handdator

Visa fullständig version : Multipoundage system?


Illustrerade mannen
2008-09-16, 11:58
Har kikat i z bumbis tränings och setvariationer för att luska ut vad jag gjorde igår... Mina biceps släpar väsentligt och jag har svårt att få till det. Har provat "allt".
Fick tips igår.
Kör med en vikt du klarar ca 5 reps med, ta bort ca en tredjedel av vikten och kör omedelbart så många det går igen.
I mitt fall rörde det sig om stångcurl. 42.5 kg/32.5 kg. Körde 5 set. Kändes bra då, men idag precis som vanligt: Känns absolut inget i biceps. I alla andra muskelgrupper känns det ordentligt ett par dagar minst när jag tränat , men inte i biceps.
Jag vet att biceps är en lite muskel och det är väl inte så oerhört viktigt, men lite "discofåfänga" lider man ju fortfarande av:em: ...

Sniggel
2008-09-16, 12:07
Använd inte "hur det känns" som en indikator på om det är bra träning eller ej. Då blir man ofta lurad.

Liten Men Fet
2008-09-16, 12:49
Jag får nog aldrig träningsvärk i bicep, bara då jag inte tränat på länge. Dom växer nog ändå, möjligt att många tränar dom mer än vad som krävs för att dom ska växa. Inte ovanligt att se att folk har 3-4 övningar för biceps och 4-5 set på varje övning.