handdator

Visa fullständig version : Styrke tränings schema


LongTon
2008-09-09, 13:26
Hej hej!

Stavfel om det är några bjuder jag på, är inte bäst på svenska.

Inte varit medlem här länge, blev för några dar sen, men det spelar ingen roll förhoppningsvis.

Nu till historian.

Jag har gymmat i cirka 1 år, ganska seriöst. Med min kusin som har bland annat jobbat på gym. Har inte gymmat så mycket under sommarn då jag haft lov, går i skola.

Jag är 15 år nu. Snart 16.

Nu är det så att jag vill gymma 3 - 4 dagar i veckan och hälst slippa på helgerna.
Vill också få in något som kan göra så man förlorar lite fett då jag har lite fett.

Är inte så duktig på att lägga upp scheman.

Övningar som jag brukar göra till bröst, är bänk, snebänk (Hantlar eller stång varierar jag), sedan som sista övning brukar jag göra hantel flyes eller vad det heter.

Axlar, vet jag inte vad dom heter med är arnold press, och 2 ganska liknande övningar.

Rygg, marklyft och rod och en till övning jag inte vet vad den heter. Stoppar ena benet med efter en bänk så knät ligger ned mot bänken och tar motsata arm som ben som är uppe på bänken och dra upp hanteln så den nudar bröstet.

Triceps, Varier mycket på triceps, brukar lägga mig på en bänk och sedan ta en bänk stång och hålla den ovanför huvudet och dra ner den mot panan sen upp igen, håller så knogarn är mot huvudet.
Sen brukar jag va vi en bänk och ha ena knätt med efter bänken och ta en hantel och dra bakåt mot rumpan om man säger så.
Sen tredje vet jag inte hur jag ska förklara.

Biceps, den mäst vanliga kör jag. Vet ej vad den heter. Den med hantel och sedan drar upp mot axeln, gör den ståendes, sedan med stång där jag sitter med stöd vid tricepsen, sedan en small stång som man får hålla händer nära (ståendes), knogarna från varandra.

Ben, benböj. Sedan maskiner. Den man sitter ner och det är som att man ska sparka en boll, och den andra som man drar neråt. Sedan brukar jag springa före jag kör ben träning.

Vader gör jag nästan aldrig, bara någon enstaka gång.

Jag kan grunderna till styrke träning så det behöver ni inte oroa er för.

Det var nog allt, varför jag skrev alla övningar för jag såg i en annan tråd att någon ville ha vilka övningar man körde för att lägga upp schema. Vet inte om jag misstålka det.

Jag bor ju hemma hos mor å far så äter ju maten mamma lagar åt en, oftast brukar vi ha sallad till maten eller liknande. Kosttillskott jag använder är kreatin, 2 tabletter en timme före träning med en massa vatten, och protein efter som återhämtning.

En liten fråga också, det är mycket diskutioner om hur man bygger stora muskler bland mina kompisar. Är det så att om man vill ha stora muskler att man ska göra få reps och tyngre vikter? Alltså korta muskler?

Sen långa är det fler reps och lättare vikter?

Tack för ni tar er tid. :)

sleep is the enemy
2008-09-09, 13:30
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

och

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

Ät bra, träna bra, vila och du kommer få resultat. Och lära dig en hel del på vägen.

Hank
2008-09-09, 15:37
Orkar inte läsa allt eftersom jag är ganska säker på vad det gäller och isf hänvisar jag till länkarna ovan och även de granitsäkra budorden.