handdator

Visa fullständig version : Killar och deras intresse för tjejer!


LindaS
2008-09-18, 21:04
Sitter och slösurfar lite på kvällskvisten, funderar på att krypa till kojs. Mer eller mindre plötsligt kontaktas jag av ett av mina Ex på msn. Samtalet går ungefär så här:

Exet säger:
Hur är det med dig? allt väl?
Linda säger:
tack bra, själv då?
Exet säger:
bra
Exet säger:
har förstått att du har träffat någon. Kul!
Linda säger:
ja, tack det är trevligt
Exet säger:
Kul

Exet säger:
vem är killen?
Linda säger:
ja vad säger man
Linda säger:
träffa honom på gymmet
Linda säger:
vad vill du veta? Som inte berättat något själv(hörde för ett tag sedan att han har flickvän)
Exet säger:
Tänker på dig ibland. Jag var inte snäll mot dig! Förlåt!!!
osv
ville bara ha sex, förlåt! du är en bra tjej
osv
ok, kändes konsigt när du var här. Ville mer men vågade inte!
osv
såg lite bilder på dig på facebok, när du var i badkläder. arggggg....................................

Någon som inte har fattat?

Någon kille(eller tjej) som känner igen sig i fenomenet "Jag är intresserad av dig när du är upptagen." *gah!*

novaline
2008-09-18, 21:06
nä.

Viktor_Balck
2008-09-18, 21:06
När kommer boken?

Kwon
2008-09-18, 21:07
Killar är väl alltid intresserade av tjejer, känns lite som det är gjort så för rasens fortlevnad? :)

Självklart finns det olika triggerpoints för olika snubbar, för vissa är det badkläder, andra armbågar alt axlar etc osv..

Bakom den civiliserade fasaden finns det ju alltid de djuriska instinkterna.

ManuelIT
2008-09-18, 21:09
Ja, killar är intresserade av tjejer, och tjejer är intresserade av killar.

Tur är väl det.

Slartibartfast
2008-09-18, 21:10
Det går över när man kommer ur tonåren.

Ex nihilo
2008-09-18, 21:10
Ja, killar är intresserade av tjejer, och tjejer är intresserade av killar.

Tur är väl det.

Gud så ful i munnen du är. Tänk på feministerna!

LindaS
2008-09-18, 21:12
Killar är väl alltid intresserade av tjejer, känns lite som det är gjort så för rasens fortlevnad? :)

Självklart finns det olika triggerpoints för olika snubbar, för vissa är det badkläder, andra armbågar alt axlar etc osv..

Bakom den civiliserade fasaden finns det ju alltid de djuriska instinkterna.
Är det då jaktinstinkten som sätter in igen? När tjejen han kunde fått, inte längre går att få. (För hon har träffat världens guldklimp *cupid* )

LindaS
2008-09-18, 21:13
Det går över när man kommer ur tonåren.Det tror jag inte, han är 31 år gammal.

Kwon
2008-09-18, 21:16
Är det då jaktinstinkten som sätter in igen? När tjejen han kunde fått, inte längre går att få. (För hon har träffat världens guldklimp *cupid* )

Instinkterna sätter igång när vi minst anar det. We just follow them.

LindaS
2008-09-18, 21:18
Instinkterna sätter igång när vi minst anar det. We just follow them.
Jag märker det.. :) Tack för bra och ärligt svar.

Trance
2008-09-18, 21:18
Det är inte så att han var lite småkåt och minns dig som lätt att få omkull?

Liten Men Fet
2008-09-18, 21:18
Killen var väl kåt eller så ångrade han sig, nog svårt att dra slutsatser om hela manliga delen av mänskligheten på det.

Däremot har jag märkt att mina killkompisar som är upptagna får mer tjejer som flörtar med dom än när dom är singlar. Kanske beror på att dom inte har den "kåta blicken" längre eller att tjejerna ser att en annan kvinna hänger på killen och på sätt har godkänt honom, då blir han mer attraktiv.

Vad vet jag.

LindaS
2008-09-18, 21:22
Det är inte så att han var lite småkåt och minns dig som lätt att få omkull?Då minns han fel, men tolka som du vill.

micke81
2008-09-18, 21:27
har fullständigt tappat intresset av tjejer på det sättet, är inte värt besväret, kan eventuelt ställa upp om nån blir desperat men då får hon fan fråga snällt....

bulldozer
2008-09-18, 21:29
Hänt.. numera blockar jag killar som är jobbiga på msn :P

Angel
2008-09-18, 21:32
Det är inte så att han var lite småkåt och minns dig som lätt att få omkull?

Men brukar det inte vara så. Det är som när man får sms 02:15 (ja krogen stänger 02 i jkpg) från något gammalt ragg där det står "Vad har du för dig ikväll då?"

jaaaaag
2008-09-18, 22:20
Han kanske ville passa på å ragga lite och be om ursäkt nu när du är upptagen och han slipper vara med dej. Du behöver ju inte ta det på så stort allvar.. lite ragg på msn..

Black Star Abyss
2008-09-18, 22:24
Haha, tjejer är ju precis likadana! Enklaste sättet att få en tjej är att göra henne avundsjuk.

Jaws
2008-09-18, 22:27
Känner igen killen i mig sjäv. Man vet inte vad man har förräns man förlorat det, sen är ju grejen att man bara minns de goda sidorna hos ens partner. Han hade nog tröttnat efter några månader om nu hade försökt igen.

chidde
2008-09-18, 22:27
Det går över när man kommer ur tonåren.

nää schlarti, det går över efter den 3:e skilsmässan

Han kanske ville passa på å ragga lite och be om ursäkt nu när du är upptagen och han slipper vara med dej. Du behöver ju inte ta det på så stort allvar.. lite ragg på msn..

haha, hrm... jag tror du behöver klicka upp ett par av dina ex på msn och tjöta lite. de få inlägg jag har läst av dig den senaste tiden har varit en aning bittra

J.V
2008-09-18, 22:27
Haha, tjejer är ju precis likadana! Enklaste sättet att få en tjej är att göra henne avundsjuk.Svartsjuk.

L-Sami
2008-09-18, 22:29
Känner inte igen fenomet.

jaaaaag
2008-09-18, 23:08
nää schlarti, det går över efter den 3:e skilsmässan



haha, hrm... jag tror du behöver klicka upp ett par av dina ex på msn och tjöta lite. de få inlägg jag har läst av dig den senaste tiden har varit en aning bittra

Ett ex är ett ex för att denne inte är intresann längre, så varför skulle jag ragga på nått som jag inte vill ha.. Jag har bara slutat att använda =D =) (: lika mkt. Dessutom tkr jag att tjejer blir så uppjagade över småsaker som killar gör hela tiden och det stör mej.

Tricklev
2008-09-18, 23:12
Killar är väl alltid intresserade av tjejer, känns lite som det är gjort så för rasens fortlevnad? :)

Arr dis be true, awast I want me ladies with aye glass eye, I get em with lines like, Arr, prepare to be boarded, and arr wanna scrub me deck fair lady?


Arrr

astrodog
2008-09-19, 00:48
Tror bara han har tänkt mycket på er genom tiden som gått och kände den dagen att det trots allt skulle vara vettigt att vädra lite känslor och tankar med den person som det faktiskt gäller. Måste inte betyda nåt mer än det. Betyder dock att han tycker du är värd ganska mycket trots allt och att han inte tyckte er tid var ett slöseri så ifall ditt nuvarande förhållande tar slut är det inte omöjligt att det blir ni två till slut.

LindaS
2008-09-19, 06:12
Han kanske ville passa på å ragga lite och be om ursäkt nu när du är upptagen och han slipper vara med dej. Du behöver ju inte ta det på så stort allvar.. lite ragg på msn..Ja, han har verkligen tur som slipper mig. :)

Ett ex är ett ex för att denne inte är intresann längre, så varför skulle jag ragga på nått som jag inte vill ha.. Jag har bara slutat att använda =D =) (: lika mkt. Dessutom tkr jag att tjejer blir så uppjagade över småsaker som killar gör hela tiden och det stör mej.
Okej, men vad har det med min frågeställning att göra? *grr27* ;)

Whistler
2008-09-19, 06:31
Arr dis be true, awast I want me ladies with aye glass eye, I get em with lines like, Arr, prepare to be boarded, and arr wanna scrub me deck fair lady?


Arrr

Yarr!

Nitrometan
2008-09-19, 07:56
Arr! Tricklev speaks de truth!

Give him a tumbler of rum! Ahoy!

Daniiiel
2008-09-19, 08:45
Men brukar det inte vara så. Det är som när man får sms 02:15 (ja krogen stänger 02 i jkpg) från något gammalt ragg där det står "Vad har du för dig ikväll då?"

HAHAHA den kör jag varje gång jag är ute!!! Men eftersom man är en sån hunk så får man ju komma till varje gång med:devil:

Granatgiraffen
2008-09-19, 09:34
Tror bara han har tänkt mycket på er genom tiden som gått och kände den dagen att det trots allt skulle vara vettigt att vädra lite känslor och tankar med den person som det faktiskt gäller. Måste inte betyda nåt mer än det. Betyder dock att han tycker du är värd ganska mycket trots allt och att han inte tyckte er tid var ett slöseri så ifall ditt nuvarande förhållande tar slut är det inte omöjligt att det blir ni två till slut.

