handdator

Visa fullständig version : Nybörjare-hjälp


fonzibanonzi
2008-09-15, 22:58
hejsan, har nyligen införskaffat mig ett gymkort då jag vill öka i vikt och helt enkelt bygga på mig lite muskler.

lite info om mig

ålder: 17
vikt: 60 kg
längd: 1.77cm

Har tidigare spelat hockey sedan barnsben och har bra erfarenhet av styrketräning i helhet. La av med hockeyn för cirka 2 år sedan, började gymma istället men sluta ganska snabbt därefter. Nu har jag återigen bestämt mig för att börja gymma, mer seriöst för att bygga upp min kropp och inte bara för att ha något att göra istället för att dega hemma varje dag.

Behöver nu lite tips på ett passande gymschema för mig.


Tacksam för seriösa svar

Ex nihilo
2008-09-15, 23:16
Finns litervis med trådar om detta, kolla stickies.

Edit: Och starta en journal så du har koll på ökningarna, mät dig och ta bilder helst.

flowster
2008-09-16, 08:10
hejsan, har nyligen införskaffat mig ett gymkort då jag vill öka i vikt och helt enkelt bygga på mig lite muskler.

lite info om mig

ålder: 17
vikt: 60 kg
längd: 1.77cm

Har tidigare spelat hockey sedan barnsben och har bra erfarenhet av styrketräning i helhet. La av med hockeyn för cirka 2 år sedan, började gymma istället men sluta ganska snabbt därefter. Nu har jag återigen bestämt mig för att börja gymma, mer seriöst för att bygga upp min kropp och inte bara för att ha något att göra istället för att dega hemma varje dag.

Behöver nu lite tips på ett passande gymschema för mig.


Tacksam för seriösa svar
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=87454

Kika även i Best Of...-delen. Finns mycket att hämta där samt genom att använda sök-funktionen. I princip alla frågor en nybörjare ställer har redan blivit besvarade massvis med gånger här.:thumbup: