handdator

Visa fullständig version : Snabba viktförändringar.


IntenZe
2008-09-06, 11:27
Torsdag den 28e vägde jag 73kg, sen åt jag LITE mindre än vanligt under helgen och på måndagen vägde jag 72.2kg, dagen efter vägde jag 72.8kg. Igår vägde jag 73.5kg och idag väger jag 72.7kg.
Så hemskt mycket ändrar jag inte mitt kostintag från dag till dag så att det ska variera 0.8kg från en dag till en annan tycker jag.
Jag vet att det bara är jag som kan veta vad jag gjort annorlunda för att det ska skilja så mycket men jag vet faktiskt inte. Jag missade en måltid igår men inte ska jag väl gå ner 0.8kg bara pga en måltid? Nu kommer jag att få kämpa mig upp i vikt ett par dagar igen och så går det ner igen så jag hamnar alltid på +-0 i slutändan.

King Grub
2008-09-06, 11:31
Förändringar i vätskebalansen.

Scratch89
2008-09-06, 11:31
Vikten varierar alltid ett par kg per dag, och det är därför man inte ska noja sig och väga sig varje dag. Vägde du dig vid samma tillfälle de olika dagarna? Det räcker ju att man hoppar över en måltid med mycket vikt (typ, potatis och kyckling) för att du faktiskt ska ha ätit 800 g mindre mat och dryck, så det är ju inget konstigt alls. Jag kan variera två, tre kilo mellan dagarna, lite beroende på hur jag har ätit, tränat och härjat på toa.

Pakanajuhla
2008-09-06, 16:02
Dagen efter ett av månadens två toalettbesök brukar jag alltid tappa ca 1-2 kg. *flex*
Som sagt, vätskebalans , toabesök och tarminnehåll.

Ikari
2008-09-07, 15:23
Dagen efter ett av månadens två toalettbesök brukar jag alltid tappa ca 1-2 kg. *flex*
Som sagt, vätskebalans , toabesök och tarminnehåll.
:confused: Toabesök 2 ggr/månad bara? Det kan väl aldrig vara bra...? Inte konstigt då iofs att du får ur dig 1-2 kg på en gång.

Pakanajuhla
2008-09-07, 16:17
:confused: Toabesök 2 ggr/månad bara? Det kan väl aldrig vara bra...? Inte konstigt då iofs att du får ur dig 1-2 kg på en gång.

Du skulle se hur platt magen blir dagen efter. *rolleyes*

Jag tror det är brist på kalorier som är boven. Försökt lösa det på alla möjliga sätt med allt ifrån loppfrön till udda makrofördelning men den bästa och enda lösningen hittils har varit att äta lite mer.

Kischen
2008-09-07, 16:47
Du skulle se hur platt magen blir dagen efter. *rolleyes*

Jag tror det är brist på kalorier som är boven. Försökt lösa det på alla möjliga sätt med allt ifrån loppfrön till udda makrofördelning men den bästa och enda lösningen hittils har varit att äta lite mer.

Lär vara svårt att äta som en skolflicka men skita som en vuxen karl;)