handdator

Visa fullständig version : Vad gör man i jönköping mitt i veckan?


Gredde
2008-09-09, 19:22
Ska åka ner och jobba några dagar nästa vecka i jönköping. Sist jag var där hade jag grymt tråkig. Så ni som känner till jönköping, vad ska ja hitta på där på kvällarna? Vart går man om man vill ha en god bit mat? Ge mig lite tips...

z_bumbi
2008-09-09, 19:26
Mongolian barbeque :eating:

Angel
2008-09-09, 19:28
Casa de Angel...

Gredde
2008-09-09, 19:37
Mongolian barbeque :eating:

Låter som det kan vara värt ett besök... *drool*


Casa de Angel...

och det ligger var? ;)


Funderar lite på vilket hotell jag ska bo på med. Några tips ? Har mina funderingar på Elite hotell, några åsikter om det alternativet?

Angel
2008-09-09, 19:41
Låter som det kan vara värt ett besök... *drool*




och det ligger var? ;)


Funderar lite på vilket hotell jag ska bo på med. Några tips ? Har mina funderingar på Elite hotell, några åsikter om det alternativet?


Det ligger centralt.

Vet ej var elite ligger dock. Vad ska du göra här?

Granatgiraffen
2008-09-09, 19:42
Casa de Angel...


Funderar lite på vilket hotell jag ska bo på med. Några tips ?

Lätt?

machine gun
2008-09-09, 20:51
Jag har varit här i drygt 2 veckor nu och jag har nog mest jobbat och tränat. Men med tanke på att det är en studentstad så borde det ju rimligtvis finnas ett och annat att göra. Jag ska undersöka saken mer grundligt efter Berlin marathon.

Angel
2008-09-09, 20:53
Det finns väl samma saker som i alla andra städer +mycket kyrkor.

Daniiiel
2008-09-09, 20:54
Finns inte mycket att göra här på vardagarna. Biljard, racketcentrum, bowling osv är väl de som finns men de kräver ju helst att man är mer än en.

Jax
2008-09-09, 20:56
Ska åka ner och jobba några dagar nästa vecka i jönköping. Sist jag var där hade jag grymt tråkig. Så ni som känner till jönköping, vad ska ja hitta på där på kvällarna? Vart går man om man vill ha en god bit mat? Ge mig lite tips...
Twin City eller restaurangen vid kyrkan bredvid Harrys. Gamla Humor, hjälp med namnet någon? Sen kan man alltid gå till Bishops och ta en öl.

Biljard med öl är alltid trevligt att förgylla kvällen med, men det poolhouse jag besökte på Torpa har väl förlorat tillståndet?

Angel
2008-09-09, 21:07
Twin City eller restaurangen vid kyrkan bredvid Harrys. Gamla Humor, hjälp med namnet någon? Sen kan man alltid gå till Bishops och ta en öl.

Biljard med öl är alltid trevligt att förgylla kvällen med, men det poolhouse jag besökte på Torpa har väl förlorat tillståndet?

Den har ju stängt, den brevid Harrys alltså...

Scratch89
2008-09-09, 21:10
Det finns ett rätt så mysigt köpcenter i Jönköping, om du har dessa begär. A6 heter det.

Liten Men Fet
2008-09-09, 21:27
Det finns ett rätt så mysigt köpcenter i Jönköping, om du har dessa begär. A6 heter det.

När jag var yngre så kunde man köpa nybakade munkar i en vagn där, man fick 6 för 30 spänn och det blev man mätt på.

Scratch89
2008-09-09, 21:38
När jag var yngre så kunde man köpa nybakade munkar i en vagn där, man fick 6 för 30 spänn och det blev man mätt på.

När jag var där fanns det crepes och indisk buffé. Jag var mätt då, jag med. :em:

Angel
2008-09-09, 21:41
Vfan? Det är nog inte Jkpg ni varit i..

machine gun
2008-09-09, 21:50
Det finns ett rätt så mysigt köpcenter i Jönköping, om du har dessa begär. A6 heter det.

Mysigt var väl att ta i, men hyffsat stort är det. Är öppet till kl.20, så man kan shoppa efter jobbet om man gillar sånt.

Scratch89
2008-09-09, 21:54
Vfan? Det är nog inte Jkpg ni varit i..

OK, så du menar att det finns fler A6 ett par mil ifrån Huskvarna...?

tjabon
2008-09-09, 21:57
Har man tröttnat på att sitta hemma och kasta ägg i elektriska fläktar,
så kan man ägna sig åt avancerad lyteskomik:
Det är bara att åka in till "stan", gå på Stooo-gatan och titta på folk.
I Jönköping finns alla möjliga och omöjliga sorters människor.....:D

machine gun
2008-09-09, 21:58
OK, så du menar att det finns fler A6 ett par mil ifrån Huskvarna...?

