handdator

Visa fullständig version : ang konstig träningsverk


x_776
2008-09-11, 11:31
hej
jag har trännat nu efter sommarn har även trännat innan men tagit ett sommarlov från träningen o nu när jag har börjat har jag märkt att jag inte har fått träningsverk dan efter utan 2 dagar efter träning, o jag trännar 1dag 1 dag vila så blir jävligt jobbig när jag trännar med verk, någon som har något bra svar

Pompere
2008-09-11, 11:47
Träna inte när du har träningsvärk om det försämrar prestationen.
Kan känna sådär också ifall jag har haft litet uppehåll. Enda man kan göra är att det tar ganska lugnt och vila extra mycket (musklerna behöver större återhämtningstid nu när du har haft uppehåll och inte stimulerat dem på den nivån du utför på gymmet), sen efter 1-2 veckor kan man köra på som vanligt.

mangs
2008-09-11, 11:50
Jag tycker oftast att träningsvärken är som värst 36-48 timmar efter ett avslutat pass. Det är fullt normalt och inget konstigt att man får träningsvärk när man utsätter sig från något nytt som kroppen inte är van vid.

LindaS
2008-09-11, 11:55
Det är helt normalt att sträningsvärken blir fördröjd, helst efter ett träningsuppehåll. Det är dock inte ett dugg "farligt" att träna med träningsvärk, snarare bra att få upp lite cirkulation och rensa bort lite slagg. Det är många som "tränar bort träningsvärken". Tycker du det är för jobbigt att träna med värk, så kan du ju såklart välja längre vila om du vill, eller så står du ut.

x_776
2008-09-11, 12:32
okej tack för snabba svar

Commando1980
2008-09-11, 14:01
hej
jag har trännat nu efter sommarn har även trännat innan men tagit ett sommarlov från träningen o nu när jag har börjat har jag märkt att jag inte har fått träningsverk dan efter utan 2 dagar efter träning, o jag trännar 1dag 1 dag vila så blir jävligt jobbig när jag trännar med verk, någon som har något bra svar

för mig (och många andra jag pratat med) har ofta träningsvärken varit värst ca 48timmar efter genomfört pass, så jag tycker inte det är så konstigt.

speciellt för framsida och baksida lår.