handdator

Visa fullständig version : Bra OL-läsning?


Pinglan
2003-06-26, 19:53
Det måste ju finnas hur mycket som helst att läsa om OL men är det någon som kan ge tips på bra böcker eller länkar så här på direkten så jag slipper att läsa en massa som inte är seriöst? Fick ett tips från Nils om boken "The Weightlifting encyclopedia" av Arthur Drechler. Någon mer som har heta tips? Är ffa intresserad om träningsupplägg och teorier bakom dessa upplägg osv. Tack på förhand!

Rader
2003-06-26, 20:27
http://www.dynamic-eleiko.com/sportivny/library/rwl.htm

Nitrometan
2003-06-26, 20:29
Drechslers bok är nog den bästa om OL. Sen står det en hel del om den typen av träning i "Supertraining" (Siff & Verkoshansky) också.

Nils
2003-06-26, 21:13
Originally posted by Nitrometan
Drechslers bok är nog den bästa om OL. Sen står det en hel del om den typen av träning i "Supertraining" (Siff & Verkoshansky) också.
Du gillar allt "tunga" böcker du!
Jo, bägge är bra. Siffs är ju helt extrem när det gäller kunskap om träning. Verkoshansky är ju en OL guru också men även om naturligtvis mycket i hans och Siffs bok även gäller OL vet jag inte om jag kan säga att den egentligen var så mycket OL så specifikt men användbart ändå med lite(eller mycket) tanke.
Men bägge är extremt bra om man orkar läsa och tänka länge över vad de skriver.
(och bägge, speciellt Siffs ganska kassa för den som snabbt vill få svar hur de skall köra)
Har du tålamod för sådan läsning så har du att göra bra länge med bara dessa två Pinglan :)
Nils

Nitrometan
2003-06-26, 21:39
Jodå, det de skriver gäller i högsta grad OL, bara det att de inte skriver träningsprogram. De talar t.o.m. om vad du ska ha för skor. :D

Tunga böcker för starka killar. :bpump:

Men Drechslers bok är verkligen en encyklopedi över tyngdlyftningen. :cheers: :bpump: