handdator

Visa fullständig version : Pulsklocka: Suunto T3


J.V
2008-09-06, 23:06
Är sugen på en pulsklocka och har fastnat för Suunto T3 (http://prisjakt.nu/produkt.php?p=166925), och tänkte höra om det finns folk här med erfarenheter. Jag kör mycket intervallträning, och om jag fattat det rätt så ska den här ha bra funktioner för det. Eller? :O

Har ni några andra tips i samma prisklass (~1100:-)?

sunkan
2008-09-06, 23:08
jag skulle säga att suunto är en jävla skitklocka. hela min grupp har köpt suunto och den ena har varit på lagning 2ggr, den andra är fuktskadad, den 3:e har tappat en knapp.den fjärde kommer jag inte ihåg vad som hände med den. Bara min som hållit (ett år nu).

Guddi
2008-09-07, 11:34
Suunto är ny på marknaden och deras produkter har en del småproblem som inte de större tillverkarna har. I gengäld får man lite mer funktioner för pengarna om man köper en Suunto. Deras support är även bra och när ett av mina smartbelt börja krångla så byta dem ut den mot ett memorybelt utan några diskussioner. Gick väldigt fort med, 5 dagar tur och retur till Finland.

Cilia
2008-09-07, 12:54
Jag och några till jag känner har en Suunto T3 och har inte haft några eg problem med dom. Jag gillar den för att den kan visa % av pulsen vilket är användbart i min träning. Jag skulle inte klassa det som en skitklocka utan kan rekomendera den.

Muffin Man
2008-09-07, 19:43
Jag har en T3c och är mycket nöjd med den. Använder den inte för intervallträning specifikt, men har noterat att det finns sådana finesser med larm m.m.

J.V
2008-09-07, 23:47
Härligt, tror jag ska slå till på en då.
Får väl kanske räkna med lite strul när det är nytt, men supporten verkar onekligen bra.

The Draf
2008-09-09, 09:22
Kör en GPS klocka istället, annars kommer du ångra dig. Jag kör en Globalsat 615, är nöjd med den. Kostade 1600:-