handdator

Visa fullständig version : Värsta bänkmissen.!


Stolpen
2008-09-06, 23:13
Vem pallar för denna miss med 210 kg som Adam Luotonen gjorde på serie 3 i JSK? Otroligt att han i lyftet efter satte personligt rekord med 212,5 kg.
Se sidan: "Aktuellt i JSK" (www.jonkoping-styrkelyft.com)

p.s. JAG har aldrig sett en otäckare bänkmiss (varning för känsliga personer.!!)

sunkan
2008-09-06, 23:25
åsså JSKs sida som kan få en att börja grina varje gång man kommer in på den. Påminner om aftonbladets.*gah!*

Lukaspappa
2008-09-07, 00:35
Kanske höjer upp safety-racken nästa gång??:smash: Där nere gjorde dom ingen nytta...:whipped:

Stolpen
2008-09-07, 00:38
Och????

Stolpen
2008-09-07, 00:40
åsså JSKs sida som kan få en att börja grina varje gång man kommer in på den. Påminner om aftonbladets.*gah!*

Och vad menar du med det?

Stolpen
2008-09-07, 00:45
åsså JSKs sida som kan få en att börja grina varje gång man kommer in på den. Påminner om aftonbladets.*gah!*

Det kanske är fel att redovisa resultat efter serier mer än med några rader i en gästbok? Vad har DU för referenser?

bubbe
2008-09-07, 07:39
Pahkama tappade väl stången på exakt samma sätt? han hade heller inte handledslindor, kan det vara en orsak att greppet kom förbi lodlinjen?

Hoppas Adam inte skadade något.


Sunkan menar nog att det är rörigt på hemsidan precis som det är på aftonbladets. Fast du skall naturligtvis ha all kredit för att få upp så mycket information och bilder/filmer så snabbt som du gör.

mini
2008-09-07, 07:42
Läskigt såg det ut, och jag håller med - safetyracks finns där av en anledning. En uppmaning till alla bänkare att använda dem.

mystic[-_-]
2008-09-07, 07:58
Stolpen är sjukt dryg som vanligt :thumbup:

Bra gjort att sätta PB efter!

sunkan
2008-09-07, 08:53
Och vad menar du med det?

Att om man t.ex. tittar in på aktuellt i JSK så kommer världens plottrigaste sida upp som av någon anledning är hur lång som helst men den sista delen (70%) är blank;) Sen klickar man på styrkelyftaren så är det exakt samma fenomen plus att det automatiskt börjar en låt där tydligen Johhny Wahlqvist joddlar. Sen är jag inget fan av att ha massa animerade bilder lite hipp som happ överallt.Hemsidan är sjukligt rörig alltså

Det kanske är fel att redovisa resultat efter serier mer än med några rader i en gästbok? Vad har DU för referenser?
Själva filmmaterialet och uppladdningen av resultat har jag inget att klaga på, utan det är själva sidan som kan få en bli tokig.

Stolpen
2008-09-07, 12:27
Att om man t.ex. tittar in på aktuellt i JSK så kommer världens plottrigaste sida upp som av någon anledning är hur lång som helst men den sista delen (70%) är blank;) Sen klickar man på styrkelyftaren så är det exakt samma fenomen plus att det automatiskt börjar en låt där tydligen Johhny Wahlqvist joddlar. Sen är jag inget fan av att ha massa animerade bilder lite hipp som happ överallt.Hemsidan är sjukligt rörig alltså


Själva filmmaterialet och uppladdningen av resultat har jag inget att klaga på, utan det är själva sidan som kan få en bli tokig.

Jag undrar varför en så "plottrig" sida har haft 1,3 miljoner besök? Jag har fått många positiva omdömen om sidan och dom flesta tycker att innehållet är viktigt och dom flesta är nöjda och har lärt sig att hitta på sidan.

Att det är så mycket innehåll kan ju bero på att vi har så mycket lyftare och så mycket aktiviteter, om man INTE har det så blir ju sidan tommare och tunnare och lättare att navigera på. De flest sidor inom SL har ju bara en aktiv gästbok eller ett forum och där sker all "uppdatering" den varianten är inget för mej och Esbjörn ialla fall.

