handdator

Visa fullständig version : I morgon går jorden under


Sand3r
2008-09-09, 20:32
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1293738/forskare-i-morgon-gar-jorden-under

Diskutera

shut teh face
2008-09-09, 20:35
Så vissa personer tror helt seriöst att ett svart hål kommer öppnas här nere?

Palm
2008-09-09, 20:36
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=111737

Kwon
2008-09-09, 20:37
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=111737&page=10

Tricklev
2008-09-09, 20:41
http://www.iop.org/EJ/news/-topic=1344/journal/0954-3899

new report published in Journal of Physics G: Nuclear and Particle Physics, on Friday, 5 September, provides the most comprehensive evidence available to confirm that the Large Hadron Collider (LHC)'s switch-on, due on 10 September, poses no threat to mankind. Nature's own cosmic rays regularly produce more powerful particle collisions than those planned within the LHC, which will enable nature’s laws to be studied in controlled experiments.

The LHC Safety Assessment Group have reviewed and updated a study first completed in 2003, which dispels fears of universe-gobbling black holes and of other possibly dangerous new forms of matter, and confirms that the switch-on will be completely safe.

The report, 'Review of the Safety of LHC Collisions', published in IOP Publishing's Journal of Physics G: Nuclear and Particle Physics, proves that if particle collisions at the LHC had the power to destroy the Earth, we would never have been given the chance to exist, because regular interactions with more energetic cosmic rays would already have destroyed the Earth or other astronomical bodies.

The Safety Assessment Group writes, “Nature has already conducted the equivalent of about a hundred thousand LHC experimental programmes on Earth and the planet still exists”.

The Safety Assessment Group compares the rates of cosmic rays that bombard Earth, other planets in our solar system, the Sun and all the other stars in our universe itself to show that hypothetical black holes or strangelets, that have raised fears in some, will in fact pose no threat.

The report also concludes that, since cosmic-ray collisions are more energetic than those in the LHC, but are incapable of producing vacuum bubbles or dangerous magnetic monopoles, we should not fear their creation by the LHC.

LHC collisions will differ from cosmic-ray collisions in that any exotic particles created will have lower velocities, but the Safety Assessment Group shows that even fast-moving black holes produced by cosmic rays would have stopped inside the Earth or other astronomical bodies. Their existence proves that any such black holes could not gobble matter at a risky rate.

As the Safety Assessment Group writes, “Each collision of a pair of protons in the LHC will release an amount of energy comparable to that of two colliding mosquitoes, so any black hole produced would be much smaller than those known to astrophysicists.” They conclude that such microscopic black holes could not grow dangerously.

As for the equally hypothetical strangelets, the review uses recent experimental measurements at the Brookhaven National Laboratory’s Relativistic Heavy-Ion Collider, New York, to prove that they will not be produced during collisions in the LHC.


Pro tip, om Expressen säger det, så är det inte sant.
Och den bygger fortfarande upp hastighet, jorden kommer inte gå under fören om ett par veckor, eller något sådant. Om man nu tror på det.

Liten Men Fet
2008-09-09, 21:31
Each collision of a pair of protons in the LHC will release an amount of energy comparable to that of two colliding mosquitoes


Jag darrar av skräck.

KlopFer
2008-09-09, 21:38
Och jag är fortfarande oskuld *cry*

Dissector
2008-09-09, 21:39
Mordhot och grejer får forskarna ta emot. Ibland blir jag så frustrerad på folk, som hör rykten om det ena eller det andra, och sedan kommer viftandes med sina VG'n i gymnasiefysik och börja predika för världens forskarelit om de vetenskapliga farorna med vad de gör.

Prankie
2008-09-09, 21:40
I förberedande syfte har jag köpt 500gram chips och 1kg godis. Ätit en liten del av det mitt i en deff. LIVING ON THE EDGE!! Nu är jag redo att möta svarta hålet. :D

Kwon
2008-09-09, 21:41
Kommentar från Expressen.se

men STARCRAFT 2. om jorden går under kommer jag aldrig få testa det. WHY GOD WHY. hoppas det finns starcraft i himlen.

