handdator

Visa fullständig version : Effekten av att ta L-arginine


Vapor
2008-09-21, 10:21
Funderade på att börja ta L-Arginine innan träning för ökad pump och blodcirkulation.
Läste sen i en tråd att: Arginin i samband med träning ger lägre frisättning av GH är vad enbart träning åstadkommer. Arginin i vila stimulerar frisättning av GH kraftigt.

Däremot så ökar ju L-Arginine GH kraftigt vid vila. Men Sen har ju inte det någon direkt större betydelse för dom som vuxit vad dom ska. Tillväxthormonet har ju ingen direkt större verkan på oss som inte är i tonåren/puberteten. Möjligtvis ökad sexlust då men som singelkille ser jag inte det som högsta prioritet :p

Vad har egentligen ökad "kväveoxid-kosttillskott" för effekt på kroppen? Lättare att att ta åt sig andra kosttillskott så som EAA?

Vad tror ni man bör göra?
Ta det innan träning för pumpens skull eller ta det på vilodagar för ökad frisättning av GH? Skippa det helt för att det är onödigt?

Många frågor från en dum nybörjare men utan frågor inga svar :D

Vapor
2008-09-21, 10:33
Hade Pro Nutritoin Arginine FX i åtanke här...

------------------------------------------------
Portionstorlek: 1 påse (25 port.)

Innehåll per portion

Energi 20,2 kcal
Kolhydrater 3,8 g
- varav sockerarter 3,8 g
Fett 0g

L-Arginin 5000 mg
Natrium bikarbonat 1700 mg
Vitamin C 300 mg

Sverker
2008-09-21, 11:48
Arginin ska öppna upp de fina blodkärlen och se till att mer blod kommer fram till musklerna som arbetar => mer pump.

Ditt tillskott innehåller även bikarbonat som teoretiskt ska kunna buffra mjölksyan i blodet och ge dig något rep till innan det är stopp.
Det är du som avgör ifall det fungerar eller inte.



Effekten på tillväxthormonet har jag ingen uppfattning om. För mig är ev. fettförbrännade effekt helt ointressant.

Vapor
2008-09-21, 12:39
Arginin ska öppna upp de fina blodkärlen och se till att mer blod kommer fram till musklerna som arbetar => mer pump.

Ditt tillskott innehåller även bikarbonat som teoretiskt ska kunna buffra mjölksyan i blodet och ge dig något rep till innan det är stopp.
Det är du som avgör ifall det fungerar eller inte.



Effekten på tillväxthormonet har jag ingen uppfattning om. För mig är ev. fettförbrännade effekt helt ointressant.

Ok, så då bör det ge en hel del vid träning då om man känenr sig mer laddad och orkar ta den där sista repsem innan man tar slut. Då kör vi det innan träning då. Frisättningen av GH är ju mindre intressant kan jag tycka i detta läget.

NBågon som vet ungefär hur lång tid innan man bör ta ett kosttillskott som det jag nämnde? 30 minuter innan träning för bästa effekt?

Hejnomax
2008-09-21, 15:40
Måste l-arganin tas på tom mage? Eller går det bra att ta i samband med frukost?

Dan S
2008-09-21, 18:22
Effekten på tillväxthormonet har jag ingen uppfattning om. För mig är ev. fettförbrännade effekt helt ointressant.

Men om man är yngre då, ökad längd med regelbunden GH stimulering? även om det bara är 1 cm, fungerar det tro?

Sverker
2008-09-21, 19:00
Men om man är yngre då, ökad längd med regelbunden GH stimulering? även om det bara är 1 cm, fungerar det tro?


Det där kan jag ingenting om. Men det verkar helt osannolikt att man med kosten skulle kunna höja mängden tillväxthorman så att benen skulle växa i längd.

Tillväxthormonet påverka frisättning av fett från fettceller.
Motsvarande effekt få man av låga nivåer av insulin och påslag med adrenalin = träning !