Stolpen
2008-09-07, 12:32
Läskigt såg det ut, och jag håller med - safetyracks finns där av en anledning. En uppmaning till alla bänkare att använda dem.

Vi blev alla medvetna om att vi missat att höja säkerhetsställningarna, NU tänker vi nog mer på det i fortsättningen även på träning.

Jag snackade med Adam i går kväll på telefon och han var lite öm och hade skavt underarmarna lite, i övrigt inget brutet eller misstänkt skadat (som tur var). Han har nyss slutat med handledslindor för att kunna hålla stången mera bakåt i handleden.

Stolpen
2008-09-07, 12:38
Pahkama tappade väl stången på exakt samma sätt? han hade heller inte handledslindor, kan det vara en orsak att greppet kom förbi lodlinjen?

Hoppas Adam inte skadade något.


Sunkan menar nog att det är rörigt på hemsidan precis som det är på aftonbladets. Fast du skall naturligtvis ha all kredit för att få upp så mycket information och bilder/filmer så snabbt som du gör.

Vi blev alla medvetna om att vi missat att höja säkerhetsställningarna, NU tänker vi nog mer på det i fortsättningen även på träning.

Jag snackade med Adam i går kväll på telefon och han var lite öm och hade skavt underarmarna lite, i övrigt inget brutet eller misstänkt skadat (som tur var). Han har nyss slutat med handledslindor för att kunna hålla stången mera bakåt i handleden.

När det gäller hemsidan så är det inte speciellt roligt att sitta hela nätterna igenom och uppdatera när vissa som inte behöver bryr sig bara gnäller och klagar, jag har inget betalt för det jobbet.

(p.s. Har Aftonbladets hemsida inga läsare? VARFÖR gör dom som är proffs samma fel som vi?)

sunkan
2008-09-07, 12:51
Jag skrev vad jag tyckte,du behöver inte ta så jäkla illa upp personligen. Jag hatar eran layout men gillar att ni har mycket info på sidan. Att jag är en som inte behöver bry som är ju lite fel när jag faktiskt är intressera av styrkelyft och just därför läser på eran sida.

Krampus
2008-09-07, 12:57
Vi blev alla medvetna om att vi missat att höja säkerhetsställningarna, NU tänker vi nog mer på det i fortsättningen även på träning.

Jag snackade med Adam i går kväll på telefon och han var lite öm och hade skavt underarmarna lite, i övrigt inget brutet eller misstänkt skadat (som tur var). Han har nyss slutat med handledslindor för att kunna hålla stången mera bakåt i handleden.

När det gäller hemsidan så är det inte speciellt roligt att sitta hela nätterna igenom och uppdatera när vissa som inte behöver bryr sig bara gnäller och klagar, jag har inget betalt för det jobbet.

(p.s. Har Aftonbladets hemsida inga läsare? VARFÖR gör dom som är proffs samma fel som vi?)

*Buhuu-hu* :)
Ja, er sida är plottrig men den har bra innehåll för det och fyller sina funktioner. Du har varit duktig ändå.

Fantomen
2008-09-07, 13:36
Vad hade sunkans inlägg om sidan egentligen med ämnet bänkmiss att göra? Lustigt med folk som verkar längta efter att få gnälla, JSK har sveriges i särklass bästa klubbsida! Att den är rörig vet jag inte om jag tycker, däremot tycker jag nog man är lite bakom flötet om man har svårt att hitta på sidan...Vad är det som är så svårt? Känns som svenska avundsjukan gör sig påmind....

sunkan
2008-09-07, 13:55
Vad hade sunkans inlägg om sidan egentligen med ämnet bänkmiss att göra? Lustigt med folk som verkar längta efter att få gnälla, JSK har sveriges i särklass bästa klubbsida! Att den är rörig vet jag inte om jag tycker, däremot tycker jag nog man är lite bakom flötet om man har svårt att hitta på sidan...Vad är det som är så svårt? Känns som svenska avundsjukan gör sig påmind....

jag gick off-topic, fine. Avundsjuk på deras hemsida, knappast. Jag har heller inte svårt att hitta på sidan, vilket jag aldrig skrev.

Stolpen
2008-09-07, 14:14
Vad hade sunkans inlägg om sidan egentligen med ämnet bänkmiss att göra? Lustigt med folk som verkar längta efter att få gnälla, JSK har sveriges i särklass bästa klubbsida! Att den är rörig vet jag inte om jag tycker, däremot tycker jag nog man är lite bakom flötet om man har svårt att hitta på sidan...Vad är det som är så svårt? Känns som svenska avundsjukan gör sig påmind....

Tack "Fantomen" roligt att det finns dom som uppskattar det man gör på sin fritid. Jag vet att sidan är uppskattad och vi får mer beröm för den än kritik, nu senast på veteran-SM var det många som kom fram till mej och lovordade den. Visst ska man ta åt sig av kritik men att bara skriva att man "grinar" när man går in på sidan är ju inte så konstruktivt, beskriv hur det borde se ut då istället.
För något år sedan lade jag ut sidolänkar högst upp på huvudsidorna plus att vi lade ut en speciell filmlänk på indexssidan för att några påpekade att dom ville ha det.
Ni skulle bara veta hur intresserade många i klubben är att komma på bild och film på sidan (därför lägger jag ut mycket bilder/filmer även på motionärer för dom tillhör ju klubben oxå.!!) Så fort jag tagit en bild så frågar dom när jag lägger ut den...sånt är roligt!

130kg finsk sisu
2008-09-07, 14:49
Är det ett sammanträffande att 2 långa lyftare utan handlindor råkar ut för samma olycka på rätt kort tid?

EkarN
2008-09-07, 15:05
Hmm, gnälla på den största och bästa styreklyftssidan i Sverige. Man bör ju uppmuntra allt sånt här ideellt arbete.

z_bumbi
2008-09-07, 15:32
130_kg_kärlek: Jag undrar också lite över om det har med kroppsbyggnad eller några teknikförändringar att göra? Det är som tur var inte så vanligt att lyftare tappar stången.

reactor
2008-09-07, 16:40
Såg inget kul ut alls.:(

Tappade stången exakt likandant på träning. Körde då utan handledslindor även jag.

Damien Thorne
2008-09-07, 17:14
Jag snackade med Adam i går kväll på telefon och han var lite öm och hade skavt underarmarna lite, i övrigt inget brutet eller misstänkt skadat (som tur var). Han har nyss slutat med handledslindor för att kunna hålla stången mera bakåt i handleden.

Ajaj.. Det såg inte bra ut. Tur att han inte blev skadad.

Försöker mig på en analys.

Pga av att han körde utan handledslindor, så måste han ha rakare handleder för att inte det ska bli för kraftig brytning på handleden. Så jag tror att om man ska ha stången längre bak i handen så MÅSTE man ha handledslindor för att stabilisera handleden.

Titta bara på 130kg Finsk Sisu. Han har den så långt bak det går (maximalt bakåtflexad handled). Pga av det så måste han ha kraftiga handledslindor, annars skulle handlederna knäckas.

Så det spelar ingen roll om man har långa eller korta armar.

KRILLE!
2008-09-07, 17:24
Sånt där är riktigt vidrigt. Coolt att människokroppen klarar av sådant.

Ang. Pahkamaa så var det för att hans händer domnade av p.g.a. att tröjan var ny och riktigt tajt. Hmm, tror jag.

Med tanke på alla hundratals lyft som görs med tröja och utan handledslindor så är dom här två missarna en riktigt låg skadeprocent. Har sett betydligt fler som tappar stången mot halsen och dom har använt handledslindor, jag själv inkluderat. Så använd inte lindor för guds skull!

Adam-sama
2008-09-07, 18:45
Jag får väl lägga in en liten kommentar själv här då...

Safetyracken var för låga ja, jag glömde helt enkelt att ange höjden på dem. Första gången jag glömmer det, och så händer det här... :(

Angående handledslindorna så har jag slutat med dem för att jag tycker att händerna domnar tillräckligt av tröjan, iaf när jag kör med min lilla tröja (som jag fortfarande inte kommer ner till bröstet med för övrigt...). Så det är för att få bättre grepp och känsla som jag kör utan lindor. Jag har aldrig varit i närheten av att tappa stången så som jag gjorde igår, så det var en ren tillfällighet. Jag vet inte om handledslindor hade hjälpt alltså, men det är bara vad jag tror...

