handdator

Visa fullständig version : Har du börjat tävla pga kolozzeum?


z_bumbi
2008-09-18, 15:03
Det jag är intresserade av är om du har börjat tävla för att du har läst om en idrott här eller träffat folk härifrån som har tävlat och på den vägen fortsatt vidare mot egna tävlingar.

Tricklev
2008-09-18, 15:16
Jag har inte tävlat, men som jag sagt innan har jag fått upp ett stort intresse för styrkelyft, tack vare kolozzeum, så med största sannolikhet kommer jag antagligen börja tävla (om än på låg nivå), tack vare kolozzeum.

Finns det inget alternativ för oss som funderar på det? Jag saknar ett "Ehh, få se" alternativ.

LadyInsane
2008-09-18, 15:25
Hell yeah! Vore det inte för kollo, skulle jag aldrig börjat köra SL för ÖKK...:D

Tricklev
2008-09-18, 15:27
Hade det inte varit för LI hade jag aldrig fått upp ögonen för SL, jag gillar SL-vågen hon startat.

LadyInsane
2008-09-18, 15:30
Hade det inte varit för LI hade jag aldrig fått upp ögonen för SL, jag gillar SL-vågen hon startat.

*kissass*

Om det inte vore för Tricklev skulle jag ha tråkigt på nätterna....

Tihihihihi pöss på dig!

;)

Pejij
2008-09-18, 15:31
Jag har inte börjat tävla, däremot har jag blivit bra mycket mer sugen att börja tävla nu efter att jag hängt här ett tag :D

Edit: Jag tror Tricklevs beskrivning passar bra in på mig också :)

the_PL_man
2008-09-18, 15:32
Däremot har både detta forum & Body hjälpt tävlingsintresserade människor att hitta till vår klubb.

Mvh
the_PL_man

The Draf
2008-09-18, 15:33
Om springa bellmanstafetten räknas som börja tävla är svaret ja, annars nej :)

Vinter
2008-09-18, 15:55
Har sprungit några lopp och en halvmara hidtils.

mini
2008-09-18, 15:58
Kollos film-SL-tävling var den första jag körde, så jag kan nog tacka Kollo för att jag blev intresserad och kom i kontakt med ett gym där jag kunde utvecklas.

PowPow
2008-09-18, 16:02
Nej. Men jag har på sistonde haft lite tankar på att springa några lopp i framtiden (om det nu räknas som att tävla). Fastg senare. Jag är för kass nu.

De tankarna hade jag nog inte fått utan kolozzeum. Blev inspirerad av alla löparjournalerna.

bulldozer
2008-09-18, 16:06
Om det inte vart för Kollo så hade jag inte fått kontakt med muskeljossan, testat strong(wo)man
och blivit värvad att tävla SL för STK... :D

shadowfire
2008-09-18, 16:14
Jag trodde det ända tills Bästa Fysiken försvann. :( *cry* *cry* *cry*

Nu blir det nog aldrig någon tävling för min del... *hint hint*

z_bumbi
2008-09-18, 16:22
Finns det inget alternativ för oss som funderar på det?

Här
http://89.221.240.240/web/adminClub.aspx

:D

Zibbe
2008-09-18, 16:53
Jag har själv blivit grymt sugen på att tävla i framtiden :) Hoppades på byggning först men har ändrat mig och hoppas på att tävla antingen i AF eller Classic BB i framtiden :)

Exdiaq
2008-09-18, 16:59
Nej, men jag har hittat till Kolo p.g.a. jag tränar :thumbup:

Mass-Tech
2008-09-18, 17:00
Jag var intresserad av att träna redan innan jag började på kolozzeum.

Noodles
2008-09-18, 17:01
Jag hade bestämt mig för att springa mitt första lopp innan jag började besöka Kolo regelbundet. Däremot har andra löpare på Kolo hjälpt till att hålla uppe intresset och antagligen bidragit till att det har blivit fler lopp.

PowPow
2008-09-18, 17:07
Nej, men jag har hittat till Kolo p.g.a. jag tränar :thumbup:

haha

Jag slutade träna p.g.a. Kolo. Det fanns helt enkelt inte tid för både kolo och träning.

M|cke
2008-09-18, 17:07
Om springa bellmanstafetten räknas som börja tävla är svaret ja, annars nej :)

+1 och nu lär det bli fler.

Trance
2008-09-18, 17:19
Eventuellt i palt men vetefan om jag orkar med att träna för det.

Sebbe_H
2008-09-18, 17:30
Saknar flervalspoll, CBB eller AF, beroende på vart man är om ett par år. Skulle nog inte vara helt omöjligt.

