handdator

Visa fullständig version : Minus 20 KG på 37 dagar!


snim
2008-09-16, 21:55
Ja vill bara dela med mig av min viktminskning som jag är så stolt över.

Jag har gått ner över 20 kg på 37 dagar, nej det är inte muskler eller vätska, det har även läkare konstaterat. Min läkare som jag gick till sa att när man är fett så släpper kroppen lättare på kg. För ja själv blev chockad över mitt resultat. Det hela gick ut på att kolhydraterna och käka mkt protienrik mat, o minska fettet. Gissa om det funka ? :) Min kropp är grymt snygg nu.

Så här såg mina dagar ut:

06:30 2 fullkornsknäckebröd med 1 skiva kalkon per macka, tomat, gurka,paprika,ägg vita, mini keso. 1 dl axa musli med 1 1/5 dl yoghurt + linfrö + solrosfrö. Även ett glass godmorgon juice. Omega 3 kapsel o även vitamin piller käkades.

10:00 Valfri frukt

11:00 3 kapslar HYDROXYCUT KAPSLAR

12:00 Lunch. Allevo måltidserästtare bar (200 kcl) + apelsin

15:00 En flaska miniyoghurt

18:00 Ytterligare 3 kapslar

18:30 Powerwalk intensiv

19:30 Middag, Kyckling 100 gram med grönsaker, kunde även käka ryggbiff och annat bra kött.

Annat: Läkerol :) Käka ungefär 3-5 bitar per dag

Lovar er, kör den här "dieten" och ni rasar i vikt :) det funkar. Och den största förlusten kommer vara fett. Nu vet jag inte hur den funkar på smala typer som behöver några - kg. Men på tjockisar funkar det jätte bra.

Chrilli
2008-09-16, 22:00
Hej,

Skoj att du har lyckat så bra!

Vad var startvikten?

Jaws
2008-09-16, 22:03
låter inte vidare hälsosamt faktiskt.

magnusasb
2008-09-16, 22:08
Låter finfint, bra jobbat.

Du har ingen före- och efterbild att bidra med?

snim
2008-09-16, 22:10
Hej,

Skoj att du har lyckat så bra!

Vad var startvikten?

Em över 90 kg =)

Guddi
2008-09-17, 00:09
Över 0,5 kg nedgång per dag innebär ett underskott på ungefär 3500kcal per dag. Detta är över normal energiförbrukning för en person som väger över 90kg och endast kör en intensiv powerwalk varje dag. Så även om du inte hade ätigt någonting överhuvudtaget så hade du inte gått ner 20kg i endast fett.

Du har säkert blivit av med en hel del fett men 20kg är det inte. När det gäller din läkare uttalande om att man lättare släpper på kg när man är tjock så är det oftast precis tvärt om. En person som har mindre fett att ta av kommer att gå ner fler kilo på ett visst underskott jämfört med en tjockare person. En tjock person har dock en större grundförbrukning så det är lättare för han/henne att lägga sig på ett större underskott.

snim
2008-09-17, 07:41
Över 0,5 kg nedgång per dag innebär ett underskott på ungefär 3500kcal per dag. Detta är över normal energiförbrukning för en person som väger över 90kg och endast kör en intensiv powerwalk varje dag. Så även om du inte hade ätigt någonting överhuvudtaget så hade du inte gått ner 20kg i endast fett.

Du har säkert blivit av med en hel del fett men 20kg är det inte. När det gäller din läkare uttalande om att man lättare släpper på kg när man är tjock så är det oftast precis tvärt om. En person som har mindre fett att ta av kommer att gå ner fler kilo på ett visst underskott jämfört med en tjockare person. En tjock person har dock en större grundförbrukning så det är lättare för han/henne att lägga sig på ett större underskott.


Alright.vad e det då? innan ja börja med min diet så gick ja till ett gym och kolla hur mkt fett,vätska,muskler jag har i kroppen, har precis lika mkt muskler och vätska som innan när ja titta. hur förklarar du det? :)

z_bumbi
2008-09-17, 07:49
Alright.vad e det då? innan ja börja med min diet så gick ja till ett gym och kolla hur mkt fett,vätska,muskler jag har i kroppen, har precis lika mkt muskler och vätska som innan när ja titta. hur förklarar du det? :)

Att du använde en bioimpedansvåg och att de är värdelösa för att göra en sådan jämförelse.

snim
2008-09-17, 07:50
Att du använde en bioimpedansvåg och att de är värdelösa för att göra en sådan jämförelse.

:S okej men det e lite konstigt , hur kan ja ha en platt mage om det e inte fett ja förlorat? ja e ju smal nu =)

Snobbe
2008-09-17, 07:56
:S okej men det e lite konstigt , hur kan ja ha en platt mage om det e inte fett ja förlorat? ja e ju smal nu =)

Hur lång är du? Jag vet inte gränsen för smal för alla längder direkt men om du vägde över 90 och nu väger över 70 så lär du nog vara rätt smal imo iaf? Även fast du förlorat muskler osv.