Iofs är det väl snarare en halvmil.

Angel
2008-09-09, 22:16
OK, så du menar att det finns fler A6 ett par mil ifrån Huskvarna...?

Finns inga crepse iallafall

Liten Men Fet
2008-09-09, 22:33
Munkarna var det nog 12-14 år sen men det kan dom ju inte sluta med?

Psychological
2008-09-09, 22:47
Ska åka ner och jobba några dagar nästa vecka i jönköping. Sist jag var där hade jag grymt tråkig. Så ni som känner till jönköping, vad ska ja hitta på där på kvällarna? Vart går man om man vill ha en god bit mat? Ge mig lite tips...

Finns inget att göra i den hålan

Nelo322
2008-09-09, 23:13
käka på Dal Baffo, schysst käk för rätt bra priser.
Åk till A6 och gå o kolla i butikerna. Har du vänner så kan ni ju spela bowling eller nåt uppe på bowling arena. Är du träningssugen så är det friskis eller Atlantis som gäller.
Lunch tips är att käka på Djungel Thai eller Chili Thai riktigt bra lunch buffér. (ligger runt juneporten dvs den stora busstationen).

internethjälten
2008-09-10, 00:59
Ska åka ner och jobba några dagar nästa vecka i jönköping. Sist jag var där hade jag grymt tråkig. Så ni som känner till jönköping, vad ska ja hitta på där på kvällarna? Vart går man om man vill ha en god bit mat? Ge mig lite tips...

Vad brukar du göra hemma då? Finns ju samma saker att göra här...

Elitserien drar ju igång så gillar du hockey kan du se på det, gillar du fotboll kan du se på det, realxa går att göra på ett par olika ställen, god mat finns tyvärr inte i jkpg då resturangstandarden är usel pga alla pizzerior, finns fin natur lite utanför stan om du gillar sådant, gillar du UE finns ett par grottor och militäranläggningar att vara i :P

Jax
2008-09-10, 17:55
Den har ju stängt, den brevid Harrys alltså...
Den som blev någon form av grillrestaurang? Käkade där i somras. Riktigt bra oxfilé, även om deras definition av "rare" inte överstämde med min.

Angel
2008-09-10, 17:59
Den som blev någon form av grillrestaurang? Käkade där i somras. Riktigt bra oxfilé, även om deras definition av "rare" inte överstämde med min.

Ska bli en skotsk pub nu

Jax
2008-09-10, 18:06
Ska bli en skotsk pub nu
Se där. Sånt kan ju också vara trevligt, men de kunde väl ha bytt ut någon asiat istället. Kött är godare än wok.

Angel
2008-09-10, 18:16
Se där. Sånt kan ju också vara trevligt, men de kunde väl ha bytt ut någon asiat istället. Kött är godare än wok.

Dom äter nog mera kött än wok i skottland. Tror jag.

Jax
2008-09-10, 18:21
Dom äter nog mera kött än wok i skottland. Tror jag.
Ja det hoppas jag, framförallt dricker de mycket whisky och det är ju alltid trevligt att köpa. Det jag menade var att den gamla restaurangen gärna hade fått vara kvar också och istället kunde skotten tagit över efter någon asiat någonstans. De är överrepresenterade tycker jag.

Glömde nästan bort en mysig restaurang med både bra middag och lunchbuffé: Mäster Gudmuns Källare (ligger vid Jönköpings Posten).

Supercharger
2008-09-10, 19:28
Ska åka ner och jobba några dagar nästa vecka i jönköping. Sist jag var där hade jag grymt tråkig. Så ni som känner till jönköping, vad ska ja hitta på där på kvällarna? Vart går man om man vill ha en god bit mat? Ge mig lite tips...

Scandic finns mitt i smeten. Helt ok rum, bra frukostbuffé.
Stora hotellet vid Twin City. Har inte bott där, men bra frulle har dem.
Grand Hotell.

Bra mat...

Twin City, bra käk och mycket att välja på. Sport på TV dessutom.

Trottoaren, Stora Hotellets egna reastaurang. Mkt bra mat!

Dolce Vita, Aquadinner, Soya, finns ganska många restauranger.

Mvh

Gredde
2008-09-10, 20:09
Det ligger centralt.

Vet ej var elite ligger dock. Vad ska du göra här?

Tänkte bo centralt så det låter ju bra..?
Ska lägga till ett E till mitt C körkort är det tänkt.

