handdator

Visa fullständig version : 400 m löpare


Calleman
2008-09-11, 07:46
Hej,

För att öka sin mjölksyratålighet, bli allmänt uppiggad och helt enkelt öka sin prestation i ett 400m lopp. Vilka prestationshöjare skulle passa till denna profil? Koffein känns självklar, men finns det något mer?

EiseltUK
2008-09-11, 07:49
Kreatinpyruvat + beta-alanin är en bra start. Eventuellt lite koffein på det också.

Calleman
2008-09-11, 07:50
Kreatinpyruvat + beta-alanin är en bra start. Eventuellt lite koffein på det också.

Med andra ord borde Truck eller Rage vara ett perfekt tillskott innan både träning och tävling?

EiseltUK
2008-09-11, 08:03
Med andra ord borde Truck eller Rage vara ett perfekt tillskott innan både träning och tävling?


Jag skulle köra just de ämnen jag nämnde. NO-produkter har du nog ingen glädje av. Kreatin-pyruvat har testats på bla finska olymiska kantotlandslaget som förbättrade en 500 meterssträcka med 3 sek vilket är bra för tävlande på den nivån. Det har också gjorts någon test som visade att kreatinpyruvat förbättrade reaktionstiden vilket kan vara intressant just i startmomentet. Det är möjligt att du kan få ungefär samma effekt av annat kreatin men jag har inte sett några studier på just detta.

Johan.S
2008-09-11, 08:41
Kp3 :thumbup:

Innehåller kreatinpyruvat, beta-alanin och koffein. Dessutom väldigt smidigt med protionsförpackat bruspulver.