handdator

Visa fullständig version : Loans Träningsjournal


Loan
2008-09-16, 20:09
http://lenalouisebystrom.blogg.se/images/2008/trning_17279506.jpg

Nybliven medlem här, och måste nog göra en träningsjournal som alla andra?

23 år har jag fan blivit. känns som det blir svårare och svårare att bygga muskler med åren? men nu är det for real !

började styrketräna när jag var kring 16 år. på sk "anabolagymmet" i lilla byn Kramfors som jag bodde i då.
Det blev träning lite då och då, beroende på om hormonjättarna var där och gorma och skrek till metalmusik och var allmänt kåta på allt kvinnligt som rörde sig i gymmet, vilket bara var Jag oftast för ingen vågade sig dit!
anabolagymmet,som låg nere i en källare, införde då "tjejkvällar" på gymmet, för att vi inte skulle bli så drabbade av dessa monster! Så där blev det att man hängde under hela gymnasietiden.
Med åren har det blivit allt mindre styrka och mer kondition på.. ÖÖ.. Jobbet! jag springer som tusen, fram och tillbaka runt Ikea hela dagarna.

Nu är mitt mål muskelbygge. på riktigt denna gång. jag har ju grunden, har jag ju hört ;P

Följ min väg mot mina mål att utveckla min späda kropp till en starkare!

Dagsformen är som bilderna visar. och jag älskar min kamera så det blir nog en hel del bilder i denna journal, men alla gillar väl bilder, eller;)

Min vikt är eg ingenting jag vill avslöja, min benstomme är riktigt tunn, så vågen är aldrig något jag använder då den Alltid har visat för lite för min smak!

men med mina 161 cm så kan ni kanske gissa ?

Nej det kan ni nog inte .. ;)

47 kilo odeff! men jiha?

Nä fan det här ska bli skitkul det !

over and out / LOan with a big Ooooooo

PS; Anobolagymmet kallades det för det va gymmet utan lagar i byn, Så jag är vääääl insatt i vad anabola kan göra med karlarnas hjärna, muskler och pungbolla

samme11
2008-09-16, 20:16
Ska följas!

BTW najs kropp :D

TheDoe
2008-09-17, 13:00
Ska följas med spänning.

Har du några konkreta mål med träningen? Tävla eller så?

Gislason
2008-09-17, 20:39
Väldigt vacker fysik, kör hårt!

Danne_W
2008-09-17, 20:55
Lite nyfiken bara, om du bodde i lilla byn kramfors förut.. Vart har du lyckats tagit dig nu? :D

Ser jävligt bra ut förövrigt :)

Luttis
2008-09-17, 21:34
Spännande! Hur ser träningsupplägget ut?

Välkommen!

Loan
2008-09-17, 21:35
ja ha ju lyckats tagit mig till Sundsvall.......... ;P

Loan
2008-09-17, 21:56
Härlig dag med bra fokus på både kost och träning.
Morgonspinning
och efter-jobb-träning.
vilket brukar kännas tungt efter 10 timmar springandes på jobbet, men det blev ett jäkla tryck på gymmet ikväll trots allt.

rygg axlar biceps...
ryggen går riktigt bra, armarna ligger dock efter... som vanligt.. jag är nämligen överrörlig. och då menar jag Verkligen överrörlig. så det är riktigt svårt i alla hantelövningar som gör att leden far lite som den vill och knäcker ?

något tips? eller ska jag bara köra lugnt tills det stabilseras en aning? vilket kan dröja en evighet iofs, men ju mer muskler man får ju mer stabil blir ju lederna....

Sjukgymnasten avråder ju helst att jag använder hantlar överhuvudtaget, men ja kan fan inte låta bli ;P

Jaja nöjd över passen idag iaf, tills min ipod dog av pga batteribrist!!! AAAHH inte utan min hardstyle music!!!!!!!! blev fan inte samma feeling efter de ;P

ipoden kommer såklart att laddas under natten :)

Loan
2008-09-17, 21:58
Ska följas med spänning.

Har du några konkreta mål med träningen? Tävla eller så?


naa ett av mina mål är ju att killerabsen ska sitta till dec då jag ska på ravekryssning !! det är väl det jag kommer svettas som fan för nu i några månader ;) annars är väl målet beach 09 ;D

ligne
2008-09-17, 22:49
ett självklart tips till armträningen är ju att du använder mycket maskiner i början.
eller så får du finna dig i att använda väldigt lätta vikter på hantlarna =)

hur som helst så ser du ut att ha väldigt bra förutsättningar och jag önskar dig lycka till med träningen. och livet i övrigt:D

Deceiver85
2008-09-17, 23:06
rygg axlar biceps...
ryggen går riktigt bra, armarna ligger dock efter... som vanligt.. jag är nämligen överrörlig. och då menar jag Verkligen överrörlig. så det är riktigt svårt i alla hantelövningar som gör att leden far lite som den vill och knäcker ?

