handdator

Visa fullständig version : Hur lång tid tar det att få denna kropp?


Sidor : [1] 2

Black Star Abyss
2008-09-11, 18:29
Detta är idealkroppen som jag arbetar mot. Hur lång tid tar det att nå den? Jag är relativt otränad (mer info finns i min journal). Jag föreställer mig att det tar 2 år om man jobbar riktigt bra. Jag tränar ju 5 gånger i veckan och äter som ett monster. Är det rimligt att tänka 2 år? Eller snackar vi mer mot 3-4? Klara besked önskas!

ogge_112
2008-09-11, 18:33
Är väldigt svårt att säga ens på ett ungefär och omöjligt att säga utan att veta hur du är byggd nu och dina gener osv.

myggan
2008-09-11, 18:34
Även om du skaffar samma mängd muskelmassa och samma % bf så kommer du förmodligen se ut på ett helt annat sätt än personen på bilden.

Dina fästen och din kroppsstruktur skiljer sig förmodligen stort och det kan man inte påverka.

Därför väljer jag att utgå från att frågan du syftar på är hur lång tid det kommer ta dig att skaffa den muskelmassan, vilket också är riktigt svårt att svara på eftersom vi alla har olika förutsättningar men är du relativt otränad nu (orkar inte kolla i din journal) så skulle jag tippa på att det kommer ta bra mycket längre tid än 2 år.

Fråga dig själv, hur många känner du som tränat i 2 års tid som har den kroppen? Inte känner jag någon i alla fall.

L-Sami
2008-09-11, 18:37
Svårt att säga men om du är i mitten av tonåren så skulle jag gissa på att det går snabbare, om du har gener utöver det vanliga och två år konstant bulk så kanske. Som sagt jättesvårt att säga. Ät bra, ät tillräckligt, träna rätt och vila tillräckligt och hoppas på det bästa. Oavsett hur du gör kommer du aldrig se ut som han i fysiken, men att få hans muskelmassa tar tid men är nog inte omöjligt att få. Det är alltid kul att träna om man har mål :)

flowster
2008-09-11, 18:44
Detta är idealkroppen som jag arbetar mot. Hur lång tid tar det att nå den? Jag är relativt otränad (mer info finns i min journal). Jag föreställer mig att det tar 2 år om man jobbar riktigt bra. Jag tränar ju 5 gånger i veckan och äter som ett monster. Är det rimligt att tänka 2 år? Eller snackar vi mer mot 3-4? Klara besked önskas!
Av att döma utifrån dina bilder skulle jag inte rekommendera att du ställer dig in på att se ut sådär om 2 år (inget illa menat). Att bygga muskler tar tid och det skulle även innebära att du behöver dra ner en del på din BF%. Ha det som mål, men tänk inte att du ska behöva se ut sådär om 2år. Visst ska man ha något att sträva efter, men att vara lite realistisk behövs.

Sedan som någon skrev ovan, kommer du ju inte se ut exakt sådär. Dina muskler ser ut på ett annat sätt, men förstår vad du menar.

Lycka till! :hbang:

Black Star Abyss
2008-09-11, 18:47
Som alla påpekat så vet jag att jag inte kommer se ut så, och det är inte heller målet. Jag använde bilden för att visa vilken mängd muskelmassa som är mitt mål. Jag kan förstå att 2 år är optimistiskt, men om det kommer ta över 3-4 års tränande så blir jag något besviken.

Jaws
2008-09-11, 18:51
Som alla påpekat så vet jag att jag inte kommer se ut så, och det är inte heller målet. Jag använde bilden för att visa vilken mängd muskelmassa som är mitt mål. Jag kan förstå att 2 år är optimistiskt, men om det kommer ta över 3-4 års tränande så blir jag något besviken.

Kör på tills du blir nöjd. Hade du tänkt sluta träna efter uppnått mål eller? Har du någon deadline?

flowster
2008-09-11, 18:55
Som alla påpekat så vet jag att jag inte kommer se ut så, och det är inte heller målet. Jag använde bilden för att visa vilken mängd muskelmassa som är mitt mål. Jag kan förstå att 2 år är optimistiskt, men om det kommer ta över 3-4 års tränande så blir jag något besviken.
Varför skulle du bli besviken? Det handlar om enorma massor med muskler, en jädra massa svett, mat och annat. Att bygga muskler tar TID och att gå från att se ur som du gör idag, till något liknande som bilden du länkade, på 2år, är att vara FÖR optimistisk. Missförstå mig inte, det är bra att ha mål och att vara optimistisk, men lura inte dig själv. Låt det ta den tid den tar...sedan är det ju i princip helt omöjligt att säga hur lång tid det tar för dig.

Vissa har "anlag" att bygga muskler fortare än andra, mycket annat som spelar in. Hur mycket protein och övrig energi du får i dig...Gå in för det helhjärtat så är jag säker på att du kommer bli nöjd, även om det tar dig 10år att se ut sådär. :)

Black Star Abyss
2008-09-11, 18:55
Kör på tills du blir nöjd. Hade du tänkt sluta träna efter uppnått mål eller? Har du någon deadline?

Nej, men när jag har uppnått målet så blir det ju underhållsträning, och då kanske man kan minska antalet pass osv eftersom man bara vill behålla muskelmassan och inte bygga mer. Har ingen deadline men ju förr desto bättre, man vill ju se tydliga framsteg iaf varje halvår för att orka fortsätta.

Varför skulle du bli besviken? Det handlar om enorma massor med muskler, en jädra massa svett, mat och annat. Att bygga muskler tar TID och att gå från att se ur som du gör idag, till något liknande som bilden du länkade, på 2år, är att vara FÖR optimistisk. Missförstå mig inte, det är bra att ha mål och att vara optimistisk, men lura inte dig själv. Låt det ta den tid den tar...sedan är det ju i princip helt omöjligt att säga hur lång tid det tar för dig.

Vissa har "anlag" att bygga muskler fortare än andra, mycket annat som spelar in. Hur mycket protein och övrig energi du får i dig...Gå in för det helhjärtat så är jag säker på att du kommer bli nöjd, även om det tar dig 10år att se ut sådär.

Som sagt, så länge jag åtminstone varje halvår kan se på före/efter bilder och ärligt säga "fan, jag har blivit mer muskulös, och starkare!" så känns det bra. Det tunga är om skillnaden är obefintlig... då¨känns allt slit för gäves.

Onigiri
2008-09-11, 18:58
Det är väl mer hälsosamt om det tar 4 år istället för 2 när du är relativt otränad? Varför så bråttom? Träning ska vara roligt och njutbart, alla gånger. :)

flowster
2008-09-11, 19:01
Nej, men när jag har uppnått målet så blir det ju underhållsträning, och då kanske man kan minska antalet pass osv eftersom man bara vill behålla muskelmassan och inte bygga mer. Har ingen deadline men ju förr desto bättre, man vill ju se tydliga framsteg iaf varje halvår för att orka fortsätta.



Som sagt, så länge jag åtminstone varje halvår kan se på före/efter bilder och ärligt säga "fan, jag har blivit mer muskulös, och starkare!" så känns det bra. Det tunga är om skillnaden är obefintlig... då¨känns allt slit för gäves.
Då tycker jag att du ska ta bilder på dig i alla vinklar, ta mått på allt, väg dig och skriv upp din styrkesats. Om 6-12 månader kan du jämföra....om du sköter träningen och framförallt kosten bör du definitivt se resultat!

Mapa
2008-09-11, 19:03
når du de där på fyra års drogfri träning ska du vara nöjd

Paria
2008-09-11, 19:13
Man ska nog vara nöjd om man överhuvudtaget tar det där ren.

Danny Devito
2008-09-11, 19:18
Haha. Du har satt ribban jävligt högt om du planerar att se ut så där inom en period på ett par år...

King Grub
2008-09-11, 19:24
Genomsnittspersonen kan nog inte uppnå den där muskelmassan ren, inte med den där hårdheten. Att en relativt otränad person skulle göra det på ett par år är otänkbart, om han inte har drömgener. Hursomhelst skall man nog inte räkna med att någonsin göra det.

Anders The Peak
2008-09-11, 19:39
Detta är idealkroppen som jag arbetar mot. Hur lång tid tar det att nå den? Jag är relativt otränad (mer info finns i min journal). Jag föreställer mig att det tar 2 år om man jobbar riktigt bra. Jag tränar ju 5 gånger i veckan och äter som ett monster. Är det rimligt att tänka 2 år? Eller snackar vi mer mot 3-4? Klara besked önskas!
Han har säkert tränat hela sitt vuxna liv...
Annars tror jag utifrån anlag för muskler osv någonstans mellan 5-9 år eller så får man aldrig den kroppen.

Förövrigt så är han inte speciellt ren heller...

Black Star Abyss
2008-09-11, 19:41
Mina pojkaktiga drömmar krossades...

"Ken Shamrock used steroids his whole life"

http://www.mmahq.com/2008/03/20/ken-shamrock-used-steroids/

Nåväl, jag ska träna stenhårt och så får vi se hur långt man kommer, och hur många år det tar.

Allan
2008-09-11, 19:48
Kom ihåg att bilder ljuger. TV ljuger. De här snubbarna är ini helvete mycket grövre än ni ens kan föreställa er. Att stå bredvid en av de där bestarna är imponerande, att stå bredvid ett fullödigt bodybuildingproffs är rent skräckinjagande. Och man inser snabbt att bilder ljuger.
Det är därför man också skaffar sig orealistiska drömmar.

Floddan
2008-09-11, 19:50
10 år

Deceiver85
2008-09-11, 20:35
Med photoshop och bra ljus/vinklar kan du nå det på nolltid...annars får du nog börja leta efter andra förebilder.

Magnus
2008-09-11, 20:38
Det är grymt bra att ens nå till den nivån någonsin under sitt liv. allt inräknat.

Bullaz
2008-09-11, 20:41
Han hade ju inte ens en snygg kropp! Varför skulle du vilja se ut så?

Grubben
2008-09-11, 20:50
Han hade ju inte ens en snygg kropp! Varför skulle du vilja se ut så?

Skönhet ligger i betraktarens öga.
Jag tycker själv att han har en djurisk kropp, väldigt attraherande.

Shajjn
2008-09-11, 21:12
Räkna med ett helt liv med hård träning och allt som hör till.

Troll
2008-09-11, 21:19
Inte för att krossa dina drömmar men håller med Grub och Allan.

Killen på bilden är inte lite bitig!!

Om du över huvud taget kan nå den fysiken (tveksamt) och med bilderna på dig så tippar jag 25-30år. MINST!!:whipped:



Lycka till!


Edit: Såg att du är 22år, då blir det nog ännu svårare!!

Onigiri
2008-09-11, 22:14
Var inte så realistiska nu, peppa honom istället ;)

EmiluR
2008-09-11, 22:23
På bilden visas Ken Shamrock, UFC fighter. Hans bror Frank shamrock bevisade och sa till propagandan att hans bror ken använt steorider. Såja, där vet vi var hans kropp kom från

Dexterity
2008-09-11, 22:24
what.the.fuck. Överdriver ni inte en aning? Kommentarer som "omöjligt att uppnå den fysiken" och "det tar minst 25-30 år" får mig att undra om ni är verkligen seriösa. Han var väl inte så otroligt jäkla super-bitig? Visst, om han var 2,10 lång med den kroppen så kan man nog säga att han är rätt så bitig, men annars såg det inte så jäkla opti ut som många av er här verkar få det att se ut som. Träna på, fortsätt äta rätt, bredda dina kunskaper så kanske du kan uppnå samma muskelmassa inom ett par år. Du kommer, som någon tidigare påpekat, inte få en exakt identisk kropp pga. olika muskelfästen m.m., men att uppnå något liknande tror jag är fullt möjligt att åstadkomma (med hård träning, rätt kost, rätt upplägg m.m.) inom ett par år.

Personligen tycker jag dock att hans kropp var långtifrån snygg.

Paria
2008-09-11, 22:34
what.the.fuck. Överdriver ni inte en aning? Kommentarer som "omöjligt att uppnå den fysiken" och "det tar minst 25-30 år" får mig att undra om ni är verkligen seriösa. Han var väl inte så otroligt jäkla super-bitig? Visst, om han var 2,10 lång med den kroppen så kan man nog säga att han är rätt så bitig, men annars såg det inte så jäkla opti ut som många av er här verkar få det att se ut som. Träna på, fortsätt äta rätt, bredda dina kunskaper så kanske du kan uppnå samma muskelmassa inom ett par år. Du kommer, som någon tidigare påpekat, inte få en exakt identisk kropp pga. olika muskelfästen m.m., men att uppnå något liknande tror jag är fullt möjligt att åstadkomma (med hård träning, rätt kost, rätt upplägg m.m.) inom ett par år.

Personligen tycker jag dock att hans kropp var långtifrån snygg.

95% av alla på kolozzeum tränar på, äter rätt och breddar sina kunskaper ... hur många har är i närheten av hans fysik?

Det handlar inte om att hans kropp skulle vara snygg btw; det handlar om huruvida man kan uppnå det på några eller ej.

Dexterity
2008-09-11, 22:47
95% av alla på kolozzeum tränar på, äter rätt och breddar sina kunskaper ... hur många har är i närheten av hans fysik?

Det handlar inte om att hans kropp skulle vara snygg btw; det handlar om huruvida man kan uppnå det på några eller ej.

Jag tycker att det finns många här på forumet, som givetvis tränat ett antal år, som är "i närheten" av hans fysik.

Att uppnå den fysiken på två år tror jag kan bli svårt, men ge det ett par ytterligare år så tror jag inte alls att det är lika ouppnåeligt längre.Ni får det att låta som om ts vill se ut som jay cutler.

Xealswe
2008-09-11, 23:01
Detta är idealkroppen som jag arbetar mot. Hur lång tid tar det att nå den? Jag är relativt otränad (mer info finns i min journal). Jag föreställer mig att det tar 2 år om man jobbar riktigt bra. Jag tränar ju 5 gånger i veckan och äter som ett monster. Är det rimligt att tänka 2 år? Eller snackar vi mer mot 3-4? Klara besked önskas!

Hallå där! Det är inte rätt netikett att lägga upp bilder på andra utan tillåtelse ;) Skicka ett PM så hjälper jag dig bli som mig =)

j2b
2008-09-11, 23:19
ken shame-rock hehe

burtan
2008-09-11, 23:33
Jag gissar på 8-12 år.
Att se framsteg varje halvår är nog realistiskt första 1-2 åren men sen kommer du se mindre och mindre skillnad. Det tar lång tid att bli stor!

Mvh Andreas.

Matsa
2008-09-12, 00:40
Det kommer ta tid men det är helt möjligt. Ken Shamrock är 180cm lång och väger under 100kg. Han har varit nere runt 90 strecket men på bilden skulle jag tippa att det är en bit över 95. 180cm och runt 90-95kg med ca 12% kroppsfett ser jag inte som någon omöjlighet.

Visst har killen säkert preppat en hel del, det verkar ju nästan vara allmän kännedom i MMA världen. Fast man skall minnas att han har haft en hel del annat att fokusera på utöver att bygga muskler. En kille som endast fokuserar på att bygga muskler borde nå samma mängd muskelmassa fortare.

Men visst är det ett högt mål, och inom 2 år kommer det nog inte gå. Men allvarligt talat, vad spelar det för roll om det tar 2 eller 7 år? Försök att finna nöje i resan och inte bara målet, det kommer du må bäst av i längden.

Danny Devito
2008-09-12, 01:24
Till frågeställaren: Träna 4-5 år. Sen bumpar du den här tråden med bilder, så får vi se om du ens har kommit halvvägs till hans fysik.

Eller så tar du bilder på dig själv nu, och tränar hårt och bra i 3-4 år. Tar nya bilder och jämför med dig själv när du började träna.

Alternativ 2 känns bättre, eller hur? :)

ARMSTARK
2008-09-12, 07:40
Som de flera här redan sagt: Det är inte många som någonsin blir som snubben på bilden. Omöjligt är det dock inte. Har du anlag och tränar målmedvetet är 3-4 år inte omöjligt. Annars får du nog räkna med 10 år eller mer.

mjukglass
2008-09-12, 08:09
Du kan vara säker på att du aldrig kommer se ut så där, med eller utan fusk. Med rätt mycket fusk och rätt förutsättningar kanske du uppnå samma massa och hårdhet på 5-10 år.

