handdator

Visa fullständig version : Scivation X-tend


MissTiger
2008-09-15, 07:31
Någon som testat denna produkt och har något att säga om den?
Funderade lite på en sak då det står att man ska ta en dos innan/under passet och en dos efter... min fundering är då om man även ska komplettera m en "vanlig" proteindrink/gainer?

Handcuff
2008-09-15, 09:08
Vad är det för något??

MissTiger
2008-09-15, 09:26
Aminosyror..

C.E.J.
2008-09-15, 10:28
Någon som testat denna produkt och har något att säga om den?
Funderade lite på en sak då det står att man ska ta en dos innan/under passet och en dos efter... min fundering är då om man även ska komplettera m en "vanlig" proteindrink/gainer?

Efter träningen? Är nog en bra idé.

Pepz
2008-09-15, 10:38
tar du BCAA innan och under träningen så bör du komplettera med en gainer eller liknande efter (eller mat)

Xtend innehåller
BCAA
Glutamin
citrullin
b-vitamin

Xtend är sjukt gott och hyfsat prissatt, jag brukar ta 50/50 EAA och Xtend så blir blandningen riktigt god!

MissTiger
2008-09-15, 12:32
Givetvis äter jag mat efter träningen :o) Men kompletterar alltid m en proteindrink direkt efter då det oftast dröjer minst 1 timme innan jag är hemma o kan äta..
På bruken stod det som sagt även en dosering efter träningen o det var då jag började fundera lite ...men tack för svaren :o)

Eddie Vedder
2008-09-15, 13:21
På bruken stod det som sagt även en dosering efter träningen o det var då jag började fundera lite ...men tack för svaren :o)

Ja då tar det ju slut dubbelt så fort och producenterna räknar således med att du köper nytt dubbelt så fort.;)

MissTiger
2008-09-15, 13:49
Smarta dom är ;o) Så rekommendationen är ist att bara använda det innan/under träningen o köra på m proteindrink eller liknanade efter åt!?

Sniggel
2008-09-15, 15:10
Smarta dom är ;o) Så rekommendationen är ist att bara använda det innan/under träningen o köra på m proteindrink eller liknanade efter åt!?

Jag hade nog gjort så.
EAA har ju visats ha som bästa effekt direkt före träning, men inga studier där man kollat intag både före och efter. BCAA är ju nästan EAA med den skillnaden att det inte är komplett så då känns det ju smart att:
* "äta normalt" timmarna före passet (så att det finns en aminosyrepool i kroppen)
* stimulera proteinsyntesen genom att ta BCAA + träning (direkt)
* fylla på med komplett uppsättning aminosyror (t ex proteindrink) så att aminosyror kan användas i den förhöjda proteinsyntesen (så att proteinbalansen blir hög)
* Äta mat (så att proteinbalansen kan bibehållas hög eftersom proteindrinkar inte kan göra detta under en längre tid)