handdator

Visa fullständig version : WNT´s produkter


Troikha
2008-09-18, 20:03
Hejsan!
Har tränar sedan den 25/8 -07 och har sedan dess gått upp 14,8kg. Har mestadels kört på gainer från Star Nutrition men provade i början av augusti på Twinlab´s Mass Fuel - har fått upp 3,3kg under dessa 41 dagar. Problemet är ju dock att Twinlab har gått i konkurs, och jag antar att de inte ska fortsätta sin produktion?

Därför undrar jag, med tanke på att WNT sägs vara bra och även är billiga - går deras produkter att jämföra kvalitetsmässigt med Twinlabs produkter?

Jag tänker framförallt på Mass Fuel, Kreatinmonohydrat, ZMA Fuel och CLA Fuel.

Vore kul och nyttigt att höra vad ni tycker! Kommentera även om ovan nämnda produkter samt Mivitotal Flex är en bra grund näringsmässigt (vad det gäller kosttillskott såklart).
Tack på förhand!
/Fredrik

Ants
2008-09-18, 20:20
Jag bara undrar varför du "behöver" det ena och det andra, för att träna?

Mat ish gooed:thumbup:

Troikha
2008-09-18, 20:53
Jag bara undrar varför du "behöver" det ena och det andra, för att träna?

Mat ish gooed:thumbup:

Jag behöver inte det för att träna, träna kan jag göra ändå, men jag behöver det för att prestera bättre, att få i mig större mängd av rätt saker - tro mig, jag äter grymt mycket redan, och ersätter ingen mat med kosttillskott, som man hör på namnet, det är ett tillskott till kosten, ingen ersättning.

C.E.J.
2008-09-18, 21:12
Ursäkta offtopic men va, har Twinlab gått i konkurs?! Länka info om detta den som har!

Anders The Peak
2008-09-18, 21:20
Ursäkta offtopic men va, har Twinlab gått i konkurs?! Länka info om detta den som har!

Twinlab shopen är tillfälligt stängd

Just nu kan du inte beställa från vår Twinlab shop. Välkommen åter snart igen.

Anders The Peak
2008-09-18, 21:27
Twinlab shopen är tillfälligt stängd

Just nu kan du inte beställa från vår Twinlab shop. Välkommen åter snart igen.
SPORT & FITNESS NORDIC är agenturen för Twinlab men som även äger WNT...

Jorgen
2008-09-19, 05:08
Ursäkta offtopic men va, har Twinlab gått i konkurs?! Länka info om detta den som har!

Nej. Twinlab har inte gått i konkurs.

Troikha
2008-09-19, 07:07
Nej. Twinlab har inte gått i konkurs.

Okej, väldigt konstigt att ni säger det - jag har fått höra det från en anställd på Life, från en personlig tränare bosatt i Sthlm, från en vän, dock aldrig hört någon säga emot när jag sagt att dom har kursat.

Men kan någon nu istället svara på min fråga?!

Kischen
2008-09-19, 07:37
Du kan köpa en billigare gainer än mass fuel alt blanda egen, zma och cla skulle jag skippat.

Mivitotal Flex är vad, vitaminer? Käkar du bra så är det kaka på kaka.

toppe
2008-09-19, 09:25
Okej, väldigt konstigt att ni säger det - jag har fått höra det från en anställd på Life, från en personlig tränare bosatt i Sthlm, från en vän, dock aldrig hört någon säga emot när jag sagt att dom har kursat.

Men kan någon nu istället svara på min fråga?!

SPP AB som hade hand om Twinlab i Sverige har gått i konkurs, WNT har tagit över efter dom.

Anders The Peak
2008-09-19, 09:41
Vem var huvudsponsor för MTGP 2009 [Inställt, ny huvudsponsor sökes] ...

Fairing
2008-09-19, 10:39
Vem var huvudsponsor för MTGP 2009 [Inställt, ny huvudsponsor sökes] ...

SPP tror jag:D

Troikha
2008-09-19, 13:41
Ja jag vet, det var 1 år sedan, för 6 månader sedan tog WNT över deras försäljning.

SPP AB som hade hand om Twinlab i Sverige har gått i konkurs, WNT har tagit över efter dom.

Anders The Peak
2008-09-19, 17:44
Ja jag vet, det var 1 år sedan, för 6 månader sedan tog WNT över deras försäljning.
Det verkar vara mer komplicerat än så:http://www.dagenstraningsindustri.se/2007/12/21/bringwell-forvarvar-sport-fitness-nordic-for-17-mkr/

De "bringwell"missade antagligen informationen om att de hade en sponsoröverenskommelse i köpet.

Plockar inkråm och vinster(agenturen) och lämnar över skuldbördan på oss skattebetalare

Jorgen
2008-09-19, 18:22
De "bringwell"missade antagligen informationen om att de hade en sponsoröverenskommelse i köpet.
Nej, det fanns ingen sponsoröverenskommelse med i köpet.

Troikha
2008-09-20, 15:01
Men kan någon bara svara på min fråga - är WNT ett bra märke, i t.ex. jämförelse till Twinlab??? Snälla bara besvara min fråga nu.

Ants
2008-09-20, 15:21
Jag har bara prövat WNT's Proteinpulver (Vanilj) och det var jätte gott :)
Eftersom det var proteinpulver så vet jag inte om det "funkar", men det är ett bra märke.

Troikha
2008-09-20, 16:05
Jag har bara prövat WNT's Proteinpulver (Vanilj) och det var jätte gott :)
Eftersom det var proteinpulver så vet jag inte om det "funkar", men det är ett bra märke.

Ok, tack, bara det jag ville höra - någon mer med samma åsikt? Och om inte - vf?