handdator

Visa fullständig version : Länskamp i SL mellan Skåne och Blekinge 29/11


Nitrometan
2008-09-19, 12:43
Det blir en kamp mellan länen hemma hos oss på TK Trossö. Saxat från vår sida:

Lördag 29/11
Prel invägning 0900-1030 Tävlingsstart 1100.


Laget skall bestå av 12 st lyftare/län.
Strävan skall vara att alla aktiva klubbar skall få med någon representant i laget.

Kategorin skall vara 2 Damlyftare oavsett kategori.
Är Damlyftaren i ålder för bänktröja får hon ha det.
Allt enl SSF, s regler.

Herrar 2 U, 2 J, 2 S, 2 M1, 2 M2.

Lyftare får endast lyfta i sin egen åldersklass.
Tävlingen avgörs på poäng.
Ett vandringspris kommer att instiftas med 5 inteckningar
hamnar det i distriktet.

Sydsvenska styrkelyfts förbundet står för Domare & Priser
(Det kommer att finnas domare att kunna döma Svenska rekord)
Vi på TK Trossö står för arrangemanget.

Väl mött!

Börje H
2008-09-19, 13:15
Kul :hbang:

Gute
2008-09-20, 16:32
I mina öron låter detta som en mycket trevlig tillställning!

sweetkarolina
2008-09-21, 15:13
Åh, vilket roligt initiativ!!! Kan inte jag o få vad med?? Snela!

Nitrometan
2008-09-22, 06:37
Åh, vilket roligt initiativ!!! Kan inte jag o få vad med?? Snela!
Kom ner vetja!

Hinner du inte bli bleking så kanske du kan få vara gästlyftare.

sweetkarolina
2008-09-22, 18:36
Kom ner vetja!

Hinner du inte bli bleking så kanske du kan få vara gästlyftare.

Har skrivit upp det i kalendern, men lovar ingenting. Ni ligger i Blekinge alltså? Tror aldrig jag varit i blekinge...
Tar med mig domarslipsen så jag har en ursäkt att slippa SSF's planeringskonferens... Eller jag måste väl va med på den. Vi får se. Vore grymt kul...

stevebc
2008-09-22, 18:38
Låter verkligen skitkul. Ska tipsa klubben om det.

Nitrometan
2008-09-23, 06:42
Har skrivit upp det i kalendern, men lovar ingenting. Ni ligger i Blekinge alltså?
Japp. I Karlskrona. Denna världsmetropol...

Skicka PM om du kan komma loss.

Nitrometan
2008-11-26, 22:36
Nähäpp.

Skåningarna bangade ur.

Antar att vi vinner på walk-over då.

Kedje
2008-11-27, 16:45
Nähäpp.

Skåningarna bangade ur.

Antar att vi vinner på walk-over då.

Amen för fan Henrik, hade denna inte bumpats idag hade jag aldrig hört talats om tävlingen. Lite sen nu dock, men jag är alltid sugen på att försvara våra danska färger!

Jag kan också vinna på WO om jag inte berättar för ngn att vi ska ha tävling! *slap*

Nitrometan
2008-11-28, 00:05
Amen för fan Henrik, hade denna inte bumpats idag hade jag aldrig hört talats om tävlingen. Lite sen nu dock, men jag är alltid sugen på att försvara våra danska färger!

Jag kan också vinna på WO om jag inte berättar för ngn att vi ska ha tävling! *slap*
Vi pratade med Tony och Magnus (båda tillhör väl MAK?) redan i augusti. Det kan ju inte vara vårt ansvar att ringa runt till alla skånska lyftare och fråga om de vill vara med?

Kedje
2008-11-28, 07:17
Så kan det vara.

Skulle kanske fått med det i tidningen eller på distriktets hemsida?

I vilket fall, kul idé, hoppas man kan vara med nästa gång!

stevebc
2008-11-28, 15:09
Det kan ju inte vara vårt ansvar att ringa runt till alla skånska lyftare och fråga om de vill vara med?Om det är ni som anordnar en tävling, utanför serien, så räcker det väl inte med att man skriver på kolo? Om man ska få med alla klubbar vill säga. MAK och LTK har ju hemsidor med gästbok, men dom andra vet jag inte. Man får nog kontakta dom var för sig om man ska få med alla. Jag glömde själv bort det.

bertbert
2008-11-28, 21:19
Vi pratade med Tony och Magnus (båda tillhör väl MAK?) redan i augusti. Det kan ju inte vara vårt ansvar att ringa runt till alla skånska lyftare och fråga om de vill vara med?

Så vitt jag vet har någon officiell information inte utgått till lyftarna på LTK. Något måste ha gått snett här.

Till exempel kan man ifrågasätta att det är domarkurs i Lund SAMMA DAG som tävlingen!

Jag hade kunnat informera klubben men liksom steve försvann det och jag trodde nog det skulle gå den "vanliga" vägen.

Nitrometan
2008-11-29, 17:46
Skulle kanske fått med det i tidningen eller på distriktets hemsida?
Eftersom vi snackade med Tony (ordf i distriktet) så räknade jag och flera med mig på att det skulle dyka upp på hemsidan (http://www.styrkelyftsyd.se/) eller i nån officiell info från förbundet. Vi ville ha det till en återkommande tävling i Sydsvenska förbundet.

Men så blev det tydligen inte.