handdator

Visa fullständig version : Forma kroppen, se fit ut


beby
2008-09-20, 21:58
Har sökt efter trådar för att få lite svar på lite funderingar, men hittade inget...

Kan man träna sig till större rumpa/bröst? Eller är det snarare tvärtom att de blir mindre men fastare/lyfta om man tränar dem för hårt? Finns det ngn "strategi" alls för att lyckas pumpa upp volymen på ovan nämnda områden(utan silikon alltså : P )
Jag hatar oproportionaliteten i kroppen, vill ha smalare överkropp/midja och upp pumpning av rumpa/bröst...ska jag ge upp eller vad säger ni? Aldrig tidigare har jag känt att benen är spinkiga och överkroppen bred/fet. Har gått ner rätt mkt det senaste året, men är mäkta besviken på formlösheten... Så har jag inte upplevt det förr, hjälp uppskattas.

wittzell
2008-09-20, 22:06
Rumpan kan du ju alltid träna så att den blir större med t ex. knäböj. Brösten går såvitt jag vet inte att pumpa upp med hjälp av styrketräning. Däremot så kan du ju alltid träna bröstmusklerna.

Ungrim
2008-09-20, 22:18
Rumpan kan du ju alltid träna så att den blir större med t ex. knäböj. Brösten går såvitt jag vet inte att pumpa upp med hjälp av styrketräning. Däremot så kan du ju alltid träna bröstmusklerna.

Men om du bygger rejäla bröst muskler så liger ju "bröstet" utanpå det sen. Vilket gör att det ser mycket större ut .

Per B
2008-09-20, 22:37
Men om du bygger rejäla bröst muskler så liger ju "bröstet" utanpå det sen. Vilket gör att det ser mycket större ut .

Fast nu var det ju en kvinna som ställde frågan, och jag har svårt att tänka mig att man genom att träna bröstmusklerna, och därmed få dem att växa något, skulle kunna få den effekt hon är ute efter.


Har sökt efter trådar för att få lite svar på lite funderingar, men hittade inget...

Kan man träna sig till större rumpa/bröst? Eller är det snarare tvärtom att de blir mindre men fastare/lyfta om man tränar dem för hårt? Finns det ngn "strategi" alls för att lyckas pumpa upp volymen på ovan nämnda områden(utan silikon alltså : P )
Jag hatar oproportionaliteten i kroppen, vill ha smalare överkropp/midja och upp pumpning av rumpa/bröst...ska jag ge upp eller vad säger ni? Aldrig tidigare har jag känt att benen är spinkiga och överkroppen bred/fet. Har gått ner rätt mkt det senaste året, men är mäkta besviken på formlösheten... Så har jag inte upplevt det förr, hjälp uppskattas.

Rumpan kan du ju som wittzell skriver absolut forma genom att träna upp dess muskler. Problemet är ju att om du vill få den riktigt "tajt" (och dessutom minska omgånget på midjan) så måste du troligen minska mängden fett på kroppen, och detta kommer med största sannolikhet också innebära att brösten blir mindre.

Ungrim
2008-09-20, 22:46
Fast nu var det ju en kvinna som ställde frågan, och jag har svårt att tänka mig att man genom att träna bröstmusklerna, och därmed få dem att växa något, skulle kunna få den effekt hon är ute efter.

Jag vet tjejer som tyck att deras bröst varit för små, och med hjälp av att träna bröst på gym en längre tid fått upp bysten till (enligt dom) det bättre.

Nu vet jag inte om det var det som var syftet hos frågeställaren i det här fallet....

JärnJane
2008-09-20, 22:53
rumpan går att få riktigt bra put på.

bröstmusklerna kan man träna upp och få en IMO snyggare klyfta och snyggare dekolltage, särskilt om man har typ liten a-kupa så får man mer synligt resultat. har man lite större tutts redan så blir det inte lika stor synlig skillnad, efterssom musklerna är mer täckta av tuttvävnad. större bröstmuskler kan dock inte göra så stor skillnad så man kan öka en kupstorlek i bh.

Scratch89
2008-09-20, 23:54
Jag tror inte att styrketränande tjejer får större tutor; snarare att de går från en kass hållning till en ok hållning. Att sträcka på ryggen och trycka ut bröstet gör mycket.

beby
2008-09-21, 10:47
Jag tror jag gjort ett misstag genom att nästan sluta köra styrketräning i flera månader nu och bara gå på bodypump+kompletterande styrka på maskinerna i gymmet. Jag har pratat med instruktörerna i gymmet och fått basprogram, men vill man få mer info/tips känns det som de vill ha stålar till pt (och jag har inte råd med det, student). Så jag skulle verkligen uppskatta om ni har tips på någon bra teknikbok eller länkar till hur man gör övningarna rätt - och gärna några tips på hur jag kan få ett mer stimulerande program...
Ska jag följa stickyn som är till nybörjare i forumet? Skulle vara bra om jag kan börja köra lite mer seriös styrka framöver, som det är nu har jag gjort noll progress (tror att jag tappat mkt i styrka pga deff också...).

(Just nu har ett program som innefattar, benpress/lårcurl/biceps-hiss/triceps-hiss/back extension/crunches i maskin(som jag hatar, får ont). )

beby
2008-09-21, 10:53
^Kunde inte redigera, men till det där basprogrammet brukar jag lägga till utfall/knäboj + rygg och sen finns bröstpress med som jag missade skriva.

L-Sami
2008-09-21, 11:56
Instruktioner till olika övningar http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

-Använd Z Bumbis nybörjarprogram
-Gå upp 3-4kg på 3-4månader med nyttig och proteinrikkost
-Deffa ner till en fitform tills du är nöjd.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

beby
2008-09-21, 16:56
^Måste ha varit blind, tack för länken med övningar gosh..

Ska jag gå upp först och deffa sen, hmm okay kanske tar bort formlösheten då. Förresten ni tror inte jag ska modifiera z bumbis styrkeprogram då jag är tjej eller? Hade lite funderingar på om det är ok att dra ner på armar tex? Sen tror jag att jag fortfarande kommer gå på bodypumpen 1-2ggr/vecka (för jag har fått in vanan att vara där nu). Fast kanske bätre bara köra styrketräning ensamt...vet ej.

Annars är det väl bara att följa de logiska stegen, tack för hjälpen.

Thalagor
2008-09-21, 18:26
http://joshsgarage.typepad.com/articles/2008/04/jessica-biels-w.html
Eller bara mer på den bloggen.
Skulle inte tro att det hjälper dig få större bröst och rumpa egentligen (eller? Vad vet jag...), men det hjälper dig se fit ut.

Josh verkar förespråka tunga övningar och spurter, men läs istället länken. För jag har inte så stor koll på det, satt och ströläste just den bloggen för ett tag sen dock och fann det intressant att han förespråkar just någon som så få gör - men de flickor som gör det ser ju fina ut... Nu ska jag sluta pladdra. Läs länken, hoppas det hjälper, gör det inte det - sorry att jag inte kunde hjälpa mer.