Kort och gott kan man väl säga att jag hade tur denna gången. Körde knäböj idag (ganska tungt) och kände inte av revbenen alls. Däremot har jag lite ont i tummarna, men det är inget allvarligt.

Tror jag håller mig utanför diskussionen om JSKs hemsida denna gången :)

tano
2008-09-07, 19:04
Verkligen inget bra sätt att ta kritik på....

Tur i oturen att det inte blev någon skada. Av det jag varit med och sett har det väldigt sällan skett någon akut skada på tävlingar.

Adam-sama
2008-09-07, 19:26
tano: Menar du att jag borde ta rådet att använda handledslindor eller syftar du på Stolpen och hemsidan?

Jag ska prova att använda handledslindor och se om det känns bättre nu, var ett tag sen jag körde med dem i bänk. Det framgick kanske inte i mitt första inlägg :)

Och safety rack är klart att man ska ha, jag glömde helt enkelt ange höjden på dem under uppvärmningen :/

LindaS
2008-09-07, 19:48
Vi blev alla medvetna om att vi missat att höja säkerhetsställningarna, NU tänker vi nog mer på det i fortsättningen även på träning.

Jag snackade med Adam i går kväll på telefon och han var lite öm och hade skavt underarmarna lite, i övrigt inget brutet eller misstänkt skadat (som tur var). Han har nyss slutat med handledslindor för att kunna hålla stången mera bakåt i handleden.

Man lär sig något nytt varje dag. Skönt att han inte skadade sig.

När det gäller hemsidan så är det inte speciellt roligt att sitta hela nätterna igenom och uppdatera när vissa som inte behöver bryr sig bara gnäller och klagar, jag har inget betalt för det jobbet.

(p.s. Har Aftonbladets hemsida inga läsare? VARFÖR gör dom som är proffs samma fel som vi?)

Det jobbas hårt på JSK´s hemsida varje dag! Glöm inte att det är klubbens/medlemmarnas egen sida! Som alltid, helt frivilligt att gå in och titta. Jag önskar att fler hade samma engagemang.

zuzula
2008-09-07, 19:56
JSK hemsida har bra info men den är nog rätt så rörig med alla små rutor här o där

Smml
2008-09-07, 20:29
Det där såg ut att kunna gå riktigt illa. Tur att han inte skadade sig.

Stolpen
2008-09-07, 20:34
JSK hemsida har bra info men den är nog rätt så rörig med alla små rutor här o där

Det som kan uppfattas som plottrigt kan måhända vara att det ligger en hel del sponsorer/reklam ute på bla aktuelltsidan och ungdomssidan och varför ligger det där och inte samlade på EN speciell länksida? Jo, därför att dom som sponsrar oss vill synas på sidor som besöks ofta, inte ligga på en sponsorsida som nästan aldrig någon tittar på.

Bilder säger mer än tusen ord, vi lägger ut mycket bilder och byter bilder ofta, detta kan för dom som är vana vid att kolla bilder på speciella bildlänksidor uppfattas som "omtumlande" med nya bilder titt och tätt. Men syftet är samma här, bilderna skall höra ihop med tävlingen och händelsen som man beskriver med ord, inte på en egen bildsida med 100-tals bilder att bläddra fram och ofta utan ens någon beskrivande text, det tycker jag och Esa.

A.Pahkamaa
2008-09-07, 21:03
Är det ett sammanträffande att 2 långa lyftare utan handlindor råkar ut för samma olycka på rätt kort tid?

I mitt fall handlade det om att handen domnade bort pga tröjan. Jag började tappa känseln nästan direkt efter att jag tagit på tröjan, men eftersom jag brukar få tillbaka känseln så körde jag på ändå. Efter några uppvärmningsset skulle jag bänka 215 kg, men på vägen upp vinglade jag till litegran och då gled stången ur handen. Eftersom jag tappade stången med ena handen först fick ena sidan av bröstkorgen ta upp hela smällen, vilket ledde till två spruckna revben och en allmänt öm korg. :)

På en tävling i Jokkmokk förra året råkade Donne från Rönnskär ut för en liknande olycka som Adams, som tur var klarade han sig också utan några skador. Han använde handledslindor.