Bra skämt.

Det är såklart så att han har glömt hur jävla jobbigt erat förhållande var och nu efter ett par öl så kände han sig halvkåt och ville se dig på cam.

Trassel
2008-09-19, 09:34
Tjejer och killar är precis likadana, blir de singlar så börjar de helt plötsligt sms:a eller msn:a gamla ex, oftast i min erfarenhet för att kolla om de är singlar också, och är de inte det så hörs man inte mer. Storslagen generalisering nu, vissa har koll på att man ska låta ex vara.

kalle_banan
2008-09-19, 09:58
Tjejer och killar är precis likadana, blir de singlar så börjar de helt plötsligt sms:a eller msn:a gamla ex, oftast i min erfarenhet för att kolla om de är singlar också, och är de inte det så hörs man inte mer. Storslagen generalisering nu, vissa har koll på att man ska låta ex vara.

Det hände mig i våras, vi började snacka igen efter två års tystnad, jag o ett ex, båda var singlar, så vi träffades.
Jag tror inte det är konstigt, man tyckte ju om varann en gång, man delade heta känslor med varann en gång, och visst tog det slut, men det tänker man inte på, man tänker på hur kul man hade när man väl var tillsammans.
Man är inte logisk alla gånger och tänker på att man gjorde slut och hur dum den andra var och bla bla bla.

mangs
2008-09-19, 10:29
Det hände mig i våras, vi började snacka igen efter två års tystnad, jag o ett ex, båda var singlar, så vi träffades.
Jag tror inte det är konstigt, man tyckte ju om varann en gång, man delade heta känslor med varann en gång, och visst tog det slut, men det tänker man inte på, man tänker på hur kul man hade när man väl var tillsammans.
Man är inte logisk alla gånger och tänker på att man gjorde slut och hur dum den andra var och bla bla bla.

Hur gick det andra gången då?

astrodog
2008-09-19, 10:31
Tjejer och killar är precis likadana, blir de singlar så börjar de helt plötsligt sms:a eller msn:a gamla ex, oftast i min erfarenhet för att kolla om de är singlar också, och är de inte det så hörs man inte mer. Storslagen generalisering nu, vissa har koll på att man ska låta ex vara.

Har aldrig gjort det i syfte av att desperat leta efter en gammal flamma. Mer intresserad av att se hur det går för personen och hur de förändrats och se hur vi passar ihop idag, men inte menat som ett par, utan som människor.

Sen så att jag inte gör sådant när jag är ihop med en annan tjej är utav respekt till henne faktiskt, hade det varit initialt i ett förhållande hade jag fortfarande kunnat göra det alltså, men efter en längre tid så förtjänar tjejen, beroende på hur hon själv är, att få bestämma lite även där och hon ska inte behöva vilja det. Innan ni börjar skrika tillit, tro mig att det handlar inte om brist på tillit.

elo_
2008-09-19, 11:50
Avast landlubbers! Do you want to know why my roger is so jolly? :D

i övrigt så tror jag att det har något att göra med det där att det man inte kan få...

Trassel
2008-09-19, 11:55
Jag tror att det har i huvudsak två orsaker, dels det du inte kan få som många sagt.

Sen tror jag att ju äldre du blir, desto mer panik får du när du blir singel igen och då är det många som i huvudet går igenom potentiella partners, allt för att passa in i det allmänna åldersmönstret på när du ska ha sambo, barn osv.

astrodog
2008-09-19, 12:25
Sen tror jag att ju äldre du blir, desto mer panik får du när du blir singel igen och då är det många som i huvudet går igenom potentiella partners, allt för att passa in i det allmänna åldersmönstret på när du ska ha sambo, barn osv.

Det gäller nog för många som du sa, dock inte dem som har lätt för att skaffa sig kvalitetsflickvänner.:cool:

Tricklev
2008-09-19, 12:27
Yarr he just wanted a place to lay the old pipe down arr, all we pirates do that the days we be docking in to buy supplies from er landlubbers and board de proud ladies aye.

flowster
2008-09-19, 12:27
Varför skriver tjejer alltid den typen av grejer om killar... :) Gillar gör si och så och är FALSKA är något jag hör ofta. Det ironiska är att detta alltid kommer från tjejer som har 2kg smink på dig och döljer sitt riktiga jag.

Stoltz
2008-09-19, 12:28
Varför skriver tjejer alltid den typen av grejer om killar... :) Gillar gör si och så och är FALSKA är något jag hör ofta. Det ironiska är att detta alltid kommer från tjejer som har 2kg smink på dig och döljer sitt riktiga jag.

Äh, många killar gör samma sak om tjejer, bara det att killar uppmärksammar det mer när tjejer gör det om dem, och vise versa.

