handdator

Visa fullständig version : Optimala kakan.


Huffo the A-LagaRe
2008-09-08, 21:25
Ta massor av socker och ganska mycket smör och smällt det i en kastrull. Medans det smältar lastar ni på med mjöl i en skål. Sedan häller ni i det smultna och smälter ännu mer socker och smör. Rör om i skålen medans det smälter. Medans det smälter kan ni också passa på att blanda digestivekex, lite sådär halvkrossade, filmjölk och kanel(ta ganska mycket, det måst eju smaka) i ytterligare en skål. Sedan häller ni i filblandningen och det smultna smör-sockret ovanpå mjölet. Rör runt tills det blir brunt och sedan in i ugnen, 200 grader ch låt smeten ligga där 30-40 minuter, ta sedan ut den, den kommer vara kladdig i mitten, vill ni ha den hård så låt den stå inne en kvart till på aningen svagare värme. Sedan är det bara att äta.

Den bästa bulkmaten jag vet.

-C-
2008-09-08, 21:41
Den bästa bulkmaten jag vet.

*gah!*

I övrigt låter det grymt gott:thumbup: .. som kaka, som i efterrätt;)
Sköna mängder du har av ingredienserna oxå:D

MyungChul
2008-09-08, 22:39
Glöm inte den där blåa bunken och dom röda "bären". Annars blir det ingenting kvar till dom platta tallrikarna, mycket viktigt att det är platta tallrikar.

Huffo the A-LagaRe
2008-09-08, 23:19
*gah!*

I övrigt låter det grymt gott:thumbup: .. som kaka, som i efterrätt;)
Sköna mängder du har av ingredienserna oxå:D

Jag är inavlad gotlänning:)
Glöm inte den där blåa bunken och dom röda "bären". Annars blir det ingenting kvar till dom platta tallrikarna, mycket viktigt att det är platta tallrikar.

Hehe, att du betonade bären ar ju lite roligt!

meat
2008-09-09, 19:33
Jag testade att baka kakan idag men det blev inte bra... tror jag tog ganska mycket socker och massor av smör och krossade digistivekexen för länge :'(

Nej men för att vara seriös så låter det faktiskt jätte gott och det skulle vara fint om du skulle kunna ta reda på lite mått!

magdalenae
2008-09-10, 18:23
Jag vill se bild på verket!

Pompere
2008-09-10, 20:39
+1