Lätt?

:naughty:

käka på Dal Baffo, schysst käk för rätt bra priser.
Åk till A6 och gå o kolla i butikerna. Har du vänner så kan ni ju spela bowling : eller nåt uppe på bowling arena. Är du träningssugen så är det friskis eller Atlantis som gäller.
Lunch tips är att käka på Djungel Thai eller Chili Thai riktigt bra lunch buffér. (ligger runt juneporten dvs den stora busstationen).

Tack låter som en del bra tips!! Lite thai mat är aldrig fel.


Scandic finns mitt i smeten. Helt ok rum, bra frukostbuffé.
Stora hotellet vid Twin City. Har inte bott där, men bra frulle har dem.
Grand Hotell.

Bra mat...

Twin City, bra käk och mycket att välja på. Sport på TV dessutom.

Trottoaren, Stora Hotellets egna reastaurang. Mkt bra mat!

Dolce Vita, Aquadinner, Soya, finns ganska många restauranger.

Mvh

Mmmm tänkte bo inne i stan denna gång och inte utanför. Endel bra tips här med. Bra att ha lite namn att gå efter när jag väl är på plats...

z_bumbi
2008-09-10, 20:21
Scandic ligger väl inte så himla mitt i smeten eller fick jag totalt fel uppfattning om hur aktivt området är? Det är i alla fall rimligt gångavstånd ner till centrum (eller det som jag uppfattade som centrum) och nära till JSK.

Supercharger
2008-09-10, 20:23
Scandic ligger väl inte så himla mitt i smeten eller fick jag totalt fel uppfattning om hur aktivt området är? Det är i alla fall rimligt gångavstånd ner till centrum (eller det som jag uppfattade som centrum) och nära till JSK.


Du kanske tänker på gågatan.

Scandic ligger vid Juneporten.

TheSpider
2008-09-10, 22:02
Ska åka ner och jobba några dagar nästa vecka i jönköping. Sist jag var där hade jag grymt tråkig. Så ni som känner till jönköping, vad ska ja hitta på där på kvällarna? Vart går man om man vill ha en god bit mat? Ge mig lite tips...
Jag bor i Jönköping, ingen höjdarstad när det gäller utgång och liknande men men..duger väl iaf.

När det gäller maten finns det väldigt mycket att välja på. Beror på vad du är sugen på. Djungle Thai, Twin City, Åtta Glas, Tusen & en natt, Harrys, O'learys...Finns många ställen väldigt centralt så det är bara att kika runt lite.

Hotell finns ju Grand Hotell tex eller Scandic.

Ska du ut på krogen finns det inte så himla mkt som e bra. centrumbar (gå inte dit en fredag), karlssons, harrys+sliver, o'learys m.m. Sliskig nattklubb (Absolut Nöje) finns vid cigarren, rekommenderar dig inte att gå dit.

IT-cafe: GameHeaven (vid Bernards konditori, nära juneporten) eller Game City (cigarren).

Ska du ta en fika rekommenderar jag Klaras eller coffey house by george.

Bowling, racketspel m.m. finns på Racket Centrum (Elmia).

Nåt mer speciellt du funderar på?

dice
2008-09-10, 22:12
Ska bli en skotsk pub nu

Samma ägare?

machine gun
2008-09-10, 22:20
Finns inget att göra i den hålan

Till skillnad från världsmetropolen Västerås menar du?

Gredde
2008-09-11, 20:51
Jag bor i Jönköping, ingen höjdarstad när det gäller utgång och liknande men men..duger väl iaf.

När det gäller maten finns det väldigt mycket att välja på. Beror på vad du är sugen på. Djungle Thai, Twin City, Åtta Glas, Tusen & en natt, Harrys, O'learys...Finns många ställen väldigt centralt så det är bara att kika runt lite.

Hotell finns ju Grand Hotell tex eller Scandic.

Ska du ut på krogen finns det inte så himla mkt som e bra. centrumbar (gå inte dit en fredag), karlssons, harrys+sliver, o'learys m.m. Sliskig nattklubb (Absolut Nöje) finns vid cigarren, rekommenderar dig inte att gå dit.

IT-cafe: GameHeaven (vid Bernards konditori, nära juneporten) eller Game City (cigarren).

Ska du ta en fika rekommenderar jag Klaras eller coffey house by george.

Bowling, racketspel m.m. finns på Racket Centrum (Elmia).

Nåt mer speciellt du funderar på?

Tack för ett superinlägg! Riktigt bra med tips och så. Kommer nog inte ha lika tråkigt denna gång!! :hbang: