handdator

Visa fullständig version : Söka Jobb???


lovejude
2008-09-05, 20:39
Hej alla,
Är alldeles nyinflyttad här i Sthlm, och har lite svårt just med ekonomin. Lever snålt som fan, för att spara mer pengar till kläder,nöje osv. Vill skaffa mer eller mindre ett "deltids jobb", som man kan jobba under helger och efter skolan. Min fråga lyder så här: Hur skaffar man sig ett sådant jobb, vart ska man leta, vad tycker ni är bäst?

Mvh!

//Johan

stevebc
2008-09-05, 20:55
www.ams.se

jakkan
2008-09-05, 20:58
uniflex,poolia,monster.se,adecco osv

lovejude
2008-09-05, 21:03
Skulle de vara att jobba som diskpojke en bra idé? *flex*

jakkan
2008-09-05, 21:33
Hur kräsen kan man vara när man har tight med pengar? Vill du ha en vdpost istället?

-C-
2008-09-05, 21:38
Det finns jobb precis överallt i denna staden. Det handlar bara om ens egna vilja, kräsenhet och kompetens såklart. Men vem som helst kan få jobb som städare, mcdonken, andra snabbmatskedjor, posten, parkförvaltare(klippa gräs, räffsa löv nu i höst), flyttfirmor, diskare etc etc.
Bara att lägga sig på luren och ringa runt.

lovejude
2008-09-05, 21:38
Hur kräsen kan man vara när man har tight med pengar? Vill du ha en vdpost istället?



Är sugen på att jobba som diskpojke i någon restaurang :)

Mental
2008-09-05, 21:39
Hur kräsen kan man vara när man har tight med pengar? Vill du ha en vdpost istället?

What? vad kom den spydigheten från?
Är diskjobb för fint för honom tycker du? Han kanske skulle prostituera sig för att du ska bli nöjd?

andeN.
2008-09-05, 21:43
Telefonförsäljare? :D

machine gun
2008-09-05, 21:44
Är sugen på att jobba som diskpojke i någon restaurang :)

Det borde kunna fungera med skolan, med tanke på att restauranger oftast har öppet kvällstid och extra mkt jobb under helgerna. Ring eller gå runt till ett gäng restauranger och fråga om de behöver folk. Det finns ju hur många restauranger som helst, så ge inte upp om du inte får napp till en början. Ett tips kan ju vara att inte ringa/komma förbi under värsta middagsrushen.

shut teh face
2008-09-05, 21:45
lolers at jakkan.

Försök kontakta något bemaningsföretag, de har mycket lagerjobb där ute. Riktigt bra betalt arbete.

Jag fick jobb via adecco på ett lager när jag var 18 år precis (2an på gymnasiet) och tjänade 125 kr i timmen (inkl semesterersättning)

machine gun
2008-09-05, 21:51
Om man kan tänka sig att städa och inte är rädd för att stressa, så är städning av finlandsbåtar när de ligger i hamn ett hett tips. Jobbade för Reneriet och städade Viking Lines båtar när jag gick i tvåan på gymnasiet. Man jobbade ca 1,5 h i taget och fick betalt för det dubbla. Jag körde vanligtvis ett pass innan skolan och två efter. Då fanns det tre båtar per dag som hade "snabbstädning" och en "dagbåt" där man jobbade mer som en vanlig städare (lugnare tempo, lägre timlön). Tror det är två snabbåtar nu, en på morgonen och en på kvällen.

lovejude
2008-09-05, 22:09
lolers at jakkan.

Försök kontakta något bemaningsföretag, de har mycket lagerjobb där ute. Riktigt bra betalt arbete.

Jag fick jobb via adecco på ett lager när jag var 18 år precis (2an på gymnasiet) och tjänade 125 kr i timmen (inkl semesterersättning)

Nice tips, checkade hemsidan och skickade iväg några intresseanmälan till olika jobb t.ex. telefonist och bokningsbla bla. Vi får se om det blir napp, funderar på att kolla upp med restauranger,

undrar;: vad ska man säga när man söka jobb som diskplockare, eller något liknande?

Finlandsbåten som städare skall kollas upp! Tack! :)

Kwot
2008-09-05, 22:13
Tel-försäljare säger jag. Går i 3an på gymnasiet och kör 3 korta pass på 3,5 timmar i veckan (måndag, tisdag, söndag)... en grundlön på 50kr/timme + provosion. Min lön ligger allt som oftast mellan 150-200kr/timme, ibland ännu bättre än så. Jävligt lätt om du inte har problem med att snacka skit och vara social över telefon.

Vinter
2008-09-05, 22:14
Lagerjob, Väktare, brevbärare, flyttgubbe är jobb som brukar vara möjliga att få deltid på och ganska bra betalt på ob.

machine gun
2008-09-05, 22:19
Lagerjob, Väktare, brevbärare, flyttgubbe är jobb som brukar vara möjliga att få deltid på och ganska bra betalt på ob.

Man måste vara 20 för att jobba som väktare (18 för vissa stationärjobb). Och ob för väktare är ruskigt kasst. Ca 14 kr/h på kvällar och nätter, ca 24 resp 27 kr/h på helger/helgnätter.

Lagerjobb däremot, där snackar vi bra ob.

KlopFer
2008-09-06, 02:19
Fråga tricklev han är jäkligt bra på att fixa jobb i sthlms trakten. :) lycka till!

Scratch89
2008-09-06, 08:50
Om du är student är bemanningsföretagen verkligen helt outstanding. Alltid bra grundlön, väldigt bra OB (de flesta jobb går efter Handels avtal). Jag själv har jobbat för Academic Work i ett halvår, och är verkligen helnöjd. Jag skulle kunna jobba betydligt mer än vad jag redan gör, de ringer hela tiden. :D

www.academicwork.se