jag kalla dem.

Grubben
2008-09-22, 13:05
Muskel tömd på energi.
Muskel maxad på energi.
Muskel med pump.

Tidig dag, kväll och natt i skillnad.
Muskel med riktigt fyllig pump kan faktiskt se lite ''degig'' ut.

pragmatist
2008-09-22, 13:08
Troligen blandar din kompis ihop proteinpulver och gainer, som innehåller en hel del kolhydrater utöver proteinet. Jämför man två personer som äter och tränar precis lika men den ena utöver detta dricker gainer så kommer den senare troligen öka mer i vikt varav en del kommer vara fett - vilket ju muskler blir "degiga" av som bekant. Men man kan ju få precis lika "degiga" muskler av att äta för mycket mat också.

Kischen
2008-09-22, 13:11
Tycker att ni hänger upp er för mycket på ordet degigt.
Det är ett dåligt sätt att beskriva det dom menar, så fråga vad dom vill få fram.

Muskler kan bli större eller mindre, punkt.

Sniggel
2008-09-22, 13:22
Jag tror att det bottnar i att folk som inte har koll på kosten som börjar med proteinpulver eller gainer och börjar öka i vikt, ofta ganska snabbt så att de lägger på sig fett på kroppen och får ett annat utseende (jämför strongman och bodybuilders) och tror att det är 100% muskler när det i själva verket alltid är en fördelning men i detta fallet mycket mer pålagt fett än muskler.
Ja, folk har faktiskt ganska dålig uppfattning om hur msukler och fett påverkar kroppens utseende. Det är härifrån uttryck som "långa slanka muskler" och "tona muskler" härstammar ifrån.

LoTiX
2008-09-22, 13:44
Troligen blandar din kompis ihop proteinpulver och gainer, som innehåller en hel del kolhydrater utöver proteinet. Jämför man två personer som äter och tränar precis lika men den ena utöver detta dricker gainer så kommer den senare troligen öka mer i vikt varav en del kommer vara fett - vilket ju muskler blir "degiga" av som bekant. Men man kan ju få precis lika "degiga" muskler av att äta för mycket mat också.

Men det är ju fortfarande fel att ens kalla musklerna "degiga" inom citationstecken. Armen blir degig, för det är fett vid muskeln, muskeln blir inte degig av att ha fett omkring sig.

donken
2008-09-22, 17:52
haha okej då vet jag det, gick faktist på det eftersom flera av mina kompisar sa det. Aja hur som hälst tack för svaren.