Nitrometan
2008-09-18, 18:13
Nej.

Jag tävlade i SL innan Kolo fanns.

Innan dess har jag tävlat i lite olika kampsporter.

Nitrometan
2008-09-18, 18:13
Eventuellt i palt men vetefan om jag orkar med att träna för det.
Du kan börja med att öva dig på paltkoman.

z_bumbi
2008-09-18, 18:55
Flervalspoll kom jag på när jag postat den och jag orkarde inte göra om den, kryssa bara i valfri tävlingsform.
OBS! det handlar alltså om att tävla och inte att vara sugen på det, fundera på det eller träna inför det utan man ska ha tävlat.

EkarN
2008-09-18, 19:12
Jag hade bestämt mig för att börja tävla innan jag hittade till kolo, men tack vare kolo kom jag i kontakt med petersson, som hastigt och lustigt fick iväg mig till Ifk D/Ö så att tävlingstarten verkligen blev av. Så på sätt och vis harj ag kol att tacka.

Piranha
2008-09-18, 19:33
Måste svara ja på den, det är förvisso många personer man träffat genom kolo som inspirerat och pushat, men det är väl i stort sett samma sak.

Läs när Mirre blandar sig i så händer det saker, sån otroligt målmedveten person. *kissass*

Heniin
2008-09-18, 19:55
Får också svara ja på den men jag har fortfarande inte tävlat än men jag blev sugen på att börja tävla i AF sen jag blev medlem här :)

C.E.J.
2008-09-18, 21:52
Vissa (Börje H) ser ju så coola ut när de lyfter att man gärna skulle vilja tävla själv bara för att kunna imitera deras pre-lift moves. Frågan är vad seriösa SL-are tycker om folk som tävlar bara för skojs skull. r u ev0l?

Vad gäller tyngdlyftningen var det dock helt min egen idé, haw haw haw :D

mini
2008-09-18, 21:55
Frågan är vad seriösa SL-are tycker om folk som tävlar bara för skojs skull. r u ev0l?


Jag tror att de flesta styrkelyftare tävlar för skojs skull fast visst investerar en del mer tid och engagemang än andra.

C.E.J.
2008-09-18, 21:57
Jag tror att de flesta styrkelyftare tävlar för skojs skull fast visst investerar en del mer tid och engagemang än andra.

Precis. Så frågan är vad de tycker om en speta som ställer upp med att lyfta skitvikter lite lagom sent påtänkt.

mini
2008-09-18, 22:02
Precis. Så frågan är vad de tycker om en speta som ställer upp med att lyfta skitvikter lite lagom sent påtänkt.

Hur tror du alla andra börjar? Som världsmästare? Jag gjorde min första tävling när jag var 30. Sent påtänkt sa du?

C.E.J.
2008-09-18, 22:06
Hur tror du alla andra börjar? Som världsmästare? Jag gjorde min första tävling när jag var 30. Sent påtänkt sa du?

Haha! Jag menade väl snarare totalt oförberedd och att inte ens ha SL som sitt primära intresse, och sen anmäla sig så sent som möjligt för en tävling. But your points are good too! Fler betryggande kommentarer (Nitro? *cupid* ) så blir det nog att jag tar modet till mig och bengtar m.m. på nån sån däringa stirkelifttevling.

Timme
2008-09-18, 23:03
Sl

eleni
2008-09-18, 23:05
styrkelyft - delvis genom kolo, det tjatades både härifrån och från LTKarna på gerdahallen :)

Timme
2008-09-18, 23:06
Haha! Jag menade väl snarare totalt oförberedd och att inte ens ha SL som sitt primära intresse, och sen anmäla sig så sent som möjligt för en tävling. But your points are good too! Fler betryggande kommentarer (Nitro? *cupid* ) så blir det nog att jag tar modet till mig och bengtar m.m. på nån sån däringa stirkelifttevling.

Jag tycker du ska dra ditt arsle och tävla på stirkelifftertvevling så fort som mjöligt! Ja, jag är seriös.

Börje H
2008-09-19, 07:30
Vissa (Börje H) ser ju så coola ut när de lyfter att man gärna skulle vilja tävla själv bara för att kunna imitera deras pre-lift moves. Frågan är vad seriösa SL-are tycker om folk som tävlar bara för skojs skull. r u ev0l?

Vad gäller tyngdlyftningen var det dock helt min egen idé, haw haw haw :D

Hahaha, wtf?

När det gäller folk som tävlar för skojs skull är det ju naturligtvis toppen! En sport kan ju inte växa bara med elitprestationer. Minst lika viktigt är breddlyftare.

