handdator

Visa fullständig version : Benhinne inflammation, smäll över skenben.


Buken
2008-09-09, 22:43
Tränade för mycket, för hårt, dåliga skor, kasst underlag.>benhinneinflammation.
Drog till Löpkliniken i LNKPG för att köpa mig nya pjux, köpte nya samtidigt som jag pratade med säljaren (som sade sig ha jobbat med många elitlöpare etc) om min benhinneinflammation han sa att jag skulle jogga försiktigt och korta rundor på mjukare underlag samt smörja med någon kräm som jag fick(gratis woho) har bara blivit bättre men nu idag körde jag lätt thai sparring med en polare och fick en träff över hans knä med det mjuka området på utsidan av skenbenet. (På vänster ben sitter det till vänster om smalben etc.) Smärtan blev helt sjuk av en ganska lätt träff kändes precis som en gång för 2-3 år sedan då jag träffade ett knä med samma område stenhårt.

Bör jag vara väldigt orolig? har blivit lite bättre nu framåt kvällen, men det gör ont då jag går och det gör ont hela vägen runt benet.

Gröntvedt
2008-09-10, 23:32
Är det på utsidan är det inte benhinnorna. Då är det troligtvis kompartment. För att verifiera diagnos bör då låta göra en tryckmätning.

Black Star Abyss
2008-09-10, 23:41
Du får vila och arbeta upp tåliga skenben genom att sparka oändligt länge på säck. det krävs ganska tåliga skenben för att klara av att sparka in i ett knä eller en armbåge t.ex.