Att man ska ens ska behöva använda sig utav safety-racks för att inte riskera livet när man tävlar/tränar visar ju bara hur jävla sjukt det är med dagens utrustning.

Jag får väl lägga in en liten kommentar själv här då...

Safetyracken var för låga ja, jag glömde helt enkelt att ange höjden på dem. Första gången jag glömmer det, och så händer det här... :(

Angående handledslindorna så har jag slutat med dem för att jag tycker att händerna domnar tillräckligt av tröjan, iaf när jag kör med min lilla tröja (som jag fortfarande inte kommer ner till bröstet med för övrigt...). Så det är för att få bättre grepp och känsla som jag kör utan lindor. Jag har aldrig varit i närheten av att tappa stången så som jag gjorde igår, så det var en ren tillfällighet. Jag vet inte om handledslindor hade hjälpt alltså, men det är bara vad jag tror...

Kort och gott kan man väl säga att jag hade tur denna gången. Körde knäböj idag (ganska tungt) och kände inte av revbenen alls. Däremot har jag lite ont i tummarna, men det är inget allvarligt.

Tror jag håller mig utanför diskussionen om JSKs hemsida denna gången :)

Skönt att höra att du klarade dig utan skador. Starkt gjort att fortsätta tävlingen!

130kg finsk sisu
2008-09-08, 12:25
OK, tackar för adams och pahkas kommentarer till mit påstående. Och ni vet säkerligen hur det funkar bäst för er.

(Men jag tror fortfarande att använda raka handleder med stången gående snett genom handen är både dåligt för styrka oh säkerhet. Men sen är det grepp jag använder ännu mer förkastligt ur säkerhetssynvinkel men ack så effektivt om man ser resultatmässigt)

reactor
2008-09-08, 13:49
OK, tackar för adams och pahkas kommentarer till mit påstående. Och ni vet säkerligen hur det funkar bäst för er.

(Men jag tror fortfarande att använda raka handleder med stången gående snett genom handen är både dåligt för styrka oh säkerhet. Men sen är det grepp jag använder ännu mer förkastligt ur säkerhetssynvinkel men ack så effektivt om man ser resultatmässigt)

Får man fråga hur du håller stången?:D

jwzrd
2008-09-08, 13:51
Får man fråga hur du håller stången?:D

Han kör med stången hängande cirka 1dm från underarmen och överlever tack vare underarmar som en genomsnittlig styrkelyftares lår och testiklar i mässing.

130kg finsk sisu
2008-09-08, 14:59
jwzrds beskrivning är väl ganska sann. :)
Kolla mina youtubefilmer för att se hur jag håller.

110 kg Finne
2008-09-08, 15:26
Nu är jag ingen bänkexpert, men jag tycker att jag har bättre grepp om stången när jag kör utan handledslindor.
Med handledslindor så tappade jag känseln.

stahlberg
2008-09-11, 17:43
Jag ska vara off-topic och prata om hemsidan.

Jag vet knappast hur en dator fungerar och förstår mig inte på mer än de allra enklaste funktionerna. Däremot har jag i övrigt ett normalt intellekt. Det är alltid överraskande för mig att människor som i jämförelse med mig måste betraktas som riktiga datanördar tycker att JSK:s hemsida är rörig. För min del har jag inga som helst problem att hitta precis vad jag vill på sidan och navigera (heter det så på en sida) precis hur jag vill.

JSK:s hemsida har ett helt redigt innehåll. Det är ingen konst att t.ex från startsidan kunna komma till vilken sida som helst, och inte heller någon konst att få den information man vill ta del av på de olika sidorna.

David-Tajik
2008-10-08, 14:24
Kanske höjer upp safety-racken nästa gång??:smash: Där nere gjorde dom ingen nytta...:whipped:

hahhahahahahahahahahahahaha ++++1