handdator

Visa fullständig version : Tv shop - bara skitsnack?


aifie89
2008-09-20, 15:04
Först av allt så är jag fullt medveten om att det inte finns några enkla genvägar till bra träning, utan vill bara ha lite av era synpunkter på dessa "revolutionerade" produkter.

Först av allt så undrar jag lite över de själv tränande redskapen som tex vibro shape och Gymform Duo:

vibro shape; http://www.tvshop.com/SE/products/6568/13112

Gymform Duo; http://www.tvshop.com/SE/products/8081/16126

Kan dem överhuvudtaget göra någon nytta för kroppen mer än att ge en liten massage?
Är detta rent lurendrejeri? eller är det möjligt att simlulera iaf lite sammandragningar i musklerna utan att anstränga kroppen i vanlig träning?

Hittade något som verkade vara ett vettigt träningsprogram , kallat <b>Billy Blanks Bootcamp</b> som använder sig utav sk "billy bands" , och som ofta reklameras i dv säljningskanaler, anser ni dessa övningar som en pålitlig träningskälla för att bränna fett / bygga muskler?

Är bara nyfiken på ovanstående saker så skulle uppskatta vad ni anser om detta.

burre
2008-09-20, 15:07
Du ser ju på bilderna att de är biffar.

Masdonne
2008-09-20, 15:11
TV Shop har sitt huvudkontor i USA vilket gör det svårare för utländska konsumenter att stämma dem.

De har blivit stämda på mångmiljonbelopp förr, men vad gör det när deras omsättning ändå är 1,3 miljarder dollar?

Matsa
2008-09-20, 16:43
Gymform Duo och liknande produkter ger helt ok träning förutsatt att du befinner dig i tyngdlöst tillstånd där det inte finns särskilt många alternativ.

Thisorder
2008-09-22, 14:54
För ett par år sedan var jag på fest hos en kille som hade en gammal TENS av typen man har på sjukhus för typ koma patienter och sånt. Efter ett par flaskor sprit för mycket så glömde jag dem på brösten i ca 4-5 timmar.
Jag hade så mycket träningverk att jag inte knappt kunde hålla hinken dagen efter. Så musklerna måste ha jobbat på något sätt. Det var även hysteriskt kul att kasta kontakterna på varanda :smash:

Nu var nog den här maskinen inte riktigt så säker som den från TV shop, utan mer som att greppa tag i ett elstängsel ifs...

Guddi
2008-09-22, 15:16
Man kan stimulera muskler med el så att de blir större. Tyvärr är det inte lika bekvämt som TV-shop får det att verka utan man får räkna med att kontraktionerna blir rejäla och det är svårt att koncentrera sig på något annat under tiden.

Men el är ett alternativ om man av någon anledning inte kan träna musklerna på vanligt vis pga av någon skada eller liknande. En del kraftidrottare har även använt el som ett sätt att stimulera musklerna samtidigt som de utför en aktiv kontraktion för att göra denna ännu större.

Commando1980
2008-09-22, 15:18
För ett par år sedan var jag på fest hos en kille som hade en gammal TENS av typen man har på sjukhus för typ koma patienter och sånt. Efter ett par flaskor sprit för mycket så glömde jag dem på brösten i ca 4-5 timmar.
Jag hade så mycket träningverk att jag inte knappt kunde hålla hinken dagen efter. Så musklerna måste ha jobbat på något sätt. Det var även hysteriskt kul att kasta kontakterna på varanda :smash:

Nu var nog den här maskinen inte riktigt så säker som den från TV shop, utan mer som att greppa tag i ett elstängsel ifs...

intressanta nöjen du har :D

Commando1980
2008-09-22, 15:19
Först av allt så är jag fullt medveten om att det inte finns några enkla genvägar till bra träning, utan vill bara ha lite av era synpunkter på dessa "revolutionerade" produkter.

Först av allt så undrar jag lite över de själv tränande redskapen som tex vibro shape och Gymform Duo:

vibro shape; http://www.tvshop.com/SE/products/6568/13112

Gymform Duo; http://www.tvshop.com/SE/products/8081/16126

Kan dem överhuvudtaget göra någon nytta för kroppen mer än att ge en liten massage?
Är detta rent lurendrejeri? eller är det möjligt att simlulera iaf lite sammandragningar i musklerna utan att anstränga kroppen i vanlig träning?

Hittade något som verkade vara ett vettigt träningsprogram , kallat <b>Billy Blanks Bootcamp</b> som använder sig utav sk "billy bands" , och som ofta reklameras i dv säljningskanaler, anser ni dessa övningar som en pålitlig träningskälla för att bränna fett / bygga muskler?

Är bara nyfiken på ovanstående saker så skulle uppskatta vad ni anser om detta.

investera i ett gymkort istället.