handdator

Visa fullständig version : Datorn stängs av


krilleh
2008-09-20, 19:08
När jag sätter på något datorspel stängs datorn av efter ett tag. det kan gå olika lång tid, men oftast hinner jag inte spela mer än 15-20 minuter. Va kan det vara?

Ilahi
2008-09-20, 19:12
värme problem? Kolla om alla fläktar fungerar som dom ska.

Jompan
2008-09-20, 19:12
Det där hände mig ett tag sedan, jag hade råkat hindra ett program/fil med mitt usla brandvägg jag hade då. Det dök alltid upp en liten ruta med en fråga vill du tillåta denna fil... blabla, jag visste inte vad det var och tryckte alltid nej för säkerhets skull. tydligen var det dock nått viktigt som jag inte tillät, så datorn stängdes av efter 20 min varje gång. Fick gå in i brandväggen och säga till att filen var ok sen funka det igen. :)

krilleh
2008-09-20, 19:16
värme problem? Kolla om alla fläktar fungerar som dom ska.

Och hur gör jag det? Verkar inte kunna öppna burken. Ena sidan öppna jag men där kunde man inte se nåt. Andra sidan av burken vettefan hur jag ska öppna..

Grejen är att min vän sa samma sak till mig så jag satte dit en fläkt bredvid på golvet vid datorn och de verkade hjälpa när jag spelade team fortress 2. Stängdes aldrig av... Nu stängs den av när jag kör star craft och warhammer online =/

Tycker du jag ska försöka få upp burken menar du? Vad kan jag personligen göra när jag väl är där inne då?

Har ju ifs garanti på datorn men då är jag ju datorlös nån vecka om jag skickar in den.

King Grub
2008-09-20, 19:24
Är det en stationär dator är det väl bara att skruva bort skruvarna som håller sidorna på plats och ta bort dom och se efter. Låter helt klart som värmeproblem. Att skicka in datorn på service om det bara är damm som behöver blåsas bort låter... osmidigt.

krilleh
2008-09-20, 21:12
Är det en stationär dator är det väl bara att skruva bort skruvarna som håller sidorna på plats och ta bort dom och se efter. Låter helt klart som värmeproblem. Att skicka in datorn på service om det bara är damm som behöver blåsas bort låter... osmidigt.

Men de verkar som att de har satt in någon grej ist för en skruv i ett av hålen som inte går att få bort.. Hur fasiken ska man göra nu då...

mangemani
2008-09-20, 21:17
När jag sätter på något datorspel stängs datorn av efter ett tag. det kan gå olika lång tid, men oftast hinner jag inte spela mer än 15-20 minuter. Va kan det vara?

klockrent fall utav "du har för mycket dam i datorn vilket gör att din dator blir överhettad och stängs av".
så där var det med min gamla dator,förstog inte heller vad problemet var,fick sen tipset om att blåsa ren datorn(fläktar och hela köret),då blev den som ny.
så där har du nog problemet och lösningen.

mangemani
2008-09-20, 21:19
Men de verkar som att de har satt in någon grej ist för en skruv i ett av hålen som inte går att få bort.. Hur fasiken ska man göra nu då...


vålda?

Elfsberg
2008-09-21, 23:35
Jag hade blivit så jävla förbannad.. :D