handdator

Visa fullständig version : Kolhydrat 15 minuter innan högintensiv träning förbättrar prestationsförmågan.


King Grub
2008-09-12, 09:17
The aim of this study was to examine the effect of ingesting a commercially available carbohydrate-electrolyte (CHO-E) solution on strenuous exercise performance. Ten apparently healthy male volunteers (Mean +/- SD; age 20 +/- 2 yrs; height 178 +/- 7 cm; body mass 77 +/- 10 kg; estimated VO(2max) 56 +/- 3 ml(-)kg(-1-)min(-1)) completed three experimental trials in random order separated by a minimum of 7 days. For each trial, subjects consumed (8 ml.kg(-1) body mass) either a CHO-E solution (6% carbohydrate, 50 mg Na/500 ml), a non-CHO-E placebo, or no fluid, 15 minutes prior to exercise. The exercise involved intermittent shuttle (20 m apart) running for 1 hr followed by an incremental shuttle running test to exhaustion. Subjects displayed longer exercise times when the CHO-E solution was ingested compared with placebo or no fluid groups (exercise time to exhaustion - CHO-E 649 +/- 95 s, vs. placebo 601 +/- 83 s, vs. no fluid 593 +/- 107 s, P < 0.05). There was a main effect for time for specific gravity of urine (P < 0.05 vs. postexercise, pooled data) and body mass (P < 0.05 vs. postexercise, pooled data). The main finding from this investigation indicates that drinking a CHO-E solution 15 minutes prior to exercise improves performance. This study has practical implications for those sports where drinking during activity is restricted.

Res Sports Med. 2008 Jul;16(3):155-166. The Effects Of Ingesting a Carbohydrate-Electrolyte Beverage 15 Minutes Prior to High-Intensity Exercise Performance.

Dan S
2008-09-12, 11:54
Yes! Jag visste det :) För eller senare skulle det komma. en pre-kolhydrat-drink har jag testat själv och det går bättre på gymmet OCH kondition. Testat med och utan på båda, och det är mycket hög effekt jag får utav det. En dag utan kolhydrat drink drar jag ett exempel, jag bänkar 75 * 8. En dag med kolhydrat drink bänkade jag 80 * 8 utan problem. maxningar går så mycket bättre också. :) Kanske är inviduellt eller placebo, Men funkar gör det iaf :thumbup: :thumbup:

Har inte tid o läsa om det var styrketräning med i studien, men det går tamigfan mycket bättre på både styrke och löpning :)

King Grub
2008-09-12, 12:03
Nej, styrketräning var inte med.

Styrketräning:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=114762

Junior
2008-09-12, 12:29
Jag är inte riktigt med på hur mycket kolhydrater det handlar om.
Är det 8 ml 6% lösning / kg kroppsvikt?

Det blir en väldans massa att dricka precis innan träningen det. :)

Dan S
2008-09-12, 15:17
power of placebo :thumbup: funkar finemang för min del :)

King Grub
2008-09-25, 19:25
Ingen ergogen effekt av kolhydrat före högintensiv träning som varar mindre än en halvtimme.

The aim of this study is to investigate the effects of CHO ingestion during high intensity exercise performance lasting approximately 25 min. Twelve endurance trained male cyclists (age 19-41 years; body mass 73.2 +/- 4.2 kg; VO(2)max 66.4 +/- 6.2 ml kg(-1) min(-1)) completed a simulated 16 km time trial (457 +/- 37 kJ) time trial in the lab on three occasions. Once they received a 6% carbohydrate electrolyte solution (CHO) and twice they received the same electrolyte containing placebo drink (PLA). Carbohydrate or placebo drinks were ingested 5 min before the start (4 ml kg(-1)) and at 25, 50, and 75% of completion of the time trial (1.4 ml kg(-1)). The CHO drink was a 6% sucrose-glucose-electrolyte solution. No differences were observed in the time to complete the time trials with either treatment. Time in min:s were 25:30 +/- 1:34 and 25:27 +/- 1:46 for the two placebo trials and 25:38 +/- 1:59 in the CHO trial. Power output during the time trials was also remarkably similar: 300 +/- 37 W, 301 +/- 39 W and 299 +/- 40 W, respectively. Pacing strategies and heart rate were identical in all three trials. From the two placebo trials, a coefficient of variation for this performance task was calculated to be 1.1%. Data from this study provides evidence that carbohydrate ingestion during short high intensity exercise (~30 min, 85-90% VO(2)max) does not improve performance. Furthermore, this study found a very low coefficient of variation (1.1%) for a simulated 16 km time trial.

Eur J Appl Physiol. 2008 Sep 24. No effect of carbohydrate feeding on 16 km cycling time trial performance.

Eddie Vedder
2008-09-25, 19:48
Ingen ergogen effekt av kolhydrat före högintensiv träning som varar mindre än en halvtimme.

Om man drar en lite förenklad jämförelse till ett styrketräningspass här och ser på kolhydratbehovet som enkom i förhållande till förbrukning (och bortser från tiden hela passet tar) kan man ju direkt ifrågasätt ÄNNU mer varför det skulle finnas fog att gå och sippa en kolhydratdrink under styrketräningen.

Men jag är ju medveten om att det blir en lite konstig jämförelse, styrketräningspasset tar ju längre tid överhuvudtaget även om förbrukad energi inte blir högre.

skaparn
2008-09-25, 19:51
Vad innebär detta?

intermittent shuttle (20 m apart) running

z_bumbi
2008-09-25, 20:02
Vad innebär detta?

intermittent shuttle (20 m apart) running

Jag tolkar det som intervall med 20 meters löpsträcka.

skaparn
2008-09-25, 20:20
Jag tolkar det som intervall med 20 meters löpsträcka.

Hur lång vila mellan varje har man då? Jag tänkte bara att vilket intervallpass det än handlar om, är en timme av detta följt av ytterligare löpning till utmattning ett klart godkänt pass.

z_bumbi
2008-09-25, 20:29
Kolla fullängdaren.