Låt mig gissa, det är pressarna med hantlar som krånglar? Pröva att köra militärpressar med skivstång, sen sidolyft med hantlar och för baksida axlar.

JakeTheSnake
2008-09-17, 23:15
Välkommen till kollo. Ser ju redan bra ut, lycka till med träningen

Loan
2008-09-18, 14:10
Låt mig gissa, det är pressarna med hantlar som krånglar? Pröva att köra militärpressar med skivstång, sen sidolyft med hantlar och för baksida axlar.

Jaaa exakt det som krånglar. militärpress? ingen aning, aldrig hört talas om det, ska kolla upp det... och börja köra lite nya övningar för axlar/armar så att dom kommer ikapp nångång..

Loan
2008-09-18, 14:13
Det här med svank alltså........
vet inte vad jag gör för fel? eller fel och fel..
Jag är redan så svank som man kan bli känns det som.
men ju mer jag tränar ryggen ju mer känns det som jag stärker svanken och att den bli ännu djupare.. kan man liksom inte träna den rakare ?

Eller ska man fortsättas kallas ankan ? :cool:

TheDoe
2008-09-18, 14:41
Här har du stående militärpress
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/BBMilitaryPress.html

Om du upplever att du har problem med svanken så är väl att sträcka ut höftböjjarna, framsida lår och träna magen några tipps som borde kunna hjälpa lite.

Sen tvivlar jag på att du ska behöva kallas ankan iaf ;)

LadyInsane
2008-09-18, 14:56
Hej!

Kul med fler tjejer! Välkommen hit!:)

Handcuff
2008-09-18, 15:05
Välkommen och lycka till. Skynda långsamt och ha roligt :)

Finns gott om plats för muskler på dig :thumbup:

Ceccil
2008-09-18, 15:20
Fler brudar, kul! :D
Du har en fin form, en bra grund! Hoppas att du utvecklas och är nöjd med dig själv. :)

dooh
2008-09-18, 17:56
Ser bra ut! Men att väga under 50kg är oacceptabelt.
Bli jockey ffs;)

Lycka till, ännu en tjejjournal att följa..=)

Loan
2008-09-18, 21:44
Å jäklar va ja ha fått inspiration & motivation nu ; )

Ska ge er mitt träningsupplägg ganska snart. när tiden finns till att sätta sig ner här! men nu blir det till att hoppa i säng så ja orkar med morgonspinningen tiiidigt imorgonbitti :)

ja ha ju lite fett att förbränna om mina sk killerabs ska sitta till dec ;P

kanske låter omöjligt? jag vet inte, men ja ska ge det ett rejält & svettigt försök under de månaderna som återstår!

Loan
2008-09-18, 21:48
Ser bra ut! Men att väga under 50kg är oacceptabelt.
Bli jockey ffs;)

Lycka till, ännu en tjejjournal att följa..=)

jaa men ja kanske är minst i hela världen. nee nu överdrev ja. fick faktiskt lite längd från pappa min. men att tillägga är att min mamma är 148 lång och väger kring 43 kilo kanske ? ;P
så TUNN är mitt förnamn eftersom min mamma är tiniwiini!

Men heluuu ja jobbar ju på muskelmassan ;P

Östbergspojken
2008-09-18, 22:08
härligt att du skaffat en journal:) ska följas.

Loan
2008-09-18, 22:15
Kvällens form ;
:confused:

o hungrig är jag! ofta man kan äta 23:15 på kvällen? nej. nu måste ja verkligen hoppa i säng

http://lenalouisebystrom.blogg.se/images/2008/pict5096_17425855.jpg

Handcuff
2008-09-18, 22:17
Kvällens form ;
:confused:

o hungrig är jag! ofta man kan äta 23:15 på kvällen? nej. nu måste ja verkligen hoppa i säng


Klart man kan äta nu! Svalde just sista tuggan av 2 hamburgare :D Nu kryper jag ner under täcket!

KniveN
2008-09-18, 22:45
Är det inte en av dom sju dödssynderna att träna bort svanken som tjej? Eller har dom gjort om den listan nu på sistone? ;)

Kollar man på tattoo bilden så är inte dom där killerabsen långt borta :)

LadyInsane
2008-09-18, 22:48
Tycker att du har grym form på den vikten! Du har ju former, och sånt är riktigt fint! Kör på hårt nu!:)

Luttis
2008-09-18, 23:12
Ser fint ut! Bara att nöta på så kommer det bli riktigt fint och absen är på g!

Loan
2008-09-30, 20:38
Jäklar. sorry. det va längesedan jag skrev här.
jag har varit sjuk, hängig, ont i halsen...
körde nått fåtal pass förra veckan, söp i fredags, försökt komma tillbaks på fötter igen lör, sön o måndag ;)

idag mådde jag kanon och startade dagen med ett rejält benpass

3*10, 2*8 1*4 benpress (min favorit)
4*8 penspark
4*8 knäböj
4*10 enbensutfall (?) i någon konstig ny maskin. den funkar riktigt bra för mig som ha ledfel i knä & höfter och ha riktigt svårt att göra både knäböj och utfall.
Knäböjen gjorde jag även i denna "maskin"

ja övar där innan ja kör med skivstång. eller?

3*10 vadpress
2*8, 1*6 vadpress i benpressmaskin (?) va det nu kallas.

SEN var jag helt slut.

anledningen till att ja körde bara t ex 1 *4 eller 1*6 är för att verkligen testa hur mycket ja orkar och försöka maxa vikten, ja ha hört att man ska göra så?! eller ;)

imorgon blir det morgonspinning sen styrkepass med robban, bröst & Biceps.

http://lenalouisebystrom.blogg.se/images/2008/bh_18236966.jpg

Gislason
2008-09-30, 20:58
Bra jobbat, kör hårt och försvinn inte mer!

Otroligt fin kropp men det finns definitivt utrymme för lite mer muskler där :)

Neco
2008-09-30, 21:12
Tycker att du har grym form på den vikten! Du har ju former, och sånt är riktigt fint

Jag är helt överens med LI!
Vad spännande att se hur din utveckling.

Har du gjort några konkreta mål? (förutom killerabs) Hur ser ditt träningsupplägg ut framöver?

Neco
2008-09-30, 21:15
ja övar där innan ja kör med skivstång. eller?


Jag tycker det är lika bra att öva tekniken direkt med fri stång, men då tycker ju jag att böj är skitsvårt :)

Redhousepainter
2008-09-30, 21:19
Helt off topic men är det Das boot du ska åka med i december ? Är själv grymt sugen att åka.Vnv Nation vill man inte missa *popcorn*

Tycker du har en riktigt bra form redan nu,många skulle nog döda för en sådan fysik.Sen att du väger lite tycker inte jag är så viktigt då du inte ser anorektiskt ut på något vis..Men mer definition på musklerna så får du ju per automatik lite mer vikt så goda ting är 2 :)

Loan
2008-09-30, 21:21
Målet är att bli starkare, får mer volym, mer massa alltså.

det ska va mer " oj va du är vältränad", ist för "oj va du är liten och smal"


Så ja antar att det bara är att fortsätta nöta på? :)


min värsta mardröm är dock att träna bort brösten, det är nog därför jag aldrig riktigt ha kört på så hårt? det skulle verkligen vara en mardröm...

Loan
2008-09-30, 21:24
Helt off topic men är det Das boot du ska åka med i december ? Är själv grymt sugen att åka.Vnv Nation vill man inte missa *popcorn*



Det är Das Boot jag ska på.. ; ) INFECTED MUSHROOM !!!!!!!!!!! och är även sugen på mondaybar... men är inte den bara veckan efter eller så?

Redhousepainter
2008-09-30, 21:26
Tror inte du kan träna bort brösten i den bemärkelsen,är ju fett så dem blir ju större om man går upp i vikt och mindre om man deffar..Att bygga muskler under dem borde ju göra dem större då dem trycks ut mer..Nu är jag ingen bröst expert precis :smash: ..Men det är vad jag tror i alla fall :)

Loan
2008-09-30, 21:26
Jag tycker det är lika bra att öva tekniken direkt med fri stång, men då tycker ju jag att böj är skitsvårt :)

Jaa det är ju iofs sant, men varken höfterna eller knänen pallar att stå i stången, eller ska jag stå där och gunga på utan vikter bara för att vänja mig med övningen? det känns ju lite dumt. ja vill ju känna att ja tränar...

Redhousepainter
2008-09-30, 21:32
Torsdag-Fredag 11-12 december
Monday Bar Lucia Cruise 2008
M/S Silja Galaxy

Artister :Aly & Fila, Menno de Jong
Matt Darey, Leon Bolier
Cally Gage, Zany, Vince
Noisecontrollers, Ultraform
Marcus Schössow, Airbase
Aladdin m fl

Inga jag kände till,lyssnar mest på EBM/Synth/Electropop

dooh
2008-10-01, 07:16
min värsta mardröm är dock att träna bort brösten, det är nog därför jag aldrig riktigt ha kört på så hårt? det skulle verkligen vara en mardröm...

Som sagt brösten försvinner om du börjar gå ner mer i vikt. Så går du in för att få muskler så lär de inte försvinna utan snarare bli lite snyggare. Min erfarenhet iaf.

Fast går jag ner i vikt så är det brösten som försvinner först. Tack för den!