handdator

Visa fullständig version : Är detta bra kosttillskott eller slösar jag pengar?


Black Star Abyss
2008-09-20, 15:07
Har läst lite på olika sidor om kosttillskott och funderar på att utöver gainer, multivitamin samt kreatin som jag tar idag, också utöka till:

L-Glutamin och ZMA. Är det en bra idé eller är det bortkastade pengar?

Heniin
2008-09-20, 15:11
L-glutamin är bortkastade pengar japp.

Troikha
2008-09-20, 15:12
Har läst lite på olika sidor om kosttillskott och funderar på att utöver gainer, multivitamin samt kreatin som jag tar idag, också utöka till:
L-Glutamin och ZMA. Är det en bra idé eller är det bortkastade pengar?

Jag trivs verkligen med ZMA, kan dock inte helt säkert säga att det är den som ger resultatet, men kan förklara lite: Har haft uppehåll under sommaren, och den 7 augusti börja jag träna hårt igen, den 14 augusti körde jag igång på Mass Fuel, vitaminer, mineraler och ZMA Fuel. Och jag har gått upp 3,3kg från 7/8 till 17/9. Men jag kommer helt klart fortsätta med ZMA, trots priset.

Handcuff
2008-09-20, 15:23
Jag trivs verkligen med ZMA, kan dock inte helt säkert säga att det är den som ger resultatet, men kan förklara lite: Har haft uppehåll under sommaren, och den 7 augusti börja jag träna hårt igen, den 14 augusti körde jag igång på Mass Fuel, vitaminer, mineraler och ZMA Fuel. Och jag har gått upp 3,3kg från 7/8 till 17/9. Men jag kommer helt klart fortsätta med ZMA, trots priset.

Nej ZMA har inte et skit att göra med din viktuppgång. Verkligen inte. *bs*

Troikha
2008-09-20, 16:16
Nej ZMA har inte et skit att göra med din viktuppgång. Verkligen inte. *bs*

Det påstår jag inte - de 3,3kg står helt Mass Fuel, effektiv träning och i övrigt näringsrik kost för, men i viktökningen har ju självklart även styrkan ökat, och jag tycker att den gjort det snabbare sedan jag började med ZMA Fuel, t.ex. 5kg ökning i bänkpress på 6 veckor.

King Grub
2008-09-20, 16:38
Pengarna i sjön.

http://www.jissn.com/content/1/2/12

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2283265&postcount=3

Black Star Abyss
2008-09-20, 16:47
Där ser man. Jag håller mig till gainer, multivitamin och kreatin då. För de märker jag skillnad av.

Handcuff
2008-09-21, 01:44
Där ser man. Jag håller mig till gainer, multivitamin och kreatin då. För de märker jag skillnad av.

På vilket sätt märker du denna skillnad :confused: Och jämfört med vad?

Tycker att du som är så ofantligt smart (som du sa i en annan tråd...) borde vara mer kritisk till dina upplevelser....

Black Star Abyss
2008-09-21, 12:06
På vilket sätt märker du denna skillnad Och jämfört med vad?

Tycker att du som är så ofantligt smart (som du sa i en annan tråd...) borde vara mer kritisk till dina upplevelser....

Öhh, var kom det där ifrån? Jag blir inte sjuk helt enkelt, och jag får inte lika illasinnad träningsvärk. Det är tillräckligt med skäl för mig för att fortsätta ta dessa tillskott.

Handcuff
2008-09-21, 13:29
Öhh, var kom det där ifrån? Jag blir inte sjuk helt enkelt, och jag får inte lika illasinnad träningsvärk. Det är tillräckligt med skäl för mig för att fortsätta ta dessa tillskott.

Onödigt dumt kommenterat av mig faktiskt. Blev bara lite upprörd då det så ofta fantiseras ihop orealistiska och ofta omöjliga effekter av kosttillskott.

Sen kanske dina upplevda effekter inte var särskilt orealistiska :em:

Fredrik_S
2008-09-21, 14:18
Öhh, var kom det där ifrån? Jag blir inte sjuk helt enkelt, och jag får inte lika illasinnad träningsvärk. Det är tillräckligt med skäl för mig för att fortsätta ta dessa tillskott.


Fast det beror nog inte heller på dina tillskott. Att du inte blivit sjuk beror troligast på att du lyckats undvika att bli smittad av någon. Och mindre träningsverk beror på att du kommit igång med träning och att den helt enkelt blir mycket mindre efter ett par veckor/månader med samma övningar.
Men lite extra protein och energi får du iaf av gainern och extra styrka av kreatinet. Så jag skulle fortsatt med dem ändå.

Black Star Abyss
2008-09-22, 13:49
Fast det beror nog inte heller på dina tillskott. Att du inte blivit sjuk beror troligast på att du lyckats undvika att bli smittad av någon. Och mindre träningsverk beror på att du kommit igång med träning och att den helt enkelt blir mycket mindre efter ett par veckor/månader med samma övningar.
Men lite extra protein och energi får du iaf av gainern och extra styrka av kreatinet. Så jag skulle fortsatt med dem ändå.

Träninsverken kan du ha rätt i men multivitaminen är verkligen nödvändig om jag inte ska bli sjuk. Tro mig, jag blir småkrasslig direkt om jag slutar ta det. Har visat sig flera gånger.

WHITEFOLKS
2008-09-22, 16:44
Du måste ha en väldigt intressant sammansatt kost ifall du lyckas åka på vitaminbrist direkt ifall du slutar ta ditt vitamintillskott.