Runda Grodan
2008-09-09, 21:43
Är det någon som vet vilken tid Jorden går under?

Jag skulle gärna vilja se klart på Carnivalé.

Palm
2008-09-09, 21:43
Each collision of a pair of protons in the LHC will release an amount of energy comparable to that of two colliding mosquitoes


Jag darrar av skräck.

Multiplicera det med 600 000 000 ggr/sekund ;)

http://lhc-machine-outreach.web.cern.ch/lhc-machine-outreach/lhc-interesting-facts.htm

A nominal proton beam in the LHC will have an energy equivalent to a person in a Subaru driving at 1700 kph.

Tricklev
2008-09-09, 21:43
I förberedande syfte har jag köpt 500gram chips och 1kg godis. Ätit en liten del av det mitt i en deff. LIVING ON THE EDGE!! Nu är jag redo att möta svarta hålet. :D

Sticker iväg till en kvällsöppen kiosk nu, börjar ångra alla kvällar spenderade med Keso och Fun light nu.

Och jag är fortfarande oskuld *cry*

Samma här bro, egentligen svingar jag inte detta hållet, men du tycker inte att vi ska hjälpa varandra, detta verkar ju vara våran sista chans.

Racso
2008-09-09, 21:45
Multiplicera det med 600 000 000 ggr/sekund ;)

http://lhc-machine-outreach.web.cern.ch/lhc-machine-outreach/lhc-interesting-facts.htm


Som i norrland alltså... :D

La_Fricka
2008-09-09, 22:00
Och jag är fortfarande oskuld *cry*

Har du redan glömt vår natt tilsammans? *cry*

KlopFer
2008-09-09, 22:02
Har du redan glömt vår natt tilsammans? *cry*

Den kvällen var snabbt över för din del kommer jag ihåg *rolleyes*

Exdiaq
2008-09-09, 22:08
Lite ångest får man ändå :(

Liten Men Fet
2008-09-09, 22:37
Multiplicera det med 600 000 000 ggr/sekund ;)

http://lhc-machine-outreach.web.cern.ch/lhc-machine-outreach/lhc-interesting-facts.htm

Tja fortfarande mindre energi än när en fullastad 747 trillar ner i backen och sånt händer ju då å då.

För att inte prata om en provsprängning av en vätebomb...

Jag är inte orolig, och skiter det sig så fick jag nuppa i helgen ändå.

Lellan
2008-09-09, 23:29
Om man ska vara seriöst så brukar sånt där larv generera en hel del belastning på psykiatrin. Jag är iaf rätt så övertygad om att det blir en tuff dag på jobbet imorrn, som alltid när det står om katastrofer i tidningarna.

Å vad kan vara mer katrastrofalt än det.. suck....

grunt_grunt
2008-09-10, 01:44
Mordhot och grejer får forskarna ta emot. Ibland blir jag så frustrerad på folk, som hör rykten om det ena eller det andra, och sedan kommer viftandes med sina VG'n i gymnasiefysik och börja predika för världens forskarelit om de vetenskapliga farorna med vad de gör.

härligt formulerat! Jag känner samma frustration. *gah!*

Psychological
2008-09-10, 02:05
hoppas att den går under. Då blir jag kvitt alla mina skulder :)

Vinter
2008-09-10, 05:20
Ska föreslå en orgie på skolan när jag kommer dit, måste ju göra det bästa av situationen.

coxie
2008-09-10, 05:31
Efter ännu en natt utan sömn (och vad som gjorde det hela ännu värre var den sedvanliga downtimen på wow-servrarna :() så hoppas jag med på att det inträffar.

Som tur är kan jag glädja mig med en session etc om några timmar *_*.

Danny Devito
2008-09-10, 06:16
Är det någon som vet vilken tid Jorden går under?

Jag skulle gärna vilja se klart på Carnivalé.

:laugh:

Mr.Cosybear
2008-09-10, 08:12
Någon som följer "undergången"? Finns att kolla live på aftonbladet

DanielF
2008-09-10, 08:17
Japp, den är igång hos mig.

