handdator

Visa fullständig version : Miljökonvent på kanal 2 live hela dagen


obesogen
2008-09-09, 12:47
Vilken inverkan på klimatet har människan och vad räknas som naturliga klimatförändringar? Några av världens ledande klimatforskare möts i Tällberg i Dalarna för att samtala om naturens gränser och definiera de kritiska gränserna. Med bland andra Bo Ekman, Tällberg Foundation, Bianca Jagger, Johan Rockström, vd Stockholm Environment Institute, Tariq Banuri, Stockholm Environment Institute i USA, och James Hansen, klimatforskare Nasa.

Bra TV för oss som är hemma med förkylning. Just nu pratar Kofi Annan, jag är imponerad.

Lellan
2008-09-09, 12:54
Just nu pratar Kofi Annan, jag är imponerad.


Jag med, snacka om lugn pondus när han pratar! Ryste till av ngt när han sa det där om äppelträdet med 7 äpplen, älskar när talare får en att känna att saker är enkla, logiska och överkomliga. En inspirerande person! Måste dock hämta på dagis nu, men verkar vara något man kan stå ut att titta på!

(johooo! jag HAR en tv.. en liten tjockis med knappt synlig bild (jävligt mörk) och utan scart så jag får in 1a, 2an å barnkanalen, den är mer radio än tv mao).

D Andersson
2008-09-09, 13:56
Är väl en repris från i somras, eller träffas de igen? Sett delar av det tidigare och sällan har uttrycket mycket snack och lite verkstad passat bättre.