handdator

Visa fullständig version : Pluggar/Har du pluggat Industriell Ekonomi?


Fatalist
2008-09-09, 19:33
Jag börjar vela inför min utbildning, jag muckar i december, sen har jag en högskoleplats i Augusti 2009. Men jag blir mer och mer sugen på att läsa Civ.-Ing. Ind. Ek. istället, i GBG på Chalmers.

Har någon läst denna linje? Vad tycker/tyckte ni? Vad var tyngst?

Torwald
2008-09-09, 19:34
Vad var det första du hade tänkt dig då?

The_RobRoy
2008-09-09, 20:20
Har spenderat mitt sista år som student med detta patrask ;)

Väldigt många på jobbet har läst det också.

Heltklart en riktigt bra utbildning, samt att man studerar tillsammans med duktiga drivna människor, vilket tillsammans borgar för att det iaf kommer gå bra i arbetslivet för en.

När man läst något år, kan man välja om man vill nörda ner sig och bli som alla andra teknologer, eller om man ska köra vidare på ekonomi/finans/management spåret, som kanske är det vanligare alternativet.

Sundsarn
2008-09-09, 22:09
Chalmers är iaf helt rätt *cupid*

för mig iaf *popcorn*

Racso
2008-09-09, 22:29
Frågan är inte vad andra tycker, utan vad du vill få ut av din utbildning... Vad är det som lockar med indek?

Johan P
2008-09-09, 23:32
Indek är en skitbra linje. Mycket tjejer också, vilket inte är att förringa. Har läst teknisk fysik själv, och där var det lite tunnare med den delen. Kan annars rekommendera att läsa teknisk fysik + ekonomiexamen på handels. Om du orkar.

tobbo
2008-09-09, 23:38
Vad är det för skillnad mellan Civ.- och Indistruell ekonomi?

Racso
2008-09-09, 23:43
Vad är det för skillnad mellan Civ.- och Indistruell ekonomi?

Man blir Civilingenjör inom industriell ekonomi.

Larsson85
2008-09-10, 00:02
Vad är det för skillnad mellan Civ.- och Indistruell ekonomi?

Industriell ekonomi är en civ.ing utbildning.

grunt_grunt
2008-09-10, 01:35
Allt på chalmers äger. Fan vad jobbigt att jag läser mitt sista år nu, jag kommer sakna det så hårt. :(

shut teh face
2008-09-10, 06:20
Allt på chalmers äger. Fan vad jobbigt att jag läser mitt sista år nu, jag kommer sakna det så hårt. :(
Bara ta dubbla examen då ;)

Fatalist
2008-09-10, 11:55
Frågan är inte vad andra tycker, utan vad du vill få ut av din utbildning... Vad är det som lockar med indek?

Så kan man formulera sig om man väljer det, vilket jag inte gjorde. :)

Indek är en skitbra linje. Mycket tjejer också, vilket inte är att förringa. Har läst teknisk fysik själv, och där var det lite tunnare med den delen. Kan annars rekommendera att läsa teknisk fysik + ekonomiexamen på handels. Om du orkar.

Mycket tjejer? Det är bra då det är lätt att få hjälp med kurserna när de smarta är attraherade till en. Orkar gör jag, men fysik har aldrig varit mitt största intresse även om jag inte har några svårigheter med det.

Har spenderat mitt sista år som student med detta patrask ;)

Väldigt många på jobbet har läst det också.

Heltklart en riktigt bra utbildning, samt att man studerar tillsammans med duktiga drivna människor, vilket tillsammans borgar för att det iaf kommer gå bra i arbetslivet för en.

När man läst något år, kan man välja om man vill nörda ner sig och bli som alla andra teknologer, eller om man ska köra vidare på ekonomi/finans/management spåret, som kanske är det vanligare alternativet.

Jag läste det, jag är nu sugen på bioteknisk inriktning eftersom jag är en nörd, får se vad som väljs senare.

Tack för alla svar i tråden.

Airline
2008-09-10, 23:07
Jag läser Civilingenjör Industriell Ekonomi på Linköpings universitet och älskar det! Bara fråga på om det är något du vill veta.