KlopFer
2008-09-10, 08:48
Har vi gått under ännu?

dooh
2008-09-10, 08:51
Enligt radion är faran över;) For now

DanielF
2008-09-10, 08:52
Dom har inte öppnat upp hela varvet än. Det sker i steg för att se att varje del av "ringen" fungerar.

dooh
2008-09-10, 08:54
Så jag ska fortsätta att vara rädd?
=P
(behöver ett jobb)

C h r i s
2008-09-10, 09:06
Här kan du se vad som händer live.
http://wwwc.aftonbladet.se/special/webbtv/wmlive/wmp6.html

Och om du vill läsa in dig på säkerhetsrapporten och riskerna.
http://lsag.web.cern.ch/lsag/LSAG-Report.pdf

Dissector
2008-09-10, 09:12
Skit med. Kan inte se live. Mitt Windows Media Player har krashat. Tycker sånt här är skitintressant.

rememberence
2008-09-10, 09:15
Dom har snart gjort klart ett helt varv. :hbang:

rememberence
2008-09-10, 09:26
Dom har snart gjort klart ett helt varv. :hbang:

Och där var det klart!
Verkade gå bra :D
Och nu börjar dom på andra varvet, dom ligger i :)

Durre
2008-09-10, 09:42
Shit, hörde också att dem sa att i moun"chambern" så var det endel okända partiklar som slungades iväg av kollisionen? :)

Durre
2008-09-10, 09:44
Hmm ne de kanske dem ej sade, de samlar en del data iaf.

DanielF
2008-09-10, 09:46
Inget har väl kolliderat än. Dom har vad jag förstått bara skickat en stråle i ena riktningen.

rememberence
2008-09-10, 09:57
Inget har väl kolliderat än. Dom har vad jag förstått bara skickat en stråle i ena riktningen.

Stämmer bra det.

Durre
2008-09-10, 10:03
Stämmer bra det.

Okej bra, var itne direkt med på morgonen så missade nog en hel del.

rememberence
2008-09-10, 10:05
Okej bra, var itne direkt med på morgonen så missade nog en hel del.

Jo, dom gick igenom en del, ganska intressant.
Jag började kolla runt 09:30.

Durre
2008-09-10, 10:06
Jo, dom gick igenom en del, ganska intressant.
Jag började kolla runt 09:30.

Jaha men när ska de köra kollisionen då? Alltså visst de får nog ut endel data nu också...

rememberence
2008-09-10, 10:08
Jaha men när ska de köra kollisionen då? Alltså visst de får nog ut endel data nu också...

Om 6-8 veckor vad jag förstår.
Idag ska det bara vara en "testrunda" med två strålar där dom justerar strålarna och sensorer osv.

Durre
2008-09-10, 10:17
Om 6-8 veckor vad jag förstår.
Idag ska det bara vara en "testrunda" med två strålar där dom justerar strålarna och sensorer osv.

Jo det tycke ja dem sade också, men de är väl ca 2 månader tills dem kommer upp i riktigt hög energi, tråkigt att man måste vänta :(

Exdiaq
2008-09-10, 10:20
Om 6-8 veckor vad jag förstår.
Idag ska det bara vara en "testrunda" med två strålar där dom justerar strålarna och sensorer osv.



Och här sitter man och väntar som en idiot på att det ska smälla :D

Durre
2008-09-10, 10:22
Och här sitter man och väntar som en idiot på att det ska smälla :D

haha :)

rememberence
2008-09-10, 10:40
Och här sitter man och väntar som en idiot på att det ska smälla :D

Jo, det verkar ha varit ett allmänt missförstånd.
Aftonbladet målade upp det som att det var idag det skulle testas med kollisioner.

DanielF
2008-09-10, 10:47
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/

Haha!

