handdator

Visa fullständig version : Älgstek


Lellan
2003-06-26, 13:54
Håller på att äta upp en älgstek som jag tycker blir godast stekt med lite salt, inte ens vitpeppar.

Men nu är jag inne på 4:e dagen med älgstek minst 2 ggr om dagen - så tipsa gärna om något annat gott sätt att tillreda den!

HUR god som helst är den iaf, riktigt mör och god. :thumbup: :eating:

z_bumbi
2003-06-26, 14:08
Jag gissar att den är tillagad som stek och du inte har den liggandes rå ?

Pyttipanna gärna med färsk svamp för att förstärka det vilda.

Kallmarinera i någon god marinad

På smörgås

På pizza, med svamp så klart.

Herkulez
2003-06-26, 14:12
Själv ska jag äta lite älgfärs snart

Men älgstek med salt är nog bland det godaste som finns

Muscles
2003-06-26, 14:12
OH vad gott med algstek!! Det var minsann ett tag sedan!! Jag tror jag maste krava lite nar jag kommer hem!!!

MMMMM!!!:eating:

Lellan
2003-06-26, 14:22
Originally posted by z_bumbi
Jag gissar att den är tillagad som stek och du inte har den liggandes rå ?

Pyttipanna gärna med färsk svamp för att förstärka det vilda.

Kallmarinera i någon god marinad

På smörgås

På pizza, med svamp så klart.

Jag högg några klupiga skivor när den var halvtinad (fick i helgen av mina föräldrar, då var den djupfryst) nu har jag den fryst i frysfacket och tinar lite i kylskåpet.. fel sätt? Den borde inte vara SÅ känslig tycker jag?

Du får inte bubbla om bröd och pizza heller *kurr kurr*, de kollisar jag äter är grönt och så fiberpasta, korngryn och ris för tillfället. Har ju varit på keto så jag ökar kollisar sakta och då vill jag ha såna med kvalite. Kan tänka mig att det skulle bli gott på hemgjort pizza med kantareller, färska tomater och kanske lite bea när tillfälle ges dock, tack för tipset! :thumbup:

Tror jag kör på som den är, riktigt mumsigt! Är det dyrt att köpa älgstek i affär?

-> Herkulez

Gjorde älgfärsköttbullar i midsomras, de var goda att ha på spett när vi grillade också! :hbang:

-> Muscles

Låter som att du börjar längta hem, du sa nåt om det i min sommartråd under allmänt också har jag för mig! :) Kör hårt med dina pb´s och kom hem och ät lite riktig mat snart då? :thumbup:

Herkulez
2003-06-26, 14:28
Gjorde köttbullar två veckor sen jag med

Ska göra tacos idag :thumbup:

z_bumbi
2003-06-26, 14:57
lellan: Förlåt för kolhydraterna :em: , jag hade för mig du inte hade något frys alls det var därför jag undrade om tillagningen.

Att göra älgskav är också gott, älgtacos lät som en höjdare eller så gör gör du en gryta på den, synd på steken kanske men det blir satan så gott. Rötjut, grönsaker och kryddor :eating:

Lellan
2003-06-26, 15:02
Originally posted by z_bumbi
Rötjut, grönsaker och kryddor :eating:

*dregel*

Frysen ja, jag har ett dåligt fungerande frysfack utan tät lucka (jeje, ska fixas) som jag frostat av dagent till ära - då kan det användas en vecka el två men det blir inte djupryst.

1 augusti smäller det, då flyttar jag in i en lägenhet med TVÅ kylskåp och TVÅ frysar... :hbang: Tills dess tänkte jag att det var dumt att höja elkostnaden genom att fixa en extra frys.