Pre-lift-moves...... :hbang:

z_bumbi
2008-09-19, 07:43
När det gäller folk som tävlar för skojs skull är det ju naturligtvis toppen! En sport kan ju inte växa bara med elitprestationer. Minst lika viktigt är breddlyftare.

Det finns ett antal trådar där folk frågar om resultaten duger för att tävla och/eller att de väntar med att uppsöka en klubb tills de blivit starka. Om fler inser att på tävlingarna är det inte bara elitlyftare utan även Putte som lyfter för att slå ett pers i en gren, Ove som fått för sig att damma av trikån efter 20 års frånvaro från lyftningen, Sara, Tom och Sture som kör några av sina första tävlingar och inte har en aning om någonting utom att det är kul osv så kanske fler vågar prova. Jag har aldrig sett eller hört någon säga något dumt om en nybörjares resultat utan snarare är problemet att för många vill ge tips, både på tävling och för vad de bör träna.

Detta gäller självklart även andra idrotter i pollen, att vänta tills man kan vinna, chocka etc är sällan en bra idé.

Börje H
2008-09-19, 07:47
att vänta tills man kan vinna, chocka etc är sällan en bra idé.

Amen.
Det är en mycket dålig idé. Varje klubb är mycket glad över varenda lyftare man kan få till sin verksamhet.

Nitrometan
2008-09-19, 07:49
Klart att man tävlar för att det är skoj.

Haha! Jag menade väl snarare totalt oförberedd och att inte ens ha SL som sitt primära intresse, och sen anmäla sig så sent som möjligt för en tävling. But your points are good too! Fler betryggande kommentarer (Nitro? *cupid* ) så blir det nog att jag tar modet till mig och bengtar m.m. på nån sån däringa stirkelifttevling.
Upp på flaket! Visa rumpan i en trikå.

Det är grymt skoj att tävla.

När det gäller folk som tävlar för skojs skull är det ju naturligtvis toppen! En sport kan ju inte växa bara med elitprestationer. Minst lika viktigt är breddlyftare.
Om alla var vinnare skulle det inte bli några medaljer på SM. Ja, kanske inte ens nåt SM.

Nån måste komma sist också. Det är min uppgift. ;)

Det finns ett antal trådar där folk frågar om resultaten duger för att tävla och/eller att de väntar med att uppsöka en klubb tills de blivit starka.
Ja, det finns alldeles för många såna. Jag önskar att folk kunde släppa prestationskraven och börja tävla.

the_PL_man
2008-09-19, 07:58
De enda krav som jag ställer på folk när vi löser licens till i OL/SL/BB i vår klubb är:
- Acceptera klubbens stenhårda linje när det gäller doping
- Om du ej är skadad, tävla åtminstone hälften av alla tävlingar på året
- Ställ upp på dina lagkompisar, är du skadad/småsjuk så följer man med som coach/publik
- Vart hjälpsam mot alla motionärer/nybörjare som vill ha hjälp
- Resultat spelar ingen roll, bara vederbörande tycker det är roligt att tävla
"Var och en efter egen förmåga och egen målsättning"
- Ordet utslagning existerar inte, utan det finns plats för ALLA

Mvh
the_PL_man

Precis. Så frågan är vad de tycker om en speta som ställer upp med att lyfta skitvikter lite lagom sent påtänkt.

dooh
2008-09-19, 09:11
Jag fick lite motivation till att springa två lopp i våras, den första genom jobbet och den andra för att det faktiskt kändes bra.
Sedan var det inte kul att springa längre (har aldrig varit kul att springa)

Sedan har jag väl ändrat min träningsinriktning rätt rejält sedan jag hamnade här, blivit en hel del "tyngre" basövningar istället för lågviktsövningar. Och det är bara skitkul!

tp_88
2008-09-19, 09:19
Jag började tävla i SL ganska snart efter jag reggade mig på Kolo vill jag minnas, hade antagligen börjat ändå iofs.

bertbert
2008-09-19, 09:29
Vissa (Börje H) ser ju så coola ut när de lyfter att man gärna skulle vilja tävla själv bara för att kunna imitera deras pre-lift moves. Frågan är vad seriösa SL-are tycker om folk som tävlar bara för skojs skull. r u ev0l?


Jag har då inte mött någon SL-are som inte tävlar för att det är roligt. Varför skulle man annars tävla? Does not compute.

Upp på flaket med dig! :thumbup:

Edit: delvis har kolo fått mig att ställa mig på flaket, ja.