DanielF
2008-09-10, 10:54
Mer kul.

http://img144.imageshack.us/img144/2131/freemanae8.jpg

TheSpider
2008-09-10, 11:20
Så vissa personer tror helt seriöst att ett svart hål kommer öppnas här nere?
Vissa FORSKARE tror det, ja. Och eftersom de tar det så seriöst att de överklagat detta till Europadomstolen och liknande antar jag att de har tillräckliga misstankar för att det ska kunna vara FARLIGT.

Tror nog att forskarna har lite mer koll på OM detta kan vara farligt än vad du har.

Tricklev
2008-09-10, 11:43
Vissa FORSKARE tror det, ja. Och eftersom de tar det så seriöst att de överklagat detta till Europadomstolen och liknande antar jag att de har tillräckliga misstankar för att det ska kunna vara FARLIGT.

Tror nog att forskarna har lite mer koll på OM detta kan vara farligt än vad du har.

Men forskarna som säger att det är säkert då?

Tror nog att forskarna har lite mer koll på OM detta kan vara farligt än vad du har.













=/

Fatalist
2008-09-10, 11:48
Och jag är fortfarande oskuld *cry*

Är du?! :laugh:

C h r i s
2008-09-10, 11:59
"[The LHC is] vital if the human race is not to stultify and eventually die out.
The world will not come to an end when the LHC turns on. The LHC is absolutely safe. If the collisions in the LHC produced a micro black hole - and this is unlikely - it would just evaporate away again, producing a correctoristic pattern of particles.

Collisions releasing greater energy occur millions of times a day in the earth’s atmosphere and nothing terrible happens. The world will not come to an end when the LHC turns on.

If the LHC were to produce little black holes, I don’t think there is any doubt I would get a Nobel Prize, if they showed the properties I predict. However I think the the probability that the LHC has enough energy to produce little black holes is less than 1 per cent - so I’m not holding my breath."

-Stephen Hawking

Vissa hoppas på framkomsten av mikroskopiska svarta hål, och om det händer får man verkligen hoppas att teorin om Hawkingstrålning stämmer. Men jag håller med honom att detta är ett stort kliv framåt och en nödvändighet för fortsatt mänsklig utveckling. Stagnation är undergång.

TheSpider
2008-09-10, 12:08
Men forskarna som säger att det är säkert då?

Tror nog att forskarna har lite mer koll på OM detta kan vara farligt än vad du har
=/
Nu låter du ju bara dum. Vadå "men forskarna som säger att det är säkert då".
har jag sagt att det KOMMER bli ett svart hål? Nej, bara att det finns belägg och misstankar för att det KAN bli så, men även att det inte alls blir så.

Förresten, hur kan man veta vilka forskare man ska lita på?

MasterChief
2008-09-10, 12:10
Nu låter du ju bara dum. Vadå "men forskarna som säger att det är säkert då".
har jag sagt att det KOMMER bli ett svart hål? Nej, bara att det finns belägg och misstankar för att det KAN bli så, men även att det inte alls blir så.

Förresten, hur kan man veta vilka forskare man ska lita på?

Ja men det är inte frågan om det bildas svarta hål eller inte. Vissa forskare verkar tro att dessa svarta hål ska kunna sluka Jorden. Vilket känns orimligt eftersom de har en livslängd på typ en triljondelssekund och har ett gravitationsfält ofattbart mycket mindre än random penis.

Manta
2008-09-10, 12:11
Vissa FORSKARE tror det, ja. Och eftersom de tar det så seriöst att de överklagat detta till Europadomstolen och liknande antar jag att de har tillräckliga misstankar för att det ska kunna vara FARLIGT.

Tror nog att forskarna har lite mer koll på OM detta kan vara farligt än vad du har.

Eller så finns det mediakåta forskare också.

MasterChief
2008-09-10, 12:11
Jag tror dessa forskare som protesterar är de som inte fick vara med och leka, troligtvis pga av svaga forskningsresultat.

TheSpider
2008-09-10, 12:13
Ja men det är inte frågan om det bildas svarta hål eller inte. Vissa forskare verkar tro att dessa svarta hål ska kunna sluka Jorden. Vilket känns orimligt eftersom de har en livslängd på typ en triljondelssekund och har ett gravitationsfält ofattbart mycket mindre än random penis.
Vet du vad är svart hål är? Tror inte det, läs på lite..

MasterChief
2008-09-10, 12:16
Vet du vad är svart hål är? Tror inte det, läs på lite..

Humor. :D

TheSpider
2008-09-10, 12:18
Humor. :D
Tänkte väl det...

MasterChief
2008-09-10, 12:18
Vet du vad är svart hål är? Tror inte det, läs på lite..

Du tror inte det är skillnad på ett svart hål skapat av en kollapsad superjätte till stjärna och några hadroner (alltså random elementarpartikel) som sammanfogas så kraftigt att det bildas ett svart hål?

Jag menar när det kommer till gravitationsfält och så? No?

MasterChief
2008-09-10, 12:18
Tänkte väl det...

Min avatar kanske kan ge dig en vägledning om mitt främsta intresse?

TheSpider
2008-09-10, 12:23
Du tror inte det är skillnad på ett svart hål skapat av en kollapsad superjätte till stjärna och några hadroner (alltså random elementarpartikel) som sammanfogas så kraftigt att det bilas ett svart hål?

Jag menar när det kommer till gravitationsfält och så? No?
Givetvis, men du bör väl också veta att ett svart hål har en dragningskraft (gravitationen) minimal som stor. Finns inget som säger att om ett minimalt svart hål uppstår i en biljondelssekund inte kan sluka åt sig massa och växa (vilket är vad ett svart hål bland annat gör).

Hursomhelst tror jag det finns eller KOMMER finnas stora risker med detta projektet. Människan kommer tänja på gränserna och jag är helt övertygad att något sånthär (alternativt växthuseffekten) en dag kommer vara slutet för människan som vi känner till henne idag.

z_bumbi
2008-09-10, 12:24
Min avatar kanske kan ge dig en vägledning om mitt främsta intresse?

Ta suddiga bilder på julgransbelysningar?

lectris
2008-09-10, 12:26
tänkte bara säga att google har inspirerats också ser det ut som :D

http://www.google.se/logos/lhc.gif

stridis
2008-09-10, 12:58
Finns inget som säger att om ett minimalt svart hål uppstår i en biljondelssekund inte kan sluka åt sig massa och växa (vilket är vad ett svart hål bland annat gör).


Varifrån då? Hur mycket massa tror du finns i vägen (extremt nära) för detta svarta hål tror du? Som det kommer hinna suga i sig så att det inte bara avdunstar?

TheSpider
2008-09-10, 13:00
Varifrån då? Hur mycket massa tror du finns i vägen (extremt nära) för detta svarta hål tror du? Som det kommer hinna suga i sig så att det inte bara avdunstar?
Tror inte det spelar någon roll vad du eller jag tror, för ingen av oss (eller någon annan) vet vad som kommer hända exakt när de kör igång maskinen och/eller om nåt/några svarta hål uppstår. Vi får helt enkelt se.

Kwon
2008-09-10, 13:24
Min avatar kanske kan ge dig en vägledning om mitt främsta intresse?

+1

bertbert
2008-09-10, 13:27
MEN VAR ÄR MITT SVARTA HÅL NÅNSTANS DÅ!? *grr*

Kwon
2008-09-10, 13:30
Kör en goatse-pose Bert, och du har ett! :D

Sheogorath
2008-09-10, 13:42
Är det någon som vet vilken tid Jorden går under?

Jag skulle gärna vilja se klart på Carnivalé.

Din undergång är redan här. Carnivalé gjordes aldrig färdig. :(

Vinter
2008-09-10, 14:03
Om det bildas ett svart hål och vi alla dör skänker jag bort min lägenhet till någon behövande koloit.

Det är tanken som räknas

Runda Grodan
2008-09-10, 14:06
Din undergång är redan här. Carnivalé gjordes aldrig färdig. :(
Neeeeeej!!! :(

Det här är ju fruktansvärt.

psa
2008-09-10, 14:34
Tror inte det spelar någon roll vad du eller jag tror, för ingen av oss (eller någon annan) vet vad som kommer hända exakt när de kör igång maskinen och/eller om nåt/några svarta hål uppstår. Vi får helt enkelt se.

Vi behöver inte alls vänta och se. Vi vet exakt vad som händer om ett så pass litet svart hål skapas under en så kort tid. Även om det lilla hålet skulle ha samma massa som jorden skulle den ha absolut ingen effekt på oss då det inte hinner påverka oss. Svaret ligger i Newtons andra lag; På grund av massans tröghet kommer ingenting hinna sugas in i något svart hål under en så kort tid. Det här har varit vanlig högstadiefysik i säkert mer än hundra år.

priceless
2008-09-10, 14:38
Vem bryr sig ifall jorden går under? Inte direkt så man hinner märka nånting och eftersom alla dör kommer ingen sakna någon. :P

Är väl bättre att dö av ett stort svart hål istället av krig eller orkaner och jordbävningar och översvämningar och shit.

Kwon
2008-09-10, 14:41
Ja, shit hade varit ohyggligt att dö av! :) USCH!

priceless
2008-09-10, 14:43
Helt klart, drunkna i koblajj eller nåt.

Om jorden skapades av ett big bang kan vi väl lika gärna dö i ett också.
Vi är bara småå småå kryyyp :)
men jag älskar min mamma ändå sådär. och min brorsdotter iof. och min sambo. IIIH!! Neeej jag vill inte DÖÖÖÖÖÖ! Jag vill hångla först.. :/

Xealswe
2008-09-10, 14:48
Vissa FORSKARE tror det, ja. Och eftersom de tar det så seriöst att de överklagat detta till Europadomstolen och liknande antar jag att de har tillräckliga misstankar för att det ska kunna vara FARLIGT.

Tror nog att forskarna har lite mer koll på OM detta kan vara farligt än vad du har.

Det var ingen forskare som överklagade detta, det var en lärare på hawaii. Vad jag vet brukar ju forskare undervisa ibland med, men då har de ju per definition inte benämningen lärare i allmänhet

C h r i s
2008-09-10, 16:31
Vem bryr sig ifall jorden går under? Inte direkt så man hinner märka nånting och eftersom alla dör kommer ingen sakna någon. :P

Är väl bättre att dö av ett stort svart hål istället av krig eller orkaner och jordbävningar och översvämningar och shit.

Snarare om ett stabilt mikroskopiskt svart hål skapas (om det inte förstörs av den hypotesiska Hawking strålningen), glider det först ner till jordens centrum, där det sedan successivt ökar under många(!) år. Dina efterträdare kommer då antagligen dö av att bli mosade mot jordskorpan då gravitationen ökar mångfaldigt...

priceless
2008-09-10, 16:42
Snarare om ett stabilt mikroskopiskt svart hål skapas (om det inte förstörs av den hypotesiska Hawking strålningen), glider det först ner till jordens centrum, där det sedan successivt ökar under många(!) år. Dina efterträdare kommer då antagligen dö av att bli mosade mot jordskorpan då gravitationen ökar mångfaldigt...


Så det snällaste vi kan göra är att låta bli att skaffa ungar helt enkelt och utrota oss själva så det är tomt på jorden innan detta sker? :cool:
Låter som en bra idé, dra Gud vid näsan lite sådär.

bertbert
2008-09-10, 16:47
Kör en goatse-pose Bert, och du har ett! :D

:D

Jaha, nu har de tydligen gjort en massa svarta hål. Konstigt att jorden inte är slukad. Hålen ska visst "ligga till sig" innan.... öööh...... *screwy*

Tricklev
2008-09-10, 16:49
Nåja, någon som vill kn*lla före det är försent?

Slartibartfast
2008-09-10, 17:05
The Hardon Collider!

AAHAHAHAHAHAHahahahAHHAAHAHahaaahh!!!

Var jag först?

rememberence
2008-09-10, 17:17
The Hardon Collider!

AAHAHAHAHAHAHahahahAHHAAHAHahaaahh!!!

Var jag först?

Do you think so, really?

Slartibartfast
2008-09-10, 17:21
Do you think so, really?

Damn! *grr*

rememberence
2008-09-10, 17:23
Damn! *grr*

*kissass*

Kwon
2008-09-10, 17:26
Det var ingen forskare som överklagade detta, det var en lärare på hawaii. Vad jag vet brukar ju forskare undervisa ibland med, men då har de ju per definition inte benämningen lärare i allmänhet

Han menade nog inte på Hawaii-incidenten utan Dr. Rösser som anmälde dom till europa-domstolen.

Han är biokemist och forskare dock ej fysiker.

Palm
2008-09-10, 17:34
Här är en tysk professor. I kemi. Spola fram till 2:20 när han går loss på en skalenlig modell av jorden (i form av en badboll) med en kniv och knycklar ihop den för att illustrera vad LHC kommer att göra med jorden... *screwy*

-7F96FjfTWg

Edit: Kwon, det måste vara den här killen :)

Kwon
2008-09-10, 17:38
Haha ja Palm!

Det är Dr Otto Rössler! :)

MasterChief
2008-09-10, 18:35
Här är en tysk professor. I kemi. Spola fram till 2:20 när han går loss på en skalenlig modell av jorden (i form av en badboll) med en kniv och knycklar ihop den för att illustrera vad LHC kommer att göra med jorden... *screwy*




Ja, han är ju mer trovärdig än Witten och killarna bakom teorierna. :D

Basil
2008-09-10, 19:08
Håll koll på uppdateringarna:

http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/

Runda Grodan
2008-09-10, 19:12
Har Jorden gått under än? Missade jag det? :confused:

Slartibartfast
2008-09-10, 19:15
Grodan, jag älskar din avatar! *cupid* :thumbup:

Runda Grodan
2008-09-10, 19:34
Grodan, jag älskar din avatar!
Vi är en mycket exklusiv skara men du besitter vissa attraktiva egenskaper - som kanske kan vara en tillgång för Team Leifi. Jag ska prata med Presidenten och har du tur så kommer ansökningsblanketten på posten.

elo_
2008-09-10, 19:42
LHC är så coolt! :cool:

j50ZssEojtM

yoyo!

-C-
2008-09-10, 19:46
Den är så skön elo :D

Vi började vår kemiföreläsning imorse med att kolla på den. Vår 60årige kemilärare fick gung i knäna, tillomed hon!

Sparven från Minsk
2008-09-10, 20:18
Håll denna tråd levande nu så man får update om det bildas ett svart hål eller ej! Vill ogärna missa det och bli överaskad av ett svart hål en morgon.

King Grub
2008-09-10, 21:04
Rätt man på rätt plats...

http://i36.tinypic.com/qrx3cz.jpg

Liten Men Fet
2008-09-10, 21:05
Håll denna tråd levande nu så man får update om det bildas ett svart hål eller ej! Vill ogärna missa det och bli överaskad av ett svart hål en morgon.

Jävligt jobbigt om man masar sig ut i korridoren trött och jävlig som vanligt, drar på lite tevatten och öppnar kylen och blir överraskad av ett svart hål som satt i sig pastramin och smöret.

Palm
2008-09-10, 21:34
Rätt man på rätt plats...



Kan du inte slå ihop den här tråden med den ursprungliga så slipper vi dubbelposter? :)

elo_
2008-09-10, 21:34
här kan man hålla reda på fakta! http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/

källkoden är bäst:

if (!(typeof worldHasEnded == "undefined")) {
document.write("YUP.");
} else {
document.write("NOPE.");
}

<!-- if the lhc actually destroys the earth & this page isn't yet updated
please email mike@frantic.org to receive a full refund -->


king grub: fantastisk bild! tänkte länka in den tidigare! :D

övriga: någon som har gått med i foldingprojetet LHC@home? installerade idag men det har inte börjat hända något på beräkningsfronten... så jag offrar CPUcykler åt hittande av snurrande neutronstjärnor för tillfället.. :)

kaffe_psykos
2008-09-10, 22:33
Jorden gick under igår, men nu är den bra igen.