Men troligen aldrig, oavsett hur mycket du satsar och är beredd att offra.

Langster
2008-09-12, 08:20
Detta är idealkroppen som jag arbetar mot. Hur lång tid tar det att nå den? Jag är relativt otränad (mer info finns i min journal). Jag föreställer mig att det tar 2 år om man jobbar riktigt bra. Jag tränar ju 5 gånger i veckan och äter som ett monster. Är det rimligt att tänka 2 år? Eller snackar vi mer mot 3-4? Klara besked önskas!

Skojar du med oss eller? Du är 22 år och det ser ut som att du aldrig tränat i hela ditt liv. Om du ser ut som han på bilden innan du blir 30 så är det mycket bra jobbat, men jag tror inte du grejar det på under 10 år. Förstår du inte att han besitter en riktigt kraftig och tät muskulatur som tar lång tid att bilda, oavsett med vilka medel man försöker med.

Men 2 år... Du kan göra stor skillnad på 2 år, men inte så stor skillnad

spoonchest
2008-09-12, 09:39
Till frågeställaren: Träna 4-5 år. Sen bumpar du den här tråden med bilder, så får vi se om du ens har kommit halvvägs till hans fysik.

Eller så tar du bilder på dig själv nu, och tränar hårt och bra i 3-4 år. Tar nya bilder och jämför med dig själv när du började träna.

Alternativ 2 känns bättre, eller hur? :)

+1

creperiet
2008-09-12, 10:25
Eller så tar du bilder på dig själv nu, och tränar hårt och bra i 3-4 år. Tar nya bilder och jämför med dig själv när du började träna.

Alternativ 2 känns bättre, eller hur? :)

Det är ju så han får se det. Fördelen som trådskaparen har är att han i stort sett otränad och att det som bekant brukar ge bra resultat ganska snabbt om man sköter sig. Observera bra resultat, det är just när man börjar närma sig "mycket bra", "otroligt", & "extremt" som gener, tid och perfektion börjar spela ut sina kort.

wwraver
2008-09-12, 11:01
Jag håller med alla föregående talare. Träning ska vara roligt och skönt. Alla kan inte veta hur lång tid det tar, så frågan ser jag inget fel på annars. Men om du hade tänkt att sluta träna efter uppnått mål (det låter ju så med tanke på din besvikelse över 3-4 år, som fortfarande är för lite) så bör du tänka om och göra något annat istället.

Om du tränar hårt under flera år och får upp en fin kropp med en bra massa, så kan du också bli av med den väldigt kvickt. Muskler är färskvara.

Hemi
2008-09-12, 11:04
http://www.ugo.com/elitexc/images/fighters/frank_shamrock.jpg
Frank

Brorsan hans är lite smärtare. Förutom byggningen har klippklättring legat på schemat, vilket ger en hel del stake och gör att man mentalt får lite lättare att hålla vikten. JAG tycker han ser bättre ut. Men nu skall vi väl inte börja igen, sorry.

CrazyJoeDavola
2008-09-12, 11:08
Han använder steroider precis som alla andra i UFC och BodyBuilding på elitnivå. Eller är ni så blåögda att ni inte fattar det?

birra_peroni
2008-09-12, 11:17
Han använder steroider precis som alla andra i UFC och BodyBuilding på elitnivå. Eller är ni så blåögda att ni inte fattar det?

....................

CrazyJoeDavola
2008-09-12, 11:25
....................

Ja, eller vad tror du? Det är nog så utbrett det bara kan bli. Det är knappast några seriösa tester de har i UFC eller BB, även om avstängningar har skett.

Black Star Abyss
2008-09-12, 11:41
Frank har ju också en grym fysik, men Ken är snäppet vassare. Frågan är om Frank också kört på steroider?

Mapa
2008-09-12, 11:51
Frank har ju också en grym fysik, men Ken är snäppet vassare. Frågan är om Frank också kört på steroider?


Nåväl, jag ska träna stenhårt och så får vi se hur långt man kommer, och hur många år det tar.

lyssna på dig själv

mangs
2008-09-12, 12:18
Ge några exempel på medlemmar på forumet som har hans massa och fetthalt! Ha i åtanke att många som sitter här har bra kunskaper och tränat på hårt och länge och ändå finns det inte många som når dit. har du rätt gener så når du dit på några års träning men "rätt gener" i detta fallet är det inte 25-30% som har utan snarare kanske 1 på 100 eller ännu mindre. SOm redan är sagt så kan inte alla nå hans resultat ens med hjälp av träning och otillåtna medel. Om du har hyffsade förutsättningar och sköter kost och mat ordentligt kan du nå långt men knappast på två år.

Som allan även sade så ljuger bilderna en del, de som ser hyffsat b tiga ut på bild kan i verkligheten vara enorma. prova själv när du anser dig vara muskulös nog att ta en bild och se hur mycket mindre du ser ut på bilden än i verkligheten.

Jag vill inte grusa dina drömmar men detta är som att en person som precis skall börja gymnasiet med ekonmisk inrktning undrar om han kan ha startat ett företag med miljoner i omsättning om två år. Visst finns chansen men den är försvinnande liten, med rätt kunskaper och förutsättningar kan man mycket väl uppnå detta men oftast då över en längre tidsperiod

hoikka poika
2008-09-12, 12:29
Ken Shamrock är 1,80 lång och väger 93 kg, antar att det är hans matchvikt.
TS har alltså ungefär samma längd men saknar 23 kg muskler (LBM). Glöm 2-3-4 år.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ken_Shamrock

Lepras
2008-09-12, 12:32
Ge några exempel på medlemmar på forumet som har hans massa och fetthalt! Ha i åtanke att många som sitter här har bra kunskaper och tränat på hårt och länge och ändå finns det inte många som når dit. har du rätt gener så når du dit på några års träning men "rätt gener" i detta fallet är det inte 25-30% som har utan snarare kanske 1 på 100 eller ännu mindre. SOm redan är sagt så kan inte alla nå hans resultat ens med hjälp av träning och otillåtna medel. Om du har hyffsade förutsättningar och sköter kost och mat ordentligt kan du nå långt men knappast på två år.

Som allan även sade så ljuger bilderna en del, de som ser hyffsat b tiga ut på bild kan i verkligheten vara enorma. prova själv när du anser dig vara muskulös nog att ta en bild och se hur mycket mindre du ser ut på bilden än i verkligheten.

Jag vill inte grusa dina drömmar men detta är som att en person som precis skall börja gymnasiet med ekonmisk inrktning undrar om han kan ha startat ett företag med miljoner i omsättning om två år. Visst finns chansen men den är försvinnande liten, med rätt kunskaper och förutsättningar kan man mycket väl uppnå detta men oftast då över en längre tidsperiod


Ett exempel:
(säger dock inte att han är ren)
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2159856&postcount=496

mangs
2008-09-12, 13:19
Ett exempel, det finns några till som jag kommer på med en rak arm men de är realtivt få med tanke på hur många som huserar här. Sedan tycker jag du skall ta det lite lugnt med anklagelser annars lär denna tråden bli borttagen och så även du från forumet.

Martin Löwgren
2008-09-12, 14:53
når du de där på fyra års drogfri träning ska du vara nöjd

Riktigt nöjd!

Lepras
2008-09-12, 14:58
Ett exempel, det finns några till som jag kommer på med en rak arm men de är realtivt få med tanke på hur många som huserar här. Sedan tycker jag du skall ta det lite lugnt med anklagelser annars lär denna tråden bli borttagen och så även du från forumet.

jag har inte anklagat någon?
Jag har ingen aning vad forummänniskor proppar i sig.
end of...

Jay-Z
2008-09-12, 17:26
Är det så man ser ut med fria vikter?

Fö är jag med Gruben. Nere med King_Grub i frågan.

Jacksatan
2008-09-12, 23:29
Svårt att säga men om du är i mitten av tonåren så skulle jag gissa på att det går snabbare, om du har gener utöver det vanliga och två år konstant bulk så kanske. Som sagt jättesvårt att säga. Ät bra, ät tillräckligt, träna rätt och vila tillräckligt och hoppas på det bästa. Oavsett hur du gör kommer du aldrig se ut som han i fysiken, men att få hans muskelmassa tar tid men är nog inte omöjligt att få. Det är alltid kul att träna om man har mål :)

Ken Shamrock går i lätt tungvikt och brukar väga in på 92kg knallhård(tömd på vatten) och är väl runt 185cm lång. Du får ju för fan ta o kamma till dig. Den där killen kan inte ställa upp i AF utan att bli nerdömd för att han är för grov.
Jag skulle säga att väldigt få har gener att få Kens muskelmassa på ren väg. Men jag tycker det är fel att sätta upp ett ideal att träna efter sådär. Man ska sätta upp små mål och försöka uppnå dessa istället. Med ett sådär högt satt mål och inga delmål så tror jag vägen ibland kan kännas jävligt lång och tröstlös.

Jacksatan
2008-09-12, 23:35
Kom ihåg att bilder ljuger. TV ljuger. De här snubbarna är ini helvete mycket grövre än ni ens kan föreställa er. Att stå bredvid en av de där bestarna är imponerande, att stå bredvid ett fullödigt bodybuildingproffs är rent skräckinjagande. Och man inser snabbt att bilder ljuger.
Det är därför man också skaffar sig orealistiska drömmar.

Men Allan, det är ju bara för att du är så liten. ;)

PiNG.
2008-09-13, 09:24
Ja, eller vad tror du? Det är nog så utbrett det bara kan bli. Det är knappast några seriösa tester de har i UFC eller BB, även om avstängningar har skett.

Hur går testerna till i UFC och BB då?

Och om testerna inte är seriösa varför blir folk avstängda i UFC? Ska vi ha fakta bakom påståendena eller bara kräka ur oss vad vi "tror" *slap*

Vespertilio
2008-09-13, 10:05
http://www.ugo.com/elitexc/images/fighters/frank_shamrock.jpg
Frank

Brorsan hans är lite smärtare. Förutom byggningen har klippklättring legat på schemat, vilket ger en hel del stake och gör att man mentalt får lite lättare att hålla vikten. JAG tycker han ser bättre ut. Men nu skall vi väl inte börja igen, sorry.

Tycker Frank har en betydligt sjysstare kropp. Ken Shamrock är alldeles för stor fan. Båda är legender dock :P. Tror det blir väldigt svårt om inte näst till omöjligt att bygga en kropp som Ken shamrock utan jävligt bra förutsättningar, preparat och hård träning. Såg en dokumentär om Shamrock och killen har tränat sen han var en liten grabb. han hade redan en väldigt bra kropp innan han började med bodybuilding. Killen är född fettsnål. Svårt att bli som han om man inte lyft en tyngd innan 22. Låt inte vad folk säger uppmana dig till att inte träna TS. 2 år är en väldigt kort tid men en längre hård och rätt träning kommer klart ge dig resultat iaf.

http://urban.hunter.cuny.edu/~olivenci/shamrock2.jpg

King Grub
2008-09-13, 10:07
Hur går testerna till i UFC och BB då?

I bodybuilding på proffsnivå finns det inga, i alla fall. Det går ju inte, inte om man skulle ta testerna på allvar och bestraffa resultaten. Då blir det en tom scen.

Black Star Abyss
2008-09-13, 11:05
I UFC testar de ju efter matcherna, men du kan fortfarande kura förutsatt att du slutar i tid för att inte lämna några spår.

Salus
2008-09-13, 12:28
I UFC testar de ju efter matcherna, men du kan fortfarande kura förutsatt att du slutar i tid för att inte lämna några spår.

Muscle Shark i lättvikten var nyligen avstängd till följd av steroider.

AmericanDragon
2008-09-14, 10:15
På bilden visas Ken Shamrock, UFC fighter. Hans bror Frank shamrock bevisade och sa till propagandan att hans bror ken använt steorider. Såja, där vet vi var hans kropp kom från

Sen att Frank är full av skit och 99% av allt han säger är för att skapa uppståndelse och sälja fighter har inget med saken att göra.

Säger inte att det är omöjligt att Ken gått på steorider. Men att grunda det på vad Frank sagt är väldigt dumt. Men det är inte lätt för dig att veta heller om du inte har någon större koll på hur Frank är in public.

Arne Persson
2008-09-14, 11:21
fina bitch tits...:thumbup:

Mats J
2008-09-14, 11:45
Jag har tränat super seriöst i snart 20 år, verkligen levt bodybuilding (ren). Trots det är man ju ljusår ifrån att se ut som den där snubben. Visst tillåter man sig att vara rätt bulking 15+ i fett % så kan man se grov ut, men vill man vara deffad slutar det alltid att man är smal och ser ut som en 100 m löpare på sin höjd. Stor, stark och lönnig går utmärkt att bli ren men stor, stark och rejält deffad - nix (om man inte ligger inne med super gener)

Skulle nog säga att ren är det mycket svårt att få den kroppen - tyvärr.

Mats J
2008-09-14, 11:51
Som allan även sade så ljuger bilderna en del, de som ser hyffsat b tiga ut på bild kan i verkligheten vara enorma. prova själv när du anser dig vara muskulös nog att ta en bild och se hur mycket mindre du ser ut på bilden än i verkligheten.


Ha ha, ja det har man ju testat, ser riktigt bra ut på gymmet med pump och man tar ett kort och ser ut som en räka.

Handcuff
2008-09-14, 11:52
Tror nog de flesta (särskilt nybörjarna) har totalt orimliga mål med sin träning. Ofta går de ut med inställningen "nu ska jag träna seriöst och bli sjukt fit"...6 månader senare har de lagt handskarna på hyllan.

Att ens nå halvvägs till en sådan fysik ren är en enorm bedrift :(

Mats J
2008-09-14, 11:59
Tror nog de flesta (särskilt nybörjarna) har totalt orimliga mål med sin träning. Ofta går de ut med inställningen "nu ska jag träna seriöst och bli sjukt fit"...6 månader senare har de lagt handskarna på hyllan.

Att ens nå halvvägs till en sådan fysik ren är en enorm bedrift :(

Du har så rätt, när jag började träna och ökade som en svamp första månaderna, satt man upp mål att vara som killarna i B&K Sportsmagasine (BODY som det hette då) efter ca 3-5 år. Dessa mål känndes helt rimliga då.

Numer har man ju mål som, öka armåttet 2-3 mm det här året i samma form.

Mourten
2008-09-14, 15:12
skulle va kul å se bilder på någon man vet är till 100% ren å tränat riktigt bra i typ 15-20 år med bra gener, bra mat etc.
Se hur mkt det sker år för år. Alla (nåja) riktigt stora som finns är juh dopade, vart går den naturliga gränsen?

Racso
2008-09-14, 15:18
skulle va kul å se bilder på någon man vet är till 100% ren å tränat riktigt bra i typ 15-20 år med bra gener, bra mat etc.
Se hur mkt det sker år för år. Alla (nåja) riktigt stora som finns är juh dopade, vart går den naturliga gränsen?


Varför inte bara titta på elitidrottare. Inom en gren brukar dess fysik vara likvärdig och jag tror inte att alla dessa dopar sig.

Mourten
2008-09-14, 15:28
Jo men dom tränar inte mot målet att få maximal massa.
Kolla gamla bilder på BBs, typ 30-40 talet dom är räkor.

Racso
2008-09-14, 15:28
Sen som svar på SH86:s fråga.

Det är nog inte omöjligt att nå den fysiken på en längd runt 180cm. Däremot kommer du vara närmare 40 år än 20 år, förutsatt att du nu är i tonåren och då har du även kört dina 5 pass i veckan året runt samt varit noga med maten.

Racso
2008-09-14, 15:34
Jo men dom tränar inte mot målet att få maximal massa.
Kolla gamla bilder på BBs, typ 30-40 talet dom är räkor.


Stämmer, men en elitsprinter har mer massa än vad 99% på det här forumet någonsin kommer att få. Det går tyvärr inte att bli jättestor naturligt. Nu drar jag fördomsfullt många över en kam, men nästan alla som är STORA och deffade i 20 års-åldern fuskar.


En av världens bästa sprinters:

http://www.theage.com.au/ffximage/2008/02/08/friAsafaPowell_narrowweb__300x526,0.jpg

von huff
2008-09-14, 16:04
skulle va kul å se bilder på någon man vet är till 100% ren å tränat riktigt bra i typ 15-20 år med bra gener, bra mat etc.
Se hur mkt det sker år för år. Alla (nåja) riktigt stora som finns är juh dopade, vart går den naturliga gränsen?

Arne Persson postade en bild på en kille som hette Ronny nånting som lär va ren och han var rätt stor:)

von huff
2008-09-14, 16:08
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=32106

Ronny Runesson

Mourten
2008-09-14, 18:17
huga massiv bit :)
ja antar att hans midja är så pass tunn pga att han inte rört steroiderna, cutler etc har väl rejälva midjor eftersom organen växt ?

Black Star Abyss
2008-09-14, 18:52
Det är nog inte omöjligt att nå den fysiken på en längd runt 180cm. Däremot kommer du vara närmare 40 år än 20 år, förutsatt att du nu är i tonåren och då har du även kört dina 5 pass i veckan året runt samt varit noga med maten.

Jag är 22. ;) Under hela min tonår var jag spinkig som ett anorexiafall, åt bara en gång om dagen (middag) och det var inga stora portioner. Satt mest vid datorn också. Så jag har verkligen ingen bra grund att bygga på. Men nu jävlar har jag bestämt mig, jag ska växa till mig.

Chaan
2008-09-14, 20:35
Detta är idealkroppen som jag arbetar mot. Hur lång tid tar det att nå den? Jag är relativt otränad (mer info finns i min journal). Jag föreställer mig att det tar 2 år om man jobbar riktigt bra. Jag tränar ju 5 gånger i veckan och äter som ett monster. Är det rimligt att tänka 2 år? Eller snackar vi mer mot 3-4? Klara besked önskas!

Som jämförelse sade Johan Oldenmark på ett föredrag att han lagt på sig 0.3kg per år. På samma föredrag frågade jag honom om det finns någon chans att gå upp 20 kg på ett år utan att preppa. Det hade nämligen hänt på ett gym jag tränade där elitlyftare tränade. Under ett år var en av killarna borta och tränade med de riktigt stora killarna och gick upp från 80kg till 100kg på ett år. Svaret på min fråga blev "kan man åka till månen så". Han menade alltså att det skulle kunna gå.

hoikka poika
2008-09-14, 22:59
Som jämförelse sade Johan Oldenmark på ett föredrag att han lagt på sig 0.3kg per år. På samma föredrag frågade jag honom om det finns någon chans att gå upp 20 kg på ett år utan att preppa. Det hade nämligen hänt på ett gym jag tränade där elitlyftare tränade. Under ett år var en av killarna borta och tränade med de riktigt stora killarna och gick upp från 80kg till 100kg på ett år. Svaret på min fråga blev "kan man åka till månen så". Han menade alltså att det skulle kunna gå.

http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_moon_landing_hoax_accusations

;)

Racso
2008-09-14, 23:08
Som jämförelse sade Johan Oldenmark på ett föredrag att han lagt på sig 0.3kg per år. På samma föredrag frågade jag honom om det finns någon chans att gå upp 20 kg på ett år utan att preppa. Det hade nämligen hänt på ett gym jag tränade där elitlyftare tränade. Under ett år var en av killarna borta och tränade med de riktigt stora killarna och gick upp från 80kg till 100kg på ett år. Svaret på min fråga blev "kan man åka till månen så". Han menade alltså att det skulle kunna gå.

Du kan också lägga på dig 40 kg på ett år, men du kommer vara fet som en gris.

Att någon med 30 extra kromosomer och testoinjektioner på 40g om dagen klarar något, betyder alltså inte att någon som inte har samma förutsättningar gör det.

Tumregel 2-4kg muskler per år, där 4 kg är en rejäl nybörjarlyx.

dyxeldoff
2008-09-15, 07:21
alla som påstår att det knappt går att se ut sådär ren vet ju bara inte hur man tränar helt enkelt.

tränar man riktigt smart och så mycket som kroppen tål och äter riktigt bra går det alldeles utmärkt att se ut sådär på 4-5 år

birra_peroni
2008-09-15, 08:42
Ja, eller vad tror du? Det är nog så utbrett det bara kan bli. Det är knappast några seriösa tester de har i UFC eller BB, även om avstängningar har skett.

Poängen var att det har redan sagts i tråden och alla vet om det. Så varför ska du skriva fakta alla redan vet?

perra_80
2008-09-15, 08:50
Som alla påpekat så vet jag att jag inte kommer se ut så, och det är inte heller målet. Jag använde bilden för att visa vilken mängd muskelmassa som är mitt mål. Jag kan förstå att 2 år är optimistiskt, men om det kommer ta över 3-4 års tränande så blir jag något besviken.

Låter som om du tänkt sluta träna när du uppnåt ditt mål vilket jag hoppas du inte tänker för då kommer du förlora musklerna betydligt snabbare än du byggt upp dom.

Bli inte besviken men tror snarare att det tar dig 10 år än 2 att få den muskelmassan.. ett tips är att undvika alla former av genvägar som man kan frestas till på resans gång..

Kör hårt

johanw
2008-09-15, 09:08
Jag är 22. ;) Under hela min tonår var jag spinkig som ett anorexiafall, åt bara en gång om dagen (middag) och det var inga stora portioner. Satt mest vid datorn också. Så jag har verkligen ingen bra grund att bygga på. Men nu jävlar har jag bestämt mig, jag ska växa till mig.

Jag har också varit väääldigt smal (185cm lång, vägde under 64kg). Är inne på mitt tredje år av träning och börjar precis se vanlig ut. Det tar länge att bygga muskler. Har du varit smal och har normala gener kommer det ta mycket mer än två år att få den kroppen.

creperiet
2008-09-15, 09:16
På tal om ämnet, här en viktuppgång från 56 till 81 på fyra år. Hur gammal eller hur ren killen i fråga är får ni spekulera i själva.

http://www.youtube.com/watch?v=Ly_jcHbWsTU

Ungrim
2008-09-15, 10:41
Jag har också varit väääldigt smal (185cm lång, vägde under 64kg). Är inne på mitt tredje år av träning och börjar precis se vanlig ut. Det tar länge att bygga muskler. Har du varit smal och har normala gener kommer det ta mycket mer än två år att få den kroppen.


När jag började vägde jag 67kg på 187cm, nu 12 år senare 102kg på samma längd.

Så ~2,9kg per år om man slår ut det.

Sen är det ju väldigt ungefärliga siffror då jag som 67 kg kille var ganska uttorkad, nu har man nog ganska mycket vätska i sig.

mjukglass
2008-09-15, 10:58
När jag började vägde jag 67kg på 187cm, nu 12 år senare 102kg på samma längd.

Så ~2,9kg per år om man slår ut det.

Sen är det ju väldigt ungefärliga siffror då jag som 67 kg kille var ganska uttorkad, nu har man nog ganska mycket vätska i sig.

Mmm. Då det är svårt att se hur grov Ken Shamrock är på bilderna (i rotposten) så kan vi jämföra bänken. Ken sägs bänkat 235kg raw. Efter dina 12 år vad gör du nu i bänk och hur många år till behöver du för att bänka 235kg? För visst kan alla bänka 235kg, bara att träna rätt i några år...

Ungrim
2008-09-15, 11:08
Mmm. Då det är svårt att se hur grov Ken Shamrock är på bilderna (i rotposten) så kan vi jämföra bänken. Ken sägs bänkat 235kg raw. Efter dina 12 år vad gör du nu i bänk och hur många år till behöver du för att bänka 235kg? För visst kan alla bänka 235kg, bara att träna rätt i några år...

Då ligger jag 70 kg ifrån hans bänkningar, 165 kg har jag fått upp i luften.

Hur många år till 235kg, hmm.. fingrarna och tårna tar slut vid 20 så jag vet inte hur jag ska räkna vidare.

mangs
2008-09-15, 11:20
Nja, 2-3 år från det att man är total nybörjare till att man bänkar 235 raw låter väl rimligt, eller? :Virro

knackwursten
2008-09-15, 11:39
http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_moon_landing_hoax_accusations

;)

myth BUSTED!!1 (http://www.tv.com/mythbusters/nasa-moon-landing-hoax/episode/1214872/summary.html?om_act=convert&om_clk=episodessh&tag=episodes;title;3)

Commando1980
2008-09-15, 11:54
I UFC testar de ju efter matcherna, men du kan fortfarande kura förutsatt att du slutar i tid för att inte lämna några spår.

eller lurar testerna.

Hemi
2008-09-15, 12:57
Som jämförelse sade Johan Oldenmark på ett föredrag att han lagt på sig 0.3kg per år. På samma föredrag frågade jag honom om det finns någon chans att gå upp 20 kg på ett år utan att preppa. Det hade nämligen hänt på ett gym jag tränade där elitlyftare tränade. Under ett år var en av killarna borta och tränade med de riktigt stora killarna och gick upp från 80kg till 100kg på ett år. Svaret på min fråga blev "kan man åka till månen så". Han menade alltså att det skulle kunna gå.

För 10 år sedan läste jag en artikel av honom och då var det mer än 0,3kg år har jag för mig. Men han har väl stannat av nu. Han sade dessutom att han ökade rejält mer ändå i första början. Men det är ju normalt.

King Grub
2008-09-15, 13:08
Har Oldenmark sagt att han ökat 0.3 kilo per år har han väl räknat med alla åren och tagit fram ett genomsnitt. Jag tränar på samma gym som Johan, och dom senaste 10-15 åren har han ju minskat i muskelmassa varje år. Så om minusåren räknas in kanske den totala ökningen per år är så stor.

Piranha
2008-09-15, 13:16
Sen skall man inte fixera sig så mycket vid vikten, en kille som Johan Oldenmark där som har en massa års träning bakom sig och en otroligt välarbetad fysik, just separationer och strukturen där gör att han ser suverän ut även på en "relativt" liten kroppsvikt, det är så mycket mer än bara kilon som gör en bra byggare.

Racso
2008-09-15, 14:57
alla som påstår att det knappt går att se ut sådär ren vet ju bara inte hur man tränar helt enkelt.

tränar man riktigt smart och så mycket som kroppen tål och äter riktigt bra går det alldeles utmärkt att se ut sådär på 4-5 år


Om man är dvärg...

Sjander
2008-09-15, 20:28
Mark wahlberg har en snyggare fysik imo (dock är säkert alla hans bilder ps'ade samt annat fiffel finns).

Anders The Peak
2008-09-15, 20:35
Sen skall man inte fixera sig så mycket vid vikten, en kille som Johan Oldenmark där som har en massa års träning bakom sig och en otroligt välarbetad fysik, just separationer och strukturen där gör att han ser suverän ut även på en "relativt" liten kroppsvikt, det är så mycket mer än bara kilon som gör en bra byggare.
Varför inte ta upp Micke Andersson -70kg som ett bra exempel:
http://www.t-training.se/Images/T-Training/lillen_a.jpg
http://www.t-training.se/Images/T-Training/lillen_b.jpg

Black Star Abyss
2008-09-15, 20:55
Varför inte ta upp Micke Andersson -70kg som ett bra exempel:

Hur lång är Micke?

Killenheladagen
2008-09-16, 08:19
Detta är idealkroppen som jag arbetar mot. Hur lång tid tar det att nå den? Jag är relativt otränad (mer info finns i min journal). Jag föreställer mig att det tar 2 år om man jobbar riktigt bra. Jag tränar ju 5 gånger i veckan och äter som ett monster. Är det rimligt att tänka 2 år? Eller snackar vi mer mot 3-4? Klara besked önskas!

wtf? är inte det där "batista" en pro wrestler, förutom byggarna är det typ de som är de flitigaste brukarna av steroider, jag skulle tippa på 6+ år minst med stenhård träning och diet

Anders The Peak
2008-09-16, 08:46
Hur lång är Micke?
Vi två är lika långa kring +/- (2-5 cm) 170 cm

MrFit2002
2008-09-16, 09:27
wtf? är inte det där "batista" en pro wrestler, förutom byggarna är det typ de som är de flitigaste brukarna av steroider, jag skulle tippa på 6+ år minst med stenhård träning och diet

Nope, det är inte batista, trodde först det oxå. Men tittar man lite närmare så ser man att det inte är han.

Martin Löwgren
2008-09-16, 15:39
Tror nog de flesta (särskilt nybörjarna) har totalt orimliga mål med sin träning. Ofta går de ut med inställningen "nu ska jag träna seriöst och bli sjukt fit"...6 månader senare har de lagt handskarna på hyllan. Att ens nå halvvägs till en sådan fysik ren är en enorm bedrift :(

Och bänkpressen blir ledig för oss andra igen tills nästa årskull kommer :thumbup:

Martin Löwgren
2008-09-16, 15:40
Varför inte bara titta på elitidrottare. Inom en gren brukar dess fysik vara likvärdig och jag tror inte att alla dessa dopar sig.
*jorgen*

Martin Löwgren
2008-09-16, 15:43
eller lurar testerna.

Undra hur många i OS som gjorde detta. Gendoping är rätt svårt att spåra :)

Inte direkt så att folk käkar ryssfemmor längre, eller vänta var det inte nån idiot som just torskade på ryssar i OS :smash:

De måste väl vara den steroid som lättas upptäcks?

Martin Löwgren
2008-09-16, 15:44
Har Oldenmark sagt att han ökat 0.3 kilo per år har han väl räknat med alla åren och tagit fram ett genomsnitt. Jag tränar på samma gym som Johan, och dom senaste 10-15 åren har han ju minskat i muskelmassa varje år. Så om minusåren räknas in kanske den totala ökningen per år är så stor.

Vad konstigt......

Martin Löwgren
2008-09-16, 15:45
wtf? är inte det där "batista" en pro wrestler, förutom byggarna är det typ de som är de flitigaste brukarna av steroider, jag skulle tippa på 6+ år minst med stenhård träning och diet

Glöm inte NFL och Baseboll. De äter wrestlers till frukost i antal miligram :thumbup: Är väl bara Mr. O som kan stå upp mot dem ;)

Anders The Peak
2008-09-16, 16:09
Vad konstigt......
Johan är nog en av de få som man inte ska klanka för mycket på i det här avseendet. Varför hålla på så här du vet lika bra som någon annan hur BB-världen ser ut... Eller har jag misstagit mig på dina talanger?

Martin Löwgren
2008-09-16, 16:11
Johan är nog en av de få som man inte ska klanka för mycket på i det här avseendet. Varför hålla på så här du vet lika bra som någon annan hur BB-världen ser ut... Eller har jag misstagit mig på dina talanger?

Utveckla.

Anders The Peak
2008-09-16, 16:13
Utveckla.
Behöver inte jag göra för det verkar vara din syssla...

Martin Löwgren
2008-09-16, 16:14
Behöver inte jag göra för det verkar vara din syssla...

Var väl det svaret jag misstänkte (förväntande mig) skulle komma.

jwzrd
2008-09-16, 16:17
Var väl det svaret jag misstänkte (förväntande mig) skulle komma.

Men lägg av nu. Känner du till begreppet eller omständigheten Att slå in öppna dörrar? Är det 42 timmar sömn som fattas dig igen eller vad är det?

Martin Löwgren
2008-09-16, 16:19
Men lägg av nu. Känner du till begreppet eller omständigheten Att slå in öppna dörrar? Är det 42 timmar sömn som fattas dig igen eller vad är det?

Nej det gör jag inte (förklara gärna). Jag ville bara ha ett utvecklande av Anders påstående då jag tyckte de va korkat.

jwzrd
2008-09-16, 16:26
Nej det gör jag inte (förklara gärna). Jag ville bara ha ett utvecklande av Anders påstående då jag tyckte de va korkat.

Förstår du verkligen inte vad det är han säger eller vill du bara ta ifrån Oldenmark en (stor) del av hans prestation för att du själv tycker att du är så förbannat jävla bra? I det här sammanhanget, alltså tävling och prestation, borde du prata mycket mindre och se till att komma upp på scen och visa hur bra du är. Ta dig till SM, visa vad du går för. Det får räcka med dopingsnack från dig för ett tag tycker jag. Folk kan ju knappt berätta om en fis de släppt utan att du ska bråka om huruvida prestationen var ren och hur bra du själv skulle kunna göra det.

Martin Löwgren
2008-09-16, 16:30
Förstår du verkligen inte vad det är han säger eller vill du bara ta ifrån Oldenmark en (stor) del av hans prestation för att du själv tycker att du är så förbannat jävla bra? I det här sammanhanget, alltså tävling och prestation, borde du prata mycket mindre och se till att komma upp på scen och visa hur bra du är. Ta dig till SM, visa vad du går för. Det får räcka med dopingsnack från dig för ett tag tycker jag. Folk kan ju knappt berätta om en fis de släppt utan att du ska bråka om huruvida prestationen var ren och hur bra du själv skulle kunna göra det.

Missförstå mig rätt min vän. Jag gillar Johan skarpt på flera plan men när Anders kommer och säger att Johan i stort sett är immun när det kommer till såna diskutioner lackar jag oavsett om han tagit flera stora tunga titlar.

Jag gillar ärliga människor och hatar hycklare. Sen om man heter svesson eller coleman spelar ingen roll.

Jag dömer eller tar inte ifrån någon en prestation men anser inte att någon är bättre än den andra eller förtjänar mindre kritik på just de planet vi diskuerade. Är det en felaktig syn tycker du?

Martin Löwgren
2008-09-16, 16:35
Jag har ju ett tiotal personer i min närhet som tävlar i kroppsbyggning eller ska tävla och jag dömer absolut ingen av dem men har pratat med alla om vad min ståndpunkt är. Alla gör sina val och i mina ögon tar det inte ned en prestation. Vad jag däremot stör mig på är hyckleri, sånt klarar jag inte av men det är något jag jobbar på.

Jag har följt kroppsbyggning live i såväl sverige som under Mr. O under 8år och är väl förtrogen med brachen. Jag förstår varför den blivit så men stödjer det inte.

Mvh

jwzrd
2008-09-16, 16:36
Missförstå mig rätt min vän. Jag gillar Johan skarpt på flera plan men när Anders kommer och säger att Johan i stort sett är immun när det kommer till såna diskutioner lackar jag oavsett om han tagit flera stora tunga titlar.

Jag gillar ärliga människor och hatar hycklare. Sen om man heter svesson eller coleman spelar ingen roll.

Jag dömer eller tar inte ifrån någon en prestation men anser inte att någon är bättre än den andra eller förtjänar mindre kritik på just de planet vi diskuerade.

Doping är olagligt i Sverige Martin men det är inte förbjudet för en tävlande byggare att använda det eftersom det inte finns några tester, SKKF är inte med i RF osv osv. Det betyder att det är olagligt men inte fusk/regelbrott. Mitt syfte här är inte att starta en debatt om SKKF, byggning eller moral utan enbart att tydliggöra den kanske största orsaken till att folk inte skyltar med sitt (miss)bruk.

Se till hans prestation istället. Lyssna/läs vad han säger och låt dig inspireras och framförallt: Lägg för fan ner DIN von oben-attityd i just den här frågan; du snackar som om du vore bättre än byggare X som vunnit SM N gånger ENBART för att du aldrig dopat dig. Alldeles oavsett hur fruktansvärt långt du har kvar till någon SM-form.

Förstår du hur stor prestation det är att rocka på SM-scenen hur många år som helst och hur fånigt ditt dillande om hyckleri blir i sammanhanget?

Martin Löwgren
2008-09-16, 16:40
Doping är olagligt i Sverige Martin men det är inte förbjudet för en tävlande byggare att använda det eftersom det inte finns några tester, SKKF är inte med i RF osv osv. Det betyder att det är olagligt men inte fusk/regelbrott. Mitt syfte här är inte att starta en debatt om SKKF, byggning eller moral utan enbart att tydliggöra den kanske största orsaken till att folk inte skyltar med sitt (miss)bruk.

Se till hans prestation istället. Lyssna/läs vad han säger och låt dig inspireras och framförallt: Lägg för fan ner DIN von oben-attityd i just den här frågan; du snackar som om du vore bättre än byggare X som vunnit SM N gånger ENBART för att du aldrig dopat dig. Alldeles oavsett hur fruktansvärt långt du har kvar till någon SM-form.

Förstår du hur stor prestation det är att rocka på SM-scenen hur många år som helst och hur fånigt ditt dillande om hyckleri blir i sammanhanget?

Jag har varit på flera seminarier med Johan och andra byggare och de har en del bra tips som man tagit åt sig men det är inte där problematik ligger (se mina två tidigare inlägg).

Nu lägger vi ned detta tycker jag och ser fram emot SM. Ska bli sjukt skoj att följa, för att inte nämna Mr. O *popcorn*

Ja jag vet vad som krävs (och att du jämför mig med en byggare som är med i SM är ju rent komiskt. Du jämför väl inte formel 1 med folkrace?). Coachade en kompis som tävlade i Athletic förra helgen och redan i athletic börja de bli groteskt stora :hbang:

Anders The Peak
2008-09-16, 16:44
Jag har ju ett tiotal personer i min närhet som tävlar i kroppsbyggning eller ska tävla och jag dömer absolut ingen av dem men har pratat med alla om vad min ståndpunkt är. Alla gör sina val och i mina ögon tar det inte ned en prestation. Vad jag däremot stör mig på är hyckleri, sånt klarar jag inte av men det är något jag jobbar på.

Jag har följt kroppsbyggning live i såväl sverige som under Mr. O under 8år och är väl förtrogen med branschen. Jag förstår varför den blivit så men stödjer det inte.

Mvh

Martin jag tycker att du ska tala om det här hyckleriet med dem det gäller och du vet själv var du finner de "hycklarna" och i det här fallet är du på helt fel spelplan.
Du har följt den här branschen under åtta år och ?Vad har hänt under de åtta åren som inte har hänt sedan Arnie var hjälte i den här världen.

Tolkia
2008-09-16, 16:45
Är det en felaktig syn tycker du?
Att vara mot doping: Nej. Att, som du några poster upp, insinuera att alla (alla är jävligt många) elitidrottare är dopade: Ja.

Martin Löwgren
2008-09-16, 18:39
Att vara mot doping: Nej. Att, som du några poster upp, insinuera att alla (alla är jävligt många) elitidrottare är dopade: Ja.

Jag nämner aldrig namn. Jag anklagar ingen. Jag dömer ingen och framförallt står jag upp för mina vänner som tävlar i kroppsbyggning.

Det enda jag gör är att ha en rätt skeptisk syn på idrott generellt.

Det är en väldigt stor skillnad.

Mvh

Martin Löwgren
2008-09-16, 18:42
Martin jag tycker att du ska tala om det här hyckleriet med dem det gäller och du vet själv var du finner de "hycklarna" och i det här fallet är du på helt fel spelplan.
Du har följt den här branschen under åtta år och ?Vad har hänt under de åtta åren som inte har hänt sedan Arnie var hjälte i den här världen.

Jag har pratat med flertalet om detta och de köper mina argument men av förklarliga skäl inte kan komma ut och eftersom jag inte dömer dem kan vi umgås som vänner ändå. Jag förklarar riskerna med detta och avråder dem men stöttar dem på det sportsliga planet, mer än så kan jag inte göra.

Och jag branchen har förändrats enormt de sen Arnies tid. Det har blivit mycket vanligare p.g.a. lättare åtkommst och dessutom har det krupit ned i åldrarna enormt.

Jag pratade med en kille igår faktiskt. 16år fyllde och skulle börja på en anavar kur. Efter jag hade pratat med han i cirka 10min hade han bestämmt sig för att INTE köra den kuren. Information är a och o. Okunskap föder den törstige.

Anders The Peak
2008-09-16, 19:27
Jag har pratat med flertalet om detta och de köper mina argument men av förklarliga skäl inte kan komma ut och eftersom jag inte dömer dem kan vi umgås som vänner ändå. Jag förklarar riskerna med detta och avråder dem men stöttar dem på det sportsliga planet, mer än så kan jag inte göra.

Och jag branchen har förändrats enormt de sen Arnies tid. Det har blivit mycket vanligare p.g.a. lättare åtkommst och dessutom har det krupit ned i åldrarna enormt.

Jag pratade med en kille igår faktiskt. 16år fyllde och skulle börja på en anavar kur. Efter jag hade pratat med han i cirka 10min hade han bestämmt sig för att INTE köra den kuren. Information är a och o. Okunskap föder den törstige.
Ett sista inlägg!! Hur gammal tror du Arnie var när han började med Dianabol?
Det var inte ens receptbelagt på den tiden dvs tillgängligheten var god.

Martin Löwgren
2008-09-16, 21:38
Ett sista inlägg!! Hur gammal tror du Arnie var när han började med Dianabol?
Det var inte ens receptbelagt på den tiden dvs tillgängligheten var god.

Du har en poäng där men man blir ändå skrämd när man träffar 16åringar som funderar på kurer.

Som tur va kan man ofta prata dem till rätta men inte alltid.

Hemi
2008-09-17, 00:23
Undra hur många i OS som gjorde detta. Gendoping är rätt svårt att spåra :)

Inte direkt så att folk käkar ryssfemmor längre, eller vänta var det inte nån idiot som just torskade på ryssar i OS :smash:

De måste väl vara den steroid som lättas upptäcks?


Man upptäcker det man testar för, för stunden då. Sedan finns det hur många som helst saker som kan göra en snabbare osv, därför säger, teoretiskt sett, dopingtester just nu ingenting egentligen för ´rättvisan´. Förutom just de saker som för tillfället är förbjudna och det har jag sämre koll på.

agazza
2008-09-17, 00:48
Mark wahlberg har en snyggare fysik imo (dock är säkert alla hans bilder ps'ade samt annat fiffel finns).


Han har dopat sig i yngre dar enligt han själv. Nu är väl en annan femma hoppas jag.

Martin Löwgren
2008-09-19, 13:29
Man upptäcker det man testar för, för stunden då. Sedan finns det hur många som helst saker som kan göra en snabbare osv, därför säger, teoretiskt sett, dopingtester just nu ingenting egentligen för ´rättvisan´. Förutom just de saker som för tillfället är förbjudna och det har jag sämre koll på.

Nej tyvärr är det ju så :thumbup:

Martin Löwgren
2008-09-19, 13:29
Han har dopat sig i yngre dar enligt han själv. Nu är väl en annan femma hoppas jag.

Han är ju större idag än han var när han va yngre ;)

J.V
2008-09-19, 13:31
Han är ju större idag än han var när han va yngre ;)Och då är det helt uteslutet att han är ren idag?

Commando1980
2008-09-19, 14:12
Undra hur många i OS som gjorde detta. Gendoping är rätt svårt att spåra :)

Inte direkt så att folk käkar ryssfemmor längre, eller vänta var det inte nån idiot som just torskade på ryssar i OS :smash:

De måste väl vara den steroid som lättas upptäcks?

syftade inte på gendopning.

nej 'ryssfemmor' är inte den steroid som lättast upptäcks.

Martin Löwgren
2008-09-20, 10:26
Och då är det helt uteslutet att han är ren idag?

Vad tyder på det? Han skulle alltså vara mindre då när han tryckte som mest menar du än vad är idag när han är som störst?

*mini

Martin Löwgren
2008-09-20, 10:26
syftade inte på gendopning.

nej 'ryssfemmor' är inte den steroid som lättast upptäcks.

Finns det nån som kan vara lättare att upptäcka? Urinen lär ju vara helt jävla fucked-up :thumbup:

Commando1980
2008-09-20, 11:46
Finns det nån som kan vara lättare att upptäcka? Urinen lär ju vara helt jävla fucked-up :thumbup:

finns steroider med längre spårningstid än ryssfemmor.

trobban
2008-09-21, 12:21
Ken Shamrock har använt anabola vilket han själv har sagt. Han har BT på bilderna till och med så varför ens diskutera om han hade kunnat bli så stor ren? Tydligen kunde han inte det :)

EmiluR
2008-09-21, 16:18
Ken Shamrock har använt anabola vilket han själv har sagt. Han har BT på bilderna till och med så varför ens diskutera om han hade kunnat bli så stor ren? Tydligen kunde han inte det :)

Ken shamrock har ej själv sagt han använder steorider, det var hans bror Frank Shamrock när dem blev ovänner så bevisade han det eftersom hans bror's karrier inom MMA var större än hans själv. Nåt i den stilen, ett tag sen.

jwzrd
2008-09-21, 16:21
Finns det nån som kan vara lättare att upptäcka? Urinen lär ju vara helt jävla fucked-up :thumbup:

Det är inte alls särskilt ovanligt att atleter använder samma gamla piller som gubbarna gjorde på 60-talet, nej. De fungerar, försvinner relativt snabbt, kostar ingenting och mååånga gubbar vet hur de fungerar. Det är en missuppfattning att alla sitter med egna läkare och gör övertokavancerade kurer med specialläkemedel. Folk håller sig undan helt enkelt. Fuskar med var de befinner sig kontra var de anger för WADA att de befinner sig, osv.

CrazyJoeDavola
2008-09-21, 19:42
På tal om doping, har en kännsla av att hela denna kosttillskottsindustrin är en tänkbar inkörsport för många ungdomar. Det ska vara kreatin, pulver av olika slag, testoboosters osv. Detta marknadsförs ju så hårt med tuffa namn och vilka grymma resultat det ska ge, när inte detta händer (eftersom det egentligen inte är något speciellt och ofta bara mat i pulverform) över en natt eftersom kidsen vill att allt ska gå så fort så börjar de se sig om efter annat. Bara en tanke.

EmiluR
2008-09-21, 19:54
På tal om doping, har en kännsla av att hela denna kosttillskottsindustrin är en tänkbar inkörsport för många ungdomar. Det ska vara kreatin, pulver av olika slag, testoboosters osv. Detta marknadsförs ju så hårt med tuffa namn och vilka grymma resultat det ska ge, när inte detta händer (eftersom det egentligen inte är något speciellt och ofta bara mat i pulverform) över en natt eftersom kidsen vill att allt ska gå så fort så börjar de se sig om efter annat. Bara en tanke.

Där ligger något i det, marknaderna kanske samarbetar med det lite... Vem vet?

CrazyJoeDavola
2008-09-21, 20:03
Där ligger något i det, marknaderna kanske samarbetar med det lite... Vem vet?

För att nämna en annan sak, ta detta med tidiningar och frontfigurer. Tidningarna (BB-blaskorna) skriver att de är emot doping men sammtidigt visar de spaltmeter med byggare som ALLA vet är så dopade som det bara går! Kosttillskottstillverkarna (finns säkert undantag) och försäljarna använder sig av dessa personer i sin reklam. Det är sånt hyckleri.

Black Star Abyss
2008-09-21, 20:05
Alla skriver att han har bitch tits... kan någon beskriva vad det är? Trodde det såg ut som hängande kvinnobröst men det har han ju definitivt inte.

EmiluR
2008-09-21, 20:06
För att nämna en annan sak, ta detta med tidiningar och frontfigurer. Tidningarna (BB-blaskorna) skriver att de är emot doping men sammtidigt visar de spaltmeter med byggare som ALLA vet är så dopade som det bara går! Kosttillskottstillverkarna (finns säkert undantag) och försäljarna använder sig av dessa personer i sin reklam. Det är sånt hyckleri.

Ja det har du rätt i, men det gör dem nog för att lura alla folk som helt enkelt inte vet så mycket om vad tillskott egentligen gör, det tycker jag är fel eftersom man borde ej stoppa i sig massa saker (Även om det ej är farligt) som man ej vet vad det är och vad det gör. Men som sagt tror jag att dem visar bodybuilders och muskulära folk på bilder för att personer ska köpa det och tro; Ooooh sån kanske jag blir!!! Inte för att dem ska börja fundera på AAS.

EmiluR
2008-09-21, 20:08
Alla skriver att han har bitch tits... kan någon beskriva vad det är? Trodde det såg ut som hängande kvinnobröst men det har han ju definitivt inte.

Bitch tits är en biverkning man kan få av all AAS- anaboler så att säga. (vet ej om det är lagligt att diskutera det här i detta fourmet men ja säger det ändån) Det är så att hormonerna och testostorent från anabolat som säger till pungen att höja estrogen nivån eftersom kroppen har fått mer testostoron i sig och den vill hålla de balanserat. Då finns det en risk för gyno känningar i brösten, utan att ta nolvadex(tamoxifen) utvecklas dem till mer tjejiga bröst och kan producera mjölk. Han har nog ej det eftersom han säkerligen som många andra som kurar har tamoxifen och tar det dagligen under sin kur för att slippa detta...

Sorry om det var emot reglerna, isåfall ta bort inlägget!

Ungrim
2008-09-21, 21:03
Alla skriver att han har bitch tits... kan någon beskriva vad det är? Trodde det såg ut som hängande kvinnobröst men det har han ju definitivt inte.

Det funderade jag också på, När jag kollar på bilden på första sidan så tycker jag att det ser ut som en väl utvecklad mans bringa...

Black Star Abyss
2008-09-21, 21:06
Bitch tits är en biverkning man kan få av all AAS- anaboler så att säga. (vet ej om det är lagligt att diskutera det här i detta fourmet men ja säger det ändån) Det är så att hormonerna och testostorent från anabolat som säger till pungen att höja estrogen nivån eftersom kroppen har fått mer testostoron i sig och den vill hålla de balanserat. Då finns det en risk för gyno känningar i brösten, utan att ta nolvadex(tamoxifen) utvecklas dem till mer tjejiga bröst och kan producera mjölk. Han har nog ej det eftersom han säkerligen som många andra som kurar har tamoxifen och tar det dagligen under sin kur för att slippa detta...

Sorry om det var emot reglerna, isåfall ta bort inlägget!

Tack för förklaringen, men jag var mer ute efter vad de menar med att han har bitch tits när jag inte kan avgöra varför hans bröst skulle vara kvinnligt på något sätt.

EmiluR
2008-09-21, 22:30
Tack för förklaringen, men jag var mer ute efter vad de menar med att han har bitch tits när jag inte kan avgöra varför hans bröst skulle vara kvinnligt på något sätt.

Aha, my bad. Men nej han har ej bitch tits . Bitchtits är hängiga inte muskolära.

jebu
2008-09-21, 22:52
Aha, my bad. Men nej han har ej bitch tits . Bitchtits är hängiga inte muskolära.

Bitchtits är att du har en förstorad bröstkörtel. En hård klump bakom bröstvårtan. Detta gör att bröstet (vårtgården) sticker ut lite mer än vad resten av tutten gör.

Så ja, han har bitchtits på bilden i första posten.

Och nästan en tredjedel av alla killar i puberteten får gyno av mer eller mindre grad.

jebu
2008-09-21, 23:16
På dessa bilder ser man rätt tydligt hur gyno der ut på de som inte har så mycket underhudsfett. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=115097&highlight=gyno

och här en bild på hur det kan se ut vid olika BF och utseende. http://www.ricksilverman.com/images/gyno.jpg

EmiluR
2008-09-22, 06:01
På dessa bilder ser man rätt tydligt hur gyno der ut på de som inte har så mycket underhudsfett. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=115097&highlight=gyno

och här en bild på hur det kan se ut vid olika BF och utseende. http://www.ricksilverman.com/images/gyno.jpg

Jasså där ser man, hade ingen aning om att bitchtits kunde vara muskulära. Men man lär sig något nytt varje dag.:hbang:

Thisorder
2008-09-22, 08:29
Han använder steroider precis som alla andra i UFC och BodyBuilding på elitnivå. Eller är ni så blåögda att ni inte fattar det?


Precis, att tro att någon kan få en kropp som de här killarna ren är ju bara dumt...
http://www.grapplemonkey.com/wp-content/2007/05/bjpenn.jpg
http://www.pridefc.com/pride2005/images/fighter/152_l.jpg

Anders The Peak
2008-09-22, 08:37
På tal om ämnet, här en viktuppgång från 56 till 81 på fyra år. Hur gammal eller hur ren killen i fråga är får ni spekulera i själva.

http://www.youtube.com/watch?v=Ly_jcHbWsTU

Det går säkert att göra ökningar likt den här killen. Men tyvärr så har han på vissa av bilderna rätt svullna bröstkörtlar så han har inte gjort det ren. Men jag tror att det är möjligt att göra ordentliga resultat liknande den här killen med adekvat träning och kost.

CrazyJoeDavola
2008-09-22, 10:08
Precis, att tro att någon kan få en kropp som de här killarna ren är ju bara dumt...
http://www.grapplemonkey.com/wp-content/2007/05/bjpenn.jpg
http://www.pridefc.com/pride2005/images/fighter/152_l.jpg

Finns undantag till varje regel, men skulle dock förvåna mig om dessa två herrar skulle klara ett wada-test året runt.

PiNG.
2008-09-22, 10:48
Finns undantag till varje regel, men skulle dock förvåna mig om dessa två herrar skulle klara ett wada-test året runt.

Om det nu finns undantag varför skulle du då bli förvånad? Du verkar mena att precis alla som tävlar i UFC är brukare. Penn och Silva är väl dom två som ser minst ut att använda preparat. Dom klarar sig på ren teknik. Vissa andra som inte har deras teknik får köra mer på styrka och - ja - då blir man kanske lite mer muskulös...konstigt va?

Jisses :smash:

CrazyJoeDavola
2008-09-22, 10:57
jaja ni får tro vad ni vill så håller jag mig till mina teorier :) i vilket fall så bryr jag mig inte om de knaprar eller ej, gillar att kolla på ufc. Men håller fast vid att om t.ex wada skulle utföra tester på dessa atleter så skulle det inte vara mycket till ufc kvar. Precis som med BB, men det kanske bara är gener och bra kosthållning som gäller där med :)

Commando1980
2008-09-22, 13:29
Om det nu finns undantag varför skulle du då bli förvånad? Du verkar mena att precis alla som tävlar i UFC är brukare. Penn och Silva är väl dom två som ser minst ut att använda preparat. Dom klarar sig på ren teknik. Vissa andra som inte har deras teknik får köra mer på styrka och - ja - då blir man kanske lite mer muskulös...konstigt va?

Jisses :smash:

var inte så naiv. du kan inte använda en persons avsaknad av muskler som argument till att den personen inte brukar, utan du får kolla på även andrar faktorer såsom om det finns mkt pengar att tjäna i branschen. Om svaret är ja, så kan jag garantera att de flesta fuskar så mkt som möjligt. Så fungerar människan.

Dessutom kan man ta dopingpreparat för annat än för att få stora muskler, de kan även hjälpa till med återhämtningen mellan träningspass, tillåta hårdare träning, göra att skador läker fortare etc.

dyxeldoff
2008-09-22, 22:05
Finns undantag till varje regel, men skulle dock förvåna mig om dessa två herrar skulle klara ett wada-test året runt.

samtidigt är det sä jävla idiotiskt att ens spekulera i sådant man inte har en aning om.

lite surt att vara ren men dopad i allas ögon och bli jämförd med andra som är dopade.

spekulera i sådant ska man skita i tycker jag man ska i alla fall inte spy ut att alla eller nästan alla som idrottar på hög nivå är dopade.

för sådant är det ingen som vet. man vet bara att dom som åkt fast är dopade inget mer.

dyxeldoff
2008-09-22, 22:18
På tal om doping, har en kännsla av att hela denna kosttillskottsindustrin är en tänkbar inkörsport för många ungdomar. Det ska vara kreatin, pulver av olika slag, testoboosters osv. Detta marknadsförs ju så hårt med tuffa namn och vilka grymma resultat det ska ge, när inte detta händer (eftersom det egentligen inte är något speciellt och ofta bara mat i pulverform) över en natt eftersom kidsen vill att allt ska gå så fort så börjar de se sig om efter annat. Bara en tanke.

dopar du dig så dopar du dig för att du inte klarar av att nå dina mål på laglig väg och är beräd att använa alla metoder och inte för att du ätit kreatin.

lika mycket som du börgar knarka för att du inte klarar av att bli lycklig på laglig väg och är beräd att använda alla metoder och inte för att du börjat dricka kaffe.

PiNG.
2008-09-22, 22:30
var inte så naiv. du kan inte använda en persons avsaknad av muskler som argument till att den personen inte brukar, utan du får kolla på även andrar faktorer såsom om det finns mkt pengar att tjäna i branschen. Om svaret är ja, så kan jag garantera att de flesta fuskar så mkt som möjligt. Så fungerar människan.

Dessutom kan man ta dopingpreparat för annat än för att få stora muskler, de kan även hjälpa till med återhämtningen mellan träningspass, tillåta hårdare träning, göra att skador läker fortare etc.

Ja jag är naiv, alla preppar och alla fuskar för pengarnas skull. Att dom gör det för att dom är bra på det och älskar sporten betyder inget.

...ja så måste det vara.

Så fungerar människan.

Fungerar du likadant?

Black Star Abyss
2008-09-22, 22:33
Jag börjar fundera hur man definierar doping... är allt prestationshöjande både doping och narkotikaklassat i Sverige?

Racso
2008-09-22, 22:49
Jag börjar fundera hur man definierar doping... är allt prestationshöjande både doping och narkotikaklassat i Sverige?

"Man" definierar doping som det som står på WADA:s lista.

Racso
2008-09-22, 22:56
"Man" definierar doping som det som står på WADA:s lista.

http://www.wada-ama.org/rtecontent/document/2008_List_En.pdf

Greven_2008
2008-09-23, 07:26
Detta är idealkroppen som jag arbetar mot. Hur lång tid tar det att nå den? Jag är relativt otränad (mer info finns i min journal). Jag föreställer mig att det tar 2 år om man jobbar riktigt bra. Jag tränar ju 5 gånger i veckan och äter som ett monster. Är det rimligt att tänka 2 år? Eller snackar vi mer mot 3-4? Klara besked önskas!

även om du tränar o sköter kosten perfekt blir du inte sådär ens efter 20 år. utan steroider dvs.

Jacksatan
2008-09-23, 08:31
var inte så naiv. du kan inte använda en persons avsaknad av muskler som argument till att den personen inte brukar, utan du får kolla på även andrar faktorer såsom om det finns mkt pengar att tjäna i branschen. Om svaret är ja, så kan jag garantera att de flesta fuskar så mkt som möjligt. Så fungerar människan.

Dessutom kan man ta dopingpreparat för annat än för att få stora muskler, de kan även hjälpa till med återhämtningen mellan träningspass, tillåta hårdare träning, göra att skador läker fortare etc.

Precis. Det handlar oerhört mkt om att läka skador samt att förbättra återhämtningen. En kille som kan träna 6h stenhårt per dag har ju en jävla fördel framför nån som bara kan köra 3.

wwraver
2008-09-23, 10:04
dopar du dig så dopar du dig för att du inte klarar av att nå dina mål på laglig väg och är beräd att använa alla metoder och inte för att du ätit kreatin.

lika mycket som du börgar knarka för att du inte klarar av att bli lycklig på laglig väg och är beräd att använda alla metoder och inte för att du börjat dricka kaffe.

Dålig jämförelse måste jag säga. Alla dessa boosters hit och dit är utan tvekan en inkörsport till doping, precis som alkohol och tobak är en inkörsport till olagliga droger. Sedan hur stor porten är lär väl såklart variera. Men hur du kan säga att lagliga "prestationshöjande medel" inte är en sluss till de olagliga? Att sedan steroider verkligen fungerar till skillnad från diverse boosters, det hör inte ihop.

Själv skiter jag fullständigt i detta eftersom det är oundvikligt. Jag använder själv kosttillskott och PWO men skulle aldrig röra steroider. Men kopplingen mellan kaffe och alkohol var så dumt att det fick ta lite av min tid att angripa ;)

Black Star Abyss
2008-09-23, 10:33
På tal om ingenting, Van Damme, dopad eller ej? Nog måste det gå att få en muskulös kropp utan doping?

http://munfitnessblog.com/wp-content/uploads/2008/02/kickboxer-jean-claude-van-damme-poster.jpg

Racso
2008-09-23, 11:17
På tal om ingenting, Van Damme, dopad eller ej? Nog måste det gå att få en muskulös kropp utan doping?



Vill du ha exempel på vad alla friska kan nå utan doping har du tex Ryan Reynolds:

http://bestof.provocateuse.com/images/photos/ryan_reynolds_99.jpg

http://www.drabbuh.com/chadsspace/images/misc/Ryan_Reynolds_blade3.jpg


Jag skulle sätta pengar på att en brutal majoritet av tjejerna i världen skulle välja en kille med Reynolds-kropp framför en BBs.

johanw
2008-09-23, 11:28
Dålig jämförelse måste jag säga. Alla dessa boosters hit och dit är utan tvekan en inkörsport till doping, precis som alkohol och tobak är en inkörsport till olagliga droger. Sedan hur stor porten är lär väl såklart variera. Men hur du kan säga att lagliga "prestationshöjande medel" inte är en sluss till de olagliga? Att sedan steroider verkligen fungerar till skillnad från diverse boosters, det hör inte ihop.

Själv skiter jag fullständigt i detta eftersom det är oundvikligt. Jag använder själv kosttillskott och PWO men skulle aldrig röra steroider. Men kopplingen mellan kaffe och alkohol var så dumt att det fick ta lite av min tid att angripa ;)

Tänk att vi 2008 sitter och snackar inkörsportsteorier.*gah!*

delta_mats
2008-09-23, 12:04
Dom som verkligen är intresserade av att se hur stor man kan bli utan doping, kan ta en titt på den här sidan. Steroider tror jag började komma på 40-50-talet, de flesta av dom här herrarna var verksamma innan dess. Tänk också på att dom inte hade den kunskap vi har idag om träning och kost.

http://www.sandowmuseum.com/musclechampsone.html

jwzrd
2008-09-23, 12:05
Tänk att vi 2008 sitter och snackar inkörsportsteorier.*gah!*

Du är uppmärksam!

Commando1980
2008-09-23, 12:11
På tal om ingenting, Van Damme, dopad eller ej? Nog måste det gå att få en muskulös kropp utan doping?

http://munfitnessblog.com/wp-content/uploads/2008/02/kickboxer-jean-claude-van-damme-poster.jpg


det går (för vissa) att få van dammes kropp utan att nyttja olagliga preparat, men van damme använde dopingpreparat.

mjukglass
2008-09-23, 13:06
Van Damme har väl förfan suttit på torken för att han inte kunde sluta använda vitamin S.

Till trådskaparen. Om du nu inte tror på någon utav dem som i tråden varit realistiska och sagt att du troligtvis aldrig oavsett fusk kommer se ut som Ken Shamrock i kroppen kan du inte gå till lite gym o kika runt bland de tränande. Hur många är det som gympressar 230kg+ i bänken raw och har vaskulära rutor på magen.

Kolla runt lite, fråga hur länge folk har tränat osv. Kom gärna tillbaka till tråden och redovisa.

Endura
2008-09-23, 13:09
Dom som verkligen är intresserade av att se hur stor man kan bli utan doping, kan ta en titt på den här sidan. Steroider tror jag började komma på 40-50-talet, de flesta av dom här herrarna var verksamma innan dess. Tänk också på att dom inte hade den kunskap vi har idag om träning och kost.

http://www.sandowmuseum.com/musclechampsone.html

Ett av de bästa inläggen hittills! :thumbup:

Anders The Peak
2008-09-23, 13:11
Dom som verkligen är intresserade av att se hur stor man kan bli utan doping, kan ta en titt på den här sidan. Steroider tror jag började komma på 40-50-talet, de flesta av dom här herrarna var verksamma innan dess. Tänk också på att dom inte hade den kunskap vi har idag om träning och kost.

http://www.sandowmuseum.com/musclechampsone.html
Den här från 1904 är inte dålig. Med moderna träningsredskap och träningskunskaper så hade han nog även varit grym på en bodybuildingtävling i dagsläget. Antagligen med rätt motivation och mindre tro på preparatens undergörande och enda möjlighet till muskelutveckling så räcker antagligen den egna produktionen mer än väl till.
http://www.sandowmuseum.com/treloar.jpg

Martin Löwgren
2008-09-23, 13:16
Vill du ha exempel på vad alla friska kan nå utan doping har du tex Ryan Reynolds:

http://bestof.provocateuse.com/images/photos/ryan_reynolds_99.jpg

http://www.drabbuh.com/chadsspace/images/misc/Ryan_Reynolds_blade3.jpg


Jag skulle sätta pengar på att en brutal majoritet av tjejerna i världen skulle välja en kille med Reynolds-kropp framför en BBs.

Men som tur va så tränar inte alla för att andra ska få intrycket av att man är vältränad eller att tjejer ska tycka att man är snygg.

Tränar man för andras skull eller för att tjejer ska bli imponerande vet jag inte om man ska skratta eller gråta.

Jag tränar för min egen skull och ingen annans (och tycker dessutom en BB ser 100gr bättre ut än han på bilden så smaken är ju alltid delad)

Grubben
2008-09-23, 13:21
det går (för vissa) att få van dammes kropp utan att nyttja olagliga preparat, men van damme använde dopingpreparat.

Börjar detta gå utför backen.
Van damme är fruktansvärt vältränad men inte fan är han ''stor''. Finns ''miljontals'' bilder av våran favorit van damme, leta lite fler bilder på killen, i andra vinklar och andra poser.

Anders The Peak
2008-09-23, 13:22
Men som tur va så tränar inte alla för att andra ska få intrycket av att man är vältränad eller att tjejer ska tycka att man är snygg.

Tränar man för andras skull eller för att tjejer ska bli imponerande vet jag inte om man ska skratta eller gråta.

Jag tränar för min egen skull och ingen annans (och tycker dessutom en BB ser 100gr bättre ut än han på bilden så smaken är ju alltid delad)
Martin kan inte du lägga in en bild som du tycker är tilltalande (Målbild för din egen träning)?
Jag tror att den här killen skulle ha varit mäkta imponerande idag också:
1876 - 1920 Absolut dopningsfri...
http://www.sandowmuseum.com/1111bobbypandur.jpg

Langster
2008-09-23, 13:48
Men som tur va så tränar inte alla för att andra ska få intrycket av att man är vältränad eller att tjejer ska tycka att man är snygg.

Tränar man för andras skull eller för att tjejer ska bli imponerande vet jag inte om man ska skratta eller gråta.

Jag tränar för min egen skull och ingen annans (och tycker dessutom en BB ser 100gr bättre ut än han på bilden så smaken är ju alltid delad)
Du anser väl att du är bodybuilder el. dyl? Då tränar du ju automatiskt för andra. Även om du känner att det är för din egen del du vill ställa dig på en scen, så hade du ju knappast gjort det om det inte fanns någon publik.

Jag tror inte att du skulle träna och deffa osv om du var den sista människan på jorden. Även om spegeln är din bästa vän.

Black Star Abyss
2008-09-23, 14:11
Van Damme har väl förfan suttit på torken för att han inte kunde sluta använda vitamin S.

Till trådskaparen. Om du nu inte tror på någon utav dem som i tråden varit realistiska och sagt att du troligtvis aldrig oavsett fusk kommer se ut som Ken Shamrock i kroppen kan du inte gå till lite gym o kika runt bland de tränande. Hur många är det som gympressar 230kg+ i bänken raw och har vaskulära rutor på magen.

Kolla runt lite, fråga hur länge folk har tränat osv. Kom gärna tillbaka till tråden och redovisa.

Jag har förstått att det aldrig blir någon Shamrock. Men jag försöker spekulera kring min genetiska gräns, dvs jag vill hitta en konkret målbild som jag kan arbeta mot. Jag skulle vilja "se" vad jag kan uppnå på 1, 4 och 10 år, så man hela tiden har en bra målbild. Kortsiktiga mål kombinerat med långsiktiga är bra motivation! Små regelbunda framsteg bäddar för stora resultat. :)

Dom som verkligen är intresserade av att se hur stor man kan bli utan doping, kan ta en titt på den här sidan. Steroider tror jag började komma på 40-50-talet, de flesta av dom här herrarna var verksamma innan dess. Tänk också på att dom inte hade den kunskap vi har idag om träning och kost.

http://www.sandowmuseum.com/musclechampsone.html

De var definitivt generellt sett mindre på den tiden, men samtidigt har de alla en imponerande fysik.

Den här från 1904 är inte dålig. Med moderna träningsredskap och träningskunskaper så hade han nog även varit grym på en bodybuildingtävling i dagsläget. Antagligen med rätt motivation och mindre tro på preparatens undergörande och enda möjlighet till muskelutveckling så räcker antagligen den egna produktionen mer än väl till.

Ja, det går nog onekligen att komma långt bara man ger sig fan på det.

Racso
2008-09-23, 14:32
Men som tur va så tränar inte alla för att andra ska få intrycket av att man är vältränad eller att tjejer ska tycka att man är snygg.

Tränar man för andras skull eller för att tjejer ska bli imponerande vet jag inte om man ska skratta eller gråta.

Jag tränar för min egen skull och ingen annans (och tycker dessutom en BB ser 100gr bättre ut än han på bilden så smaken är ju alltid delad)

Håller med till 100%, men INGEN i världen använder steroider "för sin egen skull".

Edit: Langster satte den först.

jwzrd
2008-09-23, 14:34
Håller med till 100%, men INGEN i världen använder steroider "för sin egen skull".

Edit: Langster satte den först.

Alla i hela världen tycker att du har fel.

Racso
2008-09-23, 14:36
Alla i hela världen tycker att du har fel.

Läs Langsters inlägg, så slipper du vara grälsjuk. (och jag slipper förklara) :thumbup:

jwzrd
2008-09-23, 14:37
Läs Langsters inlägg, så slipper du vara grälsjuk. (och jag slipper förklara) :thumbup:

Jag har läst hans inlägg, jag är inte grälsjuk (nu) och du har fortfarande fel. Du har bestämt att introverta människor inte använder steroider och det är inte rimligt.

Martin Löwgren
2008-09-23, 14:40
Du anser väl att du är bodybuilder el. dyl? Då tränar du ju automatiskt för andra. Även om du känner att det är för din egen del du vill ställa dig på en scen, så hade du ju knappast gjort det om det inte fanns någon publik.

Jag tror inte att du skulle träna och deffa osv om du var den sista människan på jorden. Även om spegeln är din bästa vän.

Jag tränar för att se vad jag kan åstakomma med min kropp. Jag vill se vart detta kan ta mig. Har inget som helst intresse och bryr mig inte för 5öre vad andra anser. Skulle jag lyssnat på vänner och familj skulle lagt ned träningen för länge sen för de tycker inte det är snyggt med 100kgs killar.

Folk får träna hur de vill och jag hjälper många med deras träning i mitt yrke men jag personligen tränar för mig själv och vill se vad jag själv kan göra med min kropp - det är motivation och drivkraften för mig.

Jag tävlar inte mot andra under tävling utan mot mig själv för att se hur bra jag kan bli.

Mvh

Martin Löwgren
2008-09-23, 14:41
Håller med till 100%, men INGEN i världen använder steroider "för sin egen skull".

Edit: Langster satte den först.

Vad har steroider med ens träningsfilosofi att göra?

De flesta som använder steroider kommer ju inte ens upp på en scen.

Racso
2008-09-23, 14:44
Jag har läst hans inlägg, jag är inte grälsjuk (nu) och du har fortfarande fel. Du har bestämt att introverta människor inte använder steroider och det är inte rimligt.

Introvärta? Det jag har "bestämt" är att folk som tar steorider, gör det pga vad andra tycker eller har ett behov av att känna sig bättre. Dvs tex vinna en tävling, bli stor för att man fått spö som liten, gillar responsen de får de av folk.


Jag gillar också resposen jag får, även om jag jämförelsevis med många på forumet är "liten", men jag skulle forsätta träna även om jag var sista människan på jorden. Däremot kommer jag aldrig ta AAS.

Smml
2008-09-23, 14:45
Håller med till 100%, men INGEN i världen använder steroider "för sin egen skull".

Edit: Langster satte den först.

?

Använder byggarna i Mr.O prepp för någon annans skull?

johanw
2008-09-23, 14:47
Jag har förstått att det aldrig blir någon Shamrock. Men jag försöker spekulera kring min genetiska gräns, dvs jag vill hitta en konkret målbild som jag kan arbeta mot. Jag skulle vilja "se" vad jag kan uppnå på 1, 4 och 10 år, så man hela tiden har en bra målbild. Kortsiktiga mål kombinerat med långsiktiga är bra motivation! Små regelbunda framsteg bäddar för stora resultat. :)



Tro det eller ej, med det finns forskare som försökt att svara på precis den frågan.

Här (http://www.weightrainer.net/bodypred.html) finns en räknare som tar fram några förväntade strategiska mått. Här (http://www.weightrainer.net/potential.html)finns en artikel om hur man gått tillväga för att erhålla funktionerna till räknaren.

Racso
2008-09-23, 14:47
Jag tränar för att se vad jag kan åstakomma med min kropp. Jag vill se vart detta kan ta mig. Har inget som helst intresse och bryr mig inte för 5öre vad andra anser. Skulle jag lyssnat på vänner och familj skulle lagt ned träningen för länge sen för de tycker inte det är snyggt med 100kgs killar.

Folk får träna hur de vill och jag hjälper många med deras träning i mitt yrke men jag personligen tränar för mig själv och vill se vad jag själv kan göra med min kropp - det är motivation och drivkraften för mig.

Jag tävlar inte mot andra under tävling utan mot mig själv för att se hur bra jag kan bli.

Mvh


Det rent skitsnack att en person tävlar mot själv om han eller hon tar AAS. (Jag antyder inte att du gör det själv.)

jwzrd
2008-09-23, 14:49
Introvärta? Det jag har "bestämt" är att folk som tar steorider, gör det pga vad andra tycker eller har ett behov av att känna sig bättre. Dvs tex vinna en tävling, bli stor för att man fått spö som liten, gillar responsen de får de av folk.


Jag gillar också resposen jag får, även om jag jämförelsevis med många på forumet är "liten", men jag skulle forsätta träna även om jag var sista människan på jorden. Däremot kommer jag aldrig ta AAS.

Du gör mig mycket konfunderad nu Racso. Först vill du att jag läser Langsters inlägg så att jag, underförstått då, Inser(tm) att alla som tränar gör det för andras skull. Sen går du vidare med att berätta att särskilt alla som missbrukar steroider fungerar så och avslutar sen med att du ändå inte ingår i gruppen "Alla som tränar" eftersom du inte behöver andras godkännande. Ärligt talat: hur fan ska du ha det?

jwzrd
2008-09-23, 14:49
Det rent skitsnack att en person tävlar mot själv om han eller hon tar AAS. (Jag antyder inte att du gör det själv.)

Varför gör AAS skillnad här?

Tolkia
2008-09-23, 14:52
Håller med till 100%, men INGEN i världen använder steroider "för sin egen skull".
Att göra något för att man vill ha en viss respons av sin omgivning (vilket som jag läser dina inlägg skulle vara orsaken till att man dopar sig) är också att göra något för sin egen skull. Du vill ju ha den respons du vill ha för att det känns bra i dig när du får den.

Racso
2008-09-23, 14:53
Du gör mig mycket konfunderad nu Racso. Först vill du att jag läser Langsters inlägg så att jag, underförstått då, Inser(tm) att alla som tränar gör det för andras skull. Sen går du vidare med att berätta att särskilt alla som missbrukar steroider fungerar så och avslutar sen med att du ändå inte ingår i gruppen "Alla som tränar" eftersom du inte behöver andras godkännande. Ärligt talat: hur fan ska du ha det?

Bra, det var det jag ville att du skulle fråga.

För att min träning påverkar min hälsa och livslängd positivt. Det gör inte AAS.

De som dopar skadar sin hälsa avsiktligt (och allvarligt) för att ändra ett attribut som i princip bara spelar roll i sociala sammanhang.

jwzrd
2008-09-23, 14:55
Bra, det var det jag ville att du skulle fråga.

För att jag tränar påverkar min hälsa positivt och livslängd positivt. Det gör inte AAS.

De som dopar skadar sin hälsa avsiktligt (och allvarligt) för att ändra ett attribut som i princip bara spelar roll i sociala sammanhang.

Men du berättade en bit upp precis att folk som tränar gör det för andras skull. Det gäller givetvis även dig.

Jag vill höra kopplingen mellan att medvetet göra saker som skadar kroppen och att göra saker för andras skull. Ren elitidrott är inte hälsosam heller, betyder det att Carolina Klüft tränar indirekt för din skull Racso?

Racso
2008-09-23, 14:57
Att göra något för att man vill ha en viss respons av sin omgivning (vilket som jag läser dina inlägg skulle vara orsaken till att man dopar sig) är också att göra något för sin egen skull. Du vill ju ha den respons du vill ha för att det känns bra i dig när du får den.


Ja självklart, men drar man det så långt så kan alla handlingar man gör härleds till att det känns bra.

Poängen är att man tar det steget via andra, att deras respons krävs. Tex som när fotomodeller dör på scen av svält.

Racso
2008-09-23, 15:01
Men du berättade en bit upp precis att folk som tränar gör det för andras skull. Det gäller givetvis även dig.

Jag vill höra kopplingen mellan att medvetet göra saker som skadar kroppen och att göra saker för andras skull. Ren elitidrott är inte hälsosam heller, betyder det att Carolina Klüft tränar indirekt för din skull Racso?


Nej det gjorde jag inte. Jag sa att folk som dopar sig gör det för andras skull. Jag dopar mig inte.

På vilket sätt är Klüfts träning skadlig?

Black Star Abyss
2008-09-23, 15:01
Tro det eller ej, med det finns forskare som försökt att svara på precis den frågan.

Här (http://www.weightrainer.net/bodypred.html) finns en räknare som tar fram några förväntade strategiska mått. Här (http://www.weightrainer.net/potential.html)finns en artikel om hur man gått tillväga för att erhålla funktionerna till räknaren.

The WeighTrainer
Maximum Muscular Bodyweight and Measurements Calculator

Height: 71 in Wrist: 6 in
Ankle: 8 in

Your estimated maximum muscular bodyweight at ~8% bodyfat is: 184.8 lbs

Your estimated maximum muscular measurements (@ ~8%-10% bodyfat) are:

Chest: 44.6 in Biceps: 16 in
Forearms: 12.8 in Neck: 15.6 in
Thighs: 23.9 in Calves: 16 in

Jag är nöjd om det stämmer. Behöver inte större biceps än 40cm i ospänt tillstånd (vilket jag förutsätter att det är) på 8% BF. Mitt mål kan då sägas vara 84kg på 8% kroppsfett. Det kan ändå inte vara orealistiskt att uppnå utan steroider.

jwzrd
2008-09-23, 15:04
Nej det gjorde jag inte. Jag sa att folk som dopar sig gör det för andras skull. Jag dopar mig inte.

På vilket sätt är Klüfts träning skadlig?

Du gav Langster medhåll och vidarebefodrade även andemeningen i hans inlägg.

Du har inte besvarat mina frågor, Racso. De finns kvar i mina inlägg så du behöver inte fråga efter dem heller.

Klüft har flera skador som hon ådragit sig i sin träning och sitt tävlande.

Racso
2008-09-23, 15:11
Du gav Langster medhåll och vidarebefodrade även andemeningen i hans inlägg.

Du har inte besvarat mina frågor, Racso. De finns kvar i mina inlägg så du behöver inte fråga efter dem heller.

Klüft har flera skador som hon ådragit sig i sin träning och sitt tävlande.

Du anser väl att du är bodybuilder el. dyl? Då tränar du ju automatiskt för andra. Även om du känner att det är för din egen del du vill ställa dig på en scen, så hade du ju knappast gjort det om det inte fanns någon publik.

Jag tror inte att du skulle träna och deffa osv om du var den sista människan på jorden. Även om spegeln är din bästa vän.

Ta bort det fetmarkerade så har du mitt uttalande, eftersom:

Jag gillar också resposen jag får, även om jag jämförelsevis med många på forumet är "liten", men jag skulle forsätta träna även om jag var sista människan på jorden. Däremot kommer jag aldrig ta AAS.


Apropå Klüft, så skadar hon inte sin kropp medvetet. Att tävla i friidrott är inte cancerframkallande, det är inte hormonrubbande och så vitt jag vet inte korrelerat med betydligt förhöjd dödlighet. Så din jämförelse är felaktig.

Jag har svarat på alla dina frågor.

Langster
2008-09-23, 15:12
Att göra något för att man vill ha en viss respons av sin omgivning (vilket som jag läser dina inlägg skulle vara orsaken till att man dopar sig) är också att göra något för sin egen skull. Du vill ju ha den respons du vill ha för att det känns bra i dig när du får den.

Det var det jag menade, självklart tränar ALLA för sin egen skull. Men utan feedback utifrån skulle ingen göra det. Feedback är ju t.ex beröm, men även jämförelse. Hade man inte haft någon att jämföra sig med så skulle det ju inte finnas någon mening med att se hur långt man kan ta sin egen kropp.

Varför skulle någon sträva efter att t.ex ta 200 kg i bänk om det inte fanns något att jämföra med? Är det bra eller dåligt med 200 i bänk? Tycker man det är bra så strävar man mot det, har man ingen aning eller till och med gissar på att det är dåligt så skiter man nog i det. Tycker man pga kroppskulturen att en vältränad kropp är attraktiv så strävar man mot det, om alla skulle tycka att det var fult så skulle man anse att den strävan vore lika konstig som om någon strävade efter att bli så fet som möjligt.

Självklart finns det en introvert sida med träning också, det är skönt och att vara vältränad/stark känns bra på flera sätt... Men ställer man sig på en scen där själva ändamålet är att folk ska jämföra en mot andra så kan man nog lägga ner snacket om att man tävlar mot sig själv. Tävlade man mot sig själv skulle spegeln funka lika bra.

Yankeee
2008-09-23, 15:13
Apropå Klüft, så skadar hon inte sin kropp medvetet.

Fan vad coolt att träna 10-15 pass i veckan under flera års tid utan att vara medveten om det.

Racso
2008-09-23, 15:15
Fan vad coolt att träna 10-15 pass i veckan under flera års tid utan att vara medveten om det.

Vad vill du säga med det? Att man inte ska stryketräna innan man är 16 för att man blir dvärg?

Yankeee
2008-09-23, 15:16
Vad vill du säga med det? Att man inte ska stryketräna innan man är 16 för att man blir dvärg?

Det som jwzrd redan har påpekat, att elitidrott att skadligt för kroppen och det är något som alla är medvetna om.

Racso
2008-09-23, 15:19
Det som jwzrd redan har påpekat, att elitidrott också att skadligt för kroppen och det är något som alla är medvetna om.

Jag trodde alla var medvetna om att man stannar i växten om man tränar i tidig ålder? (Nä just det, så var det inte, trots att "alla visste det")

Jag TROR att en friidrottare, fotbollsspelare eller liknande på elitnivå lever ett betydligt mer hälsosamt liv än medelsvensson. Däremot har jag inget bevis för det, inte du för din sak heller...

Yankeee
2008-09-23, 15:22
Jag trodde alla var medvetna om att man stannar i växten om träna i tidig ålder? (Nä just det, så var det inte, trots att "alla visste det")

Jag TROR att en friidrottare, fotbollsspelare eller liknande på elitnivå lever ett betydligt mer hälsosamt liv än medelsvensson. Däremot har jag inget bevis för det, inte du för din sak heller...

Inse att det inte spelar någon roll hur hälsosamt man lever när man tränar så mycket och hårt att kroppen tar skada av det.

Hur tror du att resultatet skulle bli om man jämförde skador hos 20 random roidare och 20 random fotbollsspelare i högsta ligan?

Racso
2008-09-23, 15:23
Inse att det inte spelar någon roll hur hälsosamt man lever när man tränar så mycket och hårt att kroppen tar skada av det.

Hur tror du att resultatet skulle bli om man jämförde skador hos 20 random roidare och 20 random fotbollsspelare i högsta ligan?


Räknar vi hormonrubbningar, gyno och skadliga cellförändringar...?

Behöver jag nog inte svara på...

Yankeee
2008-09-23, 15:26
Räknar vi hormonrubbningar, gyno och skadliga cellförändringar...?

Behöver jag nog inte svara på...

Skärp dig nu och inse hur fel du har. Om vi nu ska prata om fotbollsspelare så finns det knappast någon inte de högre divisionerna som inte har åkt på någon skada.
Det kan man knappast säga om random roidare. Helt enkelt för att man inte vet. En stukad fot eller ett knä ur led är aningen lättare att se än eventuella biverkningar.

Racso
2008-09-23, 15:36
Skärp dig nu och inse hur fel du har. Om vi nu ska prata om fotbollsspelare så finns det knappast någon inte de högre divisionerna som inte har åkt på någon skada.
Det kan man knappast säga om random roidare. Helt enkelt för att man inte vet. En stukad fot eller ett knä ur led är aningen lättare att se än eventuella biverkningar.

Gör du dig eller?

En vrickad fot, eller ett brutet ben läker. En hjärntumör, förstörda testiklar eller oxhjärta gör det inte.

Hur många per år dör av AAS hur många dör av fotboll. Ge dig för fan.

Fotboll är inte olagligt, viss boxning är olaglig, AAS är olagligt. Hmm.....


Jag tänker inte diskutera om fotboll ens i närheten är lika skadligt som AAS... Så jag avslutar mitt deltagande här.

johanw
2008-09-23, 15:38
Jag är nöjd om det stämmer. Behöver inte större biceps än 40cm i ospänt tillstånd (vilket jag förutsätter att det är) på 8% BF. Mitt mål kan då sägas vara 84kg på 8% kroppsfett. Det kan ändå inte vara orealistiskt att uppnå utan steroider.

Flexat tillstånd är det nog. Kolla i artikeln.
Tyvärr tror jag den där calculatorn är det bästa svaret du kommer kunna få angående din potential, eftersom den bygger på en regressionsanalys av ett antal rena byggare. Dock kan man ju anta att det finns en viss selection bias i underlaget, eftersom de som blir byggare oftast är de med anlag.
Hursomhelst, 40cm bicce i flexat tillstånd är väl inte så illa?

Black Star Abyss
2008-09-23, 15:42
Hursomhelst, 40cm bicce i flexat tillstånd är väl inte så illa?

Inte på 8% BF nej :D

johanw
2008-09-23, 15:46
Inte på 8% BF nej :D

Precis. 40cm är en enorm prestation. Iaf enligt mig, andra ser på det med en axelryckning.

Nåväl, nu då du fått bästa möjliga svar på din fråga och fått ett långsiktigt mål tycker jag du ska börja sätta upp mål på kort och medellång sikt.*flex*

Tolkia
2008-09-23, 15:49
Apropå Klüft, så skadar hon inte sin kropp medvetet. Att tävla i friidrott är inte cancerframkallande, det är inte hormonrubbande och så vitt jag vet inte korrelerat med betydligt förhöjd dödlighet. Så din jämförelse är felaktig.
Träning på elitnivå är hormonrubbande i allra högsta grad. Antalet elitsatsande idrottskvinnor med normal menstruationscykel är nog inte alltför stort. Det är en del av priset man väljer att betala. Jag skulle vilja påstå att Klüft & co. är väl medvetna om att och på vilket sätt de skadar sina kroppar, samt att ditt problem här ligger i det fetmarkerade.

jwzrd
2008-09-23, 15:49
Jag trodde alla var medvetna om att man stannar i växten om man tränar i tidig ålder? (Nä just det, så var det inte, trots att "alla visste det")

Jag TROR att en friidrottare, fotbollsspelare eller liknande på elitnivå lever ett betydligt mer hälsosamt liv än medelsvensson. Däremot har jag inget bevis för det, inte du för din sak heller...

Du pratar om en väldig massa saker samtidigt nu men har ändå inte besvarat mina frågor.

Det är ett faktum att Klüft har skador och det är även ett faktum att hon är en elitidrottare. Den bästa vi har (haft) i sverige och oerhört duktig och allting färg-TV. Det är bland annat hennes träning som gjort allt detta möjligt för henne... OCH det är även bland annat hennes träning som orsakat skadorna. Det är nästan 1:1 mellan elitträning och skador just eftersom det är en av de begränsningar som finns för hur bra någon kan bli i prestationsbundna sporter. Hur pass mycket och hårt man kan träna alltså.

Enligt dig är det liktydligt med att söka bekräftelse hos andra för sitt värv. Att medvetet skada sig själv som t ex i fallet med AAS då.

jwzrd
2008-09-23, 15:52
Gör du dig eller?

En vrickad fot, eller ett brutet ben läker. En hjärntumör, förstörda testiklar eller oxhjärta gör det inte.

Hur många per år dör av AAS hur många dör av fotboll. Ge dig för fan.

Fotboll är inte olagligt, viss boxning är olaglig, AAS är olagligt. Hmm.....


Jag tänker inte diskutera om fotboll ens i närheten är lika skadligt som AAS... Så jag avslutar mitt deltagande här.

Nu blandar du in ännu fler irrelevanta omständigheter och gräver dig ännu djupare ned. AAS har många och stora risker, det är inte vad detta handlar om. Legaliteten hör inte heller hit.

Flickan
2008-09-23, 15:55
jwzrd skrev: Förstår du verkligen inte vad det är han säger eller vill du bara ta ifrån Oldenmark en (stor) del av hans prestation för att du själv tycker att du är så förbannat jävla bra? I det här sammanhanget, alltså tävling och prestation, borde du prata mycket mindre och se till att komma upp på scen och visa hur bra du är. Ta dig till SM, visa vad du går för. Det får räcka med dopingsnack från dig för ett tag tycker jag. Folk kan ju knappt berätta om en fis de släppt utan att du ska bråka om huruvida prestationen var ren och hur bra du själv skulle kunna göra det.

Har läst tråden ganska noga och när jag kom till det här inlägget så tändes
en eld inom mig. Ungefär som när det blir bråk på riktigt i ens favoritdokusåpa
och man väntat på den scenen i 3 reklamer. Och så är det de sista de visar...

jwzrd verkar vara en ganska bråkig person, sällan jag ser något skrivet av
dig där du inte munhuggs med någon annan, men det där med fisen tyckte jag var roligt... :)

Racso
2008-09-23, 16:08
Träning på elitnivå är hormonrubbande i allra högsta grad. Antalet elitsatsande idrottskvinnor med normal menstruationscykel är nog inte alltför stort. Det är en del av priset man väljer att betala. Jag skulle vilja påstå att Klüft & co. är väl medvetna om att och på vilket sätt de skadar sina kroppar, samt att ditt problem här ligger i det fetmarkerade.

Helt seriöst, tycker du skadorna/riskerna är jämförbara med de som ett AAS-bruk ger?

Väldigt många som är grälsjuka här, så om vi bortser från mina argument. Vad är din åsikt? Att folk som tar AAS i allmänhet är självsäkra och fysiskt sunda människor, samt att de gör det av den fantastiska njutning det innebär att knappt kunna torka sig i röven på av den enorma massan?

Racso
2008-09-23, 16:12
Du pratar om en väldig massa saker samtidigt nu men har ändå inte besvarat mina frågor.

Det är ett faktum att Klüft har skador och det är även ett faktum att hon är en elitidrottare. Den bästa vi har (haft) i sverige och oerhört duktig och allting färg-TV. Det är bland annat hennes träning som gjort allt detta möjligt för henne... OCH det är även bland annat hennes träning som orsakat skadorna. Det är nästan 1:1 mellan elitträning och skador just eftersom det är en av de begränsningar som finns för hur bra någon kan bli i prestationsbundna sporter. Hur pass mycket och hårt man kan träna alltså.

Enligt dig är det liktydligt med att söka bekräftelse hos andra för sitt värv. Att medvetet skada sig själv som t ex i fallet med AAS då.

Det var du som bytte samtalsämne, jag hakade på av artighet.

Sen bör du verkligen lära dig att inte lägga ord i käften på folk, för jag tror inte det handlar om att du inte förstår vad du läser. Hon är enligt mig raka motsatsen till nån liten gosse som trycker sprutor i rumpan. Hon tar sig förbi hinder och når sina mål genom hårt arbete, inte genom att ta dopa sig och sen bli diskad som Ludmilla.

Racso
2008-09-23, 16:14
Nu blandar du in ännu fler irrelevanta omständigheter och gräver dig ännu djupare ned. AAS har många och stora risker, det är inte vad detta handlar om. Legaliteten hör inte heller hit.

Nej det är inte irrelevant. "Legaliteten" i fallen jag nämnde är direkt beroende av hälsoriskerna.

jwzrd
2008-09-23, 16:16
Det var du som bytte samtalsämne, jag hakade på av artighet.

Sen bör du verkligen lära dig att inte lägga ord i käften på folk, för jag tror inte det handlar om att du inte förstår vad du läser. Hon är enligt mig raka motsatsen till nån liten gosse som trycker sprutor i rumpan. Hon tar sig förbi hinder och når sina mål genom hårt arbete, inte genom att ta dopa sig och sen bli diskad som Ludmilla.

1) Kommer jag att få svar på mina frågor?

2) Jag lägger inte ord i någons käft utan hjälper dig snarare att förstå hela konsekvensen av det du påstår. Att det inte blir som du tänkt dig beror på att du inte tänkt från början. Sanningen är den att du bara fällt svepande och ogenomtänkta kommentarer om alla tränande människor och om människor som missbrukar steroider. Vidare visar det sig att du inte har en aning om vad elitträning innebär.

Dopade sig Ludmila för att få bekräftelse, Racso?

jwzrd
2008-09-23, 16:18
Nej det är inte irrelevant. "Legaliteten" i fallen jag nämnde är direkt beroende av hälsoriskerna.

Det är inte hälsoriskerna vi talar om Racso utan om huruvida alla AAS-missbrukare gör det de gör för andras skull eller inte. Du hävdar det på basis av att AAS är skadligt. AAS är skadligt men så är även elitträning och det vill du inte kalla för att vara för andras skull.

Hur många gånger ska vi gå igenom detta Racso?

Racso
2008-09-23, 16:19
Visst det är ett kroppsbyggarforum, så man får ju räkna med att folk är lite liberala eller "taggen utåt" när det gäller detta.

Men det är direkt sjukt att jämföra en förebild som arbetar stenhårt och pressar sig till sitt yttersta för att nå sina mål, med en nån liten nisse som akut vill bli stor för att "få brudar", "se biffig och farlig ut" eller ännu värre "fuska till sig en medalj".

I den här tråden har jag inte fel.

Racso
2008-09-23, 16:20
Det är inte hälsoriskerna vi talar om Racso utan om huruvida alla AAS-missbrukare gör det de gör för andras skull eller inte. Du hävdar det på basis av att AAS är skadligt. AAS är skadligt men så är även elitträning och det vill du inte kalla för att vara för andras skull.

Hur många gånger ska vi gå igenom detta Racso?

Ja men gubben, det är ju en del av argument, har du glömt det? Att han/hon SKADAR sin kropp... (och till vilken grad, kommer du ihåg exemplet med AAS och fotboll?)

jwzrd
2008-09-23, 16:22
Visst det är ett kroppsbyggarforum, så man får ju räkna med att folk är lite liberala eller "taggen utåt" när det gäller detta.

Men det är direkt sjukt att jämföra en förebild som arbetar stenhårt och pressar sig till sitt yttersta för att nå sina mål, med en nån liten nisse som akut vill bli stor för att "få brudar", "se biffig och farlig ut" eller ännu värre "fuska till sig en medalj".

I den här tråden har jag inte fel.

Du snackar om 10 olika saker nu. Jämförelsen du gör här och nu plötsligt har inte med ämnet vi diskuterar att göra. Du byter hela tiden ämne från dina ursprungliga svepande påståenden om varför olika kategorier människor tränar.

Säg till när du är beredd att återgå till ämnet. Vi väntar så länge.

Racso
2008-09-23, 16:22
1) Kommer jag att få svar på mina frågor?

2) Jag lägger inte ord i någons käft utan hjälper dig snarare att förstå hela konsekvensen av det du påstår. Att det inte blir som du tänkt dig beror på att du inte tänkt från början. Sanningen är den att du bara fällt svepande och ogenomtänkta kommentarer om alla tränande människor och om människor som missbrukar steroider. Vidare visar det sig att du inte har en aning om vad elitträning innebär.

Dopade sig Ludmila för att få bekräftelse, Racso?

1) du har fått det ca 3 gånger i tråden.

2) Vi gör så här då: Bevisa motsatsen.

Racso
2008-09-23, 16:25
Du snackar om 10 olika saker nu. Jämförelsen du gör här och nu plötsligt har inte med ämnet vi diskuterar att göra. Du byter hela tiden ämne från dina ursprungliga svepande påståenden om varför olika kategorier människor tränar.

Säg till när du är beredd att återgå till ämnet. Vi väntar så länge.

Jag håller mig fortfarande till ämnet, jag kan förstå att vissa fäktar för sin självkänsla, men det hjälper inte att spela dum eller skylla på motparten, för att försöka motivera sitt nuvarande eller tidigare bruk.

jwzrd
2008-09-23, 16:29
Ja men gubben, det är ju en del av argument, har du glömt det? Att han/hon SKADAR sin kropp... (och till vilken grad, kommer du ihåg exemplet med AAS och fotboll?)

Ok, kuken (vi kallar ju varandra för våra respektive smeknamn nu), båda skadar sin kropp. Det är skönt att ha dig med i båten igen. Båda skadar sin kropp och enligt dig betyder det att det de gör är för andras skull.

Detta skrev du:
"Introvärta? Det jag har "bestämt" är att folk som tar steorider, gör det pga vad andra tycker eller har ett behov av att känna sig bättre. Dvs tex vinna en tävling, bli stor för att man fått spö som liten, gillar responsen de får de av folk.

[...]"

De dopar sig för andras skull.

Sen försöker du förklara varför AAS-missbruk är "för andras skull" med att de skadar kroppen:

"För att min träning påverkar min hälsa och livslängd positivt. Det gör inte AAS.

De som dopar skadar sin hälsa avsiktligt (och allvarligt) för att ändra ett attribut som i princip bara spelar roll i sociala sammanhang."

Jag upplyser dig om att elitidrott innebär träning som skadar kroppen och undrar hur du förhåller dig till det. Det innebär ju liksom att orsaken du själv använder till varför AAS-missbruk grundar sig i att träna för andras skull även gäller elitidrott. Men... du är inte så intresserad av att inse att konsekvenserna av dina påstående blir just så. Och där är vi nu.

Racso
2008-09-23, 16:29
Vi gör det lätt då.

jwzrd: Varför tar folk androgena anabola steroider?

jwzrd
2008-09-23, 16:31
1) du har fått det ca 3 gånger i tråden.

Du har svarat på en mängd av dina egna (för ämnet irrelevanta) frågor men inte mina.

2) Vi gör så här då: Bevisa motsatsen.

Bevisa för mig att det inte finns gröna flygande elefanter. Ärligt talat, Racso, den som gör ett påstående är den som underbygger det. Det är precis det som sker här; jag ber dig belägga dina påståenden om Alla som tränar och de om Alla som missbrukar AAS.

jwzrd
2008-09-23, 16:34
Vi gör det lätt då.

jwzrd: Varför tar folk androgena anabola steroider?

Vilka? Det finns en mängd olika skäl för varje person och det finns en mängd olika grupper.

Det finns de som använder det av precis de skäl du räknar upp, alltså att snabbare få mer muskler för att passa ideal man upplever att andra belägger en med. Dvs: för andras skull.

Det finns även de som gör det för att nå idrottsliga prestationer som sannolikt inte går att nå utan. T ex friidrott, tyngdlyftning och cykling på elitnivå i världen just nu. Att påstå att dessa dopar sig för att passa in hos andra eller på grund av kroppsliga ideal eller vadhelst du vill belägga dem med är helt befängt.

Racso
2008-09-23, 16:36
Jag upplyser dig om att elitidrott innebär träning som skadar kroppen och undrar hur du förhåller dig till det. [1]

Det innebär ju liksom att orsaken du själv använder till varför AAS-missbruk grundar sig i att träna för andras skull även gäller elitidrott. [2]

Men... du är inte så intresserad av att inse att konsekvenserna av dina påstående blir just så. Och där är vi nu.[3]


[1] Jag håller med om att idrotta medför ökad risk för skador.

[2] Jag har sagt att riskerna med AAS är ojämförbara med riskerna elitidrottande medför. ("hur många dör av AAS och hur många dör av fotboll")

[3]Det är så du ser att det blir. Med hänvisning till punkterna ovan gällande hur jag ser det.

Racso
2008-09-23, 16:39
Vilka? Det finns en mängd olika skäl för varje person och det finns en mängd olika grupper.

Det finns de som använder det av precis de skäl du räknar upp, alltså att snabbare få mer muskler för att passa ideal man upplever att andra belägger en med. Dvs: för andras skull.

Det finns även de som gör det för att nå idrottsliga prestationer som sannolikt inte går att nå utan. T ex friidrott, tyngdlyftning och cykling på elitnivå i världen just nu. Att påstå att dessa dopar sig för att passa in hos andra eller på grund av kroppsliga ideal eller vadhelst du vill belägga dem med är helt befängt.

Inte alls befängt.

Följdfråga: Vad är en siffra på ett dokument (100m på 9 blankt, om man inte har någon referens)?

Min poäng är att personen vill slå EN ANNANS rekord. Skulle man bara tävla mot sig själv behöver man inte steroider, för hängivenhet och hårt arbetet kommer att resultera i att man till slut gör det.

jwzrd
2008-09-23, 16:43
[1] Jag håller med om att idrotta medför ökad risk för skador.

[2] Jag har sagt att riskerna med AAS är ojämförbara med riskerna elitidrottande medför. ("hur många dör av AAS och hur många dör av fotboll")

[3]Det är så du ser att det blir. Med hänvisning till punkterna ovan gällande hur jag ser det.

Men det finns ingen riskjämförelse här. Det var frågan om att du påstod att det var just riskerna med AAS som gjorde det till något som sker för andras skull. Jag försökte visa dig det befängda i ett sådant antagande med att tala om riskerna med träning på elitnivå.

jwzrd
2008-09-23, 16:43
Inte alls befängt.

Följdfråga: Vad är en siffra på ett dokument (100m på 9 blankt, om man inte har någon referens)?

Min poäng är att personen vill slå EN ANNANS rekord. Skulle man bara tävla mot sig själv behöver man inte steroider, för hängivenhet och hårt arbetet kommer att resultera i att man till slut gör det.

Du har en bit kvar att gå från att slå någons rekord till att slå någons rekord för någon annans skull.

LindaS
2008-09-23, 17:00
Jag skulle varken träna eller dopa mig för någon annans skull. Tränar gör jag för mitt eget välmående och dopar mig gör jag inte för någon.

Racso
2008-09-23, 17:02
Men det finns ingen riskjämförelse här. Det var frågan om att du påstod att det var just riskerna med AAS som gjorde det till något som sker för andras skull. Jag försökte visa dig det befängda i ett sådant antagande med att tala om riskerna med träning på elitnivå.

Självklart är det inte risken som är orsaken, utan den förstärker. Att man vill, "trots"...

Den här diskussionen är lite som silikontuttar. Att tjejen gör det "för sin skull". Hennes anledning är inte att ha plastimplantat bakom bröstvårtorna, utan att ändra responsen hon får från sin omgivning. (Jag tror alltså att Langsters första stycke gäller här, hon skulle fan inte fixa tuttarna om hon var "sist på jorden")

Racso
2008-09-23, 17:04
Du har en bit kvar att gå från att slå någons rekord till att slå någons rekord för någon annans skull.

Exakt samma sak. Jag menar inte att du ska slå rekordet för Tricklev ska bli glad, utan du gör det för att känna dig bättre eller njuta av ljublet på arenan.

Skulle jag springa 100m skulle jag defenetivt göra det för ljublet på arenan. Som fucking what att jag springer 100m på 9sek. Det gör inte mitt liv bättre för det (annat än den respons jag får för det)

Yes
2008-09-23, 17:05
Självklart är det inte risken som är orsaken, utan den förstärker. Att man vill, "trots"...

Den här diskussionen är lite som silikontuttar. Att tjejen gör det "för sin skull". Hennes anledning är inte att ha plastimplantat bakom bröstvårtorna, utan att ändra responsen hon får från sin omgivning. (Jag tror alltså att Langsters första stycke gäller här, hon skulle fan inte fixa tuttarna om hon var "sist på jorden")
Man kan alltså inte göra sig mer attraktiv för sin egen skull?

Racso
2008-09-23, 17:10
Man kan alltså inte göra sig mer attraktiv för sin egen skull?

Om du skadar eller sakta dödar dig själv, så anser jag inte att du gör dig vacker för din skull.

(Vad du tycker är snyggt är i allmänhet det du lärt dig tycka, varför springer vi inte runt med folkdräkt istället för kostym)

Yes
2008-09-23, 17:13
Om du skadar eller sakta dödar dig själv, så anser jag inte att du gör dig vacker för din skull.
Men då är det ju alltså risken som är orsaken?

Lajne
2008-09-23, 17:13
Om du skadar eller sakta dödar dig själv, så anser jag inte att du gör dig vacker för din skull.
Du blandar ihop motivsfrågan med resultatfrågan. Resultatet är förvisso kanske inte att de genomsnittliga AAS-brukarna, ur en objektiv synvinkel, har gagnat sig själva, men det hindrar inte att deras motiv i vissa, enskilda fall (inte dra alla över en kam här nu;)) har gått ut på just detta.

Racso
2008-09-23, 17:15
Men då är det ju alltså risken som är orsaken?

Jag hann inte köra en andra edit...

Edit2: Det är inte skadligt eller dödligt att byta kläder.

Edit3 :D : Jag måste fundera.

Tolkia
2008-09-23, 17:15
Om du skadar eller sakta dödar dig själv, så anser jag inte att du gör dig vacker för din skull.
Om det är definitionen på när något är för ens egen/någon annans skull: För vems skull knarkar en knarkare (som bevisligen sakta dödar sig själv)?

Jag håller med dig (om det nu är den linjen du företräder, jag måste säga att det börjar bli mer än lovligt förvirrat) om att extern tillförsel av steroider (m.fl. prestatinshöjande preparat) bör och skall undvikas i andra sammanhang än när medicinskt behov föreligger, men psykologiserandet har övergått i bisarrerier.

jwzrd
2008-09-23, 17:16
Självklart är det inte risken som är orsaken, utan den förstärker. Att man vill, "trots"...

Den här diskussionen är lite som silikontuttar. Att tjejen gör det "för sin skull". Hennes anledning är inte att ha plastimplantat bakom bröstvårtorna, utan att ändra responsen hon får från sin omgivning. (Jag tror alltså att Langsters första stycke gäller här, hon skulle fan inte fixa tuttarna om hon var "sist på jorden")

Ja den är helt klart relaterad. Det jag säger är att det inte är så alla fungerar i fallet träning.

Exakt samma sak. Jag menar inte att du ska slå rekordet för Tricklev ska bli glad, utan du gör det för att känna dig bättre eller njuta av ljublet på arenan.

Skulle jag springa 100m skulle jag defenetivt göra det för ljublet på arenan. Som fucking what att jag springer 100m på 9sek. Det gör inte mitt liv bättre för det (annat än den respons jag får för det)

Det är verkligen inte samma sak.

Racso
2008-09-23, 17:31
Vi gör såhär. För jag vet nästan inte själv vad jag tycker längre...

Jag tror att en övervägande majoritet av de som dopar sig gör det av samma anledning som gör att tjejer fixar tuttarna. (Dvs för att påverka vad andra tycker om de.) Jag erkänner att jag tog i med "alla".


...och slänger in:

"At times one remains faithful to a cause only because its opponents do not cease to be insipid." (c) Friedrich Nietzsche *rolleyes*

Yankeee
2008-09-23, 17:40
Jag tror att en övervägande majoritet av de som dopar sig gör det av samma anledning som gör att tjejer fixar tuttarna. (Dvs för att påverka vad andra tycker om de.) Jag erkänner att jag tog i med "alla".




Om vi då låtsas att det precis som du säger. Att folk gör si och så för att påverka andra. Varför tror du att det är så? Varför finns det behovet?

Allan
2008-09-23, 17:45
Frågan är om det är relevant att jämföra doping i erkända sporter med doping inom byggningen, där nästintill 100% av de som dopar sig aldrig nånsin kommer att tävla. Däremot är jag inte alls övertygad om att det bara är kosmetiska skäl som avgör - jag känner rätt många som dopar sig/har dopat sig som icke någonsin kommer visa sig avklädda. Jag tror att det handlar om att stimulera det egna belöningssystemet.

dyxeldoff
2008-09-23, 17:57
Dålig jämförelse måste jag säga. Alla dessa boosters hit och dit är utan tvekan en inkörsport till doping, precis som alkohol och tobak är en inkörsport till olagliga droger. Sedan hur stor porten är lär väl såklart variera. Men hur du kan säga att lagliga "prestationshöjande medel" inte är en sluss till de olagliga? Att sedan steroider verkligen fungerar till skillnad från diverse boosters, det hör inte ihop.

Själv skiter jag fullständigt i detta eftersom det är oundvikligt. Jag använder själv kosttillskott och PWO men skulle aldrig röra steroider. Men kopplingen mellan kaffe och alkohol var så dumt att det fick ta lite av min tid att angripa ;)

jo man tycker som man vill
hadde inte lagliga kosttillskott funnits så tor jag knappast att det varit färre som hadde valt att dopa sig.

Black Star Abyss
2008-09-23, 18:05
Hur fan kunde tråden förvandlas till en semantisk grältråd?

Anders The Peak
2008-09-23, 18:29
The WeighTrainer
Maximum Drug-Free Bodybuilding Potential Calculator

johanw[/B];3219036]Tro det eller ej, med det finns forskare som försökt att svara på precis den frågan.

Här (http://www.weightrainer.net/bodypred.html) finns en räknare som tar fram några förväntade strategiska mått. Här (http://www.weightrainer.net/potential.html)finns en artikel om hur man gått tillväga för att erhålla funktionerna till räknaren.

Här kan ni räkna ut hur mycket muskler just du kan få utan droger och det verkar stämma rätt hyggligt precist.

Grubben
2008-09-23, 18:51
Om vi då låtsas att det precis som du säger. Att folk gör si och så för att påverka andra. Varför tror du att det är så? Varför finns det behovet?

Enkelt. För att få synas. Att få en del av denna ''kaka'' de annars på naturlig väg skulle gå miste om. God natt.

Yankeee
2008-09-23, 19:01
Enkelt. För att få synas. Att få en del av denna ''kaka'' de annars på naturlig väg skulle gå miste om. God natt.

Frågan var "varför finns behovet?", inget annat.

50cent
2008-09-23, 19:01
om man verkligen offrar allt och verkligen lever bodybuilding: sover som en bebis minst 8h, äter perfekt och bulkar upp sig till sjuka vikter 100kg>, tränar smart och effektivt, tränar absolut ingen cardio kanske en liten promenad på sin höjd så är jag helt övertygad att man kan bli minst lika biffig nån gång förutsatt att man har vanliga genomsnitt gener

Ungrim
2008-09-24, 09:01
Hursomhelst, 40cm bicce i flexat tillstånd är väl inte så illa?

Det beror ju lite på, för mig är det väldigt illa.

Jag har 42 cm i flexat tillstånd, men mina armar serut som spaghetti på min 186 centimeters kropp med tillhörande långa armar.

Ungrim
2008-09-24, 09:21
Körde kalkylen om hur stor man kan bli.

För bicepsen blev mitt resultat 43,18.*cry*

Ska bli kul å se om det stämmer, förhoppningsvis inte.