handdator

Visa fullständig version : protecskum


Nate
2003-06-25, 08:49
Brukar blanda protecen med hjälp av mixerstav för att eliminera ALLA klumpar som oftast bildas annars. När man kör den i mixern bildas ett tjockt "ölskum" ovanpå efter att den fått vila nån minut. Brukar inte lyckas få i mig det där skummet eftersom att det är så ruskigt kräkframkallande... iof är det kräkvarning på hela drinken men kör man vänster-högermetoden (ala fjortis dricka ren sprit) så går det att få i sig den.

Nu till frågan: Tappar man mkt om man häller bort skummet?

z_bumbi
2003-06-25, 09:26
Skumma bort skumet, låt torka och sen väger du det så får du reda på hur mycket du tappar. :)

Seriöst så kan det inte vara så mycket protein i skumet utan mest luft men ett förslag är ju att byta smak eller märke till nästa gång ?

Berry
2003-06-25, 09:42
brukar oxå köra protec + mjölk med stavmixer och det skummar inte nämnvärt :confused: tar i alla fall ca 1 dl mjölk/skopa protec+ vanilj, det brukar bli bra konsistens och drickbarhet.

tycker fortfarande att smaken är grym :angel:

Nate
2003-06-25, 10:11
bumbi ---> planerar på att gå tillbaka till mitt "dåliga" men drickbara sojaprotein... men har en ENORM dunk protec hemma som jag tänker få slut på först sniken som jag är :em:

berry --> blandar med vatten, har testat med mjölk men blir fortfarande skitäckligt. Alldeles för söt för min smak. Fyy för sötade proteinpulver, tacka vet jag naturella!

z_bumbi
2003-06-25, 10:18
Nate: Köp naturellt vassle eller kassein då ? Enbart sojaprotein är väl ingen höjdare tycker jag, varken innehålls eller smakmässigt

Berry
2003-06-25, 13:24
nate> sälj burken billigt till mig :thumbup:

eiselt
2003-06-25, 14:20
Protec har aldrig klumpatsig för mig. :confused: Kanske dax att upprepa:

1. Blandas bäst i shaker.
2. Häll först i vätska och sedan pulver.
3. Skaka upp och ned.
4. Vänta med att dricka i någon minut för att proteinpartiklarna ska hinna lösa sig.
5. Drick.

/ Henrik

Thell
2003-06-25, 17:49
jag tycker att om man väntar 30-40 minuter efter att man blandat den så brukar den äckliga "grumligheten" försvinna o det rinner ner lätt =)
ingen kräkvarning alls då =)

Laan
2003-06-25, 23:41
Jag tycker till och med att det är gott med klumpar.. :cheers:

Nate
2003-06-27, 23:58
Originally posted by eiselt
Protec har aldrig klumpatsig för mig. :confused: Kanske dax att upprepa:

1. Blandas bäst i shaker.
2. Häll först i vätska och sedan pulver.
3. Skaka upp och ned.
4. Vänta med att dricka i någon minut för att proteinpartiklarna ska hinna lösa sig.
5. Drick.

/ Henrik

Har följt det till punkt o pricka men det klumpas och har sig ändå. Har till o med en eiseltshaker ;)

men mixar man så blir det fiiiinfördelat

Nate
2003-06-28, 00:00
Originally posted by Berry
nate> sälj burken billigt till mig :thumbup:

800 spänn? :naughty:

Nate
2003-06-28, 00:02
Originally posted by z_bumbi
Nate: Köp naturellt vassle eller kassein då ? Enbart sojaprotein är väl ingen höjdare tycker jag, varken innehålls eller smakmässigt

Inte gott heller. Sojaproteinet smakar däremot himmelsk om man jämför med allt annat jag testat, det enda som man kan sitta o smutta på istället för att köra ettdjuptandetagochsvepasnabbtsomsatan-tekniken med. Smakar som välling :D

Jon2
2003-06-28, 00:32
Va! det är ju det äckligaste allt fastnar ju i halsen. jag slängde bort mitt som jag hade fått av en annan som inte heller gillade det

Nate
2003-06-28, 23:02
Originally posted by Jon2
Va! det är ju det äckligaste allt fastnar ju i halsen. jag slängde bort mitt som jag hade fått av en annan som inte heller gillade det

testa naturells protein. Lent och fint och smakar inget annat än välling. jumjum!

Tomten
2003-06-28, 23:40
Alltså, det är ju bara att härda. Från början hade jag problem med protec, men nu går det ner utan några problem. Ta det bara i ett svep, man känner inte ens någon smak då :D

EiseltUK
2003-06-30, 10:41
Det gäller att ha det rätta snitset i handleden när man skakar. :D Vi kollar nu på möjligheterna att ändra proportionen mellan kasein och vassle lite grann. Kanske kommer en liten ändring under hösten.

/ Henrik

JanneS
2003-06-30, 12:20
Dålig idé - tjockheten är Protecs styrka. När kommer den nya förpackningen med påsar istället för de där otympliga burkarna förresten?

EiseltUK
2003-06-30, 23:20
Originally posted by JanneS
Dålig idé - tjockheten är Protecs styrka. När kommer den nya förpackningen med påsar istället för de där otympliga burkarna förresten?

Det kommer ändå vara en relativt tjock konsistens, om vi nu gör om den. Påsarna är tyvärr ytterligare försenade. Det är skitmycket jobb med alla 36 olika kartonger. Nu är det repron som tar tid på sig eftersom det är ca 150 tryckplåtar som ska fram och sedan måste tryckeriet beställa hem tryckark och de kan de inte göra innan repron är klar... suck! Sedan tar de ca 3 veckor att få fram kartongerna för det ska torkas hit och dit. Vi gör allt vi kan för att då fram dem så fort som möjligt men skiten är nu nästan ett halvår frösenat. Jag ber om ursäkt till alla som tålmodigt väntat.

Mvh
Henrik