handdator

Visa fullständig version : Välstädat (länk)


J.V
2008-09-21, 15:17
http://www.houston-imports.com/forums/showthread.php?t=486637

Jag frågar mig samma som trådskaparen, hur fan kan någon leva sådär?
Men roligt att se bilderna är det :D

Pudzianovski
2008-09-21, 15:21
Ser ut som ett trevligt pundarhem. :thumbup:

Endura
2008-09-21, 15:22
Tragiskt nog har jag varit in i en liknande lägenhet en gång, dock bara 20kvm, men golvet var helt täckt så när som en fläck för att kunna ta ett steg till sängen.
Minns fortfarande stanken *spy*

Kan tillägga att ägaren inte mådde särskilt bra med sig själv just då...

Racso
2008-09-21, 15:24
Han/hon stryker kläderna iaf :)

http://www.hi-upload.com/upload/uploaded10/APT%20133%20028.jpg

dared
2008-09-21, 15:27
EDIT: skrev samma som ovan.... :)

Viktor_Balck
2008-09-21, 15:32
http://www.houston-imports.com/forums/showthread.php?t=486637

Jag frågar mig samma som trådskaparen, hur fan kan någon leva sådär?
Men roligt att se bilderna är det :D

Ja, det var riktigt kul att se, skrattade non-stop.

Six Barrel Shotgun
2008-09-21, 15:35
ni skulle sett mitt rum senaste svängen på psyket.. till exempel så var det blod och urin lite över allt på golvet..

Six Barrel - Ser tillbaka på en sommar då han var i psykos

HO!

viktor.larsson
2008-09-21, 15:36
Hahah, hysteriskt. Gillar cigaretterna som är staplade på skärmen.

Handcuff
2008-09-21, 15:39
ni skulle sett mitt rum senaste svängen på psyket.. till exempel så var det blod och urin lite över allt på golvet..

Six Barrel - Ser tillbaka på en sommar då han var i psykos

HO!

Ajdå...vad berodde den psykosen på?



Ont: Har sett många bilder som polisen tagit hemma hos missbrukare/pundare, kan säga som så att bilderna i länken inte alls är ovanliga. Finns de som inte orkar gå på toaletten och lämnar "avtryck" precis överallt. Små (eller stora) högar i alla rum....tror inte en wunderbaum skulle göra mycket nytta...*spy*

Yes
2008-09-21, 15:40
Finns gott om missbrukare och psyksjuka som lever sådär. Vissa har det värre.

Bahir
2008-09-21, 15:40
Orka behöva vada eller rättare sagt gräva sig genom skit för att kunna ta sig in till sovrummet... Det är ju helt otroligt att någon kan leva sådär - att fylla ut lägenheten på det sättet tar säkert minst några månader, och det känns ju äckligt att personen som skapat röran inte ens ser till fördelarna med att städa nu vs. nackdelarna med att låta det vara, både sen och nu.

Om man läser tråden är det tydligen någon 40-årig vit kvinna som bor där, men de har inte hittat henne än. Man har fan lust att slå henne för den äckliga röran.

Per B
2008-09-21, 15:42
Är det Mangs lägenhet efter att han öppnat paketet? (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=119328)

Yes
2008-09-21, 15:43
Man har fan lust att slå henne för den äckliga röran.
Är du verkligen sådär dum i huvudet på riktigt eller låtsas du i något försök att provocera?

Viktor_Balck
2008-09-21, 15:50
Är du verkligen sådär dum i huvudet på riktigt eller låtsas du i något försök att provocera?

Undrade detsamma faktiskt, bahir vad vet du om hur personen som bor i den där lägenheten mår? Säkerligen så är hon inte helt 100 psykiskt vilket har lett till att det ser ut som det gör.

LoTiX
2008-09-21, 15:53
Vill man nå level 70 måste man offra lite.

Six Barrel Shotgun
2008-09-21, 15:53
Ajdå...vad berodde den psykosen på?


Ja, man kan säga så här lite kortfattat och diffust: Jag var i en "gränspsykos" som gjorde att jag slutade ta min neuroleptika, tog inte så lång tid förens jag stormade in en psykos. Det tråkiga är att när jag igen försökte ta mina antipsykotiska-piller så kunde jag bara ta en dag, för när jag tog så skulle mina demoner (som visade sig i röster och syner) bestraffa mig.. så nästa dag tog jag inte.. och så gick det en månad ungefär tills jag fick injektion Risperdal Consta..

Nu mår jag mycket bättre! Hurra till Mig! :)

Six Barrel - Inte i en Psykos. (för tillfället)

HO!

JustinCredible
2008-09-21, 16:13
Dudes.. Jag hyr ett rum och det är en gubbe som hyr ett annat rum i samma våning som har det värre än sådär. Han har så mycket saker i rummet att han sover sittandes i köket för det finns inte plats att ta sig in i rummet ens. Alltså öppnar man dörren är det som en vägg.. Men grejjen är att han är en sk sammlare. Alltså han kan inte slänga nåt alls utan han sparar på minsta lilla grej. Och det är inte stökigt utan sinnessjukt organiserat. ALLT är vikt och förpackat och organiserat med små lappar om vad det innehåller och vilket datum det är förpackat osv. Han har så mycket saker i rummet att han har börjat stapla det i hallen utanför rummet också. Alltså.. öppnar man dörren till rummet så är det som en vägg som sagt. Det går ninte att sticka in handen.. Och allt är staplat perfekt som i Tetris.

