handdator

Visa fullständig version : Lämnar fotboll för styrketräning, behöver lite hjälp med schema?


Rolito
2008-09-18, 15:53
Tjena är ny här och jag har precis slutat med fotboll för att gå över till styrketräning.

Jag ska strax köpa ett årskort men innan dess skulle jag gärna vilja ha råd med vad för proteing jag bör köpa och om någon kan göra en schema åt mig. Hoppas bara någon orkar lägga tid på en nybörjare :P

Ålder: 18
Vikt: 65-66kg
Längd: 179

Bild tagen idag
http://img379.imageshack.us/my.php?image=roliitoyz8.jpg

Jag är inte riktigt en nybörjare för jag har styrketränat förr med laget under försäsongen och då kommer jag ihåg att jag tränade med 70kg i bänkpress löst och 100-120kg benpress. Sen har jag glömt det mesta.

Ang proteinet så tror jag viktökning är vad jag behöver och hittade denna. Tror ni det räcker?
http://www.*************.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&Avd=1&artnr=SETSEP0802

Jag har tid alla dagar i veckan och kommer träna flitigt, så om ni kan knåpa ihop en bra schema till mig hade jag varit jävligt tacksam.

Tack i förväg

Rolito
2008-09-18, 15:57
Gainer Pro är proteinet jag försökte länka

xarizma
2008-09-18, 16:02
Först och främst, Välkommen till Kolozzeum.


Ja, Gainer Pro är ett bra val om du vill öka i vikt, men förvänta dig inget mirakel utav det. För det är endast ett överskott som får dig att öka i vikt, sen varifrån maten kommer spelar inte så stor roll.

Här har du en länk på ett schema som sägs funka/räcka utmärkt för nybörjare.


http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Lycka till.

Rolito
2008-09-18, 16:10
Tack!

Ja jag läste det innan också men jag tänkte mer på en 4dagars schema om någon kunde hjälpa mig med en och kanske mer specifikt för min kropp.

Vad för protein rekomenderar ni, är det Gainer Pro som är den enda rätta för mig?

Tack för hjälpen!

xarizma
2008-09-18, 16:21