handdator

Visa fullständig version : Smärta i övre ryggrad/skulderblad.


Buken
2008-09-08, 22:49
Har en stickande smärta i övre ryggen, lite till höger om ryggraden uppemot skulderbladet. även lite allmänt stel i området, ibland känner jag det inte men oftast gör jag det på sistone har det dock varit värre en vanligt. Uppkomsten tror vet jag inte riktigt vad det var, men det kommer ofta tillbaka då jag kör slagserier på mits till exempel. Det sticker till om jag tar ett onödigt djupt andetag. känner det även om jag suger ihop skulderbladen ordentligt samt sträcker armarna framåt och sträcker ut ryggen. Känns lite som en mjukdel's skada men vad vet jag?

Om någon vill ha en bild på vart det gör ont så säg bara till så postar jag en.

Buken
2008-09-08, 22:52
Lägger även till att om jag böjer huvudet framåt/tittar neråt så det sträcker i nacke/rygg gör det ont, på ovan nämnda plats.

Martin Löwgren
2008-09-09, 13:11
Låter helt klart som att du dragit på dig låsningar i övergången halsrygg/bröstryggrad. Dessa tillsammans med den krampande muskulaturen brukar ge dessa symptom.

Mvh

Buken
2008-09-09, 13:47
Låter helt klart som att du dragit på dig låsningar i övergången halsrygg/bröstryggrad. Dessa tillsammans med den krampande muskulaturen brukar ge dessa symptom.

Mvh

Blir att dra Naprapat efter löning, skriver vad dom sa sedan! :)

Martin Löwgren
2008-09-11, 20:54
Blir att dra Naprapat efter löning, skriver vad dom sa sedan! :)

Najs, ska bli intressant att höra *flex*

Ha de gott mannen och lycka till