King Grub
2008-09-17, 08:02
:S okej men det e lite konstigt , hur kan ja ha en platt mage om det e inte fett ja förlorat? ja e ju smal nu =)

Du har säkert gått ned massor av fettvikt, men som sagt, även fettfri massa och vätska. Huvudsaken är att du är nöjd.

Inte ens under perfekta omständigheter går man ned enbart i fettvikt, och det upplägg du presenterar verkar inte direkt optimalt för bevarande av fettfri massa.

Prankie
2008-09-17, 08:06
Grattis, det är riktig bra jobbat. Se till bara att behålla vikten också. Jojobantningar är inte kul.

creperiet
2008-09-17, 08:16
Kan bara hålla med alla föregående. Väldigt roligt att du är så nöjd. Det viktiga nu är att hitta en livsstil som du kan och vill hålla p-e-r-m-a-n-e-n-t, för den diet du precis genomgått är som sagt effektiv för att gå ner i vikt snabbt, men inte särskilt hälsosam under en längre period när viktmålet är uppnått.

Tycker du powerwalk är kul, kör hårt! Tycker du någon annan träning är roligare, go for that one! Långsiktighet före allt.

snim
2008-09-17, 08:23
Du har säkert gått ned massor av fettvikt, men som sagt, även fettfri massa och vätska. Huvudsaken är att du är nöjd.

Inte ens under perfekta omständigheter går man ned enbart i fettvikt, och det upplägg du presenterar verkar inte direkt optimalt för bevarande av fettfri massa.


hur menar du med "och det upplägg du presenterar verkar inte direkt optimalt för bevarande av fettfri massa" ?


Snobbe: 175 cm


Prankie: Tack :cool: :cool:


creperiet: Tack :)

psa
2008-09-17, 08:31
Över 0,5 kg nedgång per dag innebär ett underskott på ungefär 3500kcal per dag. Detta är över normal energiförbrukning för en person som väger över 90kg och endast kör en intensiv powerwalk varje dag. Så även om du inte hade ätigt någonting överhuvudtaget så hade du inte gått ner 20kg i endast fett.

Du har säkert blivit av med en hel del fett men 20kg är det inte. När det gäller din läkare uttalande om att man lättare släpper på kg när man är tjock så är det oftast precis tvärt om. En person som har mindre fett att ta av kommer att gå ner fler kilo på ett visst underskott jämfört med en tjockare person. En tjock person har dock en större grundförbrukning så det är lättare för han/henne att lägga sig på ett större underskott.

Kan du utveckla? I den första paragrafen räknar du ut hur mycket en viss viktnedgång motsvarar i energiunderskott. I andra paragrafen säger du att två olika personer går ner olika mycket i vikt vid samma energiunderskott.

King Grub
2008-09-17, 08:47
Det är vad själva energiunderskottet skulle motsvara i viktförlust, om man inte tar hänsyn till några andra faktorer. Sedan tillkommer just sådana, från hormoner till enzymer till allmän fysisk status, aktivtet (både typ och mängd), och så vidare, vilket gör att en underätning (eller överätning!) med X kcal inte kommer att åstadkomma en likvärdig viktpåverkan hos två olika personer. Hormoner i synnerhet kan avgöra vilken form av kroppsvävnad som kommer att kataboliseras eller nybildas, och energikostnaderna för detta skiljer sig från vävnadstyp till vävnadstyp. Men man måste ju ha en siffra att utgå från, eftersom individuella skillnader är okända i förväg.

psa
2008-09-17, 09:06
Det är vad själva energiunderskottet skulle motsvara i viktförlust, om man inte tar hänsyn till några andra faktorer. Sedan tillkommer just sådana, från hormoner till enzymer till allmän fysisk status, aktivtet (både typ och mängd), och så vidare, vilket gör att en underätning (eller överätning!) med X kcal inte kommer att åstadkomma en likvärdig viktpåverkan hos två olika personer. Hormoner i synnerhet kan avgöra vilken form av kroppsvävnad som kommer att kataboliseras eller nybildas, och energikostnaderna för detta skiljer sig från vävnadstyp till vävnadstyp. Men man måste ju ha en siffra att utgå från, eftersom individuella skillnader är okända i förväg.

Tack för svaret! :thumbup:

Angel
2008-09-17, 09:17
Grattis!! Vad kul, förstår att det måste kännas underbart.

Tränar du någonting också?

Betar
2008-09-18, 18:16
Grattis! :)

Gabrieln
2008-09-20, 16:51
Bra jobbat!

Men fixa lite bilder

AmandaMilton
2008-09-22, 13:55
11:00 3 kapslar HYDROXYCUT KAPSLAR

18:00 Ytterligare 3 kapslar



Kul med viktminskningen. :hbang:
Någon som har någon kommentar om Kapslarnas effekt i sammanhanget? På ************* står det: "Hydroxycut® Hardcore är en av de mest kraftfulla fettförbränningspiller som någonsin framställts. Hydroxycut® Hardcore består av en exklusiv flytande mikrospridande teknologi som levererar fettförbrännande komponenter till hela kroppen. "
Personligen vågar jag mig inte på sådana här piller... Några Biverkningar?

Muaytudd
2008-09-22, 13:59
Grymt jobbat även om det inte var 100% fett.

Var stolt över prestationen!

Krisz
2008-09-22, 14:11
Kul med viktminskningen. :hbang:
Någon som har någon kommentar om Kapslarnas effekt i sammanhanget? På ************* står det: "Hydroxycut® Hardcore är en av de mest kraftfulla fettförbränningspiller som någonsin framställts. Hydroxycut® Hardcore består av en exklusiv flytande mikrospridande teknologi som levererar fettförbrännande komponenter till hela kroppen. "
Personligen vågar jag mig inte på sådana här piller... Några Biverkningar?

Låter skoj att de tar åt sig äran för blodomloppets jobb, det där med att leverera fettförbrännande komponenter till hela kroppen; jag tror bestämt det är blodet som ser till att saker kommer runt i kroppen :D
Antar att de syftar på "bedriften" att de gjort preparatet flytande (aka "exklusiv flytande mikrospridande teknologi") inuti kapslarna så att ämnena ev lättare tas upp.

I övrigt tror jag knappast det är nåt mirakelpiller utan kanske lite krossat grönt te blandad med starka kryddor eller dylikt. Generellt tycker jag man kan dra öronen åt sig när de svänger sig med uttryck istället för att lägga tyngdpunkten på studieresultat.

Hermanssson
2008-09-22, 16:07
BILDER! NU! TACK!

Good job :)

gudding
2008-09-23, 12:34
Torde ju provas.

Har provat 'ett sunt förnuft' tekniken förr, har fungerat ett tag men den eskalerar snabbt iväg till öl och snabbmat efter ett tag.

Hårt schema, kanske fungerar att klämma in lite styrketräning i det för den som orkar, om man nu vill bibehålla lite muskelmassa.

Fredriiik
2008-09-23, 12:47
shit, bra jobbat!

hur va de med humöret under dom här dagarna? va du ofta trött?

Smml
2008-09-23, 14:05
:S okej men det e lite konstigt , hur kan ja ha en platt mage om det e inte fett ja förlorat? ja e ju smal nu =)

Det är väl ingen som har sagt att du inte har förlorat fett? Du har tappat muskler, fett och vätska. Men bra jobbat ändå!

Bianca
2008-09-30, 13:19
Grattis till viktminskningen, vad är det för piller?

gudding
2008-09-30, 15:00
Tippar på hydroxycut hardcore..?

Kör själv på liknande diet nu..

Frukost: Keso, alternativt whey gold meal.
Lunch: Whey gold meal á 290 KCAL
Middag: Varierar, soppor, kött med sallad.. Något proteinrikt.

Har dock ej fått mina hydroxycut hardcore, men de kapslarna gör ju marginell skillnad så det är skitsamma.

EDIT: Vore fortfarande kul om TS kunde slänga upp bilder, före samt efter, då han lyckats med 20 kg.

Bianca
2008-09-30, 15:15
är hydroxycut hardcore farlig för levern?

gudding
2008-09-30, 20:26
Säkert.. Allt är ju farligt för levern nu förtiden.

Om den var livsfarlig så tror jag inte att den skulle få säljas.
Kolla på beskrivningen vad den inehåller och bilda din egna uppfattning om den är farlig eller icke. Finns rätt många comments på den produkten @ gg.

snim
2008-10-20, 10:37
Ja vill bara dela med mig av min viktminskning som jag är så stolt över.

Jag har gått ner över 20 kg på 37 dagar, nej det är inte muskler eller vätska, det har även läkare konstaterat. Min läkare som jag gick till sa att när man är fett så släpper kroppen lättare på kg. För ja själv blev chockad över mitt resultat. Det hela gick ut på att kolhydraterna och käka mkt protienrik mat, o minska fettet. Gissa om det funka ? :) Min kropp är grymt snygg nu.

Så här såg mina dagar ut:

06:30 2 fullkornsknäckebröd med 1 skiva kalkon per macka, tomat, gurka,paprika,ägg vita, mini keso. 1 dl axa musli med 1 1/5 dl yoghurt + linfrö + solrosfrö. Även ett glass godmorgon juice. Omega 3 kapsel o även vitamin piller käkades.

10:00 Valfri frukt

11:00 3 kapslar HYDROXYCUT KAPSLAR

12:00 Lunch. Allevo måltidserästtare bar (200 kcl) + apelsin

15:00 En flaska miniyoghurt

18:00 Ytterligare 3 kapslar

18:30 Powerwalk intensiv

19:30 Middag, Kyckling 100 gram med grönsaker, kunde även käka ryggbiff och annat bra kött.

Annat: Läkerol :) Käka ungefär 3-5 bitar per dag

Lovar er, kör den här "dieten" och ni rasar i vikt :) det funkar. Och den största förlusten kommer vara fett. Nu vet jag inte hur den funkar på smala typer som behöver några - kg. Men på tjockisar funkar det jätte bra.

Hej

Oj ber om ursäkt för att jag inte har skrivit här. Har gått ner nu totalt 30 kg. Före och efter bilder kommer komma! Tro mig ni kommer bli totalt chockade haha.

Jag har varit hos läkare och mår JÄTTE bra! Vad gäller hälsan så e den på topp. Jag har 5 kg kvar, sen ska ja visa er hur jag ser ut.

Mina dagar ser ut så här.

05:00 Träning 60 min powerwalk(puls 120-135 (Före frukost)

06:45 Frukost: 2 st fullkornsknäckebröd med kalkon skinka,keso,alla slags grönsaker,ägg vita.
Ca 2 dl mini yoghurt med 1 dl musli blandad med linfrö/solrosfrö/puma/sesamfrö/goji/russin
+ Ett glas godmorgon juice
Intas även greente tillskott,1 omega 3,vitamin kapsel,kalcium tillskott.

10:00 Mellanmål: 1 Frukt, oftast äpple

11:00 3 st hydroxycut kapslar

12:00 1 st allevobar(måltidsersättare 200 kcal) + apelsin

15:00 Twinfast från twinlab(Shake, protien liknande)

17:30 3 kapslar hydroxycut

18:00 Träning: 90 min på gym Varav 60 min kondis träning 30 min styrka

20:00 Middag. 2 grillade kyckling spett, grönsaksoppa med kött + en stor tallrik med sallad. Intas även greente tillskott, vitamin tillskott, kalcium.

20:30 Efterätt: Stor tallrik med frysta hallon/bär/jordgubbar

Ja, det här funkar på mig då, har aldrig fuskat. och mår jätte bra! Nu går ja ner ca 1 kg per vecka vilket är bra.

Bubban
2008-10-20, 12:35
Pix or it never happened!

Super_Johan
2008-10-20, 12:41
Låter ju helt bra. Upp med bilderna nu bara! *flex*

Min kropp är grymt snygg nu.


Pix or it never happened!

roosm
2008-10-20, 14:58
ang hydroxycut så är det om jag inte har helt fel mest koffein och gröntté-extrakt som ger effekt? Biverkningar: eventuellt blir du dålig i magen, får höjd puls (bidrar till förbränning), får svårt att sova (döh.. du får i dig koffein som om du druckit liter-vis med kaffe).
De påstår att det påverkar bl a noradrenalinutsöndringen vilket skulle leda till att du kan förbränna typ 30% mer fett. Svårt att bevisa eller motbevisa antar jag, men det e nog inte mycket mer än ytterliggare ett mirakelmedel. Fördelen är väl att du eventuellt blir lite piggare under deffen och orkar röra på dig lite mer. Finns otaliga liknande piller...

Och ja, bra jobbat! Dags att börja bygga lite muskelmassa snart? =)

Troikha
2008-10-20, 15:31
Ja kom igen - bilder!!

CV!
2008-10-20, 17:04
Riktigt nice Deff, kan du berätta vad du hållde dig undan ifrån? du kan väll itne ha käkat exakt samma mat hela tiden? Typ om du inte käkade potatis eller pasta eller någe.

Frillan
2008-10-20, 17:34
Förstår inte hur du orkade med dagarna med ett så lågt energi - intag. Pallar knappt vid ett litet underskott ^^ . .

VanGohran
2008-10-21, 21:45
Hur fan gick 20kg på 37 dagar? Jag vet inte om jag är avundsjuk eller om jag bara tvivlar på dej! :)

Hursomhelst, grymt bra jobbat!
Men som Bubban och Super_johan säger.

Pics or it never happened! ;)

GI-Joe
2008-10-22, 07:18
Låter lite för bra det här kanske ;)

roosm
2008-10-22, 09:38
Kanske är hydroxycut reklam? Känns lite så... =)

Prisman
2008-10-22, 11:22
Kanske är hydroxycut reklam? Känns lite så... =)

Håller med..
Annars får jag gratulera till viktminskningen!

Eddie_ja
2008-10-22, 14:57
Nice jobbat. Vore kul o se bilder !!!!