Yes
2008-09-21, 16:17
Dudes.. Jag hyr ett rum och det är en gubbe som hyr ett annat rum i samma våning som har det värre än sådär. Han har så mycket saker i rummet att han sover sittandes i köket för det finns inte plats att ta sig in i rummet ens. Alltså öppnar man dörren är det som en vägg.. Men grejjen är att han är en sk sammlare. Alltså han kan inte slänga nåt alls utan han sparar på minsta lilla grej. Och det är inte stökigt utan sinnessjukt organiserat. ALLT är vikt och förpackat och organiserat med små lappar om vad det innehåller och vilket datum det är förpackat osv. Han har så mycket saker i rummet att han har börjat stapla det i hallen utanför rummet också. Alltså.. öppnar man dörren till rummet så är det som en vägg som sagt. Det går ninte att sticka in handen.. Och allt är staplat perfekt som i Tetris.
Mina sympatier går till dem som får ta hand om avhysningen sen när han inte får bo kvar längre. Tänk att man måste gå igenom allt för att se vad som finns av värde och vad som kan slängas... :D

Yes
2008-09-21, 16:24
Undrade detsamma faktiskt, bahir vad vet du om hur personen som bor i den där lägenheten mår? Säkerligen så är hon inte helt 100 psykiskt vilket har lett till att det ser ut som det gör.
Precis.

Jag har aldrig varit ute på sådana platser själv men däremot jobbat med folk som har det. Har både hört ett och annat och sett en del bilder.

Vissa är helt enkelt pundare men sen finns det också de som har psykiska störningar och/eller mentala handikapp. Vad det än handlar om ser jag dock inte varför en frisk människa skulle vilja sparka på någon som redan ligger, framförallt inte när det i vissa fall är helt utom personens kontroll.

lectris
2008-09-21, 17:01
haha EEEEW..



sänggaveln var iaf fin :cool:

Ants
2008-09-21, 17:46
Vill man nå level 70 måste man offra lite.

Hahahah.. Klockren kommentar :D

bulldozer
2008-09-21, 17:46
Vill man nå level 70 måste man offra lite.

Jupp min broh körde wow 6 månader i sträck, ingen träning tappade 15 kg i vikt
och levde på en pizza om dagen.. :D

Å andra sidan så när han började träna igen så hade han slagit alla sina gamla
PB'n efter tre månader så han var inte lessen..

Jompan
2008-09-21, 17:50
Två stackars katter där inne nånstans. Ingen av dem har hittats än! *cry*

Tragik :(

Ramrod
2008-09-21, 18:22
Haha fy fan, man måste nog vara psykiskt sjuk om man tycker det är ok att bo sådär *spy*

Jajje
2008-09-21, 20:13
Var precis på väg att bege mig för att ta lite mat, sen såg jag de här bilderna. De från badrummet trollade bort min aptit fullständigt *spy* ..

Nalfaren
2008-09-21, 20:46
Måste ha hyfsat med pengar ändå, mycket skräpmat, röka å annat som förmodligen kostar en slant.

Bäst var ju dock strykjärnet och att tangentbordet användes,
man såg vilka tangenter som användes, inte så många q användes.

Doctor Snuggles
2008-09-21, 20:52
Två stackars katter där inne nånstans. Ingen av dem har hittats än! *cry*

Tragik :(

Haha,

"The pictures do NO justice. There is suppose to be 2 cats living here but we cant find them (we think they're dead somewhere inside the apartment-we contacted the SPCA). The place REEKS to say the leaks, i gagged non stop."

Det är fan konst.

Bahir
2008-09-22, 00:03
Är du verkligen sådär dum i huvudet på riktigt eller låtsas du i något försök att provocera?

Det var mer av ett insider-joke från högstadietiden, så egentligen kanske det inte är roligt för många andra... Hursomhelst blir man rätt frustrerad över att någon kan leva på det sättet - personen verkar ju ha pengar nog att köpa mat och cigg, plus lägenheten som under allt skit inte såg så illa ut, så man kan tänka sig att personen har ett jobb.... och därför kanske inte är totalt förståndshandikappad (inkl. andra psykiska problem)(och om personen vore det så hade man hoppats på att den hade någon sorts hjälp).

Doctor Snuggles
2008-09-22, 00:18
Det var mer av ett insider-joke från högstadietiden, så egentligen kanske det inte är roligt för många andra... Hursomhelst blir man rätt frustrerad över att någon kan leva på det sättet - personen verkar ju ha pengar nog att köpa mat och cigg, plus lägenheten som under allt skit inte såg så illa ut, så man kan tänka sig att personen har ett jobb.... och därför kanske inte är totalt förståndshandikappad (inkl. andra psykiska problem)(och om personen vore det så hade man hoppats på att den hade någon sorts hjälp).

Den mänskliga hjärnan är bra på att förneka. T.ex. så tycker 90+ procent av folk att de är intelligentare än genomsnittet. ;)

Svedberg
2008-09-22, 00:37
Jävlar anamma, jag som mår dåligt om jag inte diskat på 2-3 dagar.

Tricklev
2008-09-22, 00:44
Jag är smartare än genomsnittet.

En sån crazy kommentar.

Nej det är jag inte. :(

Bahir
2008-09-22, 09:27
Den mänskliga hjärnan är bra på att förneka. T.ex. så tycker 90+ procent av folk att de är intelligentare än genomsnittet. ;)

Det trodde jag också förut (att jag var smartare än andra), men man får helt enkelt inse att man är genomsnittlig på den fronten om man baserar det på IQ-test osv. När det gäller resultat i skolan och på många andra fronter är det oftast ändå drivkraft, vilja och handling som räknas.

Det man skulle vilja fråga samlare (alltså de som har en massa skit organiserat) är vad de ska ha allt till... undrar vad de skulle svara.

psirus
2008-09-22, 09:44
Tragiskt, man kan ju bara föreställa sig hur personen i fråga mår.

Offtopic: Jag va dum nog att gå på J.V avatar och tro att det kröp ett djur på min skärm :S