Tricklev
2008-09-19, 12:29
Yarr flowster, the word falska seems to be de favorite word of dem landlubbers known as fjortisar arr, to this day I be lucky nough to never meet aye ladie over 15 say this word arr.

z_bumbi
2008-09-19, 12:32
Det gäller nog för många som du sa, dock inte dem som har lätt för att skaffa sig kvalitetsflickvänner.:cool:

Skaffar du en kvalitetsflickvän blir det inget plural.

stridis
2008-09-19, 12:39
Skaffar du en kvalitetsflickvän blir det inget plural.

Klart det blir; för astrodog blir det så när han efter ett tag blir dumpad.

astrodog
2008-09-19, 12:42
Skaffar du en kvalitetsflickvän blir det inget plural.

Ah du menar top qualitäh änga probläm flickvän jaja inte träffa pojkar bara sjunga dansa ha roligt inte gå ut ja.

Nej men seriöst så, med kvalitet menar jag att hitta någon som du faktiskt är intresserad av att satsa på och som är lika intresserad av dig, oberoende din standard. Jag har aldrig haft ett kort förhållande och jag har aldrig känt mig pressad till att hitta en ny heller. Tråkigt att se det så svart och vitt som on/off, kvalitet kan ha funnits även om konceptet till slut dog ut, om du förstår mig.

astrodog
2008-09-19, 12:43
Klart det blir; för astrodog blir det så när han efter ett tag blir dumpad.

Kan du inte berätta dina egna erfarenheter istället?

LindaS
2008-09-19, 15:36
Bra skämt.

Det är såklart så att han har glömt hur jävla jobbigt erat förhållande var och nu efter ett par öl så kände han sig halvkåt och ville se dig på cam.

Jag tror att det har i huvudsak två orsaker, dels det du inte kan få som många sagt.

Sen tror jag att ju äldre du blir, desto mer panik får du när du blir singel igen och då är det många som i huvudet går igenom potentiella partners, allt för att passa in i det allmänna åldersmönstret på när du ska ha sambo, barn osv.Är dock tveksam till att det var det han var ute efter.

Varför skriver tjejer alltid den typen av grejer om killar... :) Gillar gör si och så och är FALSKA är något jag hör ofta. Det ironiska är att detta alltid kommer från tjejer som har 2kg smink på dig och döljer sitt riktiga jag.Hm, räknas fuktighetskräm...?

miss_incorrigible
2008-10-29, 15:27
Tråden är gammal, jag vet men jag undrar varför du fortfarande hade kontakt med eller tillät en kille som hade behandlat dig dåligt att få tillfälle att komma i kontakt med dig?

LindaS
2008-10-29, 22:36
Tråden är gammal, jag vet men jag undrar varför du fortfarande hade kontakt med eller tillät en kille som hade behandlat dig dåligt att få tillfälle att komma i kontakt med dig?Saken är den att han inte behandlade mig dåligt, han gjorde ingenting. Det var han som fick ångest för att han undvikit mig, jag sket mer eller mindre i vilket vid tillfället.

Troll
2008-10-31, 08:13
Det tror jag inte, han är 31 år gammal.

För vissa tar det längre tid.

astrodog
2008-11-01, 13:43
Håll liv i tråden!

skaparn
2008-11-01, 13:46
Ja, killar är intresserade av tjejer, och tjejer är intresserade av killar.


Det går över när man kommer ur tonåren.

Rådande nativitetstrend tyder på det ja.

Ajin
2008-11-01, 14:50
Killar (och tjejer för den delen) är lite som katter som leker med yllegarn, det jagas tills man får tag i bollen, sedan tröttnar katten. Men såfort man tar bort yllegarnet igen så vaknar katten till.

Fatalist
2008-11-01, 14:56
Ja, jag är rätt tänd på mitt ex som har pojkvän, men det är å andra ömsesidigt så eventuella mysiga stunder är moraliskt OK. ;)

Klart man vill ha det som är förbjudet, så fungerar och har alltid människan fungerat. +1 på Ajin.

LindaS
2008-11-01, 15:01
För vissa tar det längre tid.Jag vågar mig på ett citat av A. Giddens igen: "Ungdomsåren varar till allt mellan 20 och 35". Pow pow har boken(Sociologi), så han kan ju rätta mig om jag har citerat fel. ;)

LindaS
2008-11-01, 15:05
Passande låt kanske..?

Pink - Leave me alone(I´m lonely)
O2cgx1sHwMw&feature=related

actiwe
2008-11-01, 15:52
Men brukar det inte vara så. Det är som när man får sms 02:15 (ja krogen stänger 02 i jkpg) från något gammalt ragg där det står "Vad har du för dig ikväll då?"

den är så klockren :hbang: