handdator

Visa fullständig version : micro whey active - frågor


peppe@halmstad
2008-09-11, 16:28
Hej jag har en del frågor som jag skulle vilja ha svar på, alla passar kanske inte in i kost forumet men det får bli som det blir.

Jag är då en pojk på 17 år och är 1,78 cm lång och väger dock endast 65 kilo.

Har nu tränat seriöst i 1år ungefär men har då enbart kört med gainer. Men idag så fixade jag hem ´lite protein och kreatin min fråga är då hur ofta ska jag ta protinet 1-2 gånger per dag eller mer? (jag äter 4 gånger dagligen och dricker då mjölk också)

har hört att man ska ligga på ungefär 2g per kroppsvikt.

Sedan undrar jag om det är dåligt att köpa billiga tillskott, jag har kört med selfs produkter nu, tycker dom är billiga och bra lever somsagt på 1000kr i månaden *screwy*

Jag hittade även en sida som sålde billigt tillskott som hette svenska kosttillskott nått man kan lita på ?

Handcuff
2008-09-11, 16:30
http://www.kolozzeum.com/

King Grub
2008-09-11, 16:33
Har nu tränat seriöst i 1år ungefär men har då enbart kört med gainer. Men idag så fixade jag hem ´lite protein och kreatin min fråga är då hur ofta ska jag ta protinet 1-2 gånger per dag eller mer? (jag äter 4 gånger dagligen och dricker då mjölk också)

har hört att man ska ligga på ungefär 2g per kroppsvikt.


Det är en vettig siffra, och det finns därmed inga "ska"-tillfällen för proteinpulver. Det är smidigt i samband med träning, men om du skall eller bör använda det vid flera tillfällen är helt upp till dig och beror på maten du äter. Får du inte tillräckligt med protein från maten (av någon anledning), kan du komplettera upp mängden med proteinpulver, men det är inget som gör någon skillnad i "effekt" jämfört med samma mängd protein från mat.

peppe@halmstad
2008-09-11, 16:40
Det är en vettig siffra, och det finns därmed inga "ska"-tillfällen för proteinpulver. Det är smidigt i samband med träning, men om du skall eller bör använda det vid flera tillfällen är helt upp till dig och beror på maten du äter. Får du inte tillräckligt med protein från maten (av någon anledning), kan du komplettera upp mängden med proteinpulver, men det är inget som gör någon skillnad i "effekt" jämfört med samma mängd protein från mat.

okej jo men jag tänkte mest på morgonen då käkar jag 2 mackor då skulle extra protein vara bra. annars så bryter väl kroppen ner muskler till energi eller?*screwy*

jag tränar 3 gånger i veckan btw