handdator

Visa fullständig version : Webradio - Techno och dance?


X-Change
2008-09-20, 18:55
Handlade på Siba igår och gick förbi en demodator de hade. Någon hade satt på en webradiokanal med dance och techno-musik.
Såg en gnutta av sidan... Vit med någon blå och röd logga i vänstra hörnet, tror det stod något med "dutch" också.
Och filen i winampen hette någonting med "Chris Allen presents..."

Det här var den bästa technon jag hört på väldigt länge. Väldigt sköna musikslingor, inget Cascadaskit med någon fjortisbrud som använder 4 ord för att beskriva sin eviga kärlek, eller monotona basgång som gör att man ser rött, utan skön elektronisk musik som man kommer igång och blir så jävla glad av.

Världens vagaste beskrivning men... om någon har en idé vilken sida jag pratar om eller tips på andra webkanaler med skön musik. Eller tips på bra techno och dance! Please do post it!

NiXPhoenix
2008-09-20, 19:01
Nja, tyvärr inte den du tänker på men ändå en väldigt bra webbradiostation.


www.di.fm

Vill man ha högre ljudkvalité och bortsållad reklam får man betala, det är rätt billigt för ett helår.

The Auditor
2008-09-20, 19:28
http://www.radioseven.se/

NiXPhoenix
2008-09-20, 19:49
http://www.radioseven.se/



Haha, just nu spelar de just Cascada som trådskaparen gillade. :hbang: :hbang:

Men radiorösten som var nu lät ju minst sagt konstig...

X-Change
2008-09-21, 14:29
Haha, just nu spelar de just Cascada som trådskaparen gillade. :hbang: :hbang:

Men radiorösten som var nu lät ju minst sagt konstig...

lol, www.di.fm var kung, NiXphoenix! Jag kanske misstog mig, det kan ha varit från den här sidan som de spelade i siba-butiken. Grymt bra iaf!

rememberence
2008-09-21, 14:45
Annars finns det ju också en personlig favorit:

www.philosomatika.com :hbang:

Tabbe
2008-09-21, 15:12
neradio.se

6 olika kanaler

techno/trance/rave/house/hardcore och blandat.

shadowfire
2008-09-21, 16:21
di.fm kör jag dygnet runt typ... du väljer själv vilken genre du vill ha, men jag kör melodical och vocal trance stenhårt.

Bubban
2008-09-21, 16:54
www.etn.fm om du vill ha riktig musik =) (inte för att di suger, men det är ju max 96 kbps där, jag menar, det är ju inte så kul)

stevebc
2008-09-21, 17:52
Lyssnar man på sån här musik utanför nattklubbar? :)

Jarod
2008-09-21, 18:18
www.hard.fm