handdator

Visa fullständig version : beräkna skolmats kcal?


Fotbollspojke90
2008-09-20, 23:25
har tänkt att påbörja en deff nu. men eftersom jag går i skolan så bestämmer jag ju inte vad jag stoppar i munnen under skoltimmarna. hur ska jag veta hur mycket kcal maten i skolan innehåller?

Workoutboy234
2008-09-20, 23:42
Du får nog helt enkelt uppskatta hur mycket som är i, det gör jag

Scratch89
2008-09-20, 23:52
Det här är en måltid av, säg, fyra. Ät en normal portion, med mycket grönt, så kan du räkna på resten. Det är i princip omöjligt att beräkna skolmaten, då det väldigt ofta är gratänger, grytor och liknande.

Exhale_
2008-09-21, 06:38
har tänkt att påbörja en deff nu. men eftersom jag går i skolan så bestämmer jag ju inte vad jag stoppar i munnen under skoltimmarna. hur ska jag veta hur mycket kcal maten i skolan innehåller?

Åhfan, på min tid fick man bestämma vad man åt av och inte. ;)

Det jag menar är ju att du kan sikta in dig på mycket grönsaker och komplettera med det du har behov av. Dra ner på pastan, riset osv om du inte vill få i dig så mycket kolhydrater och ät mer av de proteinrikare livsmedlen, t ex köttbullar, biffar osv om du har behov av det.

Enligt mig är du i en jäkla fördelaktig situation som har möjligheterna att äta i skolrestaurangen! :thumbup:

Fotbollspojke90
2008-09-21, 10:10
tack för svaren :)

jag får väl gå lite på känsla :P

psa
2008-09-21, 11:37
Det är väl inte helt omöjligt att den som är ansvarig för maten har räknat på det här? Har du frågat personalen i matsalen?