handdator

Visa fullständig version : Sträckning i bröstmuskel


nexiil
2008-09-17, 15:12
Tja.
Nu är det såhär att jag har (förmodligen) dragit på mej en sträckning i högerbröstmuskel. Det lixsom stramar/ilar och gör lite ont i vissa rörelser och det kommer från nedredelen av bröstmuskeln/in ifrån mitten (mitt mellan bröstmusklerna). Jag fick det här för en och en halv vecka sedan och det gör fortfarande lite ont. Så nu är frågan vad kan jag göra för att underlätta läkningen av detta? Och hur känner man så att det verkligen är en sträckning så att det inte är något allvarligare? Hatar att vara borta ifrån träningen!

Är det någon som varit om att få en liknande sträckning på samma ställe?

Martin Löwgren
2008-09-19, 12:58
Vad gjorde du för rörelse när du "sträckte" muskeln?

rolf
2008-09-20, 09:36
Vill passa på att flika in att du verkligen ska vila tills det inte gör ont längre, och helst lite till också. Jag fick en sträckning eller bristning i bröstet i januari, och har nu till och från rivit upp det igen 4 eller 5 gånger sedan dess på grund av att jag inte vilat tillräckligt länge efteråt eller tränat för ostrikt/tungt för snabbt efteråt. Det beror ju förstås på hurudan din skada är också, det är ju inte sagt att det är samma sak som för mig.

nexiil
2008-09-20, 15:53
Vad gjorde du för rörelse när du "sträckte" muskeln?

Jag vet inte tror det kommer ifrån att jag en lördag mitt på dagen i en typ av pec dec maskin. Liknande flyes alltså :/.. Sen hade jag lite ont på måndagen så jag tränade bröst och efter bänkövningen så gjorde det ont :/.. Någon aning om vad det kan vara? Nu gör det inte ont alls nästan bara i vissa rörelser men bara typ 2 speciella rörelser :/ Fick det i samband med en förkylning om det kan spela ngn roll.. Fort farande sjuk och det var 2 veckor sedan jag gjorde illa/blev förkyld.

nexiil
2008-09-20, 15:54
Vill passa på att flika in att du verkligen ska vila tills det inte gör ont längre, och helst lite till också. Jag fick en sträckning eller bristning i bröstet i januari, och har nu till och från rivit upp det igen 4 eller 5 gånger sedan dess på grund av att jag inte vilat tillräckligt länge efteråt eller tränat för ostrikt/tungt för snabbt efteråt. Det beror ju förstås på hurudan din skada är också, det är ju inte sagt att det är samma sak som för mig.

O fy fan inge bra det.. Ne vilar som satan inte lönt att göra ngt förrän det känns riktigt bra.. vill ju inte bli borta nå länge lixsom.. Kan man köra ben medans man är skadad i bröst? eller ska man vila hela kroppen lixsom?