handdator

Visa fullständig version : Ruaccotan med Whey-80


Salicious
2008-09-10, 10:48
Har använt sökfunktionen och hittat massa trådar om Roaccutan och kosttillskott. Men de flesta inlägg handlade om kosttilskott eller mjölkprodukter som skapar finnar. Vad jag undrar är om det är farligt att ta en kombination av Whey-80 samt Roaccutan. På lappen man får med Roaccutan står det att man inte ska ta kosttillskott med Vitamin A eller tetracykliner. Och vad jag kan se på baksidan av Start Nutrition Whey 80 så finns det med 21 ug Vitamin A (Retinol) per 100 gram. Kan det vara farligt och ta Roaccutan med kosttillskott?

Jag frågade apotekarien och hon sa det var ok men hon yrade runt rätt mycket och jag fick uppfattningen att hon inte var så insatt i detta.

Hultkrantz
2008-09-10, 21:53
RDI brukar ligga vid 900 mikrogram, för en vuxen man. Om det stämmer att Whey80 innehåller 21 mikrogram /100g skall detta inte vara ett problem då detta är ett lågt värde. Du måste äta ~4 kg för att uppnå RDI genom pulvret.

Det du bör tänka på är att Roaccutan kan påverka dina levervärden, varför kosttillskott som kan ha en negativ effekt på levern bör undvikas. Kan rekommendera att du slutar med alla kosttillskott (speciellt naturläkemedel av Johannesört) i början av en Roaccutanbehandling tills du fått levervärdena godkända.

Tänk på att också ta det lugnt med träning under behandling. Speciellt om du är på en hög dygnsdos.

I normala mängder borde inte proteinpulvret göra skada.

Hank
2008-09-10, 22:01
RDI brukar ligga vid 900 mikrogram, för en vuxen man. Om det stämmer att Whey80 innehåller 21 mikrogram /100g skall detta inte vara ett problem då detta är ett lågt värde. Du måste äta ~4 kg för att uppnå RDI genom pulvret.

Det du bör tänka på är att Roaccutan kan påverka dina levervärden, varför kosttillskott som kan ha en negativ effekt på levern bör undvikas. Kan rekommendera att du slutar med alla kosttillskott (speciellt naturläkemedel av Johannesört) i början av en Roaccutanbehandling tills du fått levervärdena godkända.

Tänk på att också ta det lugnt med träning under behandling. Speciellt om du är på en hög dygnsdos.

I normala mängder borde inte proteinpulvret